8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Els metges valencians demanen una vacunació contra la grip a demanda per a evitar les citacions

 

Els metges d’Atenció Primària valencians reclamen que s’oriente l’activitat d’infermeria de manera prioritària a conseguir una «vacunació sense barreres» contra la grip, el que suposaria evitar en l’actual campanya 2020-21 la sol·licitud de citacions «que col·lapsen telèfons, àrees d’admissió i de triatge» i, per contra, oferir en els centres de salut un «horari ininterromput» amb una «vacunació a demanda».

 

D’eixa manera ho assenyala la Societat Valenciana de Metges de Família i Comunitària (SoVaMFiC) en un document sobre vacunació antigripal 2020-21, en el que afirmen que s’hauria de prioritzar esta activitat enfront d’altres processos clínics assistencials en les primeres tres setmanes de la campanya, limitant i minimitzant al màxim les faenes administratives i no assistencials dels professionals d’infermeria.

 

Insistixen que no és precisa la indicació per part dels facultatius per a l’administració de la vacuna contra la grip als grups de risc definits i assenyalen que en el cas que el pacient es presente a demanar cita en el taulell, «ha de ser vacunat en el moment, sense generar cita per a una altra hora o dies més tard».

 

«És important vacunar con més prompte»

«Enguany, amb la pandèmia del virus SARS-CoV-2, és especialment important vacunar com més prompte millor i evitar visites innecessàries als centres sanitaris», afirma l’entitat, que advertix que cal tindre en compte que es preveu un augment de casos del Covid-19 en les pròximes setmanes i, per això, «és molt convenient tindre al màxim possible de població de risc vacunada».

 

En el comunicat, la SoVaMFiC assenyala que tradicionalment, la campanya de vacunació antigripal s’ha sentit en la majoria dels centres de salut com una època de sobrecàrrega assistencial i ha sigut «suportada com un succés inevitable».

 

Afirma que habitualment les faenes, que fonamentalment fa infermeria per a la seua administració, «se superposen a l’activitat habitual sense abordar-la com una activitat preventiva prioritària» i encara que la Direcció General de Salut Pública fa un esforç per a promocionar la vacunació antigripal anual «els resultats de cobertura i organització de les campanyes es manifesten dispars i no homogenis» entre els diferents departaments valencians.

 

Al seu juí, la campanya de vacunació 2020-21 «continua mantenint sense correcció els mateixos defectes que van caracteritzar l’organització de campanyes en anys anteriors. Només canvia que, davant de la situació de pandèmia pel SARS-CoV-2, la precisió i capacitat organitzativa hauria de ser major».

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.