Metrovalencia compta ja amb 161 km de xarxa després de la posada en servei de la nova Línia 10

L’obertura aquesta setmana de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) ha suposat l’ampliació de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València en 5 quilòmetres, la distància del nou traçat des del carrer Alacant, en el centre de la ciutat, fins a Natzaret, en el Districte Marítim.

Amb aquestes xifres, la xarxa de Metrovalencia aconsegueix els 161,418 quilòmetres en les seues sis línies de metro habituals i les des d’ara quatre de tramvia.

El nombre d’estacions i parades de la xarxa també s’ha vist, lògicament, augmentat amb la posada en servei de la Línia 10. D’aquesta manera, cal sumar huit noves instal·lacions en el tramvia de Metrovalencia, les d’Alacant, Russafa, Estimat Granell/Montolivet, Quatre Carreres, Ciutat Arts i Ciències/Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret.

En l’actualitat, les estacions de metro i les parades de tramvia s’eleven a 146, de les quals 95 són de metre i 51 de tramvia. D’aqueixes 146, un total de 38 són subterrànies i 108 en superfície.

Quant al material mòbil, Metrovalencia compte en l’actualitat amb 108 unitats, 62 metres de Stadler de la sèrie 4.300 i 46 tramvies (24 Siemens de la sèrie 3.800 i 22 Bombardier-Alstom de la sèrie 4.200).

El nombre de municipis als quals Metrovalencia dona servei continuen sent 36, atés que totes les parades de la Línia 10 són de València capital. Aquests són València, Picanya, Paiporta, Godella, Rocafort, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell, La Pobla de Farnals, Rafelbunyol, Alboraia, Mislata, Quart de Poblet, Montcada, Torrent, Manises, Picassent, Burjassot, Paterna, Castelló, Alberic, Massalavés, L’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Alginet, Benifaió, Llíria, Benaguasil, La Pobla de Vallbona, L’Eliana, Bétera i Riba-roja de Túria.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.