Metrovalencia compta ja amb 161 km de xarxa després de la posada en servei de la nova Línia 10

L’obertura aquesta setmana de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) ha suposat l’ampliació de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València en 5 quilòmetres, la distància del nou traçat des del carrer Alacant, en el centre de la ciutat, fins a Natzaret, en el Districte Marítim.

Amb aquestes xifres, la xarxa de Metrovalencia aconsegueix els 161,418 quilòmetres en les seues sis línies de metro habituals i les des d’ara quatre de tramvia.

El nombre d’estacions i parades de la xarxa també s’ha vist, lògicament, augmentat amb la posada en servei de la Línia 10. D’aquesta manera, cal sumar huit noves instal·lacions en el tramvia de Metrovalencia, les d’Alacant, Russafa, Estimat Granell/Montolivet, Quatre Carreres, Ciutat Arts i Ciències/Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret.

En l’actualitat, les estacions de metro i les parades de tramvia s’eleven a 146, de les quals 95 són de metre i 51 de tramvia. D’aqueixes 146, un total de 38 són subterrànies i 108 en superfície.

Quant al material mòbil, Metrovalencia compte en l’actualitat amb 108 unitats, 62 metres de Stadler de la sèrie 4.300 i 46 tramvies (24 Siemens de la sèrie 3.800 i 22 Bombardier-Alstom de la sèrie 4.200).

El nombre de municipis als quals Metrovalencia dona servei continuen sent 36, atés que totes les parades de la Línia 10 són de València capital. Aquests són València, Picanya, Paiporta, Godella, Rocafort, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell, La Pobla de Farnals, Rafelbunyol, Alboraia, Mislata, Quart de Poblet, Montcada, Torrent, Manises, Picassent, Burjassot, Paterna, Castelló, Alberic, Massalavés, L’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Alginet, Benifaió, Llíria, Benaguasil, La Pobla de Vallbona, L’Eliana, Bétera i Riba-roja de Túria.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.