Metrovalencia compta ja amb 161 km de xarxa després de la posada en servei de la nova Línia 10

L’obertura aquesta setmana de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) ha suposat l’ampliació de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València en 5 quilòmetres, la distància del nou traçat des del carrer Alacant, en el centre de la ciutat, fins a Natzaret, en el Districte Marítim.

Amb aquestes xifres, la xarxa de Metrovalencia aconsegueix els 161,418 quilòmetres en les seues sis línies de metro habituals i les des d’ara quatre de tramvia.

El nombre d’estacions i parades de la xarxa també s’ha vist, lògicament, augmentat amb la posada en servei de la Línia 10. D’aquesta manera, cal sumar huit noves instal·lacions en el tramvia de Metrovalencia, les d’Alacant, Russafa, Estimat Granell/Montolivet, Quatre Carreres, Ciutat Arts i Ciències/Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret.

En l’actualitat, les estacions de metro i les parades de tramvia s’eleven a 146, de les quals 95 són de metre i 51 de tramvia. D’aqueixes 146, un total de 38 són subterrànies i 108 en superfície.

Quant al material mòbil, Metrovalencia compte en l’actualitat amb 108 unitats, 62 metres de Stadler de la sèrie 4.300 i 46 tramvies (24 Siemens de la sèrie 3.800 i 22 Bombardier-Alstom de la sèrie 4.200).

El nombre de municipis als quals Metrovalencia dona servei continuen sent 36, atés que totes les parades de la Línia 10 són de València capital. Aquests són València, Picanya, Paiporta, Godella, Rocafort, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell, La Pobla de Farnals, Rafelbunyol, Alboraia, Mislata, Quart de Poblet, Montcada, Torrent, Manises, Picassent, Burjassot, Paterna, Castelló, Alberic, Massalavés, L’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Alginet, Benifaió, Llíria, Benaguasil, La Pobla de Vallbona, L’Eliana, Bétera i Riba-roja de Túria.

Últimes notícies

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.

Dos talents valencians brillen a ‘Kurios’, l’espectacle del Cirque du Soleil a Alacant

‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Cirque du Soleil ha arribat a Alacant amb un repartiment de 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll, que viu l’estrena a la seua ciutat com un somni complit.

Dos artistes valencians triomfen en l’espectacle ‘Kurios’ del Circ del Sol a Alacant

L’espectacle ‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Circ del Sol ha arribat a Alacant amb 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll.

Quaranta anys de Valencia Basket en l’elit: èxits, fugues i un futur obert a l’Eurolliga

El Valencia Basket complix 40 anys en el punt més alt de la seua història, amb títols, nou pavelló i negociacions per ser franquícia d’Eurolliga, però també amb fugues de talents com a revers del seu èxit.

Quaranta anys del Valencia Basket al cim: èxits, eixides sonades i nou Roig Arena

El Valencia Basket complix 40 anys consolidat en l elit europea, amb el nou Roig Arena, títols històrics i una forta projecció internacional, però també amb eixides importants fruit del seu èxit.

Presó per a dos patrons d’una pastera que va quedar a la deriva amb 13 migrants a Arenales del Sol

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a dos anys i tres mesos de presó dos hòmens que patronejaven una pastera amb 13 migrants, rescatada a la deriva davant Arenales del Sol després d’eixir d’Argèlia.

La gigafactoria de Sagunt retardarà fins a finals de 2026 l’inici de producció de bateries

La planta de PowerCo a Sagunt ajusta el calendari i preveu començar a produir cel·les de bateries a finals de 2026, en lloc de setembre, dins de la reordenacio estrategica de Volkswagen.

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.