Metrovalencia compta ja amb 161 km de xarxa després de la posada en servei de la nova Línia 10

L’obertura aquesta setmana de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) ha suposat l’ampliació de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València en 5 quilòmetres, la distància del nou traçat des del carrer Alacant, en el centre de la ciutat, fins a Natzaret, en el Districte Marítim.

Amb aquestes xifres, la xarxa de Metrovalencia aconsegueix els 161,418 quilòmetres en les seues sis línies de metro habituals i les des d’ara quatre de tramvia.

El nombre d’estacions i parades de la xarxa també s’ha vist, lògicament, augmentat amb la posada en servei de la Línia 10. D’aquesta manera, cal sumar huit noves instal·lacions en el tramvia de Metrovalencia, les d’Alacant, Russafa, Estimat Granell/Montolivet, Quatre Carreres, Ciutat Arts i Ciències/Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret.

En l’actualitat, les estacions de metro i les parades de tramvia s’eleven a 146, de les quals 95 són de metre i 51 de tramvia. D’aqueixes 146, un total de 38 són subterrànies i 108 en superfície.

Quant al material mòbil, Metrovalencia compte en l’actualitat amb 108 unitats, 62 metres de Stadler de la sèrie 4.300 i 46 tramvies (24 Siemens de la sèrie 3.800 i 22 Bombardier-Alstom de la sèrie 4.200).

El nombre de municipis als quals Metrovalencia dona servei continuen sent 36, atés que totes les parades de la Línia 10 són de València capital. Aquests són València, Picanya, Paiporta, Godella, Rocafort, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell, La Pobla de Farnals, Rafelbunyol, Alboraia, Mislata, Quart de Poblet, Montcada, Torrent, Manises, Picassent, Burjassot, Paterna, Castelló, Alberic, Massalavés, L’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Alginet, Benifaió, Llíria, Benaguasil, La Pobla de Vallbona, L’Eliana, Bétera i Riba-roja de Túria.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.