La ministra de Sanitat, Carolina Darias, defensa les mascaretes quirúrgiques que es venen en Espanya

 

En els pitjors moments de la tercera ona del coronavirus eixia en Espanya el debat sobre l’obligatorietat de les mascaretes FFP2 en uns certs llocs, norma que s’ha decretat en altres països europeus. Esta classe de protecció és, d’entre les d’ús comú, les que major percentatge de filtratge presenten, pel que oferixen major seguretat al que les usa de manera correcta.

 

La postura del Govern de Pedro Sánchez ha sigut la de no fer obligatòria la FFP2 i insistir en el bon ús de les quirúrgiques o sanitàries com a mesura de prevenció enfront del Covid-19. El dubte i la disparitat d’opinions s’ha traduït en el carrer. L’últim càrrec públic que ha fet declaracions ha sigut la nova ministra de Sanitat, Carolina Darias, qui ha defensat les mascaretes higièniques que es venen en Espanya.

 

Darias ha assegurat que les mascaretes higièniques que es venen en Espanya tenen un nivell de filtrat superior a les que es comercialitzen en altres països d’Europa. «Espanya té una regulació molt important respecte a les mascaretes higièniques, ja que la normativa UNEIX establix que ha de tindre una eficàcia de filtratge d’entre el 90 i el 95%», ha dit Darias.

 

I és que, tal com ha insistit, s’ha demostrat que les mascaretes impedixen que el coronavirus es propague, incloses les higièniques i les quirúrgiques, si bé ha avisat que el «més important» és que s’ajuste bé a la cara i el seu ús es complemente amb altres mesures.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.