14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, defensa les mascaretes quirúrgiques que es venen en Espanya

 

En els pitjors moments de la tercera ona del coronavirus eixia en Espanya el debat sobre l’obligatorietat de les mascaretes FFP2 en uns certs llocs, norma que s’ha decretat en altres països europeus. Esta classe de protecció és, d’entre les d’ús comú, les que major percentatge de filtratge presenten, pel que oferixen major seguretat al que les usa de manera correcta.

 

La postura del Govern de Pedro Sánchez ha sigut la de no fer obligatòria la FFP2 i insistir en el bon ús de les quirúrgiques o sanitàries com a mesura de prevenció enfront del Covid-19. El dubte i la disparitat d’opinions s’ha traduït en el carrer. L’últim càrrec públic que ha fet declaracions ha sigut la nova ministra de Sanitat, Carolina Darias, qui ha defensat les mascaretes higièniques que es venen en Espanya.

 

Darias ha assegurat que les mascaretes higièniques que es venen en Espanya tenen un nivell de filtrat superior a les que es comercialitzen en altres països d’Europa. «Espanya té una regulació molt important respecte a les mascaretes higièniques, ja que la normativa UNEIX establix que ha de tindre una eficàcia de filtratge d’entre el 90 i el 95%», ha dit Darias.

 

I és que, tal com ha insistit, s’ha demostrat que les mascaretes impedixen que el coronavirus es propague, incloses les higièniques i les quirúrgiques, si bé ha avisat que el «més important» és que s’ajuste bé a la cara i el seu ús es complemente amb altres mesures.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.