17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, defensa les mascaretes quirúrgiques que es venen en Espanya

 

En els pitjors moments de la tercera ona del coronavirus eixia en Espanya el debat sobre l’obligatorietat de les mascaretes FFP2 en uns certs llocs, norma que s’ha decretat en altres països europeus. Esta classe de protecció és, d’entre les d’ús comú, les que major percentatge de filtratge presenten, pel que oferixen major seguretat al que les usa de manera correcta.

 

La postura del Govern de Pedro Sánchez ha sigut la de no fer obligatòria la FFP2 i insistir en el bon ús de les quirúrgiques o sanitàries com a mesura de prevenció enfront del Covid-19. El dubte i la disparitat d’opinions s’ha traduït en el carrer. L’últim càrrec públic que ha fet declaracions ha sigut la nova ministra de Sanitat, Carolina Darias, qui ha defensat les mascaretes higièniques que es venen en Espanya.

 

Darias ha assegurat que les mascaretes higièniques que es venen en Espanya tenen un nivell de filtrat superior a les que es comercialitzen en altres països d’Europa. «Espanya té una regulació molt important respecte a les mascaretes higièniques, ja que la normativa UNEIX establix que ha de tindre una eficàcia de filtratge d’entre el 90 i el 95%», ha dit Darias.

 

I és que, tal com ha insistit, s’ha demostrat que les mascaretes impedixen que el coronavirus es propague, incloses les higièniques i les quirúrgiques, si bé ha avisat que el «més important» és que s’ajuste bé a la cara i el seu ús es complemente amb altres mesures.

Últimes notícies

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.

Vox supedita el seu suport a Pérez Llorca al discurs d’investidura en Les Corts

Vox va deixar en l'aire el seu suport al candidat del PP, Juanfran Pérez Llorca, i el va condicionar al que expose en el debat d'investidura d'este dijous en Les Corts.