18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, defensa les mascaretes quirúrgiques que es venen en Espanya

 

En els pitjors moments de la tercera ona del coronavirus eixia en Espanya el debat sobre l’obligatorietat de les mascaretes FFP2 en uns certs llocs, norma que s’ha decretat en altres països europeus. Esta classe de protecció és, d’entre les d’ús comú, les que major percentatge de filtratge presenten, pel que oferixen major seguretat al que les usa de manera correcta.

 

La postura del Govern de Pedro Sánchez ha sigut la de no fer obligatòria la FFP2 i insistir en el bon ús de les quirúrgiques o sanitàries com a mesura de prevenció enfront del Covid-19. El dubte i la disparitat d’opinions s’ha traduït en el carrer. L’últim càrrec públic que ha fet declaracions ha sigut la nova ministra de Sanitat, Carolina Darias, qui ha defensat les mascaretes higièniques que es venen en Espanya.

 

Darias ha assegurat que les mascaretes higièniques que es venen en Espanya tenen un nivell de filtrat superior a les que es comercialitzen en altres països d’Europa. «Espanya té una regulació molt important respecte a les mascaretes higièniques, ja que la normativa UNEIX establix que ha de tindre una eficàcia de filtratge d’entre el 90 i el 95%», ha dit Darias.

 

I és que, tal com ha insistit, s’ha demostrat que les mascaretes impedixen que el coronavirus es propague, incloses les higièniques i les quirúrgiques, si bé ha avisat que el «més important» és que s’ajuste bé a la cara i el seu ús es complemente amb altres mesures.

Últimes notícies

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.

Espanya s’imposa 1-0 a Bèlgica a València amb defensa de ferro

Espanya va véncer 1-0 a Bèlgica a València gràcies a un gol de Sofía Rogoski i a una exhibició defensiva que va neutralitzar onze penal córners. Les porteres i un rebuig sobre la línia en el tram final van sostindre el triomf.

S’entrega a Catarroja el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc

El sospitós de causar la mort per arma de foc d'un home de 46 anys a Catarroja s'ha entregat a la Guàrdia Civil i ha sigut detingut. El SAMU només ha pogut certificar la defunció després d'un avís que alertava d'un home ensangonat en les escales d'un edifici.

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.