La ministra de Sanitat, Carolina Darias, defensa les mascaretes quirúrgiques que es venen en Espanya

 

En els pitjors moments de la tercera ona del coronavirus eixia en Espanya el debat sobre l’obligatorietat de les mascaretes FFP2 en uns certs llocs, norma que s’ha decretat en altres països europeus. Esta classe de protecció és, d’entre les d’ús comú, les que major percentatge de filtratge presenten, pel que oferixen major seguretat al que les usa de manera correcta.

 

La postura del Govern de Pedro Sánchez ha sigut la de no fer obligatòria la FFP2 i insistir en el bon ús de les quirúrgiques o sanitàries com a mesura de prevenció enfront del Covid-19. El dubte i la disparitat d’opinions s’ha traduït en el carrer. L’últim càrrec públic que ha fet declaracions ha sigut la nova ministra de Sanitat, Carolina Darias, qui ha defensat les mascaretes higièniques que es venen en Espanya.

 

Darias ha assegurat que les mascaretes higièniques que es venen en Espanya tenen un nivell de filtrat superior a les que es comercialitzen en altres països d’Europa. «Espanya té una regulació molt important respecte a les mascaretes higièniques, ja que la normativa UNEIX establix que ha de tindre una eficàcia de filtratge d’entre el 90 i el 95%», ha dit Darias.

 

I és que, tal com ha insistit, s’ha demostrat que les mascaretes impedixen que el coronavirus es propague, incloses les higièniques i les quirúrgiques, si bé ha avisat que el «més important» és que s’ajuste bé a la cara i el seu ús es complemente amb altres mesures.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.