El missatge d’Ana Barceló als professors que anaven a ser vacunats amb AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que la suspensió de la inoculació de la vacuna d’AstraZeneca «és temporal i pel temps imprescindible fins que es puga reprendre» i ha transmés un missatge de «tranquil·litat» a les persones que han rebut ja les dosis perquè, ha afirmat, la paralització «seguix únicament a una raó de prudència».

 

Després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna d’AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de la seua administració, Barceló ha comunicat esta decisió a tots els departaments de salut del territori valencià.

 

La Conselleria de Sanitat ha assegurat que no té constància que s’haja produït alguna reacció adversa significativa entre els qui han rebut ja esta vacuna en el territori valencià i ha insistit que «la vacunació continua sent la major esperança i el principal actiu enfront de la pandèmia».

 

En este sentit, des del departament que encapçala Ana Barceló han assenyalat que el Comité de Farmacovigilància de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris «avaluarà ara si hi ha una relació causa efecte» entre els efectes apareguts i esta vacuna. El territori valencià ja va paralitzar el divendres passat un lot d’AstraZeneca del que es van administrar un total de 7.700 dosis del lot ABV5300 que alguns països europeus havien apartat per a investigar diferents casos de tromboembolisme.

 

Espanya paralitza durant 15 dies la vacunació amb AstraZeneca

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha convocat esta vesprada de dilluns, d’urgència, el Consell Interterritorial de Sanitat per a analitzar amb les comunitats autònomes si se suspén en Espanya la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se diferents casos de trombes en persones vacunades amb este vial.

 

Finalment, Espanya també ha decidit paralitzar la vacunació d’AstraZeneca. Després que Alemanya, Itàlia i França hagen anunciat esta vesprada de dilluns que paraven la distribució de la vacuna a causa dels seus efectes secundaris adversos, el Ministeri de Sanitat ha decidit que també optaria per la via de la suspensió. En este cas, per tant, el govern espanyol paralitza la vacunació d’AstraZeneca durant 15 dies. 

Últimes notícies

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.