El missatge d’Ana Barceló als professors que anaven a ser vacunats amb AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que la suspensió de la inoculació de la vacuna d’AstraZeneca «és temporal i pel temps imprescindible fins que es puga reprendre» i ha transmés un missatge de «tranquil·litat» a les persones que han rebut ja les dosis perquè, ha afirmat, la paralització «seguix únicament a una raó de prudència».

 

Després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna d’AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de la seua administració, Barceló ha comunicat esta decisió a tots els departaments de salut del territori valencià.

 

La Conselleria de Sanitat ha assegurat que no té constància que s’haja produït alguna reacció adversa significativa entre els qui han rebut ja esta vacuna en el territori valencià i ha insistit que «la vacunació continua sent la major esperança i el principal actiu enfront de la pandèmia».

 

En este sentit, des del departament que encapçala Ana Barceló han assenyalat que el Comité de Farmacovigilància de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris «avaluarà ara si hi ha una relació causa efecte» entre els efectes apareguts i esta vacuna. El territori valencià ja va paralitzar el divendres passat un lot d’AstraZeneca del que es van administrar un total de 7.700 dosis del lot ABV5300 que alguns països europeus havien apartat per a investigar diferents casos de tromboembolisme.

 

Espanya paralitza durant 15 dies la vacunació amb AstraZeneca

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha convocat esta vesprada de dilluns, d’urgència, el Consell Interterritorial de Sanitat per a analitzar amb les comunitats autònomes si se suspén en Espanya la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se diferents casos de trombes en persones vacunades amb este vial.

 

Finalment, Espanya també ha decidit paralitzar la vacunació d’AstraZeneca. Després que Alemanya, Itàlia i França hagen anunciat esta vesprada de dilluns que paraven la distribució de la vacuna a causa dels seus efectes secundaris adversos, el Ministeri de Sanitat ha decidit que també optaria per la via de la suspensió. En este cas, per tant, el govern espanyol paralitza la vacunació d’AstraZeneca durant 15 dies. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.