El missatge d’Ana Barceló als professors que anaven a ser vacunats amb AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que la suspensió de la inoculació de la vacuna d’AstraZeneca «és temporal i pel temps imprescindible fins que es puga reprendre» i ha transmés un missatge de «tranquil·litat» a les persones que han rebut ja les dosis perquè, ha afirmat, la paralització «seguix únicament a una raó de prudència».

 

Després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna d’AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de la seua administració, Barceló ha comunicat esta decisió a tots els departaments de salut del territori valencià.

 

La Conselleria de Sanitat ha assegurat que no té constància que s’haja produït alguna reacció adversa significativa entre els qui han rebut ja esta vacuna en el territori valencià i ha insistit que «la vacunació continua sent la major esperança i el principal actiu enfront de la pandèmia».

 

En este sentit, des del departament que encapçala Ana Barceló han assenyalat que el Comité de Farmacovigilància de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris «avaluarà ara si hi ha una relació causa efecte» entre els efectes apareguts i esta vacuna. El territori valencià ja va paralitzar el divendres passat un lot d’AstraZeneca del que es van administrar un total de 7.700 dosis del lot ABV5300 que alguns països europeus havien apartat per a investigar diferents casos de tromboembolisme.

 

Espanya paralitza durant 15 dies la vacunació amb AstraZeneca

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha convocat esta vesprada de dilluns, d’urgència, el Consell Interterritorial de Sanitat per a analitzar amb les comunitats autònomes si se suspén en Espanya la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se diferents casos de trombes en persones vacunades amb este vial.

 

Finalment, Espanya també ha decidit paralitzar la vacunació d’AstraZeneca. Després que Alemanya, Itàlia i França hagen anunciat esta vesprada de dilluns que paraven la distribució de la vacuna a causa dels seus efectes secundaris adversos, el Ministeri de Sanitat ha decidit que també optaria per la via de la suspensió. En este cas, per tant, el govern espanyol paralitza la vacunació d’AstraZeneca durant 15 dies. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.