El missatge d’Ana Barceló als professors que anaven a ser vacunats amb AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que la suspensió de la inoculació de la vacuna d’AstraZeneca «és temporal i pel temps imprescindible fins que es puga reprendre» i ha transmés un missatge de «tranquil·litat» a les persones que han rebut ja les dosis perquè, ha afirmat, la paralització «seguix únicament a una raó de prudència».

 

Després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna d’AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de la seua administració, Barceló ha comunicat esta decisió a tots els departaments de salut del territori valencià.

 

La Conselleria de Sanitat ha assegurat que no té constància que s’haja produït alguna reacció adversa significativa entre els qui han rebut ja esta vacuna en el territori valencià i ha insistit que «la vacunació continua sent la major esperança i el principal actiu enfront de la pandèmia».

 

En este sentit, des del departament que encapçala Ana Barceló han assenyalat que el Comité de Farmacovigilància de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris «avaluarà ara si hi ha una relació causa efecte» entre els efectes apareguts i esta vacuna. El territori valencià ja va paralitzar el divendres passat un lot d’AstraZeneca del que es van administrar un total de 7.700 dosis del lot ABV5300 que alguns països europeus havien apartat per a investigar diferents casos de tromboembolisme.

 

Espanya paralitza durant 15 dies la vacunació amb AstraZeneca

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha convocat esta vesprada de dilluns, d’urgència, el Consell Interterritorial de Sanitat per a analitzar amb les comunitats autònomes si se suspén en Espanya la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se diferents casos de trombes en persones vacunades amb este vial.

 

Finalment, Espanya també ha decidit paralitzar la vacunació d’AstraZeneca. Després que Alemanya, Itàlia i França hagen anunciat esta vesprada de dilluns que paraven la distribució de la vacuna a causa dels seus efectes secundaris adversos, el Ministeri de Sanitat ha decidit que també optaria per la via de la suspensió. En este cas, per tant, el govern espanyol paralitza la vacunació d’AstraZeneca durant 15 dies. 

Últimes notícies

El president d’Avamet defensa que el perill extrem de la DANA sí que es podia preveure

Adrià Revert, president d’Avamet, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible i que els mapes ja apuntaven a un episodi de perill extrem a la costa valenciana.

Avamet adverteix que el perill extrem en la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha declarat al jutjat de Catarroja que, tot i que la quantitat exacta de pluja era impossible de calcular, el perill extrem a la costa valenciana el 29 d’octubre de 2024 sí que es podia vore als mapes.

Més de 7.500 passatgers utilitzen ja l’OPE al port d’Alacant, per damunt de 2025

L’Operació Pas de l’Estret al port d’Alacant ha superat ja les 7.500 persones embarcades i els 3.000 vehicles rumb a Algèria i Orà, amb més freqüència de vaixells i un nou sistema automatitzat d’entrada i eixida.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha jugat a Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de dues dècades d’èxits, amb la Copa Davis de 2019 com a moment més icònic.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha disputat a la Copa del Rei de Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de vint anys de carrera amb 12 títols ATP i el record inesborrable de la Copa Davis de 2019.

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.

Desmantellen una plantació de marihuana en una vivenda d’Alacant i detenen el responsable

Policia Nacional i Policia Local han desmantellat una plantació de marihuana sota sostre en una vivenda de la zona Nord d’Alacant i han detingut un home de 48 anys acusat de tràfic de drogues i frau elèctric.