14.7 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

El missatge d’Ana Barceló als professors que anaven a ser vacunats amb AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat que la suspensió de la inoculació de la vacuna d’AstraZeneca «és temporal i pel temps imprescindible fins que es puga reprendre» i ha transmés un missatge de «tranquil·litat» a les persones que han rebut ja les dosis perquè, ha afirmat, la paralització «seguix únicament a una raó de prudència».

 

Després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna d’AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de la seua administració, Barceló ha comunicat esta decisió a tots els departaments de salut del territori valencià.

 

La Conselleria de Sanitat ha assegurat que no té constància que s’haja produït alguna reacció adversa significativa entre els qui han rebut ja esta vacuna en el territori valencià i ha insistit que «la vacunació continua sent la major esperança i el principal actiu enfront de la pandèmia».

 

En este sentit, des del departament que encapçala Ana Barceló han assenyalat que el Comité de Farmacovigilància de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris «avaluarà ara si hi ha una relació causa efecte» entre els efectes apareguts i esta vacuna. El territori valencià ja va paralitzar el divendres passat un lot d’AstraZeneca del que es van administrar un total de 7.700 dosis del lot ABV5300 que alguns països europeus havien apartat per a investigar diferents casos de tromboembolisme.

 

Espanya paralitza durant 15 dies la vacunació amb AstraZeneca

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha convocat esta vesprada de dilluns, d’urgència, el Consell Interterritorial de Sanitat per a analitzar amb les comunitats autònomes si se suspén en Espanya la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se diferents casos de trombes en persones vacunades amb este vial.

 

Finalment, Espanya també ha decidit paralitzar la vacunació d’AstraZeneca. Després que Alemanya, Itàlia i França hagen anunciat esta vesprada de dilluns que paraven la distribució de la vacuna a causa dels seus efectes secundaris adversos, el Ministeri de Sanitat ha decidit que també optaria per la via de la suspensió. En este cas, per tant, el govern espanyol paralitza la vacunació d’AstraZeneca durant 15 dies. 

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.