16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Mónica Oltra considera l’oci nocturn «incompatible» amb les mesures de seguretat

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha opinat que hi ha «una classe d’oci» que per la seua «naturalesa» és «incompatible» amb les mesures de seguretat contra la pandèmia i per això ha apostat per buscar «suport econòmic» per al sector i els seus llocs de treball. «És una quimera», ha dit sobre intentar mantindre oberts pubs i discoteques.

 

Per això, ha considerat que hauria de replantejar-se una «classe d’activitat» que és «un impossible» perquè «en un lloc a on la gent va a trobar-se i a ajuntar-se, voler separar-los un metre i mig resultarà impossible». En este sentit, ha diferenciat l’oci nocturn de cinemes, teatres o museus, que són «activitats segures», del que es produïx en altres locals.

 

La consellera ha estimat la necessitat de «replantejar-se» l’oci nocturn en pubs i discoteques oferint «tot el suport econòmic» al sector perquè deixa «sense treball a moltes persones». «El control de la pandèmia i la salut de les persones està per damunt d’estes qüestions i caldrà pensar com sostenim a un sector econòmic important», ha continuat.

 

Preguntada de nou pels mitjans sobre si apostaria pel tancament de pubs i discoteques, ha sentenciat: «El que dic és que cal reflexionar-ho, com a mínim». «Els impossibles són impossibles, la gent va a eixos llocs a ajuntar-se: voler que funcione alguna cosa amb una distància de seguretat de metre i mig, quan això acaba amb la naturalesa mateixa de l’activitat porta a la frustració», ha resolt.

 

«La consideració major ha de ser la salut de les persones»

Respecte a la quarantena imposada per Regne Unit, Mónica Oltra ha recordat que es continua «en una situació de pandèmia» i que Fernando Simón va detallar «molt bé l’altre dia» les consideracions epidemiològiques i científiques. «Cal buscar sostindre els sectors econòmics en una situació en la que , per damunt de tot, la consideració major ha de ser la salut de les persones», ha insistit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.