Mónica Oltra considera l’oci nocturn «incompatible» amb les mesures de seguretat

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha opinat que hi ha «una classe d’oci» que per la seua «naturalesa» és «incompatible» amb les mesures de seguretat contra la pandèmia i per això ha apostat per buscar «suport econòmic» per al sector i els seus llocs de treball. «És una quimera», ha dit sobre intentar mantindre oberts pubs i discoteques.

 

Per això, ha considerat que hauria de replantejar-se una «classe d’activitat» que és «un impossible» perquè «en un lloc a on la gent va a trobar-se i a ajuntar-se, voler separar-los un metre i mig resultarà impossible». En este sentit, ha diferenciat l’oci nocturn de cinemes, teatres o museus, que són «activitats segures», del que es produïx en altres locals.

 

La consellera ha estimat la necessitat de «replantejar-se» l’oci nocturn en pubs i discoteques oferint «tot el suport econòmic» al sector perquè deixa «sense treball a moltes persones». «El control de la pandèmia i la salut de les persones està per damunt d’estes qüestions i caldrà pensar com sostenim a un sector econòmic important», ha continuat.

 

Preguntada de nou pels mitjans sobre si apostaria pel tancament de pubs i discoteques, ha sentenciat: «El que dic és que cal reflexionar-ho, com a mínim». «Els impossibles són impossibles, la gent va a eixos llocs a ajuntar-se: voler que funcione alguna cosa amb una distància de seguretat de metre i mig, quan això acaba amb la naturalesa mateixa de l’activitat porta a la frustració», ha resolt.

 

«La consideració major ha de ser la salut de les persones»

Respecte a la quarantena imposada per Regne Unit, Mónica Oltra ha recordat que es continua «en una situació de pandèmia» i que Fernando Simón va detallar «molt bé l’altre dia» les consideracions epidemiològiques i científiques. «Cal buscar sostindre els sectors econòmics en una situació en la que , per damunt de tot, la consideració major ha de ser la salut de les persones», ha insistit.

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.