Mónica Oltra considera l’oci nocturn «incompatible» amb les mesures de seguretat

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha opinat que hi ha «una classe d’oci» que per la seua «naturalesa» és «incompatible» amb les mesures de seguretat contra la pandèmia i per això ha apostat per buscar «suport econòmic» per al sector i els seus llocs de treball. «És una quimera», ha dit sobre intentar mantindre oberts pubs i discoteques.

 

Per això, ha considerat que hauria de replantejar-se una «classe d’activitat» que és «un impossible» perquè «en un lloc a on la gent va a trobar-se i a ajuntar-se, voler separar-los un metre i mig resultarà impossible». En este sentit, ha diferenciat l’oci nocturn de cinemes, teatres o museus, que són «activitats segures», del que es produïx en altres locals.

 

La consellera ha estimat la necessitat de «replantejar-se» l’oci nocturn en pubs i discoteques oferint «tot el suport econòmic» al sector perquè deixa «sense treball a moltes persones». «El control de la pandèmia i la salut de les persones està per damunt d’estes qüestions i caldrà pensar com sostenim a un sector econòmic important», ha continuat.

 

Preguntada de nou pels mitjans sobre si apostaria pel tancament de pubs i discoteques, ha sentenciat: «El que dic és que cal reflexionar-ho, com a mínim». «Els impossibles són impossibles, la gent va a eixos llocs a ajuntar-se: voler que funcione alguna cosa amb una distància de seguretat de metre i mig, quan això acaba amb la naturalesa mateixa de l’activitat porta a la frustració», ha resolt.

 

«La consideració major ha de ser la salut de les persones»

Respecte a la quarantena imposada per Regne Unit, Mónica Oltra ha recordat que es continua «en una situació de pandèmia» i que Fernando Simón va detallar «molt bé l’altre dia» les consideracions epidemiològiques i científiques. «Cal buscar sostindre els sectors econòmics en una situació en la que , per damunt de tot, la consideració major ha de ser la salut de les persones», ha insistit.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.