21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Mor Enric Tàrrega, referent indispensable del valencianisme

 

Este dissabte ha mort Enric Tàrrega, una de les figures més importants del valencianisme cultural i polític des dels anys 60. A demés, ha format part de la història de València en l’època franquista i de la Transició a banda de ser un personatge imprescindible en el valencianisme d’esquerres.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Tàrrega ha mort a causa d’un càncer als 84 anys. Va participar en la fundació del sindicat Comissions Obreres en València al mateix temps que s’implicava en l’inici del Partit Socialista Valencià, antecessor del PSPV-PSOE, després de la seua fusió.

 

A demés, ha rebut el premi Miquelet d’Honor i també el Vicent Ventura de la Universitat de València. En 2010 va publicar el llibre de converses ‘L’amant de la ciutat somniada’.

 

Este mateix matí algunes organitzacions com ‘Intersindical Valenciana’, han expressat el seu condol en les seues xarxes socials de la mateixa manera que han destacat que el valencianista era «una persona compromesa amb la classe treballadora, la lluita per les llibertats nacionals i socials del territori valencià i la nostra llengua i cultura». 

 

Intersindical Valenciana expressa el seu condol pel traspàs de l’Enric Tàrrega

Publicada por Intersindical Valenciana en Sábado, 1 de agosto de 2020

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.