Mor Enric Tàrrega, referent indispensable del valencianisme

 

Este dissabte ha mort Enric Tàrrega, una de les figures més importants del valencianisme cultural i polític des dels anys 60. A demés, ha format part de la història de València en l’època franquista i de la Transició a banda de ser un personatge imprescindible en el valencianisme d’esquerres.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Tàrrega ha mort a causa d’un càncer als 84 anys. Va participar en la fundació del sindicat Comissions Obreres en València al mateix temps que s’implicava en l’inici del Partit Socialista Valencià, antecessor del PSPV-PSOE, després de la seua fusió.

 

A demés, ha rebut el premi Miquelet d’Honor i també el Vicent Ventura de la Universitat de València. En 2010 va publicar el llibre de converses ‘L’amant de la ciutat somniada’.

 

Este mateix matí algunes organitzacions com ‘Intersindical Valenciana’, han expressat el seu condol en les seues xarxes socials de la mateixa manera que han destacat que el valencianista era «una persona compromesa amb la classe treballadora, la lluita per les llibertats nacionals i socials del territori valencià i la nostra llengua i cultura». 

 

Intersindical Valenciana expressa el seu condol pel traspàs de l’Enric Tàrrega

Publicada por Intersindical Valenciana en Sábado, 1 de agosto de 2020

Últimes notícies

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.