Mor Enric Tàrrega, referent indispensable del valencianisme

 

Este dissabte ha mort Enric Tàrrega, una de les figures més importants del valencianisme cultural i polític des dels anys 60. A demés, ha format part de la història de València en l’època franquista i de la Transició a banda de ser un personatge imprescindible en el valencianisme d’esquerres.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Tàrrega ha mort a causa d’un càncer als 84 anys. Va participar en la fundació del sindicat Comissions Obreres en València al mateix temps que s’implicava en l’inici del Partit Socialista Valencià, antecessor del PSPV-PSOE, després de la seua fusió.

 

A demés, ha rebut el premi Miquelet d’Honor i també el Vicent Ventura de la Universitat de València. En 2010 va publicar el llibre de converses ‘L’amant de la ciutat somniada’.

 

Este mateix matí algunes organitzacions com ‘Intersindical Valenciana’, han expressat el seu condol en les seues xarxes socials de la mateixa manera que han destacat que el valencianista era «una persona compromesa amb la classe treballadora, la lluita per les llibertats nacionals i socials del territori valencià i la nostra llengua i cultura». 

 

Intersindical Valenciana expressa el seu condol pel traspàs de l’Enric Tàrrega

Publicada por Intersindical Valenciana en Sábado, 1 de agosto de 2020

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.