Mor Enric Tàrrega, referent indispensable del valencianisme

 

Este dissabte ha mort Enric Tàrrega, una de les figures més importants del valencianisme cultural i polític des dels anys 60. A demés, ha format part de la història de València en l’època franquista i de la Transició a banda de ser un personatge imprescindible en el valencianisme d’esquerres.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Tàrrega ha mort a causa d’un càncer als 84 anys. Va participar en la fundació del sindicat Comissions Obreres en València al mateix temps que s’implicava en l’inici del Partit Socialista Valencià, antecessor del PSPV-PSOE, després de la seua fusió.

 

A demés, ha rebut el premi Miquelet d’Honor i també el Vicent Ventura de la Universitat de València. En 2010 va publicar el llibre de converses ‘L’amant de la ciutat somniada’.

 

Este mateix matí algunes organitzacions com ‘Intersindical Valenciana’, han expressat el seu condol en les seues xarxes socials de la mateixa manera que han destacat que el valencianista era «una persona compromesa amb la classe treballadora, la lluita per les llibertats nacionals i socials del territori valencià i la nostra llengua i cultura». 

 

Intersindical Valenciana expressa el seu condol pel traspàs de l’Enric Tàrrega

Publicada por Intersindical Valenciana en Sábado, 1 de agosto de 2020

Últimes notícies

Onzena reunió clau entre Educació i els sindicats en plena vaga indefinida del professorat

La Conselleria d'Educació i els cinc sindicats docents afronten este dilluns a València l'onzena reunió de la mesa sectorial, en la cinquena setmana de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari. Les organitzacions arriben amb dubtes sobre l'última proposta del Consell, que preveu una inversió de 3.388 milions en quatre anys.

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.