Mor Enric Tàrrega, referent indispensable del valencianisme

 

Este dissabte ha mort Enric Tàrrega, una de les figures més importants del valencianisme cultural i polític des dels anys 60. A demés, ha format part de la història de València en l’època franquista i de la Transició a banda de ser un personatge imprescindible en el valencianisme d’esquerres.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Tàrrega ha mort a causa d’un càncer als 84 anys. Va participar en la fundació del sindicat Comissions Obreres en València al mateix temps que s’implicava en l’inici del Partit Socialista Valencià, antecessor del PSPV-PSOE, després de la seua fusió.

 

A demés, ha rebut el premi Miquelet d’Honor i també el Vicent Ventura de la Universitat de València. En 2010 va publicar el llibre de converses ‘L’amant de la ciutat somniada’.

 

Este mateix matí algunes organitzacions com ‘Intersindical Valenciana’, han expressat el seu condol en les seues xarxes socials de la mateixa manera que han destacat que el valencianista era «una persona compromesa amb la classe treballadora, la lluita per les llibertats nacionals i socials del territori valencià i la nostra llengua i cultura». 

 

Intersindical Valenciana expressa el seu condol pel traspàs de l’Enric Tàrrega

Publicada por Intersindical Valenciana en Sábado, 1 de agosto de 2020

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.