Mor Javier, el pacient que més temps ha estat en l’UCI per Covid-19 en Espanya

 

El pacient amb coronavirus que més temps ha estat ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) en Espanya ha mort este dijous passat 23 de juliol. Javier Izuzquiza ha perdut la vida a conseqüència del Covid-19, després de 120 dies d’hospitalització en l’Hospital la Princesa de Madrid.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Va ser Francisco, el seu fill, qui ha anunciat la seua mort en Twitter, dedicant-li unes paraules que ens han emocionat a tots. «A mon pare, Javier, li feia il·lusió eixir en els telenotícies entre aplaudiments en el dia de la seua alta en l’UCI per coronavirus. Dijous ens va deixar després de 120 dies de lluita fins al final. Fins sempre, pare», escrivia el seu fill.

 

«Ens faltarà vida per trobar-te a faltar. Ací tens el meu aplaudiment», concloïa. Juntament amb eixe emotiu text, podem vore una fotografia de Javier Izuzquiza somrient, amb el seu fill i la seua dona.

 

 

El fill de Javier, Francisco, s’ha dedicat a elaborar alguns podcasts, explicant com va ser l’ingrés de son pare des que se li va detectar coronavirus en el mes de març. En eixos podcasts, que han arribat als milers de visites, també podem escoltar l’experiència de Francisco i els seus familiars durant estos mesos. Els ingressos de les gravacions s’han destinat a la Creu Roja.

 

 

El missatge s’ha tornat viral

El ‘tuit’ de Francisco Izuzquiza ha commocionat Twitter i s’ha tornat viral. Té més de 18.800 ‘likes’ i 2.000 ‘retweets’ i comentaris. Entre els comentaris, podem llegir multitud de mostres d’afecte i suport davant de la situació tan difícil que està vivint la família.

 

«Estimat Francisco, acabe de llegir-te, acabe de sentir els 5 capítols del teu podcast i has conseguit que vos note molt propet. Com si fóreu la meua família. Sent de tot cor la pèrdua de ton pare. Gràcies per haver-lo fet etern amb la teua veu», comentava un usuari. Entre els comentaris, podem llegir algunes paraules de suport de personatges coneguts, com Dani Rovira.

 

 

Es tracta d’una història que moltes persones seguien, i no han dubtat a enviar un etern aplaudiment virtual en honor a Javier. Des d’ací, també li enviem el nostre.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU