Mor un xiquet de 7 anys als Estats Units per l’ameba ‘menja cervells’

El passat 13 d’agost, David Pruitt, un xiquet de set anys, va morir en el comtat de Tehama, en l’estat de Califòrnia (els Estats Units), després de contraure una infecció cerebral coneguda pel nom de meningoencefalitis amebiana primària (PAM) i provocada per una ameba, un microbi viu unicel·lular. La letalitat d’aquest paràsit que habita en llacs, rius i aigües termals, és del 97%.

 

Segons van confirmar els pares del xiquet mort, el jove va nadar en un llac abans d’haver-se contagiat de l’ameba “menja cervells”. La manera de contagiar-se amb aquest paràsit és via aèria a través del nas quan es res o busseja en aquesta mena de llocs. Aquesta infecció pot causar maldecaps, febre, nàusees i vòmits, però en desenvolupar-se, pot causar convulsions, rigidesa en el coll i coma.

 

Aquest va ser el procés que va experimentar el xiquet, que va ser ingressat en un hospital de Califòrnia el 30 de juliol després de sentir malestar i mal de cap. Després de ser ingressat, els sanitaris li van posar un suport vital a causa de la inflamació que el seu cervell estava patint.

 

Recaptar fons

Ara, tant la seua tia, Crystal Hayley, com els seus progenitors, han iniciat un moviment de conscienciació per a donar a conéixer l’existència d’aquest paràsit que, pot ser la causa de la mort d’un altre xiquet, uns dies abans en circumstàncies similars.

 

“Estem ajudant a crear consciència sobre aquesta ameba. Això pot semblar massa rar perquè li succeïsca a vosté, però el que és rar és que els metges ho busquen en primer lloc. Els pares, necessiten conéixer els senyals i exigir que els metges escolten i defensar a qui puga haver contret aquesta ameba”, assenyala la seua tia en la campanya iniciada.

 

“El 30 de juliol, David va haver d’acudir a urgències i després va ser derivat al UC Davis Medical Center de Sacramento”, explicava la tia del menor en una pàgina per a recaptar fons que ajudaren a pagar les despeses mèdiques del menor.

 

La família del xiquet vol continuar amb la pàgina de GoFundME, en la qual continuen recol·lectant fons per a costejar les factures mèdiques. Aquesta associació va ser creada per la família d’un altre menor mort per l’ameba comecerebros.

 

No se sap amb exactitud quan va ser el xiquet a nadar al llac i el dia exacte en el qual es va infectar, la qual cosa si és cert que els símptomes de la meningoencefalitis amebiana primària comencen a sorgir entre un i nou dies després, la defunció pot produir-se en un termini màxim de 18 dies. La infecció avança tan ràpidament que és difícil d’arribar a parar-ho.

 

Símptomes

Els primers símptomes que transmet aquest estrany paràsit poden confondre’s amb els d’una grip comuna, ja que solen ser maldecaps, congestió nasal o rigidesa en la mai. Tres o quatre dies després, la persona afectada empitjora i pot arribar a patir convulsions, pèrdua de l’equilibri i del control corporal, deliris i fins i tot coma irreversible.

 

Després del coma, es produeix finalment la mort per parada cardiorespiratòria o edema pulmonar. I és que l’ameba ‘comecerebros’ té una taxa de mortalitat estimada d’un 95%. Les persones que moren víctimes d’aquest paràsit solen fer-ho entre 7 i 10 dies després de la infecció.

 

Com evitar la infecció

Com no hi ha manera d’eliminar l’ameba dels cossos d’aigua dolça, es recomanen unes certes precaucions. L’única manera de previndre aquesta infecció és evitar nadar en cossos d’aigua dolça. Si es vol nadar en aigua dolça, és recomanable no posar el cap sota l’aigua o usar pinces nasals per a no permetre que l’aigua puge pel nas. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.

Més de 60 km de retencions a primera hora en les carreteres de València

Retencions d'una mica més de 60 quilòmetres a primera hora a la província, amb els majors embossos en l'A-7, V-31 i V-30 en sentit a València, Alacant i Barcelona.

Intervingudes més de 50 tones d’aliments i articles no aptes en naus d’Alacant

La Guàrdia Civil ha intervingut més de 50 tones de productes no aptes en dos naus del polígon Garrachico, a Alacant. Hi ha quatre persones investigades i gènere immobilitzat o destruït per riscos per a la salut.

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.