Mor un xiquet de 7 anys als Estats Units per l’ameba ‘menja cervells’

El passat 13 d’agost, David Pruitt, un xiquet de set anys, va morir en el comtat de Tehama, en l’estat de Califòrnia (els Estats Units), després de contraure una infecció cerebral coneguda pel nom de meningoencefalitis amebiana primària (PAM) i provocada per una ameba, un microbi viu unicel·lular. La letalitat d’aquest paràsit que habita en llacs, rius i aigües termals, és del 97%.

 

Segons van confirmar els pares del xiquet mort, el jove va nadar en un llac abans d’haver-se contagiat de l’ameba «menja cervells». La manera de contagiar-se amb aquest paràsit és via aèria a través del nas quan es res o busseja en aquesta mena de llocs. Aquesta infecció pot causar maldecaps, febre, nàusees i vòmits, però en desenvolupar-se, pot causar convulsions, rigidesa en el coll i coma.

 

Aquest va ser el procés que va experimentar el xiquet, que va ser ingressat en un hospital de Califòrnia el 30 de juliol després de sentir malestar i mal de cap. Després de ser ingressat, els sanitaris li van posar un suport vital a causa de la inflamació que el seu cervell estava patint.

 

Recaptar fons

Ara, tant la seua tia, Crystal Hayley, com els seus progenitors, han iniciat un moviment de conscienciació per a donar a conéixer l’existència d’aquest paràsit que, pot ser la causa de la mort d’un altre xiquet, uns dies abans en circumstàncies similars.

 

«Estem ajudant a crear consciència sobre aquesta ameba. Això pot semblar massa rar perquè li succeïsca a vosté, però el que és rar és que els metges ho busquen en primer lloc. Els pares, necessiten conéixer els senyals i exigir que els metges escolten i defensar a qui puga haver contret aquesta ameba», assenyala la seua tia en la campanya iniciada.

 

«El 30 de juliol, David va haver d’acudir a urgències i després va ser derivat al UC Davis Medical Center de Sacramento», explicava la tia del menor en una pàgina per a recaptar fons que ajudaren a pagar les despeses mèdiques del menor.

 

La família del xiquet vol continuar amb la pàgina de GoFundME, en la qual continuen recol·lectant fons per a costejar les factures mèdiques. Aquesta associació va ser creada per la família d’un altre menor mort per l’ameba comecerebros.

 

No se sap amb exactitud quan va ser el xiquet a nadar al llac i el dia exacte en el qual es va infectar, la qual cosa si és cert que els símptomes de la meningoencefalitis amebiana primària comencen a sorgir entre un i nou dies després, la defunció pot produir-se en un termini màxim de 18 dies. La infecció avança tan ràpidament que és difícil d’arribar a parar-ho.

 

Símptomes

Els primers símptomes que transmet aquest estrany paràsit poden confondre’s amb els d’una grip comuna, ja que solen ser maldecaps, congestió nasal o rigidesa en la mai. Tres o quatre dies després, la persona afectada empitjora i pot arribar a patir convulsions, pèrdua de l’equilibri i del control corporal, deliris i fins i tot coma irreversible.

 

Després del coma, es produeix finalment la mort per parada cardiorespiratòria o edema pulmonar. I és que l’ameba ‘comecerebros’ té una taxa de mortalitat estimada d’un 95%. Les persones que moren víctimes d’aquest paràsit solen fer-ho entre 7 i 10 dies després de la infecció.

 

Com evitar la infecció

Com no hi ha manera d’eliminar l’ameba dels cossos d’aigua dolça, es recomanen unes certes precaucions. L’única manera de previndre aquesta infecció és evitar nadar en cossos d’aigua dolça. Si es vol nadar en aigua dolça, és recomanable no posar el cap sota l’aigua o usar pinces nasals per a no permetre que l’aigua puge pel nas. 

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.