Mor un xiquet de 7 anys als Estats Units per l’ameba ‘menja cervells’

El passat 13 d’agost, David Pruitt, un xiquet de set anys, va morir en el comtat de Tehama, en l’estat de Califòrnia (els Estats Units), després de contraure una infecció cerebral coneguda pel nom de meningoencefalitis amebiana primària (PAM) i provocada per una ameba, un microbi viu unicel·lular. La letalitat d’aquest paràsit que habita en llacs, rius i aigües termals, és del 97%.

 

Segons van confirmar els pares del xiquet mort, el jove va nadar en un llac abans d’haver-se contagiat de l’ameba “menja cervells”. La manera de contagiar-se amb aquest paràsit és via aèria a través del nas quan es res o busseja en aquesta mena de llocs. Aquesta infecció pot causar maldecaps, febre, nàusees i vòmits, però en desenvolupar-se, pot causar convulsions, rigidesa en el coll i coma.

 

Aquest va ser el procés que va experimentar el xiquet, que va ser ingressat en un hospital de Califòrnia el 30 de juliol després de sentir malestar i mal de cap. Després de ser ingressat, els sanitaris li van posar un suport vital a causa de la inflamació que el seu cervell estava patint.

 

Recaptar fons

Ara, tant la seua tia, Crystal Hayley, com els seus progenitors, han iniciat un moviment de conscienciació per a donar a conéixer l’existència d’aquest paràsit que, pot ser la causa de la mort d’un altre xiquet, uns dies abans en circumstàncies similars.

 

“Estem ajudant a crear consciència sobre aquesta ameba. Això pot semblar massa rar perquè li succeïsca a vosté, però el que és rar és que els metges ho busquen en primer lloc. Els pares, necessiten conéixer els senyals i exigir que els metges escolten i defensar a qui puga haver contret aquesta ameba”, assenyala la seua tia en la campanya iniciada.

 

“El 30 de juliol, David va haver d’acudir a urgències i després va ser derivat al UC Davis Medical Center de Sacramento”, explicava la tia del menor en una pàgina per a recaptar fons que ajudaren a pagar les despeses mèdiques del menor.

 

La família del xiquet vol continuar amb la pàgina de GoFundME, en la qual continuen recol·lectant fons per a costejar les factures mèdiques. Aquesta associació va ser creada per la família d’un altre menor mort per l’ameba comecerebros.

 

No se sap amb exactitud quan va ser el xiquet a nadar al llac i el dia exacte en el qual es va infectar, la qual cosa si és cert que els símptomes de la meningoencefalitis amebiana primària comencen a sorgir entre un i nou dies després, la defunció pot produir-se en un termini màxim de 18 dies. La infecció avança tan ràpidament que és difícil d’arribar a parar-ho.

 

Símptomes

Els primers símptomes que transmet aquest estrany paràsit poden confondre’s amb els d’una grip comuna, ja que solen ser maldecaps, congestió nasal o rigidesa en la mai. Tres o quatre dies després, la persona afectada empitjora i pot arribar a patir convulsions, pèrdua de l’equilibri i del control corporal, deliris i fins i tot coma irreversible.

 

Després del coma, es produeix finalment la mort per parada cardiorespiratòria o edema pulmonar. I és que l’ameba ‘comecerebros’ té una taxa de mortalitat estimada d’un 95%. Les persones que moren víctimes d’aquest paràsit solen fer-ho entre 7 i 10 dies després de la infecció.

 

Com evitar la infecció

Com no hi ha manera d’eliminar l’ameba dels cossos d’aigua dolça, es recomanen unes certes precaucions. L’única manera de previndre aquesta infecció és evitar nadar en cossos d’aigua dolça. Si es vol nadar en aigua dolça, és recomanable no posar el cap sota l’aigua o usar pinces nasals per a no permetre que l’aigua puge pel nas. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.