Mor un xiquet de 7 anys als Estats Units per l’ameba ‘menja cervells’

El passat 13 d’agost, David Pruitt, un xiquet de set anys, va morir en el comtat de Tehama, en l’estat de Califòrnia (els Estats Units), després de contraure una infecció cerebral coneguda pel nom de meningoencefalitis amebiana primària (PAM) i provocada per una ameba, un microbi viu unicel·lular. La letalitat d’aquest paràsit que habita en llacs, rius i aigües termals, és del 97%.

 

Segons van confirmar els pares del xiquet mort, el jove va nadar en un llac abans d’haver-se contagiat de l’ameba “menja cervells”. La manera de contagiar-se amb aquest paràsit és via aèria a través del nas quan es res o busseja en aquesta mena de llocs. Aquesta infecció pot causar maldecaps, febre, nàusees i vòmits, però en desenvolupar-se, pot causar convulsions, rigidesa en el coll i coma.

 

Aquest va ser el procés que va experimentar el xiquet, que va ser ingressat en un hospital de Califòrnia el 30 de juliol després de sentir malestar i mal de cap. Després de ser ingressat, els sanitaris li van posar un suport vital a causa de la inflamació que el seu cervell estava patint.

 

Recaptar fons

Ara, tant la seua tia, Crystal Hayley, com els seus progenitors, han iniciat un moviment de conscienciació per a donar a conéixer l’existència d’aquest paràsit que, pot ser la causa de la mort d’un altre xiquet, uns dies abans en circumstàncies similars.

 

“Estem ajudant a crear consciència sobre aquesta ameba. Això pot semblar massa rar perquè li succeïsca a vosté, però el que és rar és que els metges ho busquen en primer lloc. Els pares, necessiten conéixer els senyals i exigir que els metges escolten i defensar a qui puga haver contret aquesta ameba”, assenyala la seua tia en la campanya iniciada.

 

“El 30 de juliol, David va haver d’acudir a urgències i després va ser derivat al UC Davis Medical Center de Sacramento”, explicava la tia del menor en una pàgina per a recaptar fons que ajudaren a pagar les despeses mèdiques del menor.

 

La família del xiquet vol continuar amb la pàgina de GoFundME, en la qual continuen recol·lectant fons per a costejar les factures mèdiques. Aquesta associació va ser creada per la família d’un altre menor mort per l’ameba comecerebros.

 

No se sap amb exactitud quan va ser el xiquet a nadar al llac i el dia exacte en el qual es va infectar, la qual cosa si és cert que els símptomes de la meningoencefalitis amebiana primària comencen a sorgir entre un i nou dies després, la defunció pot produir-se en un termini màxim de 18 dies. La infecció avança tan ràpidament que és difícil d’arribar a parar-ho.

 

Símptomes

Els primers símptomes que transmet aquest estrany paràsit poden confondre’s amb els d’una grip comuna, ja que solen ser maldecaps, congestió nasal o rigidesa en la mai. Tres o quatre dies després, la persona afectada empitjora i pot arribar a patir convulsions, pèrdua de l’equilibri i del control corporal, deliris i fins i tot coma irreversible.

 

Després del coma, es produeix finalment la mort per parada cardiorespiratòria o edema pulmonar. I és que l’ameba ‘comecerebros’ té una taxa de mortalitat estimada d’un 95%. Les persones que moren víctimes d’aquest paràsit solen fer-ho entre 7 i 10 dies després de la infecció.

 

Com evitar la infecció

Com no hi ha manera d’eliminar l’ameba dels cossos d’aigua dolça, es recomanen unes certes precaucions. L’única manera de previndre aquesta infecció és evitar nadar en cossos d’aigua dolça. Si es vol nadar en aigua dolça, és recomanable no posar el cap sota l’aigua o usar pinces nasals per a no permetre que l’aigua puge pel nas. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.