10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La multa que et poden posar si dus mal posada la mascareta en el cotxe

 

La fase 1 de la desescalada implica canvis importants en l’ús dels transports privats en tot el territori valencià, ja que es troba íntegrament en esta fase de la desescalada. Els conductors han de tindre molt en compte en quines situacions poden ser multats per no usar bé les mascaretes. 

 

Les famílies o les persones que convisquen en la mateixa casa podran ocupar totes les places d’un vehicle sense haver de posar-se les màscares. S’entén que en conviure juntes no hi ha un perill de contagi possible. 

 

Tot canvia quan es vol viatjar en un vehicle privat amb altres amics o familiars que no conviuen. Per a este supòsit, la norma és que viatgen dos persones per cada fila de seients i en el cas d’un turisme serien fins a quatre persones

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’article 18.1 considera tres supòsits que comporten la multa

A demés, l’ús de la mascareta per a tots els seus ocupants del vehicle és obligatori en este supòsit i s’ha de respectar el màxim possible la distància de seguretat. És a dir, que cada ocupant vaja pegat a la seua finestra per a evitar el contagi. 

 

L’article 18.1 del Reglament General de Circulació considera com a falta lleu, amb una multa econòmica d’al voltant de 100 euros, qualsevol element que impedisca mantindre la «llibertat de moviments, el camp necessari de visió i l’atenció permanent a la conducció». Per això, el conductor pot ser multat en un control de trànsit per l’agent de l’autoritat si considera que l’ús de la màscara no permet qualsevol d’estes accions comentades. 

 

Finalment, cal intentar evitar que la interpretació d’una mala col·locació de la tela o la seua grandària puguen acabar en problemes que provoquen la pèrdua de capacitats per a la conducció. És a dir, que es puga arribar a la conclusió que el mal ús de la màscara pot generar problemes de visió i provocar-li una situació d’estrés al conductor.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.