La multa que et poden posar si dus mal posada la mascareta en el cotxe

 

La fase 1 de la desescalada implica canvis importants en l’ús dels transports privats en tot el territori valencià, ja que es troba íntegrament en esta fase de la desescalada. Els conductors han de tindre molt en compte en quines situacions poden ser multats per no usar bé les mascaretes. 

 

Les famílies o les persones que convisquen en la mateixa casa podran ocupar totes les places d’un vehicle sense haver de posar-se les màscares. S’entén que en conviure juntes no hi ha un perill de contagi possible. 

 

Tot canvia quan es vol viatjar en un vehicle privat amb altres amics o familiars que no conviuen. Per a este supòsit, la norma és que viatgen dos persones per cada fila de seients i en el cas d’un turisme serien fins a quatre persones

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’article 18.1 considera tres supòsits que comporten la multa

A demés, l’ús de la mascareta per a tots els seus ocupants del vehicle és obligatori en este supòsit i s’ha de respectar el màxim possible la distància de seguretat. És a dir, que cada ocupant vaja pegat a la seua finestra per a evitar el contagi. 

 

L’article 18.1 del Reglament General de Circulació considera com a falta lleu, amb una multa econòmica d’al voltant de 100 euros, qualsevol element que impedisca mantindre la «llibertat de moviments, el camp necessari de visió i l’atenció permanent a la conducció». Per això, el conductor pot ser multat en un control de trànsit per l’agent de l’autoritat si considera que l’ús de la màscara no permet qualsevol d’estes accions comentades. 

 

Finalment, cal intentar evitar que la interpretació d’una mala col·locació de la tela o la seua grandària puguen acabar en problemes que provoquen la pèrdua de capacitats per a la conducció. És a dir, que es puga arribar a la conclusió que el mal ús de la màscara pot generar problemes de visió i provocar-li una situació d’estrés al conductor.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.