La multa que et poden posar si dus mal posada la mascareta en el cotxe

 

La fase 1 de la desescalada implica canvis importants en l’ús dels transports privats en tot el territori valencià, ja que es troba íntegrament en esta fase de la desescalada. Els conductors han de tindre molt en compte en quines situacions poden ser multats per no usar bé les mascaretes. 

 

Les famílies o les persones que convisquen en la mateixa casa podran ocupar totes les places d’un vehicle sense haver de posar-se les màscares. S’entén que en conviure juntes no hi ha un perill de contagi possible. 

 

Tot canvia quan es vol viatjar en un vehicle privat amb altres amics o familiars que no conviuen. Per a este supòsit, la norma és que viatgen dos persones per cada fila de seients i en el cas d’un turisme serien fins a quatre persones

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’article 18.1 considera tres supòsits que comporten la multa

A demés, l’ús de la mascareta per a tots els seus ocupants del vehicle és obligatori en este supòsit i s’ha de respectar el màxim possible la distància de seguretat. És a dir, que cada ocupant vaja pegat a la seua finestra per a evitar el contagi. 

 

L’article 18.1 del Reglament General de Circulació considera com a falta lleu, amb una multa econòmica d’al voltant de 100 euros, qualsevol element que impedisca mantindre la «llibertat de moviments, el camp necessari de visió i l’atenció permanent a la conducció». Per això, el conductor pot ser multat en un control de trànsit per l’agent de l’autoritat si considera que l’ús de la màscara no permet qualsevol d’estes accions comentades. 

 

Finalment, cal intentar evitar que la interpretació d’una mala col·locació de la tela o la seua grandària puguen acabar en problemes que provoquen la pèrdua de capacitats per a la conducció. És a dir, que es puga arribar a la conclusió que el mal ús de la màscara pot generar problemes de visió i provocar-li una situació d’estrés al conductor.

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.