La multa que et poden posar si dus mal posada la mascareta en el cotxe

 

La fase 1 de la desescalada implica canvis importants en l’ús dels transports privats en tot el territori valencià, ja que es troba íntegrament en esta fase de la desescalada. Els conductors han de tindre molt en compte en quines situacions poden ser multats per no usar bé les mascaretes. 

 

Les famílies o les persones que convisquen en la mateixa casa podran ocupar totes les places d’un vehicle sense haver de posar-se les màscares. S’entén que en conviure juntes no hi ha un perill de contagi possible. 

 

Tot canvia quan es vol viatjar en un vehicle privat amb altres amics o familiars que no conviuen. Per a este supòsit, la norma és que viatgen dos persones per cada fila de seients i en el cas d’un turisme serien fins a quatre persones

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’article 18.1 considera tres supòsits que comporten la multa

A demés, l’ús de la mascareta per a tots els seus ocupants del vehicle és obligatori en este supòsit i s’ha de respectar el màxim possible la distància de seguretat. És a dir, que cada ocupant vaja pegat a la seua finestra per a evitar el contagi. 

 

L’article 18.1 del Reglament General de Circulació considera com a falta lleu, amb una multa econòmica d’al voltant de 100 euros, qualsevol element que impedisca mantindre la «llibertat de moviments, el camp necessari de visió i l’atenció permanent a la conducció». Per això, el conductor pot ser multat en un control de trànsit per l’agent de l’autoritat si considera que l’ús de la màscara no permet qualsevol d’estes accions comentades. 

 

Finalment, cal intentar evitar que la interpretació d’una mala col·locació de la tela o la seua grandària puguen acabar en problemes que provoquen la pèrdua de capacitats per a la conducció. És a dir, que es puga arribar a la conclusió que el mal ús de la màscara pot generar problemes de visió i provocar-li una situació d’estrés al conductor.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.