13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Els 34 municipis valencians amb menys risc per coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat hui que el 94% dels municipis de la Comunitat Valenciana, és a dir 508 dels 542 existents, han acabat la setmana amb un nivell de risc mínim per coronavirus, registrant una incidència per davall de 25 casos per 100.000 habitants durant els últims 14 dies.

A més, ha indicat que la incidència acumulada de les dos últimes setmanes ha sigut de 33 casos per 100.000 habitants, xifra que situa a la Comunitat Valenciana com l’autonomia amb la incidència acumulada més baixa de tota Espanya, i una de les regions europees amb la taxa per contagis més baixa.

Ximo Puig ha fet estes declaracions després d’analitzar este matí amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, l’evolució dels últims indicadors sanitaris i abordar la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana.

A més, el president de la Generalitat ha subratllat que en situació de risc alt (entre 150 i 250 casos) o extrem (per damunt de 250) no es troba cap municipi.

“Este és el camí, el de la prudència màxima que gràcies a l’esforç de tots els valencians i les valencianes ens ha portat a situar-nos entre les regions amb una incidència més baixa a Europa”, ha indicat Ximo Puig.

 

Municipis en risc baix o mitjà

En el nivell de risc baix (de 25 a 50 casos) hi ha 26 municipis: Alcalà de Xivert, Santa Magdalena de Pulpis, Benlloch, Cabanes, Oropesa, Torreblanca, La Llosa, Gilet, Puçol, Rafelbunyol, Utiel, Xirivella, Picanya, Torrent, Alberic, Benirredrà, Gandia, Calp, Barxeta, Genovés, Llocnou d’en Fenollet, Finestrat, La Vila Joiosa, Pinós, Catral i San Miguel de Salinas.

En risc mitjà (entre 50 i 150 casos) es troben 8 municipis: Almassora, Xilxes, El Puig, Massamagrell, Pobla de Farnals, Benetússer, Sedaví i L’Alcúdia de Crespins.

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.