10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Només 57 municipis valencians arranquen el 2021 sense haver tingut cap cas de coronavirus

 

Un total de 57 municipis valencians arranquen l’any 2021 sense haver tingut cap contagi de coronavirus. Representen poc més del 10% del territori valencià, i cap d’ells supera els 600 habitants.

 

D’esta forma s’extrau de les dades de coronavirus que publica la Generalitat, en les que s’observa com esta xifra ha descendit des dels 182 pobles als que el coronavirus no havia arribat quan es van començar a publicar, a finals de maig.

 

En total, els 57 municipis lliures de coronavirus són Aielo de Rugat, Almedíjar, Arañuel, Argelita, Bejís, Benafigos, Benasau, Beniardá, Benifallim, Benifato, Benigembla, Benillup, Benimassot, Bolulla, Carrícola, Casas Altas, Castell de Cabres, Castielfabib, Confrides, el Camp de Mirra, el Castell de Guadalest, Espadilla, Facheca, Famorca, Fuente la Reina, Fuentes de Ayódar, Gaianes, Gátova, Guardamar de la Safor, Herbés i Higueras.

També la Serratella, la Torre d’en Doménec, la Vall d’Ebo, Llocnou de la Corona, Ludiente, Matet, Millena, Palanques, Pavías, Puebla de Arenoso, Puebla de San Miguel, Quatretondeta, Sacañet, Segart, Sempere, Sorita, Terrateig, Tollos, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Torrella, Vall de Gallinera, Vallés, Vallibona i Xodos.

 

A demés, hi ha altres municipis que no s’han vist afectats per la segona ona: Agres, Benimarfull, Bufali, Cirat, Gaibiel, la Vall d’Alcalà, Toga, Vall de Almonacid, Villamalur, Rugat i Portell de Morella. Este últim va arribar a tindre quatre casos en la primera ona, però des d’este moment no ha sumat contagis.

 

Dels municipis que queden sense casos, el més poblat és la Vall de Gallinera, en la Marina Alta (Alacant), que a penes compta amb 571 habitants. A demés, només un se situa en la costa, Guardamar de la Safor, en la Safor (València) i un altre en l’àrea metropolitana de València, Llocnou de la Corona.

 

L’Alt Millars, els Ports, l’interior de la Marina, el Comtat, el Racó d’Ademus o l’Alt Palància són algunes de les comarques que més es repetixen entre els municipis sense casos. D’altra banda, no hi ha cap de la Ribera, la Plana, la Vega Baixa o l’Alacantí.

 

Més casos en els més xicotets

Els pobles més xicotets van quedar pràcticament lliures de coronavirus en la primera ona. De fet, dels 23 que tenen menys de 100 habitants, només Villamalur, en l’Alt Millars (Castelló), va tindre un contagi.

 

En esta segona ona, el coronavirus ha arribat a Villores, en els Ports (Castelló), amb un cas entre 39 habitants, el quart municipi més xicotet, i Villanueva de Viver, en l’Alt Millars (Castelló), amb tres positius en 61 veïns. El cas més cridaner és Vallat, en la mateixa comarca, a on s’han registrat dos brots: un en estiu i un altre fa unes setmanes.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.