Només 57 municipis valencians arranquen el 2021 sense haver tingut cap cas de coronavirus

 

Un total de 57 municipis valencians arranquen l’any 2021 sense haver tingut cap contagi de coronavirus. Representen poc més del 10% del territori valencià, i cap d’ells supera els 600 habitants.

 

D’esta forma s’extrau de les dades de coronavirus que publica la Generalitat, en les que s’observa com esta xifra ha descendit des dels 182 pobles als que el coronavirus no havia arribat quan es van començar a publicar, a finals de maig.

 

En total, els 57 municipis lliures de coronavirus són Aielo de Rugat, Almedíjar, Arañuel, Argelita, Bejís, Benafigos, Benasau, Beniardá, Benifallim, Benifato, Benigembla, Benillup, Benimassot, Bolulla, Carrícola, Casas Altas, Castell de Cabres, Castielfabib, Confrides, el Camp de Mirra, el Castell de Guadalest, Espadilla, Facheca, Famorca, Fuente la Reina, Fuentes de Ayódar, Gaianes, Gátova, Guardamar de la Safor, Herbés i Higueras.

També la Serratella, la Torre d’en Doménec, la Vall d’Ebo, Llocnou de la Corona, Ludiente, Matet, Millena, Palanques, Pavías, Puebla de Arenoso, Puebla de San Miguel, Quatretondeta, Sacañet, Segart, Sempere, Sorita, Terrateig, Tollos, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Torrella, Vall de Gallinera, Vallés, Vallibona i Xodos.

 

A demés, hi ha altres municipis que no s’han vist afectats per la segona ona: Agres, Benimarfull, Bufali, Cirat, Gaibiel, la Vall d’Alcalà, Toga, Vall de Almonacid, Villamalur, Rugat i Portell de Morella. Este últim va arribar a tindre quatre casos en la primera ona, però des d’este moment no ha sumat contagis.

 

Dels municipis que queden sense casos, el més poblat és la Vall de Gallinera, en la Marina Alta (Alacant), que a penes compta amb 571 habitants. A demés, només un se situa en la costa, Guardamar de la Safor, en la Safor (València) i un altre en l’àrea metropolitana de València, Llocnou de la Corona.

 

L’Alt Millars, els Ports, l’interior de la Marina, el Comtat, el Racó d’Ademus o l’Alt Palància són algunes de les comarques que més es repetixen entre els municipis sense casos. D’altra banda, no hi ha cap de la Ribera, la Plana, la Vega Baixa o l’Alacantí.

 

Més casos en els més xicotets

Els pobles més xicotets van quedar pràcticament lliures de coronavirus en la primera ona. De fet, dels 23 que tenen menys de 100 habitants, només Villamalur, en l’Alt Millars (Castelló), va tindre un contagi.

 

En esta segona ona, el coronavirus ha arribat a Villores, en els Ports (Castelló), amb un cas entre 39 habitants, el quart municipi més xicotet, i Villanueva de Viver, en l’Alt Millars (Castelló), amb tres positius en 61 veïns. El cas més cridaner és Vallat, en la mateixa comarca, a on s’han registrat dos brots: un en estiu i un altre fa unes setmanes.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.