Els museus valencians reobriran el 18 de maig amb entrada gratuïta

Exposició en el Centre Cultural del Carme de València

La reobertura coincidirà amb el Dia Mundial dels Museus | Consorci de Museus

 

La Conselleria de Cultura es prepara per a la reobertura dels museus de la Generalitat. Amb caràcter general, les portes d’estos espais s’obriran al públic el 18 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.

 

El 18 de maig, els visitants trobaran les portes obertes de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló, el Museu de Belles Arts de Castelló, el Museu de la Valltorta, el Museu de Belles Arts de València, l’IVAM, el Centre del Carme Cultura Contemporània del CMCV, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu de la Impremta i les Arts Gràfiques i l’IVAM-CADA d’Alcoi.

 

Esta decisió s’ha pres en una reunió convocada pel conseller Vicent Marzà amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit; la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i els responsables dels myseus que depenen del Departament de Cultura de la Generalitat.

 

En esta reunió s’ha decidit que, des de l’obertura de nou dels museus fins a finals de 2020, l’entrada a tots els espais museístics de la Generalitat serà gratuïta.

 

Cal recordar que es permetrà 1/3 de l’aforament en cada espai i que es reprén la visita d’exposicions però no les activitats culturals vinculades als museus. A demés, s’està dotant de material per tal de poder assegurar les mesures necessàries de seguretat, distància i higiene tant del personal com dels visitants.

 

El personal que tornarà per a atendre l’obertura dels espais seran els equips de sala, d’informació a visitants i de seguretat.

 

Pel que fa al calendari d’exposicions de cada un dels espais, s’allargaran totes les exposicions que hi havia en el moment en què es va haver de tancar per l’estat d’alarma. Per exemple, en el cas del Centre del Carme Cultura Contemporània, les actuals exposicions estaran fins a l’agost. En altres casos, com l’IVAM, s’aprofitarà la celebració del Dia Internacional dels Museus per a inaugurar l’exposició ‘Jorge Peris. Dark Man a lloms de l’Ocell de Foc’, que estava prevista quan es va haver de tancar.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.