Els museus valencians reobriran el 18 de maig amb entrada gratuïta

Exposició en el Centre Cultural del Carme de València

La reobertura coincidirà amb el Dia Mundial dels Museus | Consorci de Museus

 

La Conselleria de Cultura es prepara per a la reobertura dels museus de la Generalitat. Amb caràcter general, les portes d’estos espais s’obriran al públic el 18 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.

 

El 18 de maig, els visitants trobaran les portes obertes de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló, el Museu de Belles Arts de Castelló, el Museu de la Valltorta, el Museu de Belles Arts de València, l’IVAM, el Centre del Carme Cultura Contemporània del CMCV, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu de la Impremta i les Arts Gràfiques i l’IVAM-CADA d’Alcoi.

 

Esta decisió s’ha pres en una reunió convocada pel conseller Vicent Marzà amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit; la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i els responsables dels myseus que depenen del Departament de Cultura de la Generalitat.

 

En esta reunió s’ha decidit que, des de l’obertura de nou dels museus fins a finals de 2020, l’entrada a tots els espais museístics de la Generalitat serà gratuïta.

 

Cal recordar que es permetrà 1/3 de l’aforament en cada espai i que es reprén la visita d’exposicions però no les activitats culturals vinculades als museus. A demés, s’està dotant de material per tal de poder assegurar les mesures necessàries de seguretat, distància i higiene tant del personal com dels visitants.

 

El personal que tornarà per a atendre l’obertura dels espais seran els equips de sala, d’informació a visitants i de seguretat.

 

Pel que fa al calendari d’exposicions de cada un dels espais, s’allargaran totes les exposicions que hi havia en el moment en què es va haver de tancar per l’estat d’alarma. Per exemple, en el cas del Centre del Carme Cultura Contemporània, les actuals exposicions estaran fins a l’agost. En altres casos, com l’IVAM, s’aprofitarà la celebració del Dia Internacional dels Museus per a inaugurar l’exposició ‘Jorge Peris. Dark Man a lloms de l’Ocell de Foc’, que estava prevista quan es va haver de tancar.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.