Els museus valencians reobriran el 18 de maig amb entrada gratuïta

Exposició en el Centre Cultural del Carme de València

La reobertura coincidirà amb el Dia Mundial dels Museus | Consorci de Museus

 

La Conselleria de Cultura es prepara per a la reobertura dels museus de la Generalitat. Amb caràcter general, les portes d’estos espais s’obriran al públic el 18 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.

 

El 18 de maig, els visitants trobaran les portes obertes de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló, el Museu de Belles Arts de Castelló, el Museu de la Valltorta, el Museu de Belles Arts de València, l’IVAM, el Centre del Carme Cultura Contemporània del CMCV, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu de la Impremta i les Arts Gràfiques i l’IVAM-CADA d’Alcoi.

 

Esta decisió s’ha pres en una reunió convocada pel conseller Vicent Marzà amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit; la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i els responsables dels myseus que depenen del Departament de Cultura de la Generalitat.

 

En esta reunió s’ha decidit que, des de l’obertura de nou dels museus fins a finals de 2020, l’entrada a tots els espais museístics de la Generalitat serà gratuïta.

 

Cal recordar que es permetrà 1/3 de l’aforament en cada espai i que es reprén la visita d’exposicions però no les activitats culturals vinculades als museus. A demés, s’està dotant de material per tal de poder assegurar les mesures necessàries de seguretat, distància i higiene tant del personal com dels visitants.

 

El personal que tornarà per a atendre l’obertura dels espais seran els equips de sala, d’informació a visitants i de seguretat.

 

Pel que fa al calendari d’exposicions de cada un dels espais, s’allargaran totes les exposicions que hi havia en el moment en què es va haver de tancar per l’estat d’alarma. Per exemple, en el cas del Centre del Carme Cultura Contemporània, les actuals exposicions estaran fins a l’agost. En altres casos, com l’IVAM, s’aprofitarà la celebració del Dia Internacional dels Museus per a inaugurar l’exposició ‘Jorge Peris. Dark Man a lloms de l’Ocell de Foc’, que estava prevista quan es va haver de tancar.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.