14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Els museus valencians reobriran el 18 de maig amb entrada gratuïta

Exposició en el Centre Cultural del Carme de València

La reobertura coincidirà amb el Dia Mundial dels Museus | Consorci de Museus

 

La Conselleria de Cultura es prepara per a la reobertura dels museus de la Generalitat. Amb caràcter general, les portes d’estos espais s’obriran al públic el 18 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.

 

El 18 de maig, els visitants trobaran les portes obertes de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló, el Museu de Belles Arts de Castelló, el Museu de la Valltorta, el Museu de Belles Arts de València, l’IVAM, el Centre del Carme Cultura Contemporània del CMCV, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu de la Impremta i les Arts Gràfiques i l’IVAM-CADA d’Alcoi.

 

Esta decisió s’ha pres en una reunió convocada pel conseller Vicent Marzà amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit; la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i els responsables dels myseus que depenen del Departament de Cultura de la Generalitat.

 

En esta reunió s’ha decidit que, des de l’obertura de nou dels museus fins a finals de 2020, l’entrada a tots els espais museístics de la Generalitat serà gratuïta.

 

Cal recordar que es permetrà 1/3 de l’aforament en cada espai i que es reprén la visita d’exposicions però no les activitats culturals vinculades als museus. A demés, s’està dotant de material per tal de poder assegurar les mesures necessàries de seguretat, distància i higiene tant del personal com dels visitants.

 

El personal que tornarà per a atendre l’obertura dels espais seran els equips de sala, d’informació a visitants i de seguretat.

 

Pel que fa al calendari d’exposicions de cada un dels espais, s’allargaran totes les exposicions que hi havia en el moment en què es va haver de tancar per l’estat d’alarma. Per exemple, en el cas del Centre del Carme Cultura Contemporània, les actuals exposicions estaran fins a l’agost. En altres casos, com l’IVAM, s’aprofitarà la celebració del Dia Internacional dels Museus per a inaugurar l’exposició ‘Jorge Peris. Dark Man a lloms de l’Ocell de Foc’, que estava prevista quan es va haver de tancar.

Últimes notícies

València suspén la mascletà de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz

L'Ajuntament de València ha anunciat la suspensió de la mascletà prevista per al dijous de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz. Es mantenen la missa i la processó entre les 11.30 i les 13.30, amb eixida a la Porta dels Ferros i retorn a la Catedral.

Compromís i PSPV exigixen a Catalá el cessament immediat de Cecilia Herrero després de l’informe de la Fiscalia

Compromís i PSPV han reclamat a María José Catalá el cessament i l'expulsió de l'edil de Vox després de conéixer-se que la Fiscalia sol·licita tres anys de presó per missatges racistes i homòfobs. L'oposició ha responsabilitzat a l'alcaldessa de mantindre-la en el govern i ha redoblat la pressió política.

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 21 anys després de fugir a la carrera, travessar l'autovia i quedar suspés d'un pont. Tenia una requisitòria per maltractaments habituals i va ser arrestat per resistència i desobediència; el patinet que portava va ser confiscat en presentar el número de sèrie esquinçat.

Les Falles de Gandia generen 40,38 milions d’impacte econòmic i 377 ocupacions

Un estudi de la Universitat de València calcula un impacte total de 40,38 milions, 14,85 milions de PIB i 377 ocupacions equivalents a jornada completa. L'informe confirma a les Falles com a motor econòmic local, a més del seu valor cultural.

Com triar correctament recanvis d’automòbil: la precisió de recanvis cotxe per matricula i la selecció per VIN

Substituir peces del cotxe és fàcil amb el codi VIN. Aprèn a cercar recanvis amb exactitud i evitar errors comuns.

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.

Set detinguts per robatori de coure en polígons de la Vall d’Albaida valorat en 231.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una sèrie de robatoris de cablejat a Montaverner, L'Olleria i Ontinyent, amb un perjuí de 231.000 euros. Se'ls atribuïxen cinc delictes de robatori amb força i un de pertinença a organització criminal.

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.