Els museus valencians reobriran el 18 de maig amb entrada gratuïta

Exposició en el Centre Cultural del Carme de València

La reobertura coincidirà amb el Dia Mundial dels Museus | Consorci de Museus

 

La Conselleria de Cultura es prepara per a la reobertura dels museus de la Generalitat. Amb caràcter general, les portes d’estos espais s’obriran al públic el 18 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.

 

El 18 de maig, els visitants trobaran les portes obertes de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló, el Museu de Belles Arts de Castelló, el Museu de la Valltorta, el Museu de Belles Arts de València, l’IVAM, el Centre del Carme Cultura Contemporània del CMCV, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu de la Impremta i les Arts Gràfiques i l’IVAM-CADA d’Alcoi.

 

Esta decisió s’ha pres en una reunió convocada pel conseller Vicent Marzà amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit; la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i els responsables dels myseus que depenen del Departament de Cultura de la Generalitat.

 

En esta reunió s’ha decidit que, des de l’obertura de nou dels museus fins a finals de 2020, l’entrada a tots els espais museístics de la Generalitat serà gratuïta.

 

Cal recordar que es permetrà 1/3 de l’aforament en cada espai i que es reprén la visita d’exposicions però no les activitats culturals vinculades als museus. A demés, s’està dotant de material per tal de poder assegurar les mesures necessàries de seguretat, distància i higiene tant del personal com dels visitants.

 

El personal que tornarà per a atendre l’obertura dels espais seran els equips de sala, d’informació a visitants i de seguretat.

 

Pel que fa al calendari d’exposicions de cada un dels espais, s’allargaran totes les exposicions que hi havia en el moment en què es va haver de tancar per l’estat d’alarma. Per exemple, en el cas del Centre del Carme Cultura Contemporània, les actuals exposicions estaran fins a l’agost. En altres casos, com l’IVAM, s’aprofitarà la celebració del Dia Internacional dels Museus per a inaugurar l’exposició ‘Jorge Peris. Dark Man a lloms de l’Ocell de Foc’, que estava prevista quan es va haver de tancar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguts dos jóvens a Elx per atacar amb un matxet a un home en la cua d’un menjador social

Dos jóvens de 23 i 24 anys han sigut detinguts a Elx acusats d'agredir amb un matxet i un pal de granera a un home de 36 anys en la cua d'un menjador social del barri de Carrús.

Un motorista mor en un accident en la V-30 a Paterna i provoca fortes retencions

Un motorista de 44 anys mor en un accident en la V-30 a l'altura de Paterna i provoca retencions de fins a 4 quilòmetres en sentit port, segons la DGT i el CICU.

El PSOE exigix sancionar al diputat de Vox expulsat del Congrés i Vox s’atrinxera en la seua defensa

El PSOE reclama a la Mesa del Congrés una sanció exemplar per al diputat de Vox José María Sánchez després de la seua expulsió del ple, mentres Vox qüestiona l'actuació de la presidència i nega errors en la conducta del seu parlamentari.

Un motorista mor en un accident en la V-30 a Paterna i provoca fins a 4 quilòmetres de retencions

Un motorista de 44 anys ha mort en un accident amb un cotxe en la V-30 a l'altura de Paterna, la qual cosa ha provocat cues de fins a 4 quilòmetres en sentit port.

Labora t’acompanya en cada pas del teu camí professional

Trobar treball i moure's en un mercat laboral en...

Un accident en l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca retencions de fins a 9 quilòmetres

Un xoc entre dos furgonetes i un turisme en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa genera prop de nou quilòmetres de retencions en sentit València, sense danys personals.

Cel buidat i temperatures a l’alça en la Comunitat Valenciana a mitat d’abril

La Comunitat Valenciana afronta la mitat d'abril amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en ascens, tant en les mínimes com en les màximes, segons la previsió de Aemet.

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.