Els museus valencians reobriran el 18 de maig amb entrada gratuïta

Exposició en el Centre Cultural del Carme de València

La reobertura coincidirà amb el Dia Mundial dels Museus | Consorci de Museus

 

La Conselleria de Cultura es prepara per a la reobertura dels museus de la Generalitat. Amb caràcter general, les portes d’estos espais s’obriran al públic el 18 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.

 

El 18 de maig, els visitants trobaran les portes obertes de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló, el Museu de Belles Arts de Castelló, el Museu de la Valltorta, el Museu de Belles Arts de València, l’IVAM, el Centre del Carme Cultura Contemporània del CMCV, el Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu de la Impremta i les Arts Gràfiques i l’IVAM-CADA d’Alcoi.

 

Esta decisió s’ha pres en una reunió convocada pel conseller Vicent Marzà amb la secretària autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit; la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i els responsables dels myseus que depenen del Departament de Cultura de la Generalitat.

 

En esta reunió s’ha decidit que, des de l’obertura de nou dels museus fins a finals de 2020, l’entrada a tots els espais museístics de la Generalitat serà gratuïta.

 

Cal recordar que es permetrà 1/3 de l’aforament en cada espai i que es reprén la visita d’exposicions però no les activitats culturals vinculades als museus. A demés, s’està dotant de material per tal de poder assegurar les mesures necessàries de seguretat, distància i higiene tant del personal com dels visitants.

 

El personal que tornarà per a atendre l’obertura dels espais seran els equips de sala, d’informació a visitants i de seguretat.

 

Pel que fa al calendari d’exposicions de cada un dels espais, s’allargaran totes les exposicions que hi havia en el moment en què es va haver de tancar per l’estat d’alarma. Per exemple, en el cas del Centre del Carme Cultura Contemporània, les actuals exposicions estaran fins a l’agost. En altres casos, com l’IVAM, s’aprofitarà la celebració del Dia Internacional dels Museus per a inaugurar l’exposició ‘Jorge Peris. Dark Man a lloms de l’Ocell de Foc’, que estava prevista quan es va haver de tancar.

Últimes notícies

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.