La mutació del coronavirus trobada en Europa va començar en València

 

La nova variant del coronavirus causant del Covid-19 i que ha eixit en Espanya no tindrà cap impacte negatiu en la creació d’una vacuna, ha assegurat este diumenge l’autora principal de l’estudi. «Pensem que la mutació no afectarà l’eficàcia de la vacuna», ha dit la científica Emma Hodcroft de la Universitat suïssa de Basilea, institució que ha liderat la investigació en col·laboració amb l’Escola Politècnica Federal de Zuric i el consorci espanyol SegCovid-Spain, encapçalat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

 

Segons ha explicat, la vacuna apunta a parts específiques del virus que no estan afectades per la mutació. Segons el que saben els científics, València hauria sigut el primer lloc a on la variant va circular entre la població local i va haver casos inicials entre els treballadors agrícoles en la regió d’Aragó.

 

En les seqüències genètiques que els científics estan extraient dels tests de coronavirus en tot Europa la variant apareguda en Espanya (probablement entre finals de maig i principis de juny) representa el 29% del total, mentres que la segona més expandida apareix en el 22% de casos i és la que circula essencialment a França i Bèlgica.

 

No obstant això, és normal que els virus muten sovint i, en el cas del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, això ocorre unes dos voltes al mes. «Això és perfectament normal, no hi ha res pel que alarmar-se. De fet, el SARS-CoV-2 és un virus molt estable. El que volem transmetre és que encara que hi haja mutacions això no canvia l’estructura del virus ni com funciona», ha recalcat Hodcroft.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.