12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

La mutació del coronavirus trobada en Europa va començar en València

 

La nova variant del coronavirus causant del Covid-19 i que ha eixit en Espanya no tindrà cap impacte negatiu en la creació d’una vacuna, ha assegurat este diumenge l’autora principal de l’estudi. «Pensem que la mutació no afectarà l’eficàcia de la vacuna», ha dit la científica Emma Hodcroft de la Universitat suïssa de Basilea, institució que ha liderat la investigació en col·laboració amb l’Escola Politècnica Federal de Zuric i el consorci espanyol SegCovid-Spain, encapçalat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

 

Segons ha explicat, la vacuna apunta a parts específiques del virus que no estan afectades per la mutació. Segons el que saben els científics, València hauria sigut el primer lloc a on la variant va circular entre la població local i va haver casos inicials entre els treballadors agrícoles en la regió d’Aragó.

 

En les seqüències genètiques que els científics estan extraient dels tests de coronavirus en tot Europa la variant apareguda en Espanya (probablement entre finals de maig i principis de juny) representa el 29% del total, mentres que la segona més expandida apareix en el 22% de casos i és la que circula essencialment a França i Bèlgica.

 

No obstant això, és normal que els virus muten sovint i, en el cas del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, això ocorre unes dos voltes al mes. «Això és perfectament normal, no hi ha res pel que alarmar-se. De fet, el SARS-CoV-2 és un virus molt estable. El que volem transmetre és que encara que hi haja mutacions això no canvia l’estructura del virus ni com funciona», ha recalcat Hodcroft.

Últimes notícies

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric

Desapareixen quatre membres d’una família valenciana en un naufragi a Indonèsia

Exteriors està en contacte amb les famílies i l'ambaixada s'ha desplaçat a la zona. El rescat a Indonèsia podria prolongar-se fins a quatre dies.