9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La mutació del coronavirus trobada en Europa va començar en València

 

La nova variant del coronavirus causant del Covid-19 i que ha eixit en Espanya no tindrà cap impacte negatiu en la creació d’una vacuna, ha assegurat este diumenge l’autora principal de l’estudi. «Pensem que la mutació no afectarà l’eficàcia de la vacuna», ha dit la científica Emma Hodcroft de la Universitat suïssa de Basilea, institució que ha liderat la investigació en col·laboració amb l’Escola Politècnica Federal de Zuric i el consorci espanyol SegCovid-Spain, encapçalat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

 

Segons ha explicat, la vacuna apunta a parts específiques del virus que no estan afectades per la mutació. Segons el que saben els científics, València hauria sigut el primer lloc a on la variant va circular entre la població local i va haver casos inicials entre els treballadors agrícoles en la regió d’Aragó.

 

En les seqüències genètiques que els científics estan extraient dels tests de coronavirus en tot Europa la variant apareguda en Espanya (probablement entre finals de maig i principis de juny) representa el 29% del total, mentres que la segona més expandida apareix en el 22% de casos i és la que circula essencialment a França i Bèlgica.

 

No obstant això, és normal que els virus muten sovint i, en el cas del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, això ocorre unes dos voltes al mes. «Això és perfectament normal, no hi ha res pel que alarmar-se. De fet, el SARS-CoV-2 és un virus molt estable. El que volem transmetre és que encara que hi haja mutacions això no canvia l’estructura del virus ni com funciona», ha recalcat Hodcroft.

Últimes notícies

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.