21.6 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

La mutació del coronavirus trobada en Europa va començar en València

 

La nova variant del coronavirus causant del Covid-19 i que ha eixit en Espanya no tindrà cap impacte negatiu en la creació d’una vacuna, ha assegurat este diumenge l’autora principal de l’estudi. «Pensem que la mutació no afectarà l’eficàcia de la vacuna», ha dit la científica Emma Hodcroft de la Universitat suïssa de Basilea, institució que ha liderat la investigació en col·laboració amb l’Escola Politècnica Federal de Zuric i el consorci espanyol SegCovid-Spain, encapçalat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

 

Segons ha explicat, la vacuna apunta a parts específiques del virus que no estan afectades per la mutació. Segons el que saben els científics, València hauria sigut el primer lloc a on la variant va circular entre la població local i va haver casos inicials entre els treballadors agrícoles en la regió d’Aragó.

 

En les seqüències genètiques que els científics estan extraient dels tests de coronavirus en tot Europa la variant apareguda en Espanya (probablement entre finals de maig i principis de juny) representa el 29% del total, mentres que la segona més expandida apareix en el 22% de casos i és la que circula essencialment a França i Bèlgica.

 

No obstant això, és normal que els virus muten sovint i, en el cas del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, això ocorre unes dos voltes al mes. «Això és perfectament normal, no hi ha res pel que alarmar-se. De fet, el SARS-CoV-2 és un virus molt estable. El que volem transmetre és que encara que hi haja mutacions això no canvia l’estructura del virus ni com funciona», ha recalcat Hodcroft.

Últimes notícies

Actors valencians convoquen una lectura de noms de xiquets assassinats a Gaza a València

La AAPV crida a participar el dilluns 20 d'octubre en una lectura pública de 10.00 a 22.00 en la plaça del Patriarca. L'acte busca recordar a les víctimes infantils de Gaza

El Vila-real encaixa tres derrotes en les últimes cinc visites angleses a la Ceràmica

El Vila-real rep al Manchester City amb un precedent incòmode: els clubs anglesos han guanyat tres de les seues cinc últimes visites a la Ceràmica. L'historial alterna ensopegades en Champions i triomfs de pes en l'Europa League.

Gerard Moreno, a un partit dels 300 amb el Vila-real

El davanter va tornar després de dos mesos lesionat i suma 299 partits oficials amb el Vila-real. Si participa davant el Manchester City, aconseguirà els 300.

Vicente Moreno advertix que les seqüeles de la dana encara persistixen a Massanassa

El tècnic valencià, afectat per la riuada del 29 d'octubre de 2024, subratlla que la normalitat avança però les marques del desastre continuen visibles. Defén l'esport com a ferramenta per a recuperar la vida comunitària.

Zones inundables: el risc silenciós que sorprén milers de llars

Les inundacions són el segon fenomen natural més mortal a Espanya i fins a 2,7 milions de persones viuen en àrees amb perill de anegación. El Govern endurix permisos i reclama més prevenció.

València protegirà els rètols històrics de comerços i publicitat com a béns de rellevància local

L'Ajuntament modificarà el Catàleg i les normes urbanístiques per a catalogar els rètols històrics com BRL i frenar la seua desaparició amb un règim de protecció específic.

El PSPV obri un canal de denúncies pels retards en el cribratge de càncer de mama

El PSPV habilita un formulari i un correu per a arreplegar casos de dones afectades per retards en el cribratge de càncer de mama. La formació denuncia 90.000 dones fora del sistema i 12.000 mamografies menys en un any.

Juí a un professor de surf per la presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe

La fiscalia demana una multa i una orde d'allunyament de dos anys i mig per a un instructor acusat d'una presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe en la mar. El juí se celebra en l'Audiència Provincial d'Alacant.