La mutació del coronavirus trobada en Europa va començar en València

 

La nova variant del coronavirus causant del Covid-19 i que ha eixit en Espanya no tindrà cap impacte negatiu en la creació d’una vacuna, ha assegurat este diumenge l’autora principal de l’estudi. «Pensem que la mutació no afectarà l’eficàcia de la vacuna», ha dit la científica Emma Hodcroft de la Universitat suïssa de Basilea, institució que ha liderat la investigació en col·laboració amb l’Escola Politècnica Federal de Zuric i el consorci espanyol SegCovid-Spain, encapçalat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

 

Segons ha explicat, la vacuna apunta a parts específiques del virus que no estan afectades per la mutació. Segons el que saben els científics, València hauria sigut el primer lloc a on la variant va circular entre la població local i va haver casos inicials entre els treballadors agrícoles en la regió d’Aragó.

 

En les seqüències genètiques que els científics estan extraient dels tests de coronavirus en tot Europa la variant apareguda en Espanya (probablement entre finals de maig i principis de juny) representa el 29% del total, mentres que la segona més expandida apareix en el 22% de casos i és la que circula essencialment a França i Bèlgica.

 

No obstant això, és normal que els virus muten sovint i, en el cas del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, això ocorre unes dos voltes al mes. «Això és perfectament normal, no hi ha res pel que alarmar-se. De fet, el SARS-CoV-2 és un virus molt estable. El que volem transmetre és que encara que hi haja mutacions això no canvia l’estructura del virus ni com funciona», ha recalcat Hodcroft.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.