Queden encara 147 dies: Que milions de treballadors hi han rebut de Moncloa

El govern espanyol ha plantejat a la patronal i als sindicats prorrogar els Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO) fins al 30 de setembre, quatre mesos més que deixaran la campanya d’estiu coberta, amb unes condicions semblants a les actuals, segons han informat fonts del diàleg social a l’ACN.
Els sindicats donen per bona la data, mentre, que des de la patronal CEOE no han volgut pronunciar-se sobre una negociació que comença ara.

Així ho ha comunicat l’executiu de Pedro Sánchez en la primera reunió de la Comissió Tripartita  celebrada este dijous per pactar l’allargament del sistema de protecció d’ocupació més enllà del 31 de maig. La patronal, els sindicats i el govern espanyol han coincidit en la necessitat de perllongar la vigència del mecanisme que ha permés suspendre temporalment la feina de gairebé 3,5 milions de persones a l’Estat durant la crisi de la covid-19.

Durant els pròxims dies els representants sindicals i patronals estudiaran la proposta governamental i la comissió es tornarà a reunir la setmana que ve. A la sortida de la reunió, la secretària confederal d’Acció Sindical de CCOO, Mari Cruz Vicente, ha assegurat que la trobada ha sigut «una presa de contacte» i que«la notícia més important és que els ERTO es mantindran». «Hi haurà nou acord fins al 30 de setembre i l’aposta per mantenir l’eina mentre duren les dificultats econòmiques que ha provocat la pandèmia continuen vigents», ha afegit.

 

Atur a la Comunitat Valenciana 

 

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU