Queden encara 147 dies: Que milions de treballadors hi han rebut de Moncloa

El govern espanyol ha plantejat a la patronal i als sindicats prorrogar els Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO) fins al 30 de setembre, quatre mesos més que deixaran la campanya d’estiu coberta, amb unes condicions semblants a les actuals, segons han informat fonts del diàleg social a l’ACN.
Els sindicats donen per bona la data, mentre, que des de la patronal CEOE no han volgut pronunciar-se sobre una negociació que comença ara.

Així ho ha comunicat l’executiu de Pedro Sánchez en la primera reunió de la Comissió Tripartita  celebrada este dijous per pactar l’allargament del sistema de protecció d’ocupació més enllà del 31 de maig. La patronal, els sindicats i el govern espanyol han coincidit en la necessitat de perllongar la vigència del mecanisme que ha permés suspendre temporalment la feina de gairebé 3,5 milions de persones a l’Estat durant la crisi de la covid-19.

Durant els pròxims dies els representants sindicals i patronals estudiaran la proposta governamental i la comissió es tornarà a reunir la setmana que ve. A la sortida de la reunió, la secretària confederal d’Acció Sindical de CCOO, Mari Cruz Vicente, ha assegurat que la trobada ha sigut «una presa de contacte» i que«la notícia més important és que els ERTO es mantindran». «Hi haurà nou acord fins al 30 de setembre i l’aposta per mantenir l’eina mentre duren les dificultats econòmiques que ha provocat la pandèmia continuen vigents», ha afegit.

 

Atur a la Comunitat Valenciana 

 

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.