Queden encara 147 dies: Que milions de treballadors hi han rebut de Moncloa

El govern espanyol ha plantejat a la patronal i als sindicats prorrogar els Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO) fins al 30 de setembre, quatre mesos més que deixaran la campanya d’estiu coberta, amb unes condicions semblants a les actuals, segons han informat fonts del diàleg social a l’ACN.
Els sindicats donen per bona la data, mentre, que des de la patronal CEOE no han volgut pronunciar-se sobre una negociació que comença ara.

Així ho ha comunicat l’executiu de Pedro Sánchez en la primera reunió de la Comissió Tripartita  celebrada este dijous per pactar l’allargament del sistema de protecció d’ocupació més enllà del 31 de maig. La patronal, els sindicats i el govern espanyol han coincidit en la necessitat de perllongar la vigència del mecanisme que ha permés suspendre temporalment la feina de gairebé 3,5 milions de persones a l’Estat durant la crisi de la covid-19.

Durant els pròxims dies els representants sindicals i patronals estudiaran la proposta governamental i la comissió es tornarà a reunir la setmana que ve. A la sortida de la reunió, la secretària confederal d’Acció Sindical de CCOO, Mari Cruz Vicente, ha assegurat que la trobada ha sigut «una presa de contacte» i que«la notícia més important és que els ERTO es mantindran». «Hi haurà nou acord fins al 30 de setembre i l’aposta per mantenir l’eina mentre duren les dificultats econòmiques que ha provocat la pandèmia continuen vigents», ha afegit.

 

Atur a la Comunitat Valenciana 

 

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.