Queden encara 147 dies: Que milions de treballadors hi han rebut de Moncloa

El govern espanyol ha plantejat a la patronal i als sindicats prorrogar els Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO) fins al 30 de setembre, quatre mesos més que deixaran la campanya d’estiu coberta, amb unes condicions semblants a les actuals, segons han informat fonts del diàleg social a l’ACN.
Els sindicats donen per bona la data, mentre, que des de la patronal CEOE no han volgut pronunciar-se sobre una negociació que comença ara.

Així ho ha comunicat l’executiu de Pedro Sánchez en la primera reunió de la Comissió Tripartita  celebrada este dijous per pactar l’allargament del sistema de protecció d’ocupació més enllà del 31 de maig. La patronal, els sindicats i el govern espanyol han coincidit en la necessitat de perllongar la vigència del mecanisme que ha permés suspendre temporalment la feina de gairebé 3,5 milions de persones a l’Estat durant la crisi de la covid-19.

Durant els pròxims dies els representants sindicals i patronals estudiaran la proposta governamental i la comissió es tornarà a reunir la setmana que ve. A la sortida de la reunió, la secretària confederal d’Acció Sindical de CCOO, Mari Cruz Vicente, ha assegurat que la trobada ha sigut «una presa de contacte» i que«la notícia més important és que els ERTO es mantindran». «Hi haurà nou acord fins al 30 de setembre i l’aposta per mantenir l’eina mentre duren les dificultats econòmiques que ha provocat la pandèmia continuen vigents», ha afegit.

 

Atur a la Comunitat Valenciana 

 

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.