Queden encara 147 dies: Que milions de treballadors hi han rebut de Moncloa

El govern espanyol ha plantejat a la patronal i als sindicats prorrogar els Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO) fins al 30 de setembre, quatre mesos més que deixaran la campanya d’estiu coberta, amb unes condicions semblants a les actuals, segons han informat fonts del diàleg social a l’ACN.
Els sindicats donen per bona la data, mentre, que des de la patronal CEOE no han volgut pronunciar-se sobre una negociació que comença ara.

Així ho ha comunicat l’executiu de Pedro Sánchez en la primera reunió de la Comissió Tripartita  celebrada este dijous per pactar l’allargament del sistema de protecció d’ocupació més enllà del 31 de maig. La patronal, els sindicats i el govern espanyol han coincidit en la necessitat de perllongar la vigència del mecanisme que ha permés suspendre temporalment la feina de gairebé 3,5 milions de persones a l’Estat durant la crisi de la covid-19.

Durant els pròxims dies els representants sindicals i patronals estudiaran la proposta governamental i la comissió es tornarà a reunir la setmana que ve. A la sortida de la reunió, la secretària confederal d’Acció Sindical de CCOO, Mari Cruz Vicente, ha assegurat que la trobada ha sigut «una presa de contacte» i que«la notícia més important és que els ERTO es mantindran». «Hi haurà nou acord fins al 30 de setembre i l’aposta per mantenir l’eina mentre duren les dificultats econòmiques que ha provocat la pandèmia continuen vigents», ha afegit.

 

Atur a la Comunitat Valenciana 

 

Encara més o menys estable, en termes de xifres globals, però La Comunitat Valenciana, segons les dades oficials d’este últim mes, ha sumat 389 persones inscrites a l’atur. Una subtil tendència a l’alça, 1 va incrementar del 0,09, que contrasta amb les baixades en 14 comunitats de l’Estat Espanyol que marquen esta lleugera tendència a la recuperació.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.