Nou límit de 28 pacients diaris a pediatria i 35 a adults

El preacord a què ha arribat la conselleria de Sanitat amb alguns dels sindicats mèdics que reivindicaven una millora dels serveis sanitaris que es presta al pacient, indica, entre altres coses, que s’establirà un límit a les consultes diàries, en teoria, per evitar la sobresaturació bronzejada insistentment denunciada pels mateixos professionals sanitaris.

Així, les agendes de medicina de família s’acotaran a 35 cites diàries mentre que el límit a pediatria serà de 28. El preacord parla que “les consultes excedents es gestionaran, en funció de les característiques de cada centre, mitjançant mòduls, alliberament de professionals, l’assignació de professionals específics per a estes pacients o altres modalitats”, no obstant això, esta vaga concreció ja ha crispat els metges que tracten amb els pacients directament.

Què passarà amb el pacient 29 i el 36?

La Presidenta de la Societat Valenciana de Pediatria, Eva Suárez, i també presidenta del Col·legi de Metges de Castelló apunta en declaracions a València Diari que este anunci “no contempla ningú per veure aquell xiquet número 29 a les cites o aquell pacient que ja no entra a la quota“.

Però és que a més de qüestionar que no s’han concretat les mesures també alerta que no serà fàcil explicar-li a algú que ja no se’l pot visitar i planteja dos interrogants: qui els ho va dir?, i si no s’especifiquen quina solució es dona a esta persona que necessita ser atesa, qui ho assumirà?“. “Seguirem visitant-los com sempre hem fet perquè com a professionals sanitaris prevalem l’atenció a les persones i a les decisions que es prenen en una taula amb gent que no trepitja la realitat de les consultes”, afegeix Suárez.

“Estem fartes de cobrir les mancances de la Sanitat a 0 euros i a 0 gràcies, ara plantegen una cosa que seria fantàstica si realment es pogués complir, però fan un anunci, com de tantes altres coses, però sense posar mitjans”, afegeix.

D’altra banda, quant a la reducció de quotes prevista dels pacients assignats a cada facultatiu, a Atenció Primària o Pediatria, Suárez recorda que, en teoria esta mesura ja hauria d’estar implementada, atés que l’han anunciat moltes vegades. Tot i això, no quadra, per exemple, amb les quotes que corresponen a infermeria pediàtrica en què “a cada tres pediatres els correspon una única infermera”. Quelcom incompatible tant en termes numèrics com molts més quant a qualitat assistencial.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.