Nou límit de 28 pacients diaris a pediatria i 35 a adults

El preacord a què ha arribat la conselleria de Sanitat amb alguns dels sindicats mèdics que reivindicaven una millora dels serveis sanitaris que es presta al pacient, indica, entre altres coses, que s’establirà un límit a les consultes diàries, en teoria, per evitar la sobresaturació bronzejada insistentment denunciada pels mateixos professionals sanitaris.

Així, les agendes de medicina de família s’acotaran a 35 cites diàries mentre que el límit a pediatria serà de 28. El preacord parla que “les consultes excedents es gestionaran, en funció de les característiques de cada centre, mitjançant mòduls, alliberament de professionals, l’assignació de professionals específics per a estes pacients o altres modalitats”, no obstant això, esta vaga concreció ja ha crispat els metges que tracten amb els pacients directament.

Què passarà amb el pacient 29 i el 36?

La Presidenta de la Societat Valenciana de Pediatria, Eva Suárez, i també presidenta del Col·legi de Metges de Castelló apunta en declaracions a València Diari que este anunci “no contempla ningú per veure aquell xiquet número 29 a les cites o aquell pacient que ja no entra a la quota“.

Però és que a més de qüestionar que no s’han concretat les mesures també alerta que no serà fàcil explicar-li a algú que ja no se’l pot visitar i planteja dos interrogants: qui els ho va dir?, i si no s’especifiquen quina solució es dona a esta persona que necessita ser atesa, qui ho assumirà?“. “Seguirem visitant-los com sempre hem fet perquè com a professionals sanitaris prevalem l’atenció a les persones i a les decisions que es prenen en una taula amb gent que no trepitja la realitat de les consultes”, afegeix Suárez.

“Estem fartes de cobrir les mancances de la Sanitat a 0 euros i a 0 gràcies, ara plantegen una cosa que seria fantàstica si realment es pogués complir, però fan un anunci, com de tantes altres coses, però sense posar mitjans”, afegeix.

D’altra banda, quant a la reducció de quotes prevista dels pacients assignats a cada facultatiu, a Atenció Primària o Pediatria, Suárez recorda que, en teoria esta mesura ja hauria d’estar implementada, atés que l’han anunciat moltes vegades. Tot i això, no quadra, per exemple, amb les quotes que corresponen a infermeria pediàtrica en què “a cada tres pediatres els correspon una única infermera”. Quelcom incompatible tant en termes numèrics com molts més quant a qualitat assistencial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol