14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Una nova estació robotitzada en La Fe permetrà fer 2.000 PCR més al dia

 

El servici de Microbiologia de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València ha incorporat una estació robotitzada amb la que es podran fer 2.000 PCR més al dia de diagnòstic de coronavirus, fins a unes 3.500 proves.

 

És una donació de sis empreses (Merlin Properties, Endesa, Banc Santander, Experis de ManPower Group, Línia Directa Asseguradora, Telefónica), al costat de la Fundació Institut d’Investigació Sanitària de Santiago de Compostel·la, la Fundació Professor Novoa Santos i Auren. Diversos donants anònims també han creat un fons per a comprar estes estacions.

 

Fins a l’entrada d’este projecte, en fase pilot i preparat per a activar-se quan siga necessari, La Fe tenia capacitat per a fer 1.500 PCR, encara que ara es fan unes 500 diàries per la menor intensitat de la pandèmia.

 

Els nous ‘robots‘ pretenen donar seguretat, detectar ràpidament els brots i controlar la traçabilitat, sempre en funció de les recomanacions sanitàries. «No es tracta de fer PCR de forma absolutament descontrolada, sinó amb una línia clara», ha afirmat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de visitar els laboratoris.

 

Es tracta d’una iniciativa de col·laboració públic-privada en la que participen promotors i empreses participants de diversos punts d’Espanya, amb l’objectiu de millorar la sanitat pública valenciana.

 

De fet, esta línia robotitzada per a fer PCR massivament, en la torre A de la Fe, permet incrementar la capacitat per a fer test de la Comunitat Valenciana fins a 14.000 diàries, entre els laboratoris de microbiologia dels hospitals i els centres d’investigació mèdica i universitaris.

 

A ple rendiment, estos ‘Covid-robots’ permeten fer 2.000 proves de PCR al dia perquè s’adapten als protocols del laboratori i poden utilitzar reactius de qualsevol marca comercial, com ha explicat el cap de Microbiologia en La Fe, Jose Luis López Hontangas.

 

Se suma a la tecnologia disponible en l’hospital, amb dos circuits diferents per a proves segons es tracte de mostres urgents o no. Quan el resultat es necessita immediatament, tres equips extrauen l’RNA del virus i es fa la PCR en un procés que dura entre 50 i 70 minuts. Si no és urgent, l’RNA del virus s’extrau en un equipament i després es fa la prova en un altre.

 

L’estació està emmarcada en el projecte ‘Covidrobots’ que impulsen cinc professionals de diversos àmbits: Rocío Martínez, investigadora principal en King’s College London; Andreu Veà, professor i pioner en internet; María Parga, presidenta d’Alastria; Javier Colás, director d’innovació de l’Health Care Institute d’Esade Business School, i Sandra Figaredo com a consultora ‘sènior’ de LLYC.

 

En la presentació, Ximo Puig ha destacat el paper dels ‘robots’ per a reforçar les PCR i ha posat en valor l’esforç dels sanitaris per a contindre la pandèmia, lloant a uns professionals que «han sigut, són i seran fonamentals».

Últimes notícies

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.