11 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Una nova estació robotitzada en La Fe permetrà fer 2.000 PCR més al dia

 

El servici de Microbiologia de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València ha incorporat una estació robotitzada amb la que es podran fer 2.000 PCR més al dia de diagnòstic de coronavirus, fins a unes 3.500 proves.

 

És una donació de sis empreses (Merlin Properties, Endesa, Banc Santander, Experis de ManPower Group, Línia Directa Asseguradora, Telefónica), al costat de la Fundació Institut d’Investigació Sanitària de Santiago de Compostel·la, la Fundació Professor Novoa Santos i Auren. Diversos donants anònims també han creat un fons per a comprar estes estacions.

 

Fins a l’entrada d’este projecte, en fase pilot i preparat per a activar-se quan siga necessari, La Fe tenia capacitat per a fer 1.500 PCR, encara que ara es fan unes 500 diàries per la menor intensitat de la pandèmia.

 

Els nous ‘robots‘ pretenen donar seguretat, detectar ràpidament els brots i controlar la traçabilitat, sempre en funció de les recomanacions sanitàries. «No es tracta de fer PCR de forma absolutament descontrolada, sinó amb una línia clara», ha afirmat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de visitar els laboratoris.

 

Es tracta d’una iniciativa de col·laboració públic-privada en la que participen promotors i empreses participants de diversos punts d’Espanya, amb l’objectiu de millorar la sanitat pública valenciana.

 

De fet, esta línia robotitzada per a fer PCR massivament, en la torre A de la Fe, permet incrementar la capacitat per a fer test de la Comunitat Valenciana fins a 14.000 diàries, entre els laboratoris de microbiologia dels hospitals i els centres d’investigació mèdica i universitaris.

 

A ple rendiment, estos ‘Covid-robots’ permeten fer 2.000 proves de PCR al dia perquè s’adapten als protocols del laboratori i poden utilitzar reactius de qualsevol marca comercial, com ha explicat el cap de Microbiologia en La Fe, Jose Luis López Hontangas.

 

Se suma a la tecnologia disponible en l’hospital, amb dos circuits diferents per a proves segons es tracte de mostres urgents o no. Quan el resultat es necessita immediatament, tres equips extrauen l’RNA del virus i es fa la PCR en un procés que dura entre 50 i 70 minuts. Si no és urgent, l’RNA del virus s’extrau en un equipament i després es fa la prova en un altre.

 

L’estació està emmarcada en el projecte ‘Covidrobots’ que impulsen cinc professionals de diversos àmbits: Rocío Martínez, investigadora principal en King’s College London; Andreu Veà, professor i pioner en internet; María Parga, presidenta d’Alastria; Javier Colás, director d’innovació de l’Health Care Institute d’Esade Business School, i Sandra Figaredo com a consultora ‘sènior’ de LLYC.

 

En la presentació, Ximo Puig ha destacat el paper dels ‘robots’ per a reforçar les PCR i ha posat en valor l’esforç dels sanitaris per a contindre la pandèmia, lloant a uns professionals que «han sigut, són i seran fonamentals».

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.