Una nova estació robotitzada en La Fe permetrà fer 2.000 PCR més al dia

 

El servici de Microbiologia de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València ha incorporat una estació robotitzada amb la que es podran fer 2.000 PCR més al dia de diagnòstic de coronavirus, fins a unes 3.500 proves.

 

És una donació de sis empreses (Merlin Properties, Endesa, Banc Santander, Experis de ManPower Group, Línia Directa Asseguradora, Telefónica), al costat de la Fundació Institut d’Investigació Sanitària de Santiago de Compostel·la, la Fundació Professor Novoa Santos i Auren. Diversos donants anònims també han creat un fons per a comprar estes estacions.

 

Fins a l’entrada d’este projecte, en fase pilot i preparat per a activar-se quan siga necessari, La Fe tenia capacitat per a fer 1.500 PCR, encara que ara es fan unes 500 diàries per la menor intensitat de la pandèmia.

 

Els nous ‘robots‘ pretenen donar seguretat, detectar ràpidament els brots i controlar la traçabilitat, sempre en funció de les recomanacions sanitàries. «No es tracta de fer PCR de forma absolutament descontrolada, sinó amb una línia clara», ha afirmat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de visitar els laboratoris.

 

Es tracta d’una iniciativa de col·laboració públic-privada en la que participen promotors i empreses participants de diversos punts d’Espanya, amb l’objectiu de millorar la sanitat pública valenciana.

 

De fet, esta línia robotitzada per a fer PCR massivament, en la torre A de la Fe, permet incrementar la capacitat per a fer test de la Comunitat Valenciana fins a 14.000 diàries, entre els laboratoris de microbiologia dels hospitals i els centres d’investigació mèdica i universitaris.

 

A ple rendiment, estos ‘Covid-robots’ permeten fer 2.000 proves de PCR al dia perquè s’adapten als protocols del laboratori i poden utilitzar reactius de qualsevol marca comercial, com ha explicat el cap de Microbiologia en La Fe, Jose Luis López Hontangas.

 

Se suma a la tecnologia disponible en l’hospital, amb dos circuits diferents per a proves segons es tracte de mostres urgents o no. Quan el resultat es necessita immediatament, tres equips extrauen l’RNA del virus i es fa la PCR en un procés que dura entre 50 i 70 minuts. Si no és urgent, l’RNA del virus s’extrau en un equipament i després es fa la prova en un altre.

 

L’estació està emmarcada en el projecte ‘Covidrobots’ que impulsen cinc professionals de diversos àmbits: Rocío Martínez, investigadora principal en King’s College London; Andreu Veà, professor i pioner en internet; María Parga, presidenta d’Alastria; Javier Colás, director d’innovació de l’Health Care Institute d’Esade Business School, i Sandra Figaredo com a consultora ‘sènior’ de LLYC.

 

En la presentació, Ximo Puig ha destacat el paper dels ‘robots’ per a reforçar les PCR i ha posat en valor l’esforç dels sanitaris per a contindre la pandèmia, lloant a uns professionals que «han sigut, són i seran fonamentals».

Últimes notícies

Ryunosuke Sato torna a la selecció absoluta del Japó després de quedar-se sense Mundial

El migcampista del València Ryunosuke Sato ha sigut cridat de nou per la selecció absoluta del Japó per a la Copa Desafiament Kirin i la Copa Kirin Futbol, després d’haver-se quedat fora de la llista del passat Mundial. La convocatòria li impedirà participar en la ‘pretemporada’ de tres setmanes del club de Mestalla, que encara espera nou entrenador.

Oportunitats de networking i estratègia patrimonial en el Valencia Real Estate Summit 2026

Participa en el Valencia Real Estate Summit per descobrir les clau del networking en el sector immobiliari i financer.

Les obres contra inundacions a Aldaia responen en el primer gran episodi de pluja

Aldaia ha comprovat esta matinada el bon funcionament de les noves obres d’evacuació d’aigües pluvials, que han reduït el cabal del barranc de La Saleta i han evitat danys majors al nucli urbà.

Carolina Holguín deixa la presidència de l’Eldense en plena venda a Messi

Carolina Holguín ha deixat de ser presidenta del CD Eldense enmig del procés de venda del club a Leo Messi. L’entitat alacantina no ha aclarit si la colombiana continua com a màxima accionista ni com afecta la demanda recent de Pascual Pérez.

Garatges i túnels inundats a Torrent mentre creix la preocupació pels barrancs

Torrent ha patit inundacions en túnels i garatges després de superar els 97 litres per metre quadrat i alerta ara del risc als barrancs encara sense netejar.

Les pluges obliguen Alfafar a vigilar el clavegueram per sobrecàrregues puntuals

L’Ajuntament d’Alfafar manté la vigilància sobre el sistema de clavegueram després de registres puntuals de sobrecàrrega i acumulació d’aigua en alguns carrers.

Pérez Llorca defensa l’Es-Alert a la Comunitat Valenciana i remarca que es va enviar per previsió d’avingudes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat l’enviament de l’Es-Alert per criteris tècnics i de prevenció davant un possible augment del cabal dels barrancs, malgrat que només hi havia avís taronja.

Els municipis afectats per la dana superen una nit de fortes pluges sense danys greus

Paiporta, Torrent, Aldaia, Alaquàs, Alfafar i Utiel han patit fortes trombes d’aigua i incidències puntuals, però han superat la nit sense danys greus. La principal preocupació s’ha centrat en els barrancs i el clavegueram.