Les noves mesures que entren en vigor en el territori valencià

 

Este migdia de dijous, cap a les 14.30 hores, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet una roda de premsa en el Palau de la Generalitat en la que ha anunciat les noves mesures de seguretat enfront del Covid-19, que entren en vigor el pròxim dilluns, 15 de març. Les quatre mesures que més destaquen són:

  • Ampliació del servici de l’hostaleria al 100% de l’aforament  en terrasses i obertura de l’interior dels bars i restaurant d’un terç del seu aforament. El màxim de persones per taula permés serà de 4 i el tancament continua a les 18.00 hores.
  • Obertura dels gimnasos, piscines, pavellons i totes les instal·lacions esportives interiors a un terç del seu aforament, mantenint sempre la distància de seguretat i les zones ventilades.
  • Reprenen la seua activitat els sectors de l‘oci educatiu i les ludoteques.
  • Augment de l’aforament en celebracions de culte fins a un terç de l’aforament, amb un màxim de 20 persones a l’aire lliure i  de 15 persones en l’interior.

 

Estes quatre noves mesures estaran en vigor des del dilluns que ve, 15 de març, fins al pròxim 12 d’abril. A demés, Puig ha informat que la resta de restriccions continuaran en vigor fins a després de les vacacions de Pasqua. Les tres mesures que es mantenen són:

  • Restricció de la mobilitat nocturna des de les 22.00 fins a les 06.00 hores.
  • Dins de les cases, les reunions es limiten a convivents, llevat els casos excepcionals.
  • Tancament perimetral del territori valencià.

 

«El virus continua entre nosaltres»

Durant tota la roda de premsa, Puig ha mantingut el missatge que «el virus encara està present entre nosaltres, encara que la situació haja millorat notablement». Per eixa raó, el president de la Generalitat ha demanat en tot moment a la població valenciana que no es confie ni es relaxe.

 

És per eixa raó, que Puig ha explicat que el territori valencià ha decidit relaxar algunes de les mesures, però «mantenint el mar de mesures que tenim els valencians, que és el més cautelós de tota Espanya. S’ha de mantindre la màxima prudència abans de la vacunació massiva».

Últimes notícies

Autònoms i empreses de Ceuta cobraran les ajudes a partir d’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i Hisenda preveu començar els pagaments a principis d’octubre. Els autònoms rebran 5.000 euros i les empreses, entre 10.000 i 150.000 euros.

Els arrossers valencians avisen que la seua faena ja no és rendible per l’alça dels costos

El sector arrosser valencià denuncia que el preu en origen és un 35 % inferior als costos de producció i alerta que molts llauradors es plantegen deixar de sembrar si no s’aturen les importacions massives i no es revisen les clàusules de salvaguarda europees.

El cap de bombers forestals de Buñol qüestiona que els apartaren de mesurar el barranc del Poyo en plena DANA

El responsable de la unitat de bombers forestals de Buñol ha declarat que li va estranyar que els ordenaren deixar de controlar el cabal del barranc del Poyo hores abans de la tragèdia de la DANA, mentre un altre bomber d'Alzira ha relatat que va començar rescats per iniciativa pròpia.

Retiren quilòmetres de peixos morts al Magre després d’un possible abocament tòxic

La CHJ ha iniciat la retirada de milers de peixos morts al riu Magre, en un tram d’uns deu quilòmetres entre Montroy i Llombai-Alfarp, després d’un possible abocament relacionat amb l’incendi d’una nau industrial a Montserrat.

El PSPV demana a Antifrau una investigació equanime sobre l’ajuda a UGT

El PSPV veu bé que l’Agència Antifrau investigue la subvenció de 80.000 euros al congrés confederal d’UGT de 2021 a València, però reclama equanimitat i que el president Pérez Llorca col·labore igual en els assumptes que afecten la seua parella.

Quinze anys d’Amazon a Espanya: 25.000 milions invertits i més de 30.000 treballadors

Amazon complix quinze anys a Espanya amb una inversió acumulada de 25.000 milions d’euros, més de 30.000 empleats i una forta aposta logística i de centres de dades que arriba també a Paterna.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i aposta pel repte del València CF

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de nou anys com a director esportiu i ha explicat que el seu fitxatge pel València CF era, per a ell, ‘ara o mai’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà la direcció esportiva del club navarrés.

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.