Les noves mesures que entren en vigor en el territori valencià

 

Este migdia de dijous, cap a les 14.30 hores, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet una roda de premsa en el Palau de la Generalitat en la que ha anunciat les noves mesures de seguretat enfront del Covid-19, que entren en vigor el pròxim dilluns, 15 de març. Les quatre mesures que més destaquen són:

  • Ampliació del servici de l’hostaleria al 100% de l’aforament  en terrasses i obertura de l’interior dels bars i restaurant d’un terç del seu aforament. El màxim de persones per taula permés serà de 4 i el tancament continua a les 18.00 hores.
  • Obertura dels gimnasos, piscines, pavellons i totes les instal·lacions esportives interiors a un terç del seu aforament, mantenint sempre la distància de seguretat i les zones ventilades.
  • Reprenen la seua activitat els sectors de l‘oci educatiu i les ludoteques.
  • Augment de l’aforament en celebracions de culte fins a un terç de l’aforament, amb un màxim de 20 persones a l’aire lliure i  de 15 persones en l’interior.

 

Estes quatre noves mesures estaran en vigor des del dilluns que ve, 15 de març, fins al pròxim 12 d’abril. A demés, Puig ha informat que la resta de restriccions continuaran en vigor fins a després de les vacacions de Pasqua. Les tres mesures que es mantenen són:

  • Restricció de la mobilitat nocturna des de les 22.00 fins a les 06.00 hores.
  • Dins de les cases, les reunions es limiten a convivents, llevat els casos excepcionals.
  • Tancament perimetral del territori valencià.

 

«El virus continua entre nosaltres»

Durant tota la roda de premsa, Puig ha mantingut el missatge que «el virus encara està present entre nosaltres, encara que la situació haja millorat notablement». Per eixa raó, el president de la Generalitat ha demanat en tot moment a la població valenciana que no es confie ni es relaxe.

 

És per eixa raó, que Puig ha explicat que el territori valencià ha decidit relaxar algunes de les mesures, però «mantenint el mar de mesures que tenim els valencians, que és el més cautelós de tota Espanya. S’ha de mantindre la màxima prudència abans de la vacunació massiva».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.