11.7 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Les noves mesures que entren en vigor en el territori valencià

 

Este migdia de dijous, cap a les 14.30 hores, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet una roda de premsa en el Palau de la Generalitat en la que ha anunciat les noves mesures de seguretat enfront del Covid-19, que entren en vigor el pròxim dilluns, 15 de març. Les quatre mesures que més destaquen són:

  • Ampliació del servici de l’hostaleria al 100% de l’aforament  en terrasses i obertura de l’interior dels bars i restaurant d’un terç del seu aforament. El màxim de persones per taula permés serà de 4 i el tancament continua a les 18.00 hores.
  • Obertura dels gimnasos, piscines, pavellons i totes les instal·lacions esportives interiors a un terç del seu aforament, mantenint sempre la distància de seguretat i les zones ventilades.
  • Reprenen la seua activitat els sectors de l‘oci educatiu i les ludoteques.
  • Augment de l’aforament en celebracions de culte fins a un terç de l’aforament, amb un màxim de 20 persones a l’aire lliure i  de 15 persones en l’interior.

 

Estes quatre noves mesures estaran en vigor des del dilluns que ve, 15 de març, fins al pròxim 12 d’abril. A demés, Puig ha informat que la resta de restriccions continuaran en vigor fins a després de les vacacions de Pasqua. Les tres mesures que es mantenen són:

  • Restricció de la mobilitat nocturna des de les 22.00 fins a les 06.00 hores.
  • Dins de les cases, les reunions es limiten a convivents, llevat els casos excepcionals.
  • Tancament perimetral del territori valencià.

 

«El virus continua entre nosaltres»

Durant tota la roda de premsa, Puig ha mantingut el missatge que «el virus encara està present entre nosaltres, encara que la situació haja millorat notablement». Per eixa raó, el president de la Generalitat ha demanat en tot moment a la població valenciana que no es confie ni es relaxe.

 

És per eixa raó, que Puig ha explicat que el territori valencià ha decidit relaxar algunes de les mesures, però «mantenint el mar de mesures que tenim els valencians, que és el més cautelós de tota Espanya. S’ha de mantindre la màxima prudència abans de la vacunació massiva».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.