Les noves mesures de la Generalitat per a fer front a la crisi del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dilluns quatre mesures per a fer front a la crisi del coronavirus: la pròrroga de sis mesos dels contractes, més consultes obertes per la vesprada, una paga addicional i la creació de nou Servici Valencià de Salut i nomenament d’una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària.

 

Puig, en el seu discurs en les Política General, ha recordat que ja va demanar perdó en esta tribuna per «no haver pogut equipar millor als professionals sanitaris a l’inici de la pandèmia» ha volgut este dilluns estendre les disculpes a tots els ciutadans que ara mateix no estan rebent l’atenció que mereixen pel nivell de pressió assistencial.

 

Les noves mesures

El president ha anunciat la pròrroga de sis mesos en tots els contractes fets durant la pandèmia per a reforçar les plantilles sanitàries i més consultes obertes a les vesprades en els centres de salut gràcies a un programa en atenció primària.

 

A demés, abans que acabe l’any, una paga addicional a tot el personal sanitari i sociosanitaris de les residències públiques que estan lluitant contra la pandèmia per a reconéixer-los el «sobreesforç».

 

Finalment, una reforma de l’arquitectura institucional de la sanitat valenciana amb la creació del nou Servici Valencià de Salut, un organisme públic i amb autonomia, que s’encarregarà de dirigir la prestació de l’assistència sanitària, distribuir els recursos econòmics garantizant l’ús eficient, coordinar els recursos humans i apostar per la docència i la investigació.

 

De la mateixa manera, es nomenarà esta setmana una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària per a promoure els canvis que requerix la xarxa de salut.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.