Les noves mesures de la Generalitat per a fer front a la crisi del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dilluns quatre mesures per a fer front a la crisi del coronavirus: la pròrroga de sis mesos dels contractes, més consultes obertes per la vesprada, una paga addicional i la creació de nou Servici Valencià de Salut i nomenament d’una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària.

 

Puig, en el seu discurs en les Política General, ha recordat que ja va demanar perdó en esta tribuna per «no haver pogut equipar millor als professionals sanitaris a l’inici de la pandèmia» ha volgut este dilluns estendre les disculpes a tots els ciutadans que ara mateix no estan rebent l’atenció que mereixen pel nivell de pressió assistencial.

 

Les noves mesures

El president ha anunciat la pròrroga de sis mesos en tots els contractes fets durant la pandèmia per a reforçar les plantilles sanitàries i més consultes obertes a les vesprades en els centres de salut gràcies a un programa en atenció primària.

 

A demés, abans que acabe l’any, una paga addicional a tot el personal sanitari i sociosanitaris de les residències públiques que estan lluitant contra la pandèmia per a reconéixer-los el «sobreesforç».

 

Finalment, una reforma de l’arquitectura institucional de la sanitat valenciana amb la creació del nou Servici Valencià de Salut, un organisme públic i amb autonomia, que s’encarregarà de dirigir la prestació de l’assistència sanitària, distribuir els recursos econòmics garantizant l’ús eficient, coordinar els recursos humans i apostar per la docència i la investigació.

 

De la mateixa manera, es nomenarà esta setmana una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària per a promoure els canvis que requerix la xarxa de salut.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.