10.5 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Les noves mesures de la Generalitat per a fer front a la crisi del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dilluns quatre mesures per a fer front a la crisi del coronavirus: la pròrroga de sis mesos dels contractes, més consultes obertes per la vesprada, una paga addicional i la creació de nou Servici Valencià de Salut i nomenament d’una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària.

 

Puig, en el seu discurs en les Política General, ha recordat que ja va demanar perdó en esta tribuna per «no haver pogut equipar millor als professionals sanitaris a l’inici de la pandèmia» ha volgut este dilluns estendre les disculpes a tots els ciutadans que ara mateix no estan rebent l’atenció que mereixen pel nivell de pressió assistencial.

 

Les noves mesures

El president ha anunciat la pròrroga de sis mesos en tots els contractes fets durant la pandèmia per a reforçar les plantilles sanitàries i més consultes obertes a les vesprades en els centres de salut gràcies a un programa en atenció primària.

 

A demés, abans que acabe l’any, una paga addicional a tot el personal sanitari i sociosanitaris de les residències públiques que estan lluitant contra la pandèmia per a reconéixer-los el «sobreesforç».

 

Finalment, una reforma de l’arquitectura institucional de la sanitat valenciana amb la creació del nou Servici Valencià de Salut, un organisme públic i amb autonomia, que s’encarregarà de dirigir la prestació de l’assistència sanitària, distribuir els recursos econòmics garantizant l’ús eficient, coordinar els recursos humans i apostar per la docència i la investigació.

 

De la mateixa manera, es nomenarà esta setmana una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària per a promoure els canvis que requerix la xarxa de salut.

Últimes notícies

Mor després de tres dies en l’UCI una dona de 43 anys agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l'UCI tres dies després de patir una agressió en el seu domicili de Catarroja. La seua parella va ser detinguda i va quedar en llibertat amb mesures cautelars abans de la defunció.

Núvols a la vesprada i lleuger descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La jornada deixa més nuvolositat des de la vesprada i una baixada suau de les màximes, amb boires i bancs de boira a l'interior de València i Alacant. El vent serà fluix i rolará d'oest a nord-est en la costa, amb repunts al final del dia.

Mor una dona després de tres dies en l’UCI després de ser agredida per la seua parella a Catarroja (València)

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després de ser agredida presumptament per la seua parella a Catarroja. El detingut va quedar en llibertat amb mesures cautelars després de passar a disposició judicial.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després d'ingressar per una agressió suposadament a les mans de la seua parella a Catarroja. L'home va ser detingut i va quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.