Les noves mesures de la Generalitat per a fer front a la crisi del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dilluns quatre mesures per a fer front a la crisi del coronavirus: la pròrroga de sis mesos dels contractes, més consultes obertes per la vesprada, una paga addicional i la creació de nou Servici Valencià de Salut i nomenament d’una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària.

 

Puig, en el seu discurs en les Política General, ha recordat que ja va demanar perdó en esta tribuna per «no haver pogut equipar millor als professionals sanitaris a l’inici de la pandèmia» ha volgut este dilluns estendre les disculpes a tots els ciutadans que ara mateix no estan rebent l’atenció que mereixen pel nivell de pressió assistencial.

 

Les noves mesures

El president ha anunciat la pròrroga de sis mesos en tots els contractes fets durant la pandèmia per a reforçar les plantilles sanitàries i més consultes obertes a les vesprades en els centres de salut gràcies a un programa en atenció primària.

 

A demés, abans que acabe l’any, una paga addicional a tot el personal sanitari i sociosanitaris de les residències públiques que estan lluitant contra la pandèmia per a reconéixer-los el «sobreesforç».

 

Finalment, una reforma de l’arquitectura institucional de la sanitat valenciana amb la creació del nou Servici Valencià de Salut, un organisme públic i amb autonomia, que s’encarregarà de dirigir la prestació de l’assistència sanitària, distribuir els recursos econòmics garantizant l’ús eficient, coordinar els recursos humans i apostar per la docència i la investigació.

 

De la mateixa manera, es nomenarà esta setmana una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària per a promoure els canvis que requerix la xarxa de salut.

Últimes notícies

La Diputació obri la porta a vendre, comprar o compartir l’edifici d’Hisenda a València

La Diputació de València es mostra oberta a vendre, comprar o compartir l'antic edifici d'Hisenda de Guillem de Castro i emplaça a l'Ajuntament a concretar l'ús futur de l'immoble.

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.