Les noves mesures de la Generalitat per a fer front a la crisi del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dilluns quatre mesures per a fer front a la crisi del coronavirus: la pròrroga de sis mesos dels contractes, més consultes obertes per la vesprada, una paga addicional i la creació de nou Servici Valencià de Salut i nomenament d’una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària.

 

Puig, en el seu discurs en les Política General, ha recordat que ja va demanar perdó en esta tribuna per «no haver pogut equipar millor als professionals sanitaris a l’inici de la pandèmia» ha volgut este dilluns estendre les disculpes a tots els ciutadans que ara mateix no estan rebent l’atenció que mereixen pel nivell de pressió assistencial.

 

Les noves mesures

El president ha anunciat la pròrroga de sis mesos en tots els contractes fets durant la pandèmia per a reforçar les plantilles sanitàries i més consultes obertes a les vesprades en els centres de salut gràcies a un programa en atenció primària.

 

A demés, abans que acabe l’any, una paga addicional a tot el personal sanitari i sociosanitaris de les residències públiques que estan lluitant contra la pandèmia per a reconéixer-los el «sobreesforç».

 

Finalment, una reforma de l’arquitectura institucional de la sanitat valenciana amb la creació del nou Servici Valencià de Salut, un organisme públic i amb autonomia, que s’encarregarà de dirigir la prestació de l’assistència sanitària, distribuir els recursos econòmics garantizant l’ús eficient, coordinar els recursos humans i apostar per la docència i la investigació.

 

De la mateixa manera, es nomenarà esta setmana una Comissionada per a la Transformació de l’Atenció Primària per a promoure els canvis que requerix la xarxa de salut.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.