18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Les noves mesures del Govern per a fer font al coronavirus

Pedro Sánchez en una compareixença telemàtica

Sánchez a anunciat noves mesures | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha comparegut este diumenge en una roda de premsa telemàtica després de la reunió amb els presidents de les diferents comunitats autònomes per a analitzar la situació d’alarma provocada pel coronavirus. En ella ha anunciat cinc noves ordres, algunes ja conegudes, com la pròrroga de l’estat d’alarma durant 15 dies més, fins a l’11 d’abril.

 

Entre les noves mesures, ha anunciat que totes les comunitats autònomes comptaran amb les instal·lacions i els mitjans sanitaris de les residències de gent major privades, amb l’objectiu de pal·liar la saturació de les residències públiques i evitar una més ràpida propagació del Covid-19. Els hospitals privats ja es van posar a disposició de la salut pública la setmana passada.

 

D’altra banda, Sánchez també ha anunciat «la restricció temporal dels viatges innecessaris des de tercers països durant 30 dies», encara que ha afirmat que esta suspensió no afectarà als espanyols que es troben dins de la Unió Europea.

 

Una altra de les mesures serà l’alliberament de personal de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a traslladar malalts de coronavirus d’un centre a un altre si és necessari, a demés de per al transport de productes bàsics o persones que tinguen dificultats per a tornar a Espanya.

 

«Una reserva estratègica per a futures pandèmies»

Sánchez també ha anunciat que facilitarà als ajuntaments recursos per al repartiment de productes a les cases de les persones que formen part dels grups de risc i que es farà «una reserva estratègica de productes sanitaris per a lluitar contra futures pandèmies».

 

El president del Govern també ha volgut aprofitar per a aplaudir la «disciplina social i cívica» dels espanyols durant la primera setmana de confinament, però també ha recordat que la «irresponsabilitat s’endú vides per davant».

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.