Les noves mesures del Govern per a fer font al coronavirus

Pedro Sánchez en una compareixença telemàtica

Sánchez a anunciat noves mesures | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha comparegut este diumenge en una roda de premsa telemàtica després de la reunió amb els presidents de les diferents comunitats autònomes per a analitzar la situació d’alarma provocada pel coronavirus. En ella ha anunciat cinc noves ordres, algunes ja conegudes, com la pròrroga de l’estat d’alarma durant 15 dies més, fins a l’11 d’abril.

 

Entre les noves mesures, ha anunciat que totes les comunitats autònomes comptaran amb les instal·lacions i els mitjans sanitaris de les residències de gent major privades, amb l’objectiu de pal·liar la saturació de les residències públiques i evitar una més ràpida propagació del Covid-19. Els hospitals privats ja es van posar a disposició de la salut pública la setmana passada.

 

D’altra banda, Sánchez també ha anunciat «la restricció temporal dels viatges innecessaris des de tercers països durant 30 dies», encara que ha afirmat que esta suspensió no afectarà als espanyols que es troben dins de la Unió Europea.

 

Una altra de les mesures serà l’alliberament de personal de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a traslladar malalts de coronavirus d’un centre a un altre si és necessari, a demés de per al transport de productes bàsics o persones que tinguen dificultats per a tornar a Espanya.

 

«Una reserva estratègica per a futures pandèmies»

Sánchez també ha anunciat que facilitarà als ajuntaments recursos per al repartiment de productes a les cases de les persones que formen part dels grups de risc i que es farà «una reserva estratègica de productes sanitaris per a lluitar contra futures pandèmies».

 

El president del Govern també ha volgut aprofitar per a aplaudir la «disciplina social i cívica» dels espanyols durant la primera setmana de confinament, però també ha recordat que la «irresponsabilitat s’endú vides per davant».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.