Les noves mesures del Govern per a fer font al coronavirus

Pedro Sánchez en una compareixença telemàtica

Sánchez a anunciat noves mesures | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha comparegut este diumenge en una roda de premsa telemàtica després de la reunió amb els presidents de les diferents comunitats autònomes per a analitzar la situació d’alarma provocada pel coronavirus. En ella ha anunciat cinc noves ordres, algunes ja conegudes, com la pròrroga de l’estat d’alarma durant 15 dies més, fins a l’11 d’abril.

 

Entre les noves mesures, ha anunciat que totes les comunitats autònomes comptaran amb les instal·lacions i els mitjans sanitaris de les residències de gent major privades, amb l’objectiu de pal·liar la saturació de les residències públiques i evitar una més ràpida propagació del Covid-19. Els hospitals privats ja es van posar a disposició de la salut pública la setmana passada.

 

D’altra banda, Sánchez també ha anunciat «la restricció temporal dels viatges innecessaris des de tercers països durant 30 dies», encara que ha afirmat que esta suspensió no afectarà als espanyols que es troben dins de la Unió Europea.

 

Una altra de les mesures serà l’alliberament de personal de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a traslladar malalts de coronavirus d’un centre a un altre si és necessari, a demés de per al transport de productes bàsics o persones que tinguen dificultats per a tornar a Espanya.

 

«Una reserva estratègica per a futures pandèmies»

Sánchez també ha anunciat que facilitarà als ajuntaments recursos per al repartiment de productes a les cases de les persones que formen part dels grups de risc i que es farà «una reserva estratègica de productes sanitaris per a lluitar contra futures pandèmies».

 

El president del Govern també ha volgut aprofitar per a aplaudir la «disciplina social i cívica» dels espanyols durant la primera setmana de confinament, però també ha recordat que la «irresponsabilitat s’endú vides per davant».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.