Les noves mesures del Govern per a fer font al coronavirus

Pedro Sánchez en una compareixença telemàtica

Sánchez a anunciat noves mesures | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha comparegut este diumenge en una roda de premsa telemàtica després de la reunió amb els presidents de les diferents comunitats autònomes per a analitzar la situació d’alarma provocada pel coronavirus. En ella ha anunciat cinc noves ordres, algunes ja conegudes, com la pròrroga de l’estat d’alarma durant 15 dies més, fins a l’11 d’abril.

 

Entre les noves mesures, ha anunciat que totes les comunitats autònomes comptaran amb les instal·lacions i els mitjans sanitaris de les residències de gent major privades, amb l’objectiu de pal·liar la saturació de les residències públiques i evitar una més ràpida propagació del Covid-19. Els hospitals privats ja es van posar a disposició de la salut pública la setmana passada.

 

D’altra banda, Sánchez també ha anunciat «la restricció temporal dels viatges innecessaris des de tercers països durant 30 dies», encara que ha afirmat que esta suspensió no afectarà als espanyols que es troben dins de la Unió Europea.

 

Una altra de les mesures serà l’alliberament de personal de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a traslladar malalts de coronavirus d’un centre a un altre si és necessari, a demés de per al transport de productes bàsics o persones que tinguen dificultats per a tornar a Espanya.

 

«Una reserva estratègica per a futures pandèmies»

Sánchez també ha anunciat que facilitarà als ajuntaments recursos per al repartiment de productes a les cases de les persones que formen part dels grups de risc i que es farà «una reserva estratègica de productes sanitaris per a lluitar contra futures pandèmies».

 

El president del Govern també ha volgut aprofitar per a aplaudir la «disciplina social i cívica» dels espanyols durant la primera setmana de confinament, però també ha recordat que la «irresponsabilitat s’endú vides per davant».

Últimes notícies

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.