Les noves mesures del Govern per a fer font al coronavirus

Pedro Sánchez en una compareixença telemàtica

Sánchez a anunciat noves mesures | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha comparegut este diumenge en una roda de premsa telemàtica després de la reunió amb els presidents de les diferents comunitats autònomes per a analitzar la situació d’alarma provocada pel coronavirus. En ella ha anunciat cinc noves ordres, algunes ja conegudes, com la pròrroga de l’estat d’alarma durant 15 dies més, fins a l’11 d’abril.

 

Entre les noves mesures, ha anunciat que totes les comunitats autònomes comptaran amb les instal·lacions i els mitjans sanitaris de les residències de gent major privades, amb l’objectiu de pal·liar la saturació de les residències públiques i evitar una més ràpida propagació del Covid-19. Els hospitals privats ja es van posar a disposició de la salut pública la setmana passada.

 

D’altra banda, Sánchez també ha anunciat «la restricció temporal dels viatges innecessaris des de tercers països durant 30 dies», encara que ha afirmat que esta suspensió no afectarà als espanyols que es troben dins de la Unió Europea.

 

Una altra de les mesures serà l’alliberament de personal de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a traslladar malalts de coronavirus d’un centre a un altre si és necessari, a demés de per al transport de productes bàsics o persones que tinguen dificultats per a tornar a Espanya.

 

«Una reserva estratègica per a futures pandèmies»

Sánchez també ha anunciat que facilitarà als ajuntaments recursos per al repartiment de productes a les cases de les persones que formen part dels grups de risc i que es farà «una reserva estratègica de productes sanitaris per a lluitar contra futures pandèmies».

 

El president del Govern també ha volgut aprofitar per a aplaudir la «disciplina social i cívica» dels espanyols durant la primera setmana de confinament, però també ha recordat que la «irresponsabilitat s’endú vides per davant».

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.