7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

OCU denúncia pujades de fins al 27% en les noves tarifes elèctriques de juny

 

Noves tarifes? Preus més cars!

 

Hui han entrat en vigor les noves tarifes, amb importants i controvertits canvis… un moment que aprofiten la majoria de les comercialitzadores per a actualitzar els seus preus i, en general, incrementar-los: de fet, detectem pujades de fins al 27% en les tarifes de l’electricitat de juny.

Malgrat que el canvi que es produeix hui sol afecta els components regulats, la major part de les comercialitzadores que ja ha donat a conéixer les seues noves tarifes, ho fa aplicant importants pujades, que en alguns casos superen el 20%, com a OCU denuncia.

 

Comparem les tarifes ja conegudes

 

Hem analitzat les tarifes de les comercialitzadores que ja han donat a conéixer els seus preus per a les noves tarifes 2.0TD.

Les dades estan ja disponibles en el nostre comparador de tarifes d’energia: consulta-ho i comprova tu mateix què suposen

COMPARA LES NOVES TARIFES D’ELECTRICITAT

Els resultats són clars:

• La majoria de les comercialitzadores estan aplicant fortes pujades de preus que van més enllà dels canvis realitzats per les noves tarifes de peatges i càrrecs.

• Les noves tarifes estan disponibles ja per a noves contractacions

• Estes noves tarifes no haurien de ser aplicables als antics clients si no hi ha hagut una comunicació prèvia, advertint-los que el canvi va més enllà dels canvis reguladors contemplats en el contracte, i que s’està aprofitant per a fer una actualització global de les tarifes.

Prevalen les pujades

 

Les noves tarifes de peatges i càrrecs, per si soles, es tradueixen en baixades de preu molt poc apreciables, entorn del -0,3%, per a les llars amb tarifes 2.0A (els que no tenen discriminació horària) i una considerable pujada, entorn del 9%, els que sí que comptaven amb les tarifes de discriminació horària, els més perjudicats amb el nou sistema de trams.

Però la nostra primera anàlisi de les companyies que ja estan notificant les seues noves tarifes revelen que són poques les que es limiten a traslladar als usuaris finals estos canvis, si no que l’habitual és aprofitar l’ocasió per a “revisar” a l’alça els seus preus.

• La tarifa del mercat regulat, la PVPC, lògicament, aplica les noves tarifes d’accés, sense més.

• Al costat d’ella, de moment, només hi ha tres 3 companyies que traslladen estrictament els canvis regulats: Lucera amb la seua tarifa indexada, Som Energia i Goiener. Són de moment opcions econòmiques per als usuaris.

Les altres companyies revisen a l’alça els seus preus, amb pujades que freguen el 25% en comparació amb l’antiga discriminació horària i entorn del 15% en les tarifes 2.0A, és el cas d’Esfera Llum i Eres Energia, les que més han incrementat el preu que tenien vigent fins al 31 de maig, encara que unes altres, com Naturgy, Lucera en la seua modalitat de preu fix, Gana Energia i Holaluz també presenten pujades que ronden el 10% (i ho superen comparat amb les seues tarifes de discriminació horària equivalents).

Atent als preus fixos

 

A més, hi ha comercialitzadores que estan apostant per completar la seua oferta amb un preu fix les 24 hores (en comptes de preus amb trams), i en alguns casos (com Bulb), tenen disponible esta única tarifa.

Estes opcions, lluny de ser atractives per al consumidor, suposen ja de partida un encariment encara major de la factura, ja que les comercialitzadores han de continuar pagant els peatges i càrrecs amb l’estructura de tres trams de preus, per la qual cosa el preu fixat és alt per a evitar riscos. Només les llars amb consums en hora punta realment elevats podran traure partit a estes tarifes que no respecten els nous trams horaris.

 

Cerca la teua tarifa

 

Des d’OCU critiquem que les companyies aprofiten esta situació d’incertesa i el canvi de tarifes per a fer negoci amb una escandalosa pujada de preu, que en alguns casos supera el 27%.

Al mateix temps, animem als usuaris a consultar el comparador recentment actualitzat, que anirem engrossint amb la nova informació que vagen proporcionant les companyies per a ajudar-los a triar la millor tarifa i no pagar de més.

 

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.