OCU denúncia pujades de fins al 27% en les noves tarifes elèctriques de juny

 

Noves tarifes? Preus més cars!

 

Hui han entrat en vigor les noves tarifes, amb importants i controvertits canvis… un moment que aprofiten la majoria de les comercialitzadores per a actualitzar els seus preus i, en general, incrementar-los: de fet, detectem pujades de fins al 27% en les tarifes de l’electricitat de juny.

Malgrat que el canvi que es produeix hui sol afecta els components regulats, la major part de les comercialitzadores que ja ha donat a conéixer les seues noves tarifes, ho fa aplicant importants pujades, que en alguns casos superen el 20%, com a OCU denuncia.

 

Comparem les tarifes ja conegudes

 

Hem analitzat les tarifes de les comercialitzadores que ja han donat a conéixer els seus preus per a les noves tarifes 2.0TD.

Les dades estan ja disponibles en el nostre comparador de tarifes d’energia: consulta-ho i comprova tu mateix què suposen

COMPARA LES NOVES TARIFES D’ELECTRICITAT

Els resultats són clars:

• La majoria de les comercialitzadores estan aplicant fortes pujades de preus que van més enllà dels canvis realitzats per les noves tarifes de peatges i càrrecs.

• Les noves tarifes estan disponibles ja per a noves contractacions

• Estes noves tarifes no haurien de ser aplicables als antics clients si no hi ha hagut una comunicació prèvia, advertint-los que el canvi va més enllà dels canvis reguladors contemplats en el contracte, i que s’està aprofitant per a fer una actualització global de les tarifes.

Prevalen les pujades

 

Les noves tarifes de peatges i càrrecs, per si soles, es tradueixen en baixades de preu molt poc apreciables, entorn del -0,3%, per a les llars amb tarifes 2.0A (els que no tenen discriminació horària) i una considerable pujada, entorn del 9%, els que sí que comptaven amb les tarifes de discriminació horària, els més perjudicats amb el nou sistema de trams.

Però la nostra primera anàlisi de les companyies que ja estan notificant les seues noves tarifes revelen que són poques les que es limiten a traslladar als usuaris finals estos canvis, si no que l’habitual és aprofitar l’ocasió per a “revisar” a l’alça els seus preus.

• La tarifa del mercat regulat, la PVPC, lògicament, aplica les noves tarifes d’accés, sense més.

• Al costat d’ella, de moment, només hi ha tres 3 companyies que traslladen estrictament els canvis regulats: Lucera amb la seua tarifa indexada, Som Energia i Goiener. Són de moment opcions econòmiques per als usuaris.

Les altres companyies revisen a l’alça els seus preus, amb pujades que freguen el 25% en comparació amb l’antiga discriminació horària i entorn del 15% en les tarifes 2.0A, és el cas d’Esfera Llum i Eres Energia, les que més han incrementat el preu que tenien vigent fins al 31 de maig, encara que unes altres, com Naturgy, Lucera en la seua modalitat de preu fix, Gana Energia i Holaluz també presenten pujades que ronden el 10% (i ho superen comparat amb les seues tarifes de discriminació horària equivalents).

Atent als preus fixos

 

A més, hi ha comercialitzadores que estan apostant per completar la seua oferta amb un preu fix les 24 hores (en comptes de preus amb trams), i en alguns casos (com Bulb), tenen disponible esta única tarifa.

Estes opcions, lluny de ser atractives per al consumidor, suposen ja de partida un encariment encara major de la factura, ja que les comercialitzadores han de continuar pagant els peatges i càrrecs amb l’estructura de tres trams de preus, per la qual cosa el preu fixat és alt per a evitar riscos. Només les llars amb consums en hora punta realment elevats podran traure partit a estes tarifes que no respecten els nous trams horaris.

 

Cerca la teua tarifa

 

Des d’OCU critiquem que les companyies aprofiten esta situació d’incertesa i el canvi de tarifes per a fer negoci amb una escandalosa pujada de preu, que en alguns casos supera el 27%.

Al mateix temps, animem als usuaris a consultar el comparador recentment actualitzat, que anirem engrossint amb la nova informació que vagen proporcionant les companyies per a ajudar-los a triar la millor tarifa i no pagar de més.

 

Últimes notícies

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.

Una nova anàlisi de sang obri vies per a seguir la malaltia de Huntington

Investigadors d’ISABIAL i de la UMH han aplicat per primera vegada un anàlisi molecular de cèl·lula única en sang per a estudiar la malaltia de Huntington i avançar en la cerca de biomarcadors mínimament invasius.