OCU denúncia pujades de fins al 27% en les noves tarifes elèctriques de juny

 

Noves tarifes? Preus més cars!

 

Hui han entrat en vigor les noves tarifes, amb importants i controvertits canvis… un moment que aprofiten la majoria de les comercialitzadores per a actualitzar els seus preus i, en general, incrementar-los: de fet, detectem pujades de fins al 27% en les tarifes de l’electricitat de juny.

Malgrat que el canvi que es produeix hui sol afecta els components regulats, la major part de les comercialitzadores que ja ha donat a conéixer les seues noves tarifes, ho fa aplicant importants pujades, que en alguns casos superen el 20%, com a OCU denuncia.

 

Comparem les tarifes ja conegudes

 

Hem analitzat les tarifes de les comercialitzadores que ja han donat a conéixer els seus preus per a les noves tarifes 2.0TD.

Les dades estan ja disponibles en el nostre comparador de tarifes d’energia: consulta-ho i comprova tu mateix què suposen

COMPARA LES NOVES TARIFES D’ELECTRICITAT

Els resultats són clars:

• La majoria de les comercialitzadores estan aplicant fortes pujades de preus que van més enllà dels canvis realitzats per les noves tarifes de peatges i càrrecs.

• Les noves tarifes estan disponibles ja per a noves contractacions

• Estes noves tarifes no haurien de ser aplicables als antics clients si no hi ha hagut una comunicació prèvia, advertint-los que el canvi va més enllà dels canvis reguladors contemplats en el contracte, i que s’està aprofitant per a fer una actualització global de les tarifes.

Prevalen les pujades

 

Les noves tarifes de peatges i càrrecs, per si soles, es tradueixen en baixades de preu molt poc apreciables, entorn del -0,3%, per a les llars amb tarifes 2.0A (els que no tenen discriminació horària) i una considerable pujada, entorn del 9%, els que sí que comptaven amb les tarifes de discriminació horària, els més perjudicats amb el nou sistema de trams.

Però la nostra primera anàlisi de les companyies que ja estan notificant les seues noves tarifes revelen que són poques les que es limiten a traslladar als usuaris finals estos canvis, si no que l’habitual és aprofitar l’ocasió per a “revisar” a l’alça els seus preus.

• La tarifa del mercat regulat, la PVPC, lògicament, aplica les noves tarifes d’accés, sense més.

• Al costat d’ella, de moment, només hi ha tres 3 companyies que traslladen estrictament els canvis regulats: Lucera amb la seua tarifa indexada, Som Energia i Goiener. Són de moment opcions econòmiques per als usuaris.

Les altres companyies revisen a l’alça els seus preus, amb pujades que freguen el 25% en comparació amb l’antiga discriminació horària i entorn del 15% en les tarifes 2.0A, és el cas d’Esfera Llum i Eres Energia, les que més han incrementat el preu que tenien vigent fins al 31 de maig, encara que unes altres, com Naturgy, Lucera en la seua modalitat de preu fix, Gana Energia i Holaluz també presenten pujades que ronden el 10% (i ho superen comparat amb les seues tarifes de discriminació horària equivalents).

Atent als preus fixos

 

A més, hi ha comercialitzadores que estan apostant per completar la seua oferta amb un preu fix les 24 hores (en comptes de preus amb trams), i en alguns casos (com Bulb), tenen disponible esta única tarifa.

Estes opcions, lluny de ser atractives per al consumidor, suposen ja de partida un encariment encara major de la factura, ja que les comercialitzadores han de continuar pagant els peatges i càrrecs amb l’estructura de tres trams de preus, per la qual cosa el preu fixat és alt per a evitar riscos. Només les llars amb consums en hora punta realment elevats podran traure partit a estes tarifes que no respecten els nous trams horaris.

 

Cerca la teua tarifa

 

Des d’OCU critiquem que les companyies aprofiten esta situació d’incertesa i el canvi de tarifes per a fer negoci amb una escandalosa pujada de preu, que en alguns casos supera el 27%.

Al mateix temps, animem als usuaris a consultar el comparador recentment actualitzat, que anirem engrossint amb la nova informació que vagen proporcionant les companyies per a ajudar-los a triar la millor tarifa i no pagar de més.

 

Últimes notícies

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.