OCU denúncia pujades de fins al 27% en les noves tarifes elèctriques de juny

Ejemplo de shortcode con estilo
  Noves tarifes? Preus més cars!   Hui han entrat en vigor les noves tarifes, amb importants i controvertits canvis… un moment que aprofiten la majoria de les comercialitzadores per a actualitzar els seus preus i, en general, incrementar-los: de fet, detectem pujades de fins al 27% en les tarifes de l’electricitat de juny. Malgrat […]

 

Noves tarifes? Preus més cars!

 

Hui han entrat en vigor les noves tarifes, amb importants i controvertits canvis… un moment que aprofiten la majoria de les comercialitzadores per a actualitzar els seus preus i, en general, incrementar-los: de fet, detectem pujades de fins al 27% en les tarifes de l’electricitat de juny.

Malgrat que el canvi que es produeix hui sol afecta els components regulats, la major part de les comercialitzadores que ja ha donat a conéixer les seues noves tarifes, ho fa aplicant importants pujades, que en alguns casos superen el 20%, com a OCU denuncia.

 

Comparem les tarifes ja conegudes

 

Hem analitzat les tarifes de les comercialitzadores que ja han donat a conéixer els seus preus per a les noves tarifes 2.0TD.

Les dades estan ja disponibles en el nostre comparador de tarifes d’energia: consulta-ho i comprova tu mateix què suposen

COMPARA LES NOVES TARIFES D’ELECTRICITAT

Els resultats són clars:

• La majoria de les comercialitzadores estan aplicant fortes pujades de preus que van més enllà dels canvis realitzats per les noves tarifes de peatges i càrrecs.

• Les noves tarifes estan disponibles ja per a noves contractacions

• Estes noves tarifes no haurien de ser aplicables als antics clients si no hi ha hagut una comunicació prèvia, advertint-los que el canvi va més enllà dels canvis reguladors contemplats en el contracte, i que s’està aprofitant per a fer una actualització global de les tarifes.

Prevalen les pujades

 

Les noves tarifes de peatges i càrrecs, per si soles, es tradueixen en baixades de preu molt poc apreciables, entorn del -0,3%, per a les llars amb tarifes 2.0A (els que no tenen discriminació horària) i una considerable pujada, entorn del 9%, els que sí que comptaven amb les tarifes de discriminació horària, els més perjudicats amb el nou sistema de trams.

Però la nostra primera anàlisi de les companyies que ja estan notificant les seues noves tarifes revelen que són poques les que es limiten a traslladar als usuaris finals estos canvis, si no que l’habitual és aprofitar l’ocasió per a “revisar” a l’alça els seus preus.

• La tarifa del mercat regulat, la PVPC, lògicament, aplica les noves tarifes d’accés, sense més.

• Al costat d’ella, de moment, només hi ha tres 3 companyies que traslladen estrictament els canvis regulats: Lucera amb la seua tarifa indexada, Som Energia i Goiener. Són de moment opcions econòmiques per als usuaris.

Les altres companyies revisen a l’alça els seus preus, amb pujades que freguen el 25% en comparació amb l’antiga discriminació horària i entorn del 15% en les tarifes 2.0A, és el cas d’Esfera Llum i Eres Energia, les que més han incrementat el preu que tenien vigent fins al 31 de maig, encara que unes altres, com Naturgy, Lucera en la seua modalitat de preu fix, Gana Energia i Holaluz també presenten pujades que ronden el 10% (i ho superen comparat amb les seues tarifes de discriminació horària equivalents).

Atent als preus fixos

 

A més, hi ha comercialitzadores que estan apostant per completar la seua oferta amb un preu fix les 24 hores (en comptes de preus amb trams), i en alguns casos (com Bulb), tenen disponible esta única tarifa.

Estes opcions, lluny de ser atractives per al consumidor, suposen ja de partida un encariment encara major de la factura, ja que les comercialitzadores han de continuar pagant els peatges i càrrecs amb l’estructura de tres trams de preus, per la qual cosa el preu fixat és alt per a evitar riscos. Només les llars amb consums en hora punta realment elevats podran traure partit a estes tarifes que no respecten els nous trams horaris.

 

Cerca la teua tarifa

 

Des d’OCU critiquem que les companyies aprofiten esta situació d’incertesa i el canvi de tarifes per a fer negoci amb una escandalosa pujada de preu, que en alguns casos supera el 27%.

Al mateix temps, animem als usuaris a consultar el comparador recentment actualitzat, que anirem engrossint amb la nova informació que vagen proporcionant les companyies per a ajudar-los a triar la millor tarifa i no pagar de més.

 

Últimes notícies

Miramar comença a alçar-se després de registrar més de 500 l/m² en un dia

Miramar, un dels municipis més afectats per la dana Adam a la Safor, ha iniciat este dimarts la recuperació després d’una nit tranquil·la i més de 500 l/m² acumulats en 24 hores. La zona de platja ha sigut la més castigada, amb inundacions, talls d’aigua i llum i molta brutícia als carrers.

Trobeu sense vida un llaurador a la marjal de Pego-Oliva després de la DANA Adam

Els servicis de rescat han localitzat el cos sense vida d’un llaurador a la marjal de Pego-Oliva, una de les zones més afectades per les inundacions de la DANA Adam. Les autoritats investiguen si la defunció té relació directa amb l’episodi de fortes pluges.

Prestació especial per als treballadors afectats per la dana al Mediterrani

El Consell de Ministres ha aprovat un decret llei que crea una prestació d’incapacitat temporal especial per als treballadors afectats per la dana al litoral mediterrani i amplia diverses ajudes socials, sobretot en matèria de famílies i violència de gènere. Les mesures inclouen millores en la CUME, en pensions de viduïtat i en la protecció de víctimes i hòmens i jóvens orfes.

Tormentes molt intenses a Alacant i evacuacions al túnel de l’AP-7 a Pilar de la Horadada

La dana Adam ha deixat aquesta matinada fortes tempestes molt localitzades a Alacant i el Baix Segura, amb fins a 60 l/m² i evacuacions al túnel de l’AP-7 a Pilar de la Horadada, encara tallat per fang i vehicles atrapats.

Oratge inestable al litoral d’Alacant i temperatures màximes en fort ascens

La Aemet preveu este dimarts ruixats localment forts al litoral d'Alacant, amb temperatures màximes en ascens notable i vent d'oest fluix a moderat. Dimecres s'espera estabilitat general a la Comunitat Valenciana i cel poc nuvolós.

Reobrin tres carreteres a Alacant i València però deu vies continuen tallades per la DANA

Tres carreteres de Dénia, Beniarbeig i Bellreguard s’han reobert després de les inundacions, però continuen deu vies tallades a Alacant i València per la DANA Adam, inclosa l’AP-7 al sud d’Alacant.

Roger Llanes assumirà la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana en lloc de Pilar Bernabé

Roger Llanes, fins ara responsable de la reconstrucció de la dana al Govern d'Espanya, serà el nou delegat del Govern en la Comunitat Valenciana i rellevarà Pilar Bernabé, que encapçalarà la llista del PSOE per València en les generals del 29 de novembre.

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.