OCU denúncia pujades de fins al 27% en les noves tarifes elèctriques de juny

 

Noves tarifes? Preus més cars!

 

Hui han entrat en vigor les noves tarifes, amb importants i controvertits canvis… un moment que aprofiten la majoria de les comercialitzadores per a actualitzar els seus preus i, en general, incrementar-los: de fet, detectem pujades de fins al 27% en les tarifes de l’electricitat de juny.

Malgrat que el canvi que es produeix hui sol afecta els components regulats, la major part de les comercialitzadores que ja ha donat a conéixer les seues noves tarifes, ho fa aplicant importants pujades, que en alguns casos superen el 20%, com a OCU denuncia.

 

Comparem les tarifes ja conegudes

 

Hem analitzat les tarifes de les comercialitzadores que ja han donat a conéixer els seus preus per a les noves tarifes 2.0TD.

Les dades estan ja disponibles en el nostre comparador de tarifes d’energia: consulta-ho i comprova tu mateix què suposen

COMPARA LES NOVES TARIFES D’ELECTRICITAT

Els resultats són clars:

• La majoria de les comercialitzadores estan aplicant fortes pujades de preus que van més enllà dels canvis realitzats per les noves tarifes de peatges i càrrecs.

• Les noves tarifes estan disponibles ja per a noves contractacions

• Estes noves tarifes no haurien de ser aplicables als antics clients si no hi ha hagut una comunicació prèvia, advertint-los que el canvi va més enllà dels canvis reguladors contemplats en el contracte, i que s’està aprofitant per a fer una actualització global de les tarifes.

Prevalen les pujades

 

Les noves tarifes de peatges i càrrecs, per si soles, es tradueixen en baixades de preu molt poc apreciables, entorn del -0,3%, per a les llars amb tarifes 2.0A (els que no tenen discriminació horària) i una considerable pujada, entorn del 9%, els que sí que comptaven amb les tarifes de discriminació horària, els més perjudicats amb el nou sistema de trams.

Però la nostra primera anàlisi de les companyies que ja estan notificant les seues noves tarifes revelen que són poques les que es limiten a traslladar als usuaris finals estos canvis, si no que l’habitual és aprofitar l’ocasió per a “revisar” a l’alça els seus preus.

• La tarifa del mercat regulat, la PVPC, lògicament, aplica les noves tarifes d’accés, sense més.

• Al costat d’ella, de moment, només hi ha tres 3 companyies que traslladen estrictament els canvis regulats: Lucera amb la seua tarifa indexada, Som Energia i Goiener. Són de moment opcions econòmiques per als usuaris.

Les altres companyies revisen a l’alça els seus preus, amb pujades que freguen el 25% en comparació amb l’antiga discriminació horària i entorn del 15% en les tarifes 2.0A, és el cas d’Esfera Llum i Eres Energia, les que més han incrementat el preu que tenien vigent fins al 31 de maig, encara que unes altres, com Naturgy, Lucera en la seua modalitat de preu fix, Gana Energia i Holaluz també presenten pujades que ronden el 10% (i ho superen comparat amb les seues tarifes de discriminació horària equivalents).

Atent als preus fixos

 

A més, hi ha comercialitzadores que estan apostant per completar la seua oferta amb un preu fix les 24 hores (en comptes de preus amb trams), i en alguns casos (com Bulb), tenen disponible esta única tarifa.

Estes opcions, lluny de ser atractives per al consumidor, suposen ja de partida un encariment encara major de la factura, ja que les comercialitzadores han de continuar pagant els peatges i càrrecs amb l’estructura de tres trams de preus, per la qual cosa el preu fixat és alt per a evitar riscos. Només les llars amb consums en hora punta realment elevats podran traure partit a estes tarifes que no respecten els nous trams horaris.

 

Cerca la teua tarifa

 

Des d’OCU critiquem que les companyies aprofiten esta situació d’incertesa i el canvi de tarifes per a fer negoci amb una escandalosa pujada de preu, que en alguns casos supera el 27%.

Al mateix temps, animem als usuaris a consultar el comparador recentment actualitzat, que anirem engrossint amb la nova informació que vagen proporcionant les companyies per a ajudar-los a triar la millor tarifa i no pagar de més.

 

Últimes notícies

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.