OCU denúncia pujades de fins al 27% en les noves tarifes elèctriques de juny

 

Noves tarifes? Preus més cars!

 

Hui han entrat en vigor les noves tarifes, amb importants i controvertits canvis… un moment que aprofiten la majoria de les comercialitzadores per a actualitzar els seus preus i, en general, incrementar-los: de fet, detectem pujades de fins al 27% en les tarifes de l’electricitat de juny.

Malgrat que el canvi que es produeix hui sol afecta els components regulats, la major part de les comercialitzadores que ja ha donat a conéixer les seues noves tarifes, ho fa aplicant importants pujades, que en alguns casos superen el 20%, com a OCU denuncia.

 

Comparem les tarifes ja conegudes

 

Hem analitzat les tarifes de les comercialitzadores que ja han donat a conéixer els seus preus per a les noves tarifes 2.0TD.

Les dades estan ja disponibles en el nostre comparador de tarifes d’energia: consulta-ho i comprova tu mateix què suposen

COMPARA LES NOVES TARIFES D’ELECTRICITAT

Els resultats són clars:

• La majoria de les comercialitzadores estan aplicant fortes pujades de preus que van més enllà dels canvis realitzats per les noves tarifes de peatges i càrrecs.

• Les noves tarifes estan disponibles ja per a noves contractacions

• Estes noves tarifes no haurien de ser aplicables als antics clients si no hi ha hagut una comunicació prèvia, advertint-los que el canvi va més enllà dels canvis reguladors contemplats en el contracte, i que s’està aprofitant per a fer una actualització global de les tarifes.

Prevalen les pujades

 

Les noves tarifes de peatges i càrrecs, per si soles, es tradueixen en baixades de preu molt poc apreciables, entorn del -0,3%, per a les llars amb tarifes 2.0A (els que no tenen discriminació horària) i una considerable pujada, entorn del 9%, els que sí que comptaven amb les tarifes de discriminació horària, els més perjudicats amb el nou sistema de trams.

Però la nostra primera anàlisi de les companyies que ja estan notificant les seues noves tarifes revelen que són poques les que es limiten a traslladar als usuaris finals estos canvis, si no que l’habitual és aprofitar l’ocasió per a “revisar” a l’alça els seus preus.

• La tarifa del mercat regulat, la PVPC, lògicament, aplica les noves tarifes d’accés, sense més.

• Al costat d’ella, de moment, només hi ha tres 3 companyies que traslladen estrictament els canvis regulats: Lucera amb la seua tarifa indexada, Som Energia i Goiener. Són de moment opcions econòmiques per als usuaris.

Les altres companyies revisen a l’alça els seus preus, amb pujades que freguen el 25% en comparació amb l’antiga discriminació horària i entorn del 15% en les tarifes 2.0A, és el cas d’Esfera Llum i Eres Energia, les que més han incrementat el preu que tenien vigent fins al 31 de maig, encara que unes altres, com Naturgy, Lucera en la seua modalitat de preu fix, Gana Energia i Holaluz també presenten pujades que ronden el 10% (i ho superen comparat amb les seues tarifes de discriminació horària equivalents).

Atent als preus fixos

 

A més, hi ha comercialitzadores que estan apostant per completar la seua oferta amb un preu fix les 24 hores (en comptes de preus amb trams), i en alguns casos (com Bulb), tenen disponible esta única tarifa.

Estes opcions, lluny de ser atractives per al consumidor, suposen ja de partida un encariment encara major de la factura, ja que les comercialitzadores han de continuar pagant els peatges i càrrecs amb l’estructura de tres trams de preus, per la qual cosa el preu fixat és alt per a evitar riscos. Només les llars amb consums en hora punta realment elevats podran traure partit a estes tarifes que no respecten els nous trams horaris.

 

Cerca la teua tarifa

 

Des d’OCU critiquem que les companyies aprofiten esta situació d’incertesa i el canvi de tarifes per a fer negoci amb una escandalosa pujada de preu, que en alguns casos supera el 27%.

Al mateix temps, animem als usuaris a consultar el comparador recentment actualitzat, que anirem engrossint amb la nova informació que vagen proporcionant les companyies per a ajudar-los a triar la millor tarifa i no pagar de més.

 

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.