7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

El Consell aprova una Oferta pública d’ocupació extraordinària amb 3.833

El Ple del Consell ha aprovat una Oferta d’Ocupació Pública (OPE) extraordinària que inclou 3.827 places per a l’Administració General de la Generalitat i que permetrà reduir la temporalitat en les plantilles públiques al 8 per cent.

Del total de llocs oferits, 3.088 seran per a processos d’estabilització. D’ells, 2.514 es cobriran per concurs (sense examen) i la resta, per concurs oposició. D’altra banda, s’inclouen 739 places per a promoció interna. De totes elles hi ha una reserva de 131 places per a persones amb diversitat funcional.

Aquesta OPE extraordinària es convoca en compliment del que marca la llei 20/2021 de mesures urgents per a reduir la temporalitat en el sector públic i s’uneix a tots els processos selectius que estan en marxa amb els quals es cobriran un total de 5.490 places.

D’aquesta manera, la suma de tots dos procediments suposa la cobertura de 8.578 llocs, la qual cosa suposa el major procés de reclutament de capital humà de la Generalitat des dels anys 80 del segle passat.

La Funció Pública valenciana compta amb 9.667 persones interines, de les quals, 8.310 estan en llocs estructurals. Té, ara mateix, una plantilla composta per 19.072 persones entre funcionaris i funcionàries de carrera, interins i interines i personal laboral.

Últimes notícies

Luís Castro, quart tècnic del Llevant que venç en el seu debut en Primera

El Llevant es va imposar 0-3 al Sevilla en l'estrena de Luís Castro en LaLiga EA Sports. El tècnic portugués va tallar la sequera de lliga que es prolongava des d'octubre de 2025.

El València firma els seus pitjors números defensius fora de casa en una lliga de 20 equips

L'equip de Carlos Corberán ha encaixat 22 gols en 9 eixides i és el més golejat lluny de Mestalla. No ha guanyat fora i només suma 6 punts a favor.

Marc Aguado fixa el focus a Mestalla després del 1-3 davant el Vila-real

El migcampista de l'Elx va cridar a passar pàgina del 1-3 davant el Vila-real i va assegurar que el vestuari ja pensa a visitar al València a Mestalla. Va recalcar que aniran amb tot.

La Policia Nacional desarticula un laboratori d’èxtasi en un pis de Castelló

Dos persones han sigut detingudes i una ha ingressat a la presó després de desmantellar un laboratori d'èxtasi en una vivenda de Castelló; la investigació es va iniciar per una anomenada al 091. Els agents van confiscar 101,83 g d'èxtasi, 394 g de cocaïna, armes i 4.262 euros en efectiu.

El Llevant congrega a tres mil aficionats en un entrenament obert sota la pluja

L'equip granota va obrir l'entrenament en el Ciutat i va reunir uns tres mil aficionats malgrat la pluja. Va haver-hi ovació a Luís Castro i celebració de l'aniversari de Kervin Arriaga.

La Comunitat registrarà demà una temperatura mitjana de 2,9 graus, la més baixa des de 1997

La Comunitat Valenciana registrarà este dimarts una mitjana de 2,98 graus, cinc per davall del normal. Es mantenen avisos per fred i neu a l'interior.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera en ofegaments, amb 65 morts

La Comunitat Valenciana ha registrat 65 morts per ofegament en 2025 i se situa com la tercera autonomia amb més víctimes. Espanya tanca amb 472 morts, el segon pitjor dada des de 2015.

València paga més de 46 milions en expropiacions pregades després d’11 anys de moratòria

Després de la fi de la moratòria autonòmica, València ha abonat més de 46 milions en expropiacions pregades entre 2024 i 2025. El consistori avisa de possibles pagaments addicionals per noves resolucions.