15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El Consell aprova una Oferta pública d’ocupació extraordinària amb 3.833

El Ple del Consell ha aprovat una Oferta d’Ocupació Pública (OPE) extraordinària que inclou 3.827 places per a l’Administració General de la Generalitat i que permetrà reduir la temporalitat en les plantilles públiques al 8 per cent.

Del total de llocs oferits, 3.088 seran per a processos d’estabilització. D’ells, 2.514 es cobriran per concurs (sense examen) i la resta, per concurs oposició. D’altra banda, s’inclouen 739 places per a promoció interna. De totes elles hi ha una reserva de 131 places per a persones amb diversitat funcional.

Aquesta OPE extraordinària es convoca en compliment del que marca la llei 20/2021 de mesures urgents per a reduir la temporalitat en el sector públic i s’uneix a tots els processos selectius que estan en marxa amb els quals es cobriran un total de 5.490 places.

D’aquesta manera, la suma de tots dos procediments suposa la cobertura de 8.578 llocs, la qual cosa suposa el major procés de reclutament de capital humà de la Generalitat des dels anys 80 del segle passat.

La Funció Pública valenciana compta amb 9.667 persones interines, de les quals, 8.310 estan en llocs estructurals. Té, ara mateix, una plantilla composta per 19.072 persones entre funcionaris i funcionàries de carrera, interins i interines i personal laboral.

Últimes notícies

El València Basket busca a Saragossa un pas quasi definitiu cap a la següent ronda d’Eurolliga

L'equip taronja visita al Casademont en la jornada 10 amb 6-3 i aspira a un triomf que l'acoste a la següent fase; guanyar per més de set li donaria el average.

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.