El Consell aprova una Oferta pública d’ocupació extraordinària amb 3.833

El Ple del Consell ha aprovat una Oferta d’Ocupació Pública (OPE) extraordinària que inclou 3.827 places per a l’Administració General de la Generalitat i que permetrà reduir la temporalitat en les plantilles públiques al 8 per cent.

Del total de llocs oferits, 3.088 seran per a processos d’estabilització. D’ells, 2.514 es cobriran per concurs (sense examen) i la resta, per concurs oposició. D’altra banda, s’inclouen 739 places per a promoció interna. De totes elles hi ha una reserva de 131 places per a persones amb diversitat funcional.

Aquesta OPE extraordinària es convoca en compliment del que marca la llei 20/2021 de mesures urgents per a reduir la temporalitat en el sector públic i s’uneix a tots els processos selectius que estan en marxa amb els quals es cobriran un total de 5.490 places.

D’aquesta manera, la suma de tots dos procediments suposa la cobertura de 8.578 llocs, la qual cosa suposa el major procés de reclutament de capital humà de la Generalitat des dels anys 80 del segle passat.

La Funció Pública valenciana compta amb 9.667 persones interines, de les quals, 8.310 estan en llocs estructurals. Té, ara mateix, una plantilla composta per 19.072 persones entre funcionaris i funcionàries de carrera, interins i interines i personal laboral.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.