El Consell aprova una Oferta pública d’ocupació extraordinària amb 3.833

El Ple del Consell ha aprovat una Oferta d’Ocupació Pública (OPE) extraordinària que inclou 3.827 places per a l’Administració General de la Generalitat i que permetrà reduir la temporalitat en les plantilles públiques al 8 per cent.

Del total de llocs oferits, 3.088 seran per a processos d’estabilització. D’ells, 2.514 es cobriran per concurs (sense examen) i la resta, per concurs oposició. D’altra banda, s’inclouen 739 places per a promoció interna. De totes elles hi ha una reserva de 131 places per a persones amb diversitat funcional.

Aquesta OPE extraordinària es convoca en compliment del que marca la llei 20/2021 de mesures urgents per a reduir la temporalitat en el sector públic i s’uneix a tots els processos selectius que estan en marxa amb els quals es cobriran un total de 5.490 places.

D’aquesta manera, la suma de tots dos procediments suposa la cobertura de 8.578 llocs, la qual cosa suposa el major procés de reclutament de capital humà de la Generalitat des dels anys 80 del segle passat.

La Funció Pública valenciana compta amb 9.667 persones interines, de les quals, 8.310 estan en llocs estructurals. Té, ara mateix, una plantilla composta per 19.072 persones entre funcionaris i funcionàries de carrera, interins i interines i personal laboral.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.