Oliva celebra el 9 d’Octubre amb diferents activitats i seguint les mesures de sanitat

 

Enguany la festivitat del 9 d’Octubre se celebrarà en Oliva, la Safor (València),  amb actes a on participaran les Regidories de Cultura, Festes i Comerç. La dansà d’Oliva tindrà lloc dins de l’acte institucional, ja que enguany no s’ha pogut fer en el carrer del Niño Jesús, com es feia fins ara dins dels actes de les festes de Sant Francesc.

 

Dijous, 8 d’octubre

  • Tindrà lloc la Festa Estellés amb lectures poètiques, acompanyades de música. Enguany serà a les 20.00 hores en la zona de la Cripta de Santa Maria en el carrer de les Moreres.

 

Divendres 9 d’octubre

  • L’acte institucional del divendres 9 d’octubre consistirà en la concentració a les 12.00 hores en la plaça de Jaume I de les autoritats i associacions de la ciutat, en compte de la processó cívica que s’havia fet els últims anys. A la mateixa hora, eixirà la Banda de l’AAMO des del Centre Polivalent i anirà pel passeig fins a la plaça de Jaume I ambientant el poble.

  • Mentres, en esta plaça es faran balls de l’Associació Raval i Vila acompanyats de la música de la colla de dolçainers i tabaleters Sarabanda.

  • En arribar la banda i col·locar-se al seu lloc, començarà l’acte institucional pròpiament dit: Lectura del llibre dels fets per representants de les festes de la nostra ciutat.

  • En acabar la lectura es farà una Ofrena floral, a la que seguirà la interpretació de l’Himne de la Comunitat Valenciana a càrrec de la banda de l’Associació Artística Musical.

  • Per a finalitzar l’acte es dispararà un castell de focs artificials.

Diumenge 11 d’octubre

  • Concert de Música Valenciana i Tradicional que farà l’AAMO a les 12.00 hores, en el mateix passeig de Jaume I.

  • A les 19.00 hores en Centre Polivalent hi haurà un monòleg d’Òscar Tramoyeres, patrocinat per la Regidoria de Festes que encapçala Yolanda Navarro.

 

A banda, Acco Oliva, en col·laboració amb la Regidoria de Comerç, Mercats i Consum, que dirigix Yolanda Balaguer, celebra el 9 d’Octubre amb el sorteig de 20 ‘mocadorades’. Per participar s’ha de fer alguna compra en qualsevol comerç associat a ACCO des del dilluns, 28 de setembre fins al dia 7 d’octubre. El sorteig se celebrarà dijous 8 d’octubre. Els dolços estan elaborats per les pastisseries Blat i Sucre i Pastisseria Sant Vicent.

Últimes notícies

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.

Castelló concentra 46 projectes renovables amb 19 milions en ajudes estatals

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha concedit 19,36 milions d’euros a 46 projectes d’energies renovables i emmagatzematge a la província de Castelló, majoritàriament d’autoconsum col·lectiu amb participació de consumidors vulnerables.

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.
FILMOTECA D'ESTIU