Oliva celebra el 9 d’Octubre amb diferents activitats i seguint les mesures de sanitat

 

Enguany la festivitat del 9 d’Octubre se celebrarà en Oliva, la Safor (València),  amb actes a on participaran les Regidories de Cultura, Festes i Comerç. La dansà d’Oliva tindrà lloc dins de l’acte institucional, ja que enguany no s’ha pogut fer en el carrer del Niño Jesús, com es feia fins ara dins dels actes de les festes de Sant Francesc.

 

Dijous, 8 d’octubre

  • Tindrà lloc la Festa Estellés amb lectures poètiques, acompanyades de música. Enguany serà a les 20.00 hores en la zona de la Cripta de Santa Maria en el carrer de les Moreres.

 

Divendres 9 d’octubre

  • L’acte institucional del divendres 9 d’octubre consistirà en la concentració a les 12.00 hores en la plaça de Jaume I de les autoritats i associacions de la ciutat, en compte de la processó cívica que s’havia fet els últims anys. A la mateixa hora, eixirà la Banda de l’AAMO des del Centre Polivalent i anirà pel passeig fins a la plaça de Jaume I ambientant el poble.

  • Mentres, en esta plaça es faran balls de l’Associació Raval i Vila acompanyats de la música de la colla de dolçainers i tabaleters Sarabanda.

  • En arribar la banda i col·locar-se al seu lloc, començarà l’acte institucional pròpiament dit: Lectura del llibre dels fets per representants de les festes de la nostra ciutat.

  • En acabar la lectura es farà una Ofrena floral, a la que seguirà la interpretació de l’Himne de la Comunitat Valenciana a càrrec de la banda de l’Associació Artística Musical.

  • Per a finalitzar l’acte es dispararà un castell de focs artificials.

Diumenge 11 d’octubre

  • Concert de Música Valenciana i Tradicional que farà l’AAMO a les 12.00 hores, en el mateix passeig de Jaume I.

  • A les 19.00 hores en Centre Polivalent hi haurà un monòleg d’Òscar Tramoyeres, patrocinat per la Regidoria de Festes que encapçala Yolanda Navarro.

 

A banda, Acco Oliva, en col·laboració amb la Regidoria de Comerç, Mercats i Consum, que dirigix Yolanda Balaguer, celebra el 9 d’Octubre amb el sorteig de 20 ‘mocadorades’. Per participar s’ha de fer alguna compra en qualsevol comerç associat a ACCO des del dilluns, 28 de setembre fins al dia 7 d’octubre. El sorteig se celebrarà dijous 8 d’octubre. Els dolços estan elaborats per les pastisseries Blat i Sucre i Pastisseria Sant Vicent.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.