Oliva celebra el 9 d’Octubre amb diferents activitats i seguint les mesures de sanitat

 

Enguany la festivitat del 9 d’Octubre se celebrarà en Oliva, la Safor (València),  amb actes a on participaran les Regidories de Cultura, Festes i Comerç. La dansà d’Oliva tindrà lloc dins de l’acte institucional, ja que enguany no s’ha pogut fer en el carrer del Niño Jesús, com es feia fins ara dins dels actes de les festes de Sant Francesc.

 

Dijous, 8 d’octubre

  • Tindrà lloc la Festa Estellés amb lectures poètiques, acompanyades de música. Enguany serà a les 20.00 hores en la zona de la Cripta de Santa Maria en el carrer de les Moreres.

 

Divendres 9 d’octubre

  • L’acte institucional del divendres 9 d’octubre consistirà en la concentració a les 12.00 hores en la plaça de Jaume I de les autoritats i associacions de la ciutat, en compte de la processó cívica que s’havia fet els últims anys. A la mateixa hora, eixirà la Banda de l’AAMO des del Centre Polivalent i anirà pel passeig fins a la plaça de Jaume I ambientant el poble.

  • Mentres, en esta plaça es faran balls de l’Associació Raval i Vila acompanyats de la música de la colla de dolçainers i tabaleters Sarabanda.

  • En arribar la banda i col·locar-se al seu lloc, començarà l’acte institucional pròpiament dit: Lectura del llibre dels fets per representants de les festes de la nostra ciutat.

  • En acabar la lectura es farà una Ofrena floral, a la que seguirà la interpretació de l’Himne de la Comunitat Valenciana a càrrec de la banda de l’Associació Artística Musical.

  • Per a finalitzar l’acte es dispararà un castell de focs artificials.

Diumenge 11 d’octubre

  • Concert de Música Valenciana i Tradicional que farà l’AAMO a les 12.00 hores, en el mateix passeig de Jaume I.

  • A les 19.00 hores en Centre Polivalent hi haurà un monòleg d’Òscar Tramoyeres, patrocinat per la Regidoria de Festes que encapçala Yolanda Navarro.

 

A banda, Acco Oliva, en col·laboració amb la Regidoria de Comerç, Mercats i Consum, que dirigix Yolanda Balaguer, celebra el 9 d’Octubre amb el sorteig de 20 ‘mocadorades’. Per participar s’ha de fer alguna compra en qualsevol comerç associat a ACCO des del dilluns, 28 de setembre fins al dia 7 d’octubre. El sorteig se celebrarà dijous 8 d’octubre. Els dolços estan elaborats per les pastisseries Blat i Sucre i Pastisseria Sant Vicent.

Últimes notícies

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.

El PSPV exigirà explicacions a Pérez Llorca i Valderrama pel gran incendi de la Vall d’Uixó

El PSPV ha avançat que reclamarà en Les Corts la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a donar explicacions sobre l'incendi actiu de la Vall d'Uixó. La portaveu adjunta, María José Salvador, subratlla que ara la prioritat és l'extinció, però avisa que després exigiran responsabilitats polítiques.
FILMOTECA D'ESTIU