Oliva celebra el 9 d’Octubre amb diferents activitats i seguint les mesures de sanitat

 

Enguany la festivitat del 9 d’Octubre se celebrarà en Oliva, la Safor (València),  amb actes a on participaran les Regidories de Cultura, Festes i Comerç. La dansà d’Oliva tindrà lloc dins de l’acte institucional, ja que enguany no s’ha pogut fer en el carrer del Niño Jesús, com es feia fins ara dins dels actes de les festes de Sant Francesc.

 

Dijous, 8 d’octubre

  • Tindrà lloc la Festa Estellés amb lectures poètiques, acompanyades de música. Enguany serà a les 20.00 hores en la zona de la Cripta de Santa Maria en el carrer de les Moreres.

 

Divendres 9 d’octubre

  • L’acte institucional del divendres 9 d’octubre consistirà en la concentració a les 12.00 hores en la plaça de Jaume I de les autoritats i associacions de la ciutat, en compte de la processó cívica que s’havia fet els últims anys. A la mateixa hora, eixirà la Banda de l’AAMO des del Centre Polivalent i anirà pel passeig fins a la plaça de Jaume I ambientant el poble.

  • Mentres, en esta plaça es faran balls de l’Associació Raval i Vila acompanyats de la música de la colla de dolçainers i tabaleters Sarabanda.

  • En arribar la banda i col·locar-se al seu lloc, començarà l’acte institucional pròpiament dit: Lectura del llibre dels fets per representants de les festes de la nostra ciutat.

  • En acabar la lectura es farà una Ofrena floral, a la que seguirà la interpretació de l’Himne de la Comunitat Valenciana a càrrec de la banda de l’Associació Artística Musical.

  • Per a finalitzar l’acte es dispararà un castell de focs artificials.

Diumenge 11 d’octubre

  • Concert de Música Valenciana i Tradicional que farà l’AAMO a les 12.00 hores, en el mateix passeig de Jaume I.

  • A les 19.00 hores en Centre Polivalent hi haurà un monòleg d’Òscar Tramoyeres, patrocinat per la Regidoria de Festes que encapçala Yolanda Navarro.

 

A banda, Acco Oliva, en col·laboració amb la Regidoria de Comerç, Mercats i Consum, que dirigix Yolanda Balaguer, celebra el 9 d’Octubre amb el sorteig de 20 ‘mocadorades’. Per participar s’ha de fer alguna compra en qualsevol comerç associat a ACCO des del dilluns, 28 de setembre fins al dia 7 d’octubre. El sorteig se celebrarà dijous 8 d’octubre. Els dolços estan elaborats per les pastisseries Blat i Sucre i Pastisseria Sant Vicent.

Últimes notícies

Un exassessor del PP de València s’asseurà al banc dels acusats per mentir en el cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció 12 de València obri juí oral contra l’exassessor del PP Jesús Gordillo, a qui la Fiscalia acusa de fals testimoni per canviar la seua declaració sobre les suposades corrupteles d’Alfonso Grau en el cas Imelsa.

Avís groc dijous al litoral de València per temperatures màximes de 36 graus

Aemet activa per a dijous l’avís groc al litoral de la província de València per temperatures màximes que poden arribar als 36 graus entre les 14 i les 20 hores.

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.

Un informe de docents defensa que hi ha diners per a atendre les reivindicacions del professorat en vaga

Un informe de la plataforma Docents en lluita conclou que les demandes del professorat de l’ensenyament public no universitari en vaga indefinida a la Comunitat Valenciana son assumibles amb els recursos disponibles i previstos.

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.