Oliva celebra el 9 d’Octubre amb diferents activitats i seguint les mesures de sanitat

 

Enguany la festivitat del 9 d’Octubre se celebrarà en Oliva, la Safor (València),  amb actes a on participaran les Regidories de Cultura, Festes i Comerç. La dansà d’Oliva tindrà lloc dins de l’acte institucional, ja que enguany no s’ha pogut fer en el carrer del Niño Jesús, com es feia fins ara dins dels actes de les festes de Sant Francesc.

 

Dijous, 8 d’octubre

  • Tindrà lloc la Festa Estellés amb lectures poètiques, acompanyades de música. Enguany serà a les 20.00 hores en la zona de la Cripta de Santa Maria en el carrer de les Moreres.

 

Divendres 9 d’octubre

  • L’acte institucional del divendres 9 d’octubre consistirà en la concentració a les 12.00 hores en la plaça de Jaume I de les autoritats i associacions de la ciutat, en compte de la processó cívica que s’havia fet els últims anys. A la mateixa hora, eixirà la Banda de l’AAMO des del Centre Polivalent i anirà pel passeig fins a la plaça de Jaume I ambientant el poble.

  • Mentres, en esta plaça es faran balls de l’Associació Raval i Vila acompanyats de la música de la colla de dolçainers i tabaleters Sarabanda.

  • En arribar la banda i col·locar-se al seu lloc, començarà l’acte institucional pròpiament dit: Lectura del llibre dels fets per representants de les festes de la nostra ciutat.

  • En acabar la lectura es farà una Ofrena floral, a la que seguirà la interpretació de l’Himne de la Comunitat Valenciana a càrrec de la banda de l’Associació Artística Musical.

  • Per a finalitzar l’acte es dispararà un castell de focs artificials.

Diumenge 11 d’octubre

  • Concert de Música Valenciana i Tradicional que farà l’AAMO a les 12.00 hores, en el mateix passeig de Jaume I.

  • A les 19.00 hores en Centre Polivalent hi haurà un monòleg d’Òscar Tramoyeres, patrocinat per la Regidoria de Festes que encapçala Yolanda Navarro.

 

A banda, Acco Oliva, en col·laboració amb la Regidoria de Comerç, Mercats i Consum, que dirigix Yolanda Balaguer, celebra el 9 d’Octubre amb el sorteig de 20 ‘mocadorades’. Per participar s’ha de fer alguna compra en qualsevol comerç associat a ACCO des del dilluns, 28 de setembre fins al dia 7 d’octubre. El sorteig se celebrarà dijous 8 d’octubre. Els dolços estan elaborats per les pastisseries Blat i Sucre i Pastisseria Sant Vicent.

Últimes notícies

Vagues en cadena en Metrovalencia des del 22 de juny per l’estancament del conveni

El Sindicat Independent Ferroviari ha convocat vagues en Metrovalencia i TRAM d’Alacant a partir del 22 de juny per bloqueig en el conveni col·lectiu d’FGV, que se sumen als paros ja actius de SEMAF.

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.