13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

L’OMS s’activa: diferents víctimes per un altre virus contagiós

 

El coronavirus no és l’únic virus que ha posat en alerta a l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Una malaltia que ha començat a incrementar el seu nivell de resposta a Guinea davant l’aparició de quatre presumptes defuncions també ha conseguit activar totes les alarmes.

 

La directora regional de l’OMS per Àfrica, Matshidiso Moeti, ha sigut l’encarregada de compartir la notícia, qui ha assenyalat que s’han produït quatre morts per Ebola al continent africà.

 

«Estic molt preocupada per les informacions sobre les quatre presumptes defuncions per Ebola en Guinea», ha destacat l’experta al seu compte de Twitter. «L’OMS està incrementant els seus esforços de preparació i resposta per contindre esta possible reaparició de l’Ebola en l’Àfrica Occidental, una regió que tantes penúries va patir l’any 2014».

 

La vacuna, la millor arma contra el virus

Per evitar que torne a passar una situació similar a la viscuda al país fa uns anys i que no s’expandisca un virus que puga provocar una altra epidèmia mundial, l’Organització Mundial de la Salut ha anunciat la seua intenció de desenvolupar recursos, incloses les vacunes.

 

«Desplegarem ràpidament les capacitats necessàries per donar suport a Guinea, que ja té una gran experiència», ha explicat el professor Alfred Feorge Ki-Zerbo a la premsa este diumenge, 14 de febrer, després d’una reunió amb les autoritats sanitàries de la regió.

 

«Els recursos ara mateix són més amplis i hem d’aprofitar-los per poder contindre esta situació el més ràpid possible. L’OMS està en alerta a tots els nivells, pel que fa a seu i coordinació amb el fabricant de vacunes perquè les dosis necessàries estiguen disponibles el més ràpidament per ajudar a esta resposta».

 

 

El possible origen del brot

L’origen d’este brot d’Ebola podria haver tingut lloc a principis de febrer de 2021 a la regió de N’Zerekore, al sepeli d’una infermeria de Gouéké que va morir entre el 27 i el 28 de gener i que va ser enterrada el dia 1 a la seua localitat natal.

 

Vuit de les persones que van assistir al funeral van mostrar símptomes de la malaltia, com diarrea, vòmits i sagnat. Tres d’ells van morir i els altres quatre estan hospitalitzats. Un altre ha hagut de ser ingressat en un centre mèdic durant les últimes hores.

 

Segons la informació atorgada pel director de l’Agència Nacional de Salut, Sakoba Keita, este seria el novè cas de la malaltia en Guinea. Tot i això, a diferència dels altres, l’últim s’ha produït en la localitat de Conakry.

 

La prioritat de la investigació

A pesar que les mostres d’estos pacients es troben en mans dels investigadors del laboratori de Guéckédou per tractar d’esbrinar si és Ebola, Sakoba Keita ha assenyalat que estan quasi segurs que la malaltia que ha provocat la mort d’estes persones siga el virus de l’Ebola. Pel que fa a l’origen del brot, tot i que tot apunta al funeral de la infermera, les autoritats no poden assegurar que haja sigut exactament així.

 

Per este motiu, i mentres transcorren les investigacions, la prioritat serà identificar els contactes dels contagiats i vacunar a aquelles persones que han estat exposades amb l’objectiu de tallar la cadena de transmissió. De la mateixa manera, elaboraran la ruta que va seguir el pacient ingressat en Conakry i els contactes que va tindre per esbrinar d’on procedix el brot.

 

Estos contagis d’Ebola han tingut lloc en una zona fronterera de Guinea. L’OMS també ha subratllat que estan treballant amb les autoritats sanitàries de països com Sierra Leone per «reforçar la vigilància comunitària dels casos en els seus districtes fronterers, així com per enfortir la capacitat de realitzar les proves de detecció de casos i de vigilància als centres sanitaris».

 

Estes faenes també les fan en països com Costa de Marfil, Mali, Senegal i altres països de la subregió africana. Guinea va ser l’epicentre d’una epidèmia d’Ebola entre 2014 i 2016 que va provocar la mort d’11.000 persones en l’Àfrica Occidental.

Últimes notícies

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.