L’OMS s’activa: diferents víctimes per un altre virus contagiós

 

El coronavirus no és l’únic virus que ha posat en alerta a l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Una malaltia que ha començat a incrementar el seu nivell de resposta a Guinea davant l’aparició de quatre presumptes defuncions també ha conseguit activar totes les alarmes.

 

La directora regional de l’OMS per Àfrica, Matshidiso Moeti, ha sigut l’encarregada de compartir la notícia, qui ha assenyalat que s’han produït quatre morts per Ebola al continent africà.

 

«Estic molt preocupada per les informacions sobre les quatre presumptes defuncions per Ebola en Guinea», ha destacat l’experta al seu compte de Twitter. «L’OMS està incrementant els seus esforços de preparació i resposta per contindre esta possible reaparició de l’Ebola en l’Àfrica Occidental, una regió que tantes penúries va patir l’any 2014».

 

La vacuna, la millor arma contra el virus

Per evitar que torne a passar una situació similar a la viscuda al país fa uns anys i que no s’expandisca un virus que puga provocar una altra epidèmia mundial, l’Organització Mundial de la Salut ha anunciat la seua intenció de desenvolupar recursos, incloses les vacunes.

 

«Desplegarem ràpidament les capacitats necessàries per donar suport a Guinea, que ja té una gran experiència», ha explicat el professor Alfred Feorge Ki-Zerbo a la premsa este diumenge, 14 de febrer, després d’una reunió amb les autoritats sanitàries de la regió.

 

«Els recursos ara mateix són més amplis i hem d’aprofitar-los per poder contindre esta situació el més ràpid possible. L’OMS està en alerta a tots els nivells, pel que fa a seu i coordinació amb el fabricant de vacunes perquè les dosis necessàries estiguen disponibles el més ràpidament per ajudar a esta resposta».

 

 

El possible origen del brot

L’origen d’este brot d’Ebola podria haver tingut lloc a principis de febrer de 2021 a la regió de N’Zerekore, al sepeli d’una infermeria de Gouéké que va morir entre el 27 i el 28 de gener i que va ser enterrada el dia 1 a la seua localitat natal.

 

Vuit de les persones que van assistir al funeral van mostrar símptomes de la malaltia, com diarrea, vòmits i sagnat. Tres d’ells van morir i els altres quatre estan hospitalitzats. Un altre ha hagut de ser ingressat en un centre mèdic durant les últimes hores.

 

Segons la informació atorgada pel director de l’Agència Nacional de Salut, Sakoba Keita, este seria el novè cas de la malaltia en Guinea. Tot i això, a diferència dels altres, l’últim s’ha produït en la localitat de Conakry.

 

La prioritat de la investigació

A pesar que les mostres d’estos pacients es troben en mans dels investigadors del laboratori de Guéckédou per tractar d’esbrinar si és Ebola, Sakoba Keita ha assenyalat que estan quasi segurs que la malaltia que ha provocat la mort d’estes persones siga el virus de l’Ebola. Pel que fa a l’origen del brot, tot i que tot apunta al funeral de la infermera, les autoritats no poden assegurar que haja sigut exactament així.

 

Per este motiu, i mentres transcorren les investigacions, la prioritat serà identificar els contactes dels contagiats i vacunar a aquelles persones que han estat exposades amb l’objectiu de tallar la cadena de transmissió. De la mateixa manera, elaboraran la ruta que va seguir el pacient ingressat en Conakry i els contactes que va tindre per esbrinar d’on procedix el brot.

 

Estos contagis d’Ebola han tingut lloc en una zona fronterera de Guinea. L’OMS també ha subratllat que estan treballant amb les autoritats sanitàries de països com Sierra Leone per «reforçar la vigilància comunitària dels casos en els seus districtes fronterers, així com per enfortir la capacitat de realitzar les proves de detecció de casos i de vigilància als centres sanitaris».

 

Estes faenes també les fan en països com Costa de Marfil, Mali, Senegal i altres països de la subregió africana. Guinea va ser l’epicentre d’una epidèmia d’Ebola entre 2014 i 2016 que va provocar la mort d’11.000 persones en l’Àfrica Occidental.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.