L’OMS s’activa: diferents víctimes per un altre virus contagiós

 

El coronavirus no és l’únic virus que ha posat en alerta a l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Una malaltia que ha començat a incrementar el seu nivell de resposta a Guinea davant l’aparició de quatre presumptes defuncions també ha conseguit activar totes les alarmes.

 

La directora regional de l’OMS per Àfrica, Matshidiso Moeti, ha sigut l’encarregada de compartir la notícia, qui ha assenyalat que s’han produït quatre morts per Ebola al continent africà.

 

«Estic molt preocupada per les informacions sobre les quatre presumptes defuncions per Ebola en Guinea», ha destacat l’experta al seu compte de Twitter. «L’OMS està incrementant els seus esforços de preparació i resposta per contindre esta possible reaparició de l’Ebola en l’Àfrica Occidental, una regió que tantes penúries va patir l’any 2014».

 

La vacuna, la millor arma contra el virus

Per evitar que torne a passar una situació similar a la viscuda al país fa uns anys i que no s’expandisca un virus que puga provocar una altra epidèmia mundial, l’Organització Mundial de la Salut ha anunciat la seua intenció de desenvolupar recursos, incloses les vacunes.

 

«Desplegarem ràpidament les capacitats necessàries per donar suport a Guinea, que ja té una gran experiència», ha explicat el professor Alfred Feorge Ki-Zerbo a la premsa este diumenge, 14 de febrer, després d’una reunió amb les autoritats sanitàries de la regió.

 

«Els recursos ara mateix són més amplis i hem d’aprofitar-los per poder contindre esta situació el més ràpid possible. L’OMS està en alerta a tots els nivells, pel que fa a seu i coordinació amb el fabricant de vacunes perquè les dosis necessàries estiguen disponibles el més ràpidament per ajudar a esta resposta».

 

 

El possible origen del brot

L’origen d’este brot d’Ebola podria haver tingut lloc a principis de febrer de 2021 a la regió de N’Zerekore, al sepeli d’una infermeria de Gouéké que va morir entre el 27 i el 28 de gener i que va ser enterrada el dia 1 a la seua localitat natal.

 

Vuit de les persones que van assistir al funeral van mostrar símptomes de la malaltia, com diarrea, vòmits i sagnat. Tres d’ells van morir i els altres quatre estan hospitalitzats. Un altre ha hagut de ser ingressat en un centre mèdic durant les últimes hores.

 

Segons la informació atorgada pel director de l’Agència Nacional de Salut, Sakoba Keita, este seria el novè cas de la malaltia en Guinea. Tot i això, a diferència dels altres, l’últim s’ha produït en la localitat de Conakry.

 

La prioritat de la investigació

A pesar que les mostres d’estos pacients es troben en mans dels investigadors del laboratori de Guéckédou per tractar d’esbrinar si és Ebola, Sakoba Keita ha assenyalat que estan quasi segurs que la malaltia que ha provocat la mort d’estes persones siga el virus de l’Ebola. Pel que fa a l’origen del brot, tot i que tot apunta al funeral de la infermera, les autoritats no poden assegurar que haja sigut exactament així.

 

Per este motiu, i mentres transcorren les investigacions, la prioritat serà identificar els contactes dels contagiats i vacunar a aquelles persones que han estat exposades amb l’objectiu de tallar la cadena de transmissió. De la mateixa manera, elaboraran la ruta que va seguir el pacient ingressat en Conakry i els contactes que va tindre per esbrinar d’on procedix el brot.

 

Estos contagis d’Ebola han tingut lloc en una zona fronterera de Guinea. L’OMS també ha subratllat que estan treballant amb les autoritats sanitàries de països com Sierra Leone per «reforçar la vigilància comunitària dels casos en els seus districtes fronterers, així com per enfortir la capacitat de realitzar les proves de detecció de casos i de vigilància als centres sanitaris».

 

Estes faenes també les fan en països com Costa de Marfil, Mali, Senegal i altres països de la subregió africana. Guinea va ser l’epicentre d’una epidèmia d’Ebola entre 2014 i 2016 que va provocar la mort d’11.000 persones en l’Àfrica Occidental.

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.