L’OMS s’activa: diferents víctimes per un altre virus contagiós

 

El coronavirus no és l’únic virus que ha posat en alerta a l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Una malaltia que ha començat a incrementar el seu nivell de resposta a Guinea davant l’aparició de quatre presumptes defuncions també ha conseguit activar totes les alarmes.

 

La directora regional de l’OMS per Àfrica, Matshidiso Moeti, ha sigut l’encarregada de compartir la notícia, qui ha assenyalat que s’han produït quatre morts per Ebola al continent africà.

 

«Estic molt preocupada per les informacions sobre les quatre presumptes defuncions per Ebola en Guinea», ha destacat l’experta al seu compte de Twitter. «L’OMS està incrementant els seus esforços de preparació i resposta per contindre esta possible reaparició de l’Ebola en l’Àfrica Occidental, una regió que tantes penúries va patir l’any 2014».

 

La vacuna, la millor arma contra el virus

Per evitar que torne a passar una situació similar a la viscuda al país fa uns anys i que no s’expandisca un virus que puga provocar una altra epidèmia mundial, l’Organització Mundial de la Salut ha anunciat la seua intenció de desenvolupar recursos, incloses les vacunes.

 

«Desplegarem ràpidament les capacitats necessàries per donar suport a Guinea, que ja té una gran experiència», ha explicat el professor Alfred Feorge Ki-Zerbo a la premsa este diumenge, 14 de febrer, després d’una reunió amb les autoritats sanitàries de la regió.

 

«Els recursos ara mateix són més amplis i hem d’aprofitar-los per poder contindre esta situació el més ràpid possible. L’OMS està en alerta a tots els nivells, pel que fa a seu i coordinació amb el fabricant de vacunes perquè les dosis necessàries estiguen disponibles el més ràpidament per ajudar a esta resposta».

 

 

El possible origen del brot

L’origen d’este brot d’Ebola podria haver tingut lloc a principis de febrer de 2021 a la regió de N’Zerekore, al sepeli d’una infermeria de Gouéké que va morir entre el 27 i el 28 de gener i que va ser enterrada el dia 1 a la seua localitat natal.

 

Vuit de les persones que van assistir al funeral van mostrar símptomes de la malaltia, com diarrea, vòmits i sagnat. Tres d’ells van morir i els altres quatre estan hospitalitzats. Un altre ha hagut de ser ingressat en un centre mèdic durant les últimes hores.

 

Segons la informació atorgada pel director de l’Agència Nacional de Salut, Sakoba Keita, este seria el novè cas de la malaltia en Guinea. Tot i això, a diferència dels altres, l’últim s’ha produït en la localitat de Conakry.

 

La prioritat de la investigació

A pesar que les mostres d’estos pacients es troben en mans dels investigadors del laboratori de Guéckédou per tractar d’esbrinar si és Ebola, Sakoba Keita ha assenyalat que estan quasi segurs que la malaltia que ha provocat la mort d’estes persones siga el virus de l’Ebola. Pel que fa a l’origen del brot, tot i que tot apunta al funeral de la infermera, les autoritats no poden assegurar que haja sigut exactament així.

 

Per este motiu, i mentres transcorren les investigacions, la prioritat serà identificar els contactes dels contagiats i vacunar a aquelles persones que han estat exposades amb l’objectiu de tallar la cadena de transmissió. De la mateixa manera, elaboraran la ruta que va seguir el pacient ingressat en Conakry i els contactes que va tindre per esbrinar d’on procedix el brot.

 

Estos contagis d’Ebola han tingut lloc en una zona fronterera de Guinea. L’OMS també ha subratllat que estan treballant amb les autoritats sanitàries de països com Sierra Leone per «reforçar la vigilància comunitària dels casos en els seus districtes fronterers, així com per enfortir la capacitat de realitzar les proves de detecció de casos i de vigilància als centres sanitaris».

 

Estes faenes també les fan en països com Costa de Marfil, Mali, Senegal i altres països de la subregió africana. Guinea va ser l’epicentre d’una epidèmia d’Ebola entre 2014 i 2016 que va provocar la mort d’11.000 persones en l’Àfrica Occidental.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.