L’OMS alerta que no estem «ni tan sols pròxim» del final de la pandèmia

 

Tot i que la majoria de països del món està entrant en una ‘nova normalitat’ i han superat el primer pic del coronavirus, la pandèmia seguix encara molt present. D’eixa manera ho ha volgut recordar Tedro Adhanom Ghebreyesus, director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

Els últims sis mesos han estat condicionats per la pandèmia del Covid-19 que es va originar en la Xina, la que deixa en este moment més de deu milions d’infectats i mig milió de defuncions. A pesar d’això el pitjor encara no ha acabat: «La majoria de les persones continuen estant exposades, el virus encara té molta capacitat de moviment», ha afirmat Tedro Adhanom.

 

«Ni tan sols estem pròxim del final»

En un moment en què molts estats han superat la primera onada del coronavirus i s’espera que no hi haja un rebrot, el director de l’OMS ha volgut recordar que estem molt lluny de donar esta pandèmia per erradicada. «Tots volem que això acabe. Tots volem continuar amb les nostres vides. Però la realitat és que ni tan sols estem pròxim del final». Per això, ara més que mai fa falta responsabilitat, higiene i mesures de seguretat per part dels estats i els seus governs: «Tot i que molts països han fet alguns progressos a nivell global, la pandèmia del coronavirus en realitat s’està accelerant».

 

Tal com han informat els experts durant les últimes setmanes, la pandèmia només es podrà acabar definitivament quan es trobe un tractament o una vacuna. Segons assenyala el cap del programa d’emergències de l’OMS, Mike Ryan, ara per ara no hi ha cap garantia que els experiments que s’estan intentant amb vacunes tindran èxit a curt termini.

 

Increment de les xifres a escala global

Els brots dels últims cinc dies preocupen als experts, amb més d’un milió de positius en menys d’una setmana. D’eixa manera s’arriben als 10 milions de contagiats per tot el món i mig milió de víctimes per CoVid-19 en l’àmbit mundial. El rècord de major número de detectats en 24 hores també es va complir esta setmana, amb 191.000 casos en un dia.

 

Tot i que era Europa qui preocupava a l’inici de la pandèmia, ara són els països americans i la regió del Mediterrani Oriental les que preocupen a les autoritats sanitàries. Estats Units i Brasil són els focus més preocupants del continent americà, mentres que les zones de Síria o Líbia són les més afectades en l’orient a causa dels conflictes armats que impeeixen i dificulten les faenes dels sanitaris.

Últimes notícies

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.