L’OMS alerta que no estem «ni tan sols pròxim» del final de la pandèmia

 

Tot i que la majoria de països del món està entrant en una ‘nova normalitat’ i han superat el primer pic del coronavirus, la pandèmia seguix encara molt present. D’eixa manera ho ha volgut recordar Tedro Adhanom Ghebreyesus, director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

Els últims sis mesos han estat condicionats per la pandèmia del Covid-19 que es va originar en la Xina, la que deixa en este moment més de deu milions d’infectats i mig milió de defuncions. A pesar d’això el pitjor encara no ha acabat: «La majoria de les persones continuen estant exposades, el virus encara té molta capacitat de moviment», ha afirmat Tedro Adhanom.

 

«Ni tan sols estem pròxim del final»

En un moment en què molts estats han superat la primera onada del coronavirus i s’espera que no hi haja un rebrot, el director de l’OMS ha volgut recordar que estem molt lluny de donar esta pandèmia per erradicada. «Tots volem que això acabe. Tots volem continuar amb les nostres vides. Però la realitat és que ni tan sols estem pròxim del final». Per això, ara més que mai fa falta responsabilitat, higiene i mesures de seguretat per part dels estats i els seus governs: «Tot i que molts països han fet alguns progressos a nivell global, la pandèmia del coronavirus en realitat s’està accelerant».

 

Tal com han informat els experts durant les últimes setmanes, la pandèmia només es podrà acabar definitivament quan es trobe un tractament o una vacuna. Segons assenyala el cap del programa d’emergències de l’OMS, Mike Ryan, ara per ara no hi ha cap garantia que els experiments que s’estan intentant amb vacunes tindran èxit a curt termini.

 

Increment de les xifres a escala global

Els brots dels últims cinc dies preocupen als experts, amb més d’un milió de positius en menys d’una setmana. D’eixa manera s’arriben als 10 milions de contagiats per tot el món i mig milió de víctimes per CoVid-19 en l’àmbit mundial. El rècord de major número de detectats en 24 hores també es va complir esta setmana, amb 191.000 casos en un dia.

 

Tot i que era Europa qui preocupava a l’inici de la pandèmia, ara són els països americans i la regió del Mediterrani Oriental les que preocupen a les autoritats sanitàries. Estats Units i Brasil són els focus més preocupants del continent americà, mentres que les zones de Síria o Líbia són les més afectades en l’orient a causa dels conflictes armats que impeeixen i dificulten les faenes dels sanitaris.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.