L’OMS alerta que no estem «ni tan sols pròxim» del final de la pandèmia

 

Tot i que la majoria de països del món està entrant en una ‘nova normalitat’ i han superat el primer pic del coronavirus, la pandèmia seguix encara molt present. D’eixa manera ho ha volgut recordar Tedro Adhanom Ghebreyesus, director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

Els últims sis mesos han estat condicionats per la pandèmia del Covid-19 que es va originar en la Xina, la que deixa en este moment més de deu milions d’infectats i mig milió de defuncions. A pesar d’això el pitjor encara no ha acabat: «La majoria de les persones continuen estant exposades, el virus encara té molta capacitat de moviment», ha afirmat Tedro Adhanom.

 

«Ni tan sols estem pròxim del final»

En un moment en què molts estats han superat la primera onada del coronavirus i s’espera que no hi haja un rebrot, el director de l’OMS ha volgut recordar que estem molt lluny de donar esta pandèmia per erradicada. «Tots volem que això acabe. Tots volem continuar amb les nostres vides. Però la realitat és que ni tan sols estem pròxim del final». Per això, ara més que mai fa falta responsabilitat, higiene i mesures de seguretat per part dels estats i els seus governs: «Tot i que molts països han fet alguns progressos a nivell global, la pandèmia del coronavirus en realitat s’està accelerant».

 

Tal com han informat els experts durant les últimes setmanes, la pandèmia només es podrà acabar definitivament quan es trobe un tractament o una vacuna. Segons assenyala el cap del programa d’emergències de l’OMS, Mike Ryan, ara per ara no hi ha cap garantia que els experiments que s’estan intentant amb vacunes tindran èxit a curt termini.

 

Increment de les xifres a escala global

Els brots dels últims cinc dies preocupen als experts, amb més d’un milió de positius en menys d’una setmana. D’eixa manera s’arriben als 10 milions de contagiats per tot el món i mig milió de víctimes per CoVid-19 en l’àmbit mundial. El rècord de major número de detectats en 24 hores també es va complir esta setmana, amb 191.000 casos en un dia.

 

Tot i que era Europa qui preocupava a l’inici de la pandèmia, ara són els països americans i la regió del Mediterrani Oriental les que preocupen a les autoritats sanitàries. Estats Units i Brasil són els focus més preocupants del continent americà, mentres que les zones de Síria o Líbia són les més afectades en l’orient a causa dels conflictes armats que impeeixen i dificulten les faenes dels sanitaris.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.