8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

L’OMS alerta que no estem «ni tan sols pròxim» del final de la pandèmia

 

Tot i que la majoria de països del món està entrant en una ‘nova normalitat’ i han superat el primer pic del coronavirus, la pandèmia seguix encara molt present. D’eixa manera ho ha volgut recordar Tedro Adhanom Ghebreyesus, director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

Els últims sis mesos han estat condicionats per la pandèmia del Covid-19 que es va originar en la Xina, la que deixa en este moment més de deu milions d’infectats i mig milió de defuncions. A pesar d’això el pitjor encara no ha acabat: «La majoria de les persones continuen estant exposades, el virus encara té molta capacitat de moviment», ha afirmat Tedro Adhanom.

 

«Ni tan sols estem pròxim del final»

En un moment en què molts estats han superat la primera onada del coronavirus i s’espera que no hi haja un rebrot, el director de l’OMS ha volgut recordar que estem molt lluny de donar esta pandèmia per erradicada. «Tots volem que això acabe. Tots volem continuar amb les nostres vides. Però la realitat és que ni tan sols estem pròxim del final». Per això, ara més que mai fa falta responsabilitat, higiene i mesures de seguretat per part dels estats i els seus governs: «Tot i que molts països han fet alguns progressos a nivell global, la pandèmia del coronavirus en realitat s’està accelerant».

 

Tal com han informat els experts durant les últimes setmanes, la pandèmia només es podrà acabar definitivament quan es trobe un tractament o una vacuna. Segons assenyala el cap del programa d’emergències de l’OMS, Mike Ryan, ara per ara no hi ha cap garantia que els experiments que s’estan intentant amb vacunes tindran èxit a curt termini.

 

Increment de les xifres a escala global

Els brots dels últims cinc dies preocupen als experts, amb més d’un milió de positius en menys d’una setmana. D’eixa manera s’arriben als 10 milions de contagiats per tot el món i mig milió de víctimes per CoVid-19 en l’àmbit mundial. El rècord de major número de detectats en 24 hores també es va complir esta setmana, amb 191.000 casos en un dia.

 

Tot i que era Europa qui preocupava a l’inici de la pandèmia, ara són els països americans i la regió del Mediterrani Oriental les que preocupen a les autoritats sanitàries. Estats Units i Brasil són els focus més preocupants del continent americà, mentres que les zones de Síria o Líbia són les més afectades en l’orient a causa dels conflictes armats que impeeixen i dificulten les faenes dels sanitaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.