L’OMS alerta que no estem «ni tan sols pròxim» del final de la pandèmia

 

Tot i que la majoria de països del món està entrant en una ‘nova normalitat’ i han superat el primer pic del coronavirus, la pandèmia seguix encara molt present. D’eixa manera ho ha volgut recordar Tedro Adhanom Ghebreyesus, director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

Els últims sis mesos han estat condicionats per la pandèmia del Covid-19 que es va originar en la Xina, la que deixa en este moment més de deu milions d’infectats i mig milió de defuncions. A pesar d’això el pitjor encara no ha acabat: «La majoria de les persones continuen estant exposades, el virus encara té molta capacitat de moviment», ha afirmat Tedro Adhanom.

 

«Ni tan sols estem pròxim del final»

En un moment en què molts estats han superat la primera onada del coronavirus i s’espera que no hi haja un rebrot, el director de l’OMS ha volgut recordar que estem molt lluny de donar esta pandèmia per erradicada. «Tots volem que això acabe. Tots volem continuar amb les nostres vides. Però la realitat és que ni tan sols estem pròxim del final». Per això, ara més que mai fa falta responsabilitat, higiene i mesures de seguretat per part dels estats i els seus governs: «Tot i que molts països han fet alguns progressos a nivell global, la pandèmia del coronavirus en realitat s’està accelerant».

 

Tal com han informat els experts durant les últimes setmanes, la pandèmia només es podrà acabar definitivament quan es trobe un tractament o una vacuna. Segons assenyala el cap del programa d’emergències de l’OMS, Mike Ryan, ara per ara no hi ha cap garantia que els experiments que s’estan intentant amb vacunes tindran èxit a curt termini.

 

Increment de les xifres a escala global

Els brots dels últims cinc dies preocupen als experts, amb més d’un milió de positius en menys d’una setmana. D’eixa manera s’arriben als 10 milions de contagiats per tot el món i mig milió de víctimes per CoVid-19 en l’àmbit mundial. El rècord de major número de detectats en 24 hores també es va complir esta setmana, amb 191.000 casos en un dia.

 

Tot i que era Europa qui preocupava a l’inici de la pandèmia, ara són els països americans i la regió del Mediterrani Oriental les que preocupen a les autoritats sanitàries. Estats Units i Brasil són els focus més preocupants del continent americà, mentres que les zones de Síria o Líbia són les més afectades en l’orient a causa dels conflictes armats que impeeixen i dificulten les faenes dels sanitaris.

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.