L’OMS avisa de què les restriccions als viatges no són «viables» ni «efectives» contra el coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha avisat este dilluns de què les restriccions als viatges per a lluitar contra l’expansió de la Covid-19 no són «efectives per elles mateixes», sinó que s’han d’aplicar amb altres mesures com rentar-se les mans o portar mascareta, accions que ha advertit que tampoc funcionen de forma aïllada. En una roda de premsa, el director d’emergències sanitàries de l’OMS, Mike Ryan, ha qüestionat en este sentit la limitació de la mobilitat com a estratègia contra el virus en considerar que no és «viable» a mitjà termini.

 

Segons Ryan, a pesar dels rebrots, la situació en Espanya no és com la de fa uns mesos i ha elogiat les mesures del govern espanyol contra el virus. «La complaença no és una opció i no creiem que el govern d’Espanya estiga sent complaent, sinó tot el contrari, està sent responsable, obert i agressiu en l’estratègia de vigilància», ha apuntat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb tot, el director d’emergències sanitàries de l’OMS ha advertit que es tardarà uns «dies o setmanes» en saber «quin és el futur d’Espanya». «Confiem que amb un enfocament ampli, capacitat de vigilància i un ritme sostingut de test, i amb la cooperació de la gent, vegem estos grups de contagi baix control», ha dit Ryan.

 

Catalunya i Madrid, amb els pitjors pronòstics: Arriba la segona onada

Els rebrots i l’augment de contagis en Espanya són el que més preocupen en este moment a les autoritats espanyoles. En les últimes setmanes s’han disparat els contagis en comparació a quan va acabar l’estat d’alarma ara fa un mes. Les comunitats autònomes s’estan vegent desbordades per l’escassetat de mitjans per a mantindre a la gent confinada en sa casa.

 

El creixement dels contagis i l’aparició de nous brots repartits per tota la geografia espanyola fan predir el pitjor: l’agost pot ser l’inici de la segona onada del coronavirus. A això se suma que des de fa algunes setmanes, el Ministeri de Sanitat ha deixat d’informar els caps de setmana sobre l’evolució de l’epidèmia, i l’única cosa que es transmet ve de les comunitats autònomes.

 

281 brots actius en Espanya

Fins a la data s’han comptabilitzat 281 brots actius en tot el país, i els que més preocupen seguixen sent els d’Aragó i Catalunya, encara que l’última xifra registrada en Madrid ha fet botar les alarmes en la Comunitat, amb onze brots en els últims dies.

 

La Comunitat de Madrid ja es prepara per a restringir l’oci nocturn i el nombre de persones que es puguen reunir en un mateix espai. Madrid no descarta tornar a imposar restriccions en els àmbits a on s’han detectat més casos de contagi: reunions familiars, oci nocturn, terrasses o desplaçaments- si la situació s’agreuja. «Si cal prendre mesures, ho farem, i si podem anticipar-nos, ho farem», va anunciar el vicepresident, Ignacio Aguado.

 

L’Executiu assegura que Espanya es troba en un escenari de control de la pandèmia i que els brots «estaven previstos» i s’han detectat precoçment. En el nostre país, l’epidèmia deixa ja més de 28.000 morts i més de 272.000 contagiats, sent especialment preocupant l’increment de contagiats en la Comunitat de Madrid, la que més casos acumula.

Últimes notícies

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.

Dos de cada tres bars i restaurants valencians facturen menys per la calor i els macroesdeveniments

El 67 % dels locals dhostaleria valenciana ha vist baixar els seus ingressos este estiu per la calor extrema, la contenció del gasto i la coincidència amb macroesdeveniments. El client local sha consolidat com a principal suport del sector i la majoria de negocis no ha contractat reforços.

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.