L’OMS avisa de què les restriccions als viatges no són «viables» ni «efectives» contra el coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha avisat este dilluns de què les restriccions als viatges per a lluitar contra l’expansió de la Covid-19 no són «efectives per elles mateixes», sinó que s’han d’aplicar amb altres mesures com rentar-se les mans o portar mascareta, accions que ha advertit que tampoc funcionen de forma aïllada. En una roda de premsa, el director d’emergències sanitàries de l’OMS, Mike Ryan, ha qüestionat en este sentit la limitació de la mobilitat com a estratègia contra el virus en considerar que no és «viable» a mitjà termini.

 

Segons Ryan, a pesar dels rebrots, la situació en Espanya no és com la de fa uns mesos i ha elogiat les mesures del govern espanyol contra el virus. «La complaença no és una opció i no creiem que el govern d’Espanya estiga sent complaent, sinó tot el contrari, està sent responsable, obert i agressiu en l’estratègia de vigilància», ha apuntat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb tot, el director d’emergències sanitàries de l’OMS ha advertit que es tardarà uns «dies o setmanes» en saber «quin és el futur d’Espanya». «Confiem que amb un enfocament ampli, capacitat de vigilància i un ritme sostingut de test, i amb la cooperació de la gent, vegem estos grups de contagi baix control», ha dit Ryan.

 

Catalunya i Madrid, amb els pitjors pronòstics: Arriba la segona onada

Els rebrots i l’augment de contagis en Espanya són el que més preocupen en este moment a les autoritats espanyoles. En les últimes setmanes s’han disparat els contagis en comparació a quan va acabar l’estat d’alarma ara fa un mes. Les comunitats autònomes s’estan vegent desbordades per l’escassetat de mitjans per a mantindre a la gent confinada en sa casa.

 

El creixement dels contagis i l’aparició de nous brots repartits per tota la geografia espanyola fan predir el pitjor: l’agost pot ser l’inici de la segona onada del coronavirus. A això se suma que des de fa algunes setmanes, el Ministeri de Sanitat ha deixat d’informar els caps de setmana sobre l’evolució de l’epidèmia, i l’única cosa que es transmet ve de les comunitats autònomes.

 

281 brots actius en Espanya

Fins a la data s’han comptabilitzat 281 brots actius en tot el país, i els que més preocupen seguixen sent els d’Aragó i Catalunya, encara que l’última xifra registrada en Madrid ha fet botar les alarmes en la Comunitat, amb onze brots en els últims dies.

 

La Comunitat de Madrid ja es prepara per a restringir l’oci nocturn i el nombre de persones que es puguen reunir en un mateix espai. Madrid no descarta tornar a imposar restriccions en els àmbits a on s’han detectat més casos de contagi: reunions familiars, oci nocturn, terrasses o desplaçaments- si la situació s’agreuja. «Si cal prendre mesures, ho farem, i si podem anticipar-nos, ho farem», va anunciar el vicepresident, Ignacio Aguado.

 

L’Executiu assegura que Espanya es troba en un escenari de control de la pandèmia i que els brots «estaven previstos» i s’han detectat precoçment. En el nostre país, l’epidèmia deixa ja més de 28.000 morts i més de 272.000 contagiats, sent especialment preocupant l’increment de contagiats en la Comunitat de Madrid, la que més casos acumula.

Últimes notícies

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.

Santa Cecília de Cullera triomfa en la Secció d’Honor del Certamen ‘Ciutat de València’

La Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera s’ha emportat el primer premi i la menció d’honor de la Secció d’Honor del 138 Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, amb 352 punts, en una edició dominada per bandes valencianes.

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.