L’OMS avisa de què les restriccions als viatges no són «viables» ni «efectives» contra el coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha avisat este dilluns de què les restriccions als viatges per a lluitar contra l’expansió de la Covid-19 no són «efectives per elles mateixes», sinó que s’han d’aplicar amb altres mesures com rentar-se les mans o portar mascareta, accions que ha advertit que tampoc funcionen de forma aïllada. En una roda de premsa, el director d’emergències sanitàries de l’OMS, Mike Ryan, ha qüestionat en este sentit la limitació de la mobilitat com a estratègia contra el virus en considerar que no és «viable» a mitjà termini.

 

Segons Ryan, a pesar dels rebrots, la situació en Espanya no és com la de fa uns mesos i ha elogiat les mesures del govern espanyol contra el virus. «La complaença no és una opció i no creiem que el govern d’Espanya estiga sent complaent, sinó tot el contrari, està sent responsable, obert i agressiu en l’estratègia de vigilància», ha apuntat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb tot, el director d’emergències sanitàries de l’OMS ha advertit que es tardarà uns «dies o setmanes» en saber «quin és el futur d’Espanya». «Confiem que amb un enfocament ampli, capacitat de vigilància i un ritme sostingut de test, i amb la cooperació de la gent, vegem estos grups de contagi baix control», ha dit Ryan.

 

Catalunya i Madrid, amb els pitjors pronòstics: Arriba la segona onada

Els rebrots i l’augment de contagis en Espanya són el que més preocupen en este moment a les autoritats espanyoles. En les últimes setmanes s’han disparat els contagis en comparació a quan va acabar l’estat d’alarma ara fa un mes. Les comunitats autònomes s’estan vegent desbordades per l’escassetat de mitjans per a mantindre a la gent confinada en sa casa.

 

El creixement dels contagis i l’aparició de nous brots repartits per tota la geografia espanyola fan predir el pitjor: l’agost pot ser l’inici de la segona onada del coronavirus. A això se suma que des de fa algunes setmanes, el Ministeri de Sanitat ha deixat d’informar els caps de setmana sobre l’evolució de l’epidèmia, i l’única cosa que es transmet ve de les comunitats autònomes.

 

281 brots actius en Espanya

Fins a la data s’han comptabilitzat 281 brots actius en tot el país, i els que més preocupen seguixen sent els d’Aragó i Catalunya, encara que l’última xifra registrada en Madrid ha fet botar les alarmes en la Comunitat, amb onze brots en els últims dies.

 

La Comunitat de Madrid ja es prepara per a restringir l’oci nocturn i el nombre de persones que es puguen reunir en un mateix espai. Madrid no descarta tornar a imposar restriccions en els àmbits a on s’han detectat més casos de contagi: reunions familiars, oci nocturn, terrasses o desplaçaments- si la situació s’agreuja. «Si cal prendre mesures, ho farem, i si podem anticipar-nos, ho farem», va anunciar el vicepresident, Ignacio Aguado.

 

L’Executiu assegura que Espanya es troba en un escenari de control de la pandèmia i que els brots «estaven previstos» i s’han detectat precoçment. En el nostre país, l’epidèmia deixa ja més de 28.000 morts i més de 272.000 contagiats, sent especialment preocupant l’increment de contagiats en la Comunitat de Madrid, la que més casos acumula.

Últimes notícies

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.