L’OMS avisa de què les restriccions als viatges no són «viables» ni «efectives» contra el coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha avisat este dilluns de què les restriccions als viatges per a lluitar contra l’expansió de la Covid-19 no són «efectives per elles mateixes», sinó que s’han d’aplicar amb altres mesures com rentar-se les mans o portar mascareta, accions que ha advertit que tampoc funcionen de forma aïllada. En una roda de premsa, el director d’emergències sanitàries de l’OMS, Mike Ryan, ha qüestionat en este sentit la limitació de la mobilitat com a estratègia contra el virus en considerar que no és «viable» a mitjà termini.

 

Segons Ryan, a pesar dels rebrots, la situació en Espanya no és com la de fa uns mesos i ha elogiat les mesures del govern espanyol contra el virus. «La complaença no és una opció i no creiem que el govern d’Espanya estiga sent complaent, sinó tot el contrari, està sent responsable, obert i agressiu en l’estratègia de vigilància», ha apuntat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb tot, el director d’emergències sanitàries de l’OMS ha advertit que es tardarà uns «dies o setmanes» en saber «quin és el futur d’Espanya». «Confiem que amb un enfocament ampli, capacitat de vigilància i un ritme sostingut de test, i amb la cooperació de la gent, vegem estos grups de contagi baix control», ha dit Ryan.

 

Catalunya i Madrid, amb els pitjors pronòstics: Arriba la segona onada

Els rebrots i l’augment de contagis en Espanya són el que més preocupen en este moment a les autoritats espanyoles. En les últimes setmanes s’han disparat els contagis en comparació a quan va acabar l’estat d’alarma ara fa un mes. Les comunitats autònomes s’estan vegent desbordades per l’escassetat de mitjans per a mantindre a la gent confinada en sa casa.

 

El creixement dels contagis i l’aparició de nous brots repartits per tota la geografia espanyola fan predir el pitjor: l’agost pot ser l’inici de la segona onada del coronavirus. A això se suma que des de fa algunes setmanes, el Ministeri de Sanitat ha deixat d’informar els caps de setmana sobre l’evolució de l’epidèmia, i l’única cosa que es transmet ve de les comunitats autònomes.

 

281 brots actius en Espanya

Fins a la data s’han comptabilitzat 281 brots actius en tot el país, i els que més preocupen seguixen sent els d’Aragó i Catalunya, encara que l’última xifra registrada en Madrid ha fet botar les alarmes en la Comunitat, amb onze brots en els últims dies.

 

La Comunitat de Madrid ja es prepara per a restringir l’oci nocturn i el nombre de persones que es puguen reunir en un mateix espai. Madrid no descarta tornar a imposar restriccions en els àmbits a on s’han detectat més casos de contagi: reunions familiars, oci nocturn, terrasses o desplaçaments- si la situació s’agreuja. «Si cal prendre mesures, ho farem, i si podem anticipar-nos, ho farem», va anunciar el vicepresident, Ignacio Aguado.

 

L’Executiu assegura que Espanya es troba en un escenari de control de la pandèmia i que els brots «estaven previstos» i s’han detectat precoçment. En el nostre país, l’epidèmia deixa ja més de 28.000 morts i més de 272.000 contagiats, sent especialment preocupant l’increment de contagiats en la Comunitat de Madrid, la que més casos acumula.

Últimes notícies

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.