L’OMS avisa de què les restriccions als viatges no són «viables» ni «efectives» contra el coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha avisat este dilluns de què les restriccions als viatges per a lluitar contra l’expansió de la Covid-19 no són «efectives per elles mateixes», sinó que s’han d’aplicar amb altres mesures com rentar-se les mans o portar mascareta, accions que ha advertit que tampoc funcionen de forma aïllada. En una roda de premsa, el director d’emergències sanitàries de l’OMS, Mike Ryan, ha qüestionat en este sentit la limitació de la mobilitat com a estratègia contra el virus en considerar que no és «viable» a mitjà termini.

 

Segons Ryan, a pesar dels rebrots, la situació en Espanya no és com la de fa uns mesos i ha elogiat les mesures del govern espanyol contra el virus. «La complaença no és una opció i no creiem que el govern d’Espanya estiga sent complaent, sinó tot el contrari, està sent responsable, obert i agressiu en l’estratègia de vigilància», ha apuntat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb tot, el director d’emergències sanitàries de l’OMS ha advertit que es tardarà uns «dies o setmanes» en saber «quin és el futur d’Espanya». «Confiem que amb un enfocament ampli, capacitat de vigilància i un ritme sostingut de test, i amb la cooperació de la gent, vegem estos grups de contagi baix control», ha dit Ryan.

 

Catalunya i Madrid, amb els pitjors pronòstics: Arriba la segona onada

Els rebrots i l’augment de contagis en Espanya són el que més preocupen en este moment a les autoritats espanyoles. En les últimes setmanes s’han disparat els contagis en comparació a quan va acabar l’estat d’alarma ara fa un mes. Les comunitats autònomes s’estan vegent desbordades per l’escassetat de mitjans per a mantindre a la gent confinada en sa casa.

 

El creixement dels contagis i l’aparició de nous brots repartits per tota la geografia espanyola fan predir el pitjor: l’agost pot ser l’inici de la segona onada del coronavirus. A això se suma que des de fa algunes setmanes, el Ministeri de Sanitat ha deixat d’informar els caps de setmana sobre l’evolució de l’epidèmia, i l’única cosa que es transmet ve de les comunitats autònomes.

 

281 brots actius en Espanya

Fins a la data s’han comptabilitzat 281 brots actius en tot el país, i els que més preocupen seguixen sent els d’Aragó i Catalunya, encara que l’última xifra registrada en Madrid ha fet botar les alarmes en la Comunitat, amb onze brots en els últims dies.

 

La Comunitat de Madrid ja es prepara per a restringir l’oci nocturn i el nombre de persones que es puguen reunir en un mateix espai. Madrid no descarta tornar a imposar restriccions en els àmbits a on s’han detectat més casos de contagi: reunions familiars, oci nocturn, terrasses o desplaçaments- si la situació s’agreuja. «Si cal prendre mesures, ho farem, i si podem anticipar-nos, ho farem», va anunciar el vicepresident, Ignacio Aguado.

 

L’Executiu assegura que Espanya es troba en un escenari de control de la pandèmia i que els brots «estaven previstos» i s’han detectat precoçment. En el nostre país, l’epidèmia deixa ja més de 28.000 morts i més de 272.000 contagiats, sent especialment preocupant l’increment de contagiats en la Comunitat de Madrid, la que més casos acumula.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.