Oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons

Fins al 9 de juliol de 2021 romandrà obert el termini de sol·licitud de les oposicions en Institucions Penitenciàries per a ajudants de presons.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) ha publicat l’anunci del procés selectiu per a l’estabilització d’ocupació temporal en el Cos Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Es convoca un total de 141 places d’ocupació pública corresponents al grup C1, amb càrrec als processos d’estabilització de l’ocupació temporal.

Els opositors, entre altres requisits, hauran de tindre el títol de Batxiller, Tècnic o equivalent.

Concurs oposició i pràctiques

 

Les persones interessades a accedir a esta convocatòria d’ocupació pública per a ajudants de presons hauran de superar les següents proves:

Fase d’oposició: Tindrà una duració de sis mesos i estarà formada per tres exercicis.

D’una banda, els funcionaris interins pertanyents al Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries hauran de respondre per escrit un qüestionari de 100 preguntes.

D’altra banda, la resta d’aspirants hauran de resoldre un qüestionari de 150 preguntes. Les respostes en blanc o errònies no penalitzaran.

El segon exercici consistirà a resoldre per escrit cinc supòsits pràctics sobre el contingut del programa durant el termini màxim d’una hora.

Finalment, el tercer exercici constarà de proves d’aptitud mèdica que es qualificaran en un apte o no apte.

Fase de concurs: Els opositors que superen la fase d’oposició disposaran d’un termini de 20 dies hàbils per a presentar la documentació, certificat de requisits, així com mèrits professionals i acadèmics.

A més, inclourà la superació d’un període de pràctiques en centres penitenciaris, dirigit exclusivament als aspirants que no siguen funcionaris interins en el Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Per a la realització de les pràctiques, els aspirants que hagen superat el procés selectiu seran nomenats funcionaris en pràctiques per l’autoritat convocant.

Este període estarà format per una fase formativa i una fase de pràctiques en centres penitenciaris.

Punxa ací per a formalitzar la inscripció a les oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons.

Últimes notícies

Sanitat publica els llistats definitius de la borsa d’ocupació temporal

La Conselleria de Sanitat ha fet públics en la seua web els llistats definitius de la 25a borsa d’ocupació temporal per a institucions sanitàries i obri un termini d’un mes per a presentar recursos potestatius de reposició.

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous amb sis amistosos i pendent de fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb proves mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diversos fitxatges com Justin de Haas, Aliou Dieng o Ryunosuke Sato.

Pérez Llorca carrega contra Mascarell i critica les noves imputacions de càrrecs socialistes

Un jutjat de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d Organització del PSPV, Vicent Mascarell, i Pérez Llorca aprofita per a criticar la successió d imputacions de càrrecs socialistes i les decisions de Diana Morant.

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.