Oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons

Fins al 9 de juliol de 2021 romandrà obert el termini de sol·licitud de les oposicions en Institucions Penitenciàries per a ajudants de presons.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) ha publicat l’anunci del procés selectiu per a l’estabilització d’ocupació temporal en el Cos Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Es convoca un total de 141 places d’ocupació pública corresponents al grup C1, amb càrrec als processos d’estabilització de l’ocupació temporal.

Els opositors, entre altres requisits, hauran de tindre el títol de Batxiller, Tècnic o equivalent.

Concurs oposició i pràctiques

 

Les persones interessades a accedir a esta convocatòria d’ocupació pública per a ajudants de presons hauran de superar les següents proves:

Fase d’oposició: Tindrà una duració de sis mesos i estarà formada per tres exercicis.

D’una banda, els funcionaris interins pertanyents al Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries hauran de respondre per escrit un qüestionari de 100 preguntes.

D’altra banda, la resta d’aspirants hauran de resoldre un qüestionari de 150 preguntes. Les respostes en blanc o errònies no penalitzaran.

El segon exercici consistirà a resoldre per escrit cinc supòsits pràctics sobre el contingut del programa durant el termini màxim d’una hora.

Finalment, el tercer exercici constarà de proves d’aptitud mèdica que es qualificaran en un apte o no apte.

Fase de concurs: Els opositors que superen la fase d’oposició disposaran d’un termini de 20 dies hàbils per a presentar la documentació, certificat de requisits, així com mèrits professionals i acadèmics.

A més, inclourà la superació d’un període de pràctiques en centres penitenciaris, dirigit exclusivament als aspirants que no siguen funcionaris interins en el Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Per a la realització de les pràctiques, els aspirants que hagen superat el procés selectiu seran nomenats funcionaris en pràctiques per l’autoritat convocant.

Este període estarà format per una fase formativa i una fase de pràctiques en centres penitenciaris.

Punxa ací per a formalitzar la inscripció a les oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons.

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.