Oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons

Fins al 9 de juliol de 2021 romandrà obert el termini de sol·licitud de les oposicions en Institucions Penitenciàries per a ajudants de presons.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) ha publicat l’anunci del procés selectiu per a l’estabilització d’ocupació temporal en el Cos Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Es convoca un total de 141 places d’ocupació pública corresponents al grup C1, amb càrrec als processos d’estabilització de l’ocupació temporal.

Els opositors, entre altres requisits, hauran de tindre el títol de Batxiller, Tècnic o equivalent.

Concurs oposició i pràctiques

 

Les persones interessades a accedir a esta convocatòria d’ocupació pública per a ajudants de presons hauran de superar les següents proves:

Fase d’oposició: Tindrà una duració de sis mesos i estarà formada per tres exercicis.

D’una banda, els funcionaris interins pertanyents al Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries hauran de respondre per escrit un qüestionari de 100 preguntes.

D’altra banda, la resta d’aspirants hauran de resoldre un qüestionari de 150 preguntes. Les respostes en blanc o errònies no penalitzaran.

El segon exercici consistirà a resoldre per escrit cinc supòsits pràctics sobre el contingut del programa durant el termini màxim d’una hora.

Finalment, el tercer exercici constarà de proves d’aptitud mèdica que es qualificaran en un apte o no apte.

Fase de concurs: Els opositors que superen la fase d’oposició disposaran d’un termini de 20 dies hàbils per a presentar la documentació, certificat de requisits, així com mèrits professionals i acadèmics.

A més, inclourà la superació d’un període de pràctiques en centres penitenciaris, dirigit exclusivament als aspirants que no siguen funcionaris interins en el Cos d’Ajudants d’Institucions Penitenciàries.

Per a la realització de les pràctiques, els aspirants que hagen superat el procés selectiu seran nomenats funcionaris en pràctiques per l’autoritat convocant.

Este període estarà format per una fase formativa i una fase de pràctiques en centres penitenciaris.

Punxa ací per a formalitzar la inscripció a les oposicions en Institucions Penitenciàries per a 141 ajudants de presons.

Últimes notícies

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.

Les víctimes de la DANA preparen noves accions legals després de la personació de Mazón

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que divendres detallaran noves iniciatives judicials després d’haver-se personat Carlos Mazón en la causa de Catarroja i de fer-se públics els missatges del grup de WhatsApp del Govern valencià el dia de la catàstrofe.

La compravenda d’habitatges baixa un 11,5 % en la Comunitat en l’inici de 2026

La compravenda d’habitatges en la Comunitat Valenciana ha baixat un 11,5 % en el primer trimestre de 2026, fins a 24.744 operacions, en línia amb la caiguda del mercat espanyol.

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.