L’Orgull LGTB+ tornarà a fer-se visible als carrers de València el pròxim 28 de juny

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, anuncia una nova convocatòria per a l’Orgull LGTB+ als carrers de València amb el lema, enguany, Els drets trans són drets humans. «És el moment de fer pressió social per a aconseguir l’aprovació d’una llei que marcarà la diferència en la vida de les persones trans», com afirma Nhabi, coordinadora del grup d’atenció en temes trans (GATT) de Lambda.

«Amb una llei parada per una baralla política, és més necessari que mai fer-nos visibles i reclamar el reconeixement legal dels drets de les nostres companyes trans», assegura Fran Fernández, coordinador general del col·lectiu LGTB+ a València, «a més de combatre el discurs d’odi de l’extrema dreta i donar a conéixer les nostres reivindicacions».

Manifestació de l’Orgull

 

La manifestació d’enguany ve condicionada per les restriccions sanitàries, per la qual cosa no serà possible celebrar la festa final en la plaça de l’Ajuntament, i tindrà lloc el dilluns 28 de juny de 2021, Dia de l’Orgull LGTB+, a les 20.00 hores.

Esta data, a més, reivindica l’origen històric d’este dia que beu dels disturbis de Stonewall als Estats Units d’Amèrica, quan dones trans van encapçalar l’enfrontament contra la policia i contra l’abús legislatiu que suposava atacar qualsevol persona fora de la norma heteropatriarcal blanca.

La manifestació tindrà com a punt de concentració l’Albereda, entre el Pont del Real i el Pont de l’Exposició. Enguany, el recorregut finalitzarà al carrer Xàtiva amb la lectura del manifest i s’evitarà entrar en la plaça de l’Ajuntament, de manera que la concentració final es faça en un lloc més ampli que permeta respectar les distàncies interpersonals.

Lambda convida a la ciutadania valenciana a participar i mostrar el seu suport a la igualtat de les persones LGTB+ amb responsabilitat, respectant la distància social i fent ús de la màscara al llarg de tot el recorregut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.