L’Orgull LGTB+ tornarà a fer-se visible als carrers de València el pròxim 28 de juny

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, anuncia una nova convocatòria per a l’Orgull LGTB+ als carrers de València amb el lema, enguany, Els drets trans són drets humans. «És el moment de fer pressió social per a aconseguir l’aprovació d’una llei que marcarà la diferència en la vida de les persones trans», com afirma Nhabi, coordinadora del grup d’atenció en temes trans (GATT) de Lambda.

«Amb una llei parada per una baralla política, és més necessari que mai fer-nos visibles i reclamar el reconeixement legal dels drets de les nostres companyes trans», assegura Fran Fernández, coordinador general del col·lectiu LGTB+ a València, «a més de combatre el discurs d’odi de l’extrema dreta i donar a conéixer les nostres reivindicacions».

Manifestació de l’Orgull

 

La manifestació d’enguany ve condicionada per les restriccions sanitàries, per la qual cosa no serà possible celebrar la festa final en la plaça de l’Ajuntament, i tindrà lloc el dilluns 28 de juny de 2021, Dia de l’Orgull LGTB+, a les 20.00 hores.

Esta data, a més, reivindica l’origen històric d’este dia que beu dels disturbis de Stonewall als Estats Units d’Amèrica, quan dones trans van encapçalar l’enfrontament contra la policia i contra l’abús legislatiu que suposava atacar qualsevol persona fora de la norma heteropatriarcal blanca.

La manifestació tindrà com a punt de concentració l’Albereda, entre el Pont del Real i el Pont de l’Exposició. Enguany, el recorregut finalitzarà al carrer Xàtiva amb la lectura del manifest i s’evitarà entrar en la plaça de l’Ajuntament, de manera que la concentració final es faça en un lloc més ampli que permeta respectar les distàncies interpersonals.

Lambda convida a la ciutadania valenciana a participar i mostrar el seu suport a la igualtat de les persones LGTB+ amb responsabilitat, respectant la distància social i fent ús de la màscara al llarg de tot el recorregut.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.