L’Orgull LGTB+ tornarà a fer-se visible als carrers de València el pròxim 28 de juny

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, anuncia una nova convocatòria per a l’Orgull LGTB+ als carrers de València amb el lema, enguany, Els drets trans són drets humans. «És el moment de fer pressió social per a aconseguir l’aprovació d’una llei que marcarà la diferència en la vida de les persones trans», com afirma Nhabi, coordinadora del grup d’atenció en temes trans (GATT) de Lambda.

«Amb una llei parada per una baralla política, és més necessari que mai fer-nos visibles i reclamar el reconeixement legal dels drets de les nostres companyes trans», assegura Fran Fernández, coordinador general del col·lectiu LGTB+ a València, «a més de combatre el discurs d’odi de l’extrema dreta i donar a conéixer les nostres reivindicacions».

Manifestació de l’Orgull

 

La manifestació d’enguany ve condicionada per les restriccions sanitàries, per la qual cosa no serà possible celebrar la festa final en la plaça de l’Ajuntament, i tindrà lloc el dilluns 28 de juny de 2021, Dia de l’Orgull LGTB+, a les 20.00 hores.

Esta data, a més, reivindica l’origen històric d’este dia que beu dels disturbis de Stonewall als Estats Units d’Amèrica, quan dones trans van encapçalar l’enfrontament contra la policia i contra l’abús legislatiu que suposava atacar qualsevol persona fora de la norma heteropatriarcal blanca.

La manifestació tindrà com a punt de concentració l’Albereda, entre el Pont del Real i el Pont de l’Exposició. Enguany, el recorregut finalitzarà al carrer Xàtiva amb la lectura del manifest i s’evitarà entrar en la plaça de l’Ajuntament, de manera que la concentració final es faça en un lloc més ampli que permeta respectar les distàncies interpersonals.

Lambda convida a la ciutadania valenciana a participar i mostrar el seu suport a la igualtat de les persones LGTB+ amb responsabilitat, respectant la distància social i fent ús de la màscara al llarg de tot el recorregut.

Últimes notícies

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.