L’Orgull LGTB+ tornarà a fer-se visible als carrers de València el pròxim 28 de juny

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, anuncia una nova convocatòria per a l’Orgull LGTB+ als carrers de València amb el lema, enguany, Els drets trans són drets humans. «És el moment de fer pressió social per a aconseguir l’aprovació d’una llei que marcarà la diferència en la vida de les persones trans», com afirma Nhabi, coordinadora del grup d’atenció en temes trans (GATT) de Lambda.

«Amb una llei parada per una baralla política, és més necessari que mai fer-nos visibles i reclamar el reconeixement legal dels drets de les nostres companyes trans», assegura Fran Fernández, coordinador general del col·lectiu LGTB+ a València, «a més de combatre el discurs d’odi de l’extrema dreta i donar a conéixer les nostres reivindicacions».

Manifestació de l’Orgull

 

La manifestació d’enguany ve condicionada per les restriccions sanitàries, per la qual cosa no serà possible celebrar la festa final en la plaça de l’Ajuntament, i tindrà lloc el dilluns 28 de juny de 2021, Dia de l’Orgull LGTB+, a les 20.00 hores.

Esta data, a més, reivindica l’origen històric d’este dia que beu dels disturbis de Stonewall als Estats Units d’Amèrica, quan dones trans van encapçalar l’enfrontament contra la policia i contra l’abús legislatiu que suposava atacar qualsevol persona fora de la norma heteropatriarcal blanca.

La manifestació tindrà com a punt de concentració l’Albereda, entre el Pont del Real i el Pont de l’Exposició. Enguany, el recorregut finalitzarà al carrer Xàtiva amb la lectura del manifest i s’evitarà entrar en la plaça de l’Ajuntament, de manera que la concentració final es faça en un lloc més ampli que permeta respectar les distàncies interpersonals.

Lambda convida a la ciutadania valenciana a participar i mostrar el seu suport a la igualtat de les persones LGTB+ amb responsabilitat, respectant la distància social i fent ús de la màscara al llarg de tot el recorregut.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.