Els pacients amb Covid-19 en les UCI ja superen la mitat del màxim de la primera ona

 

Els hospitals del territori valencià tenen ingressades en les Unitats de Cures Intensives (UCI) ara mateix a 204 persones amb coronavirus, xifra que ja supera la mitat del màxim que es va conseguir en la primera ona de la pandèmia.

 

Durant el mes d’octubre, s’han multiplicat per 2,73 els ingressos per Covid-19 en les UCI, ja que s’ha passat de 71 persones l’últim dia de setembre a 172 l’últim dia d’octubre, mentres que l’inici de novembre ha prosseguit eixe ascens i només en els dos primers dies d’esta setmana han passat a l’UCI 32 pacients més.

 

Durant la primera ona de la pandèmia, el pic d’ingressos en les UCI valencianes es va conseguir els dies 3 i 4 abril, amb un total de 386 persones en vigilància intensiva, pel que les 204 persones que actualment estan a càrrec d’eixes unitats superen ja la mitat d’eixe màxim.

 

Segons fonts del sindicat CSIF, els hospitals en els que les UCI estan «saturades» són els de Castelló, La Plana, Vinaròs, Elda, Sagunt, General d’Alacant, Orihuela, Torrevieja i Vinalopó, i també té problemes de saturació la Unitat de Reanimació dels hospitals d’Elda i Orihuela.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.