Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Els pacients amb Covid-19 en les UCI ja superen la mitat del màxim de la primera ona

 

Els hospitals del territori valencià tenen ingressades en les Unitats de Cures Intensives (UCI) ara mateix a 204 persones amb coronavirus, xifra que ja supera la mitat del màxim que es va conseguir en la primera ona de la pandèmia.

 

Durant el mes d’octubre, s’han multiplicat per 2,73 els ingressos per Covid-19 en les UCI, ja que s’ha passat de 71 persones l’últim dia de setembre a 172 l’últim dia d’octubre, mentres que l’inici de novembre ha prosseguit eixe ascens i només en els dos primers dies d’esta setmana han passat a l’UCI 32 pacients més.

 

Durant la primera ona de la pandèmia, el pic d’ingressos en les UCI valencianes es va conseguir els dies 3 i 4 abril, amb un total de 386 persones en vigilància intensiva, pel que les 204 persones que actualment estan a càrrec d’eixes unitats superen ja la mitat d’eixe màxim.

 

Segons fonts del sindicat CSIF, els hospitals en els que les UCI estan «saturades» són els de Castelló, La Plana, Vinaròs, Elda, Sagunt, General d’Alacant, Orihuela, Torrevieja i Vinalopó, i també té problemes de saturació la Unitat de Reanimació dels hospitals d’Elda i Orihuela.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.