Un panettone valencià conseguix l’or en Itàlia com un dels millors del món

 

L’empresa valenciana Fartons Polo s’ha alçat amb la ‘categoria ore‘ en l’II Campionat Internacional del Millor Panettone del Món celebrat en Itàlia. Per primera volta, un espanyol conseguix el màxim reconeixement en este certamen mundial.

 

El concurs, organitzat per la Federació Italiana de Pastisseria, Gelats i Xocolate, és el major reconeixement a este dolç d’origen milanés amb més de 300 participants de tot el món. Del 23 al 25 d’octubre, la Cinecittà Word de Roma va acollir la segona edició del certamen. Uns 300 pastissers procedents d’Itàlia, però també de la Xina, el Japó, els EUA, França, el Marroc i Espanya, es van donar cita en esta competició a on només els 100 millors van passar a la final.

 

Una prova que perseguix cada any valorar i difondre la cultura del món del dolç, des de la pastisseria fins al disseny de dolços, xocolates i gelats en tres vessants: clàssic, innovador i decoratiu, destaca la companyia de fartons en un comunicat.

 

Esta empresa d’Alboraia, en l’Horta Nord (València), porta més d’una dècada elaborant panettons, tant en la seua versió clàssica com amb llavors de xocolate. Anys d’experiència però també de formació i aprenentatge a través de cursos amb mestres pastissers de diferents països fins a perfeccionar la seua tècnica. El panettone Polo es pot trobar en el seu web i en el lloc de la De l’horta 1960 en el Mercat Central de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Arriba Digital-IA Fest, jornada en línia per a acostar la IA a xicotets municipis valencians

Digital-IA Fest se celebra este dissabte amb sessions pràctiques per a veïns de localitats valencianes de menys de 20.000 habitants. L'esdeveniment és gratuït i busca reduir la bretxa digital.

Pluja i tempestes marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb neu des de 1.400 m

Cap de setmana dominat per pluges generalitzades i tempestes en la Comunitat Valenciana, amb cota de neu entre 1.400 i 1.600 metres. El dissabte serà més intens a Castelló i el diumenge hi haurà una lleugera millora tèrmica.

La borrasca Regina deixa pluges generalitzades, vent i un marcat descens tèrmic

Regina continua este divendres amb precipitacions en la major part del país, ruixats forts en el nord-est, façana oriental i Estret, i ratxes intenses de vent.

Avís groc este dissabte a Castelló per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze. El divendres seguix el risc en la Comunitat i a Alacant per vent i onatge

La jutgessa de la DANA cita com a perit a la meteoròloga d’À Punt Victoria Roselló

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha anomenat a la meteoròloga d'À Punt com a perit el 15 d'abril i ha notificat noves transcripcions.

La Policia d’Indonèsia deté al capità del vaixell afonat amb una família valenciana en Komodo

La Policia d'Indonèsia va detindre al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo i l'acusa de negligència amb resultat mortal. El cas va passar a la Fiscalia i quedarà a l'espera de data de juí.

La Fiscalia manté la seua petició de 10,5 anys de presó per a Rafa Mir per agressió sexual i lesions

La Fiscalia de València ha confirmat la sol·licitud de 10 anys i sis mesos de presó per a Rafa Mir per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. El cas es remunta a 2024, amb processament en 2025, i inclou penes accessòries, indemnitzacions i una petició de quatre anys per al coacusado Pablo Jara.

Un detingut i quatre investigats pel robatori de 63 tones de cítrics a Carcaixent

Un operatiu de l'Equip Roca de Sueca, amb suport de Policia Local i Guàrdies Rurals, ha destapat la sostracció de 63 tones de taronges a Carcaixent. Els autors formalitzaven vendes a través d'una empresa i van obtindre 14.613 euros, amb un detingut i quatre investigats.