Un panettone valencià conseguix l’or en Itàlia com un dels millors del món

 

L’empresa valenciana Fartons Polo s’ha alçat amb la ‘categoria ore‘ en l’II Campionat Internacional del Millor Panettone del Món celebrat en Itàlia. Per primera volta, un espanyol conseguix el màxim reconeixement en este certamen mundial.

 

El concurs, organitzat per la Federació Italiana de Pastisseria, Gelats i Xocolate, és el major reconeixement a este dolç d’origen milanés amb més de 300 participants de tot el món. Del 23 al 25 d’octubre, la Cinecittà Word de Roma va acollir la segona edició del certamen. Uns 300 pastissers procedents d’Itàlia, però també de la Xina, el Japó, els EUA, França, el Marroc i Espanya, es van donar cita en esta competició a on només els 100 millors van passar a la final.

 

Una prova que perseguix cada any valorar i difondre la cultura del món del dolç, des de la pastisseria fins al disseny de dolços, xocolates i gelats en tres vessants: clàssic, innovador i decoratiu, destaca la companyia de fartons en un comunicat.

 

Esta empresa d’Alboraia, en l’Horta Nord (València), porta més d’una dècada elaborant panettons, tant en la seua versió clàssica com amb llavors de xocolate. Anys d’experiència però també de formació i aprenentatge a través de cursos amb mestres pastissers de diferents països fins a perfeccionar la seua tècnica. El panettone Polo es pot trobar en el seu web i en el lloc de la De l’horta 1960 en el Mercat Central de València.

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.