10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Un panettone valencià conseguix l’or en Itàlia com un dels millors del món

 

L’empresa valenciana Fartons Polo s’ha alçat amb la ‘categoria ore‘ en l’II Campionat Internacional del Millor Panettone del Món celebrat en Itàlia. Per primera volta, un espanyol conseguix el màxim reconeixement en este certamen mundial.

 

El concurs, organitzat per la Federació Italiana de Pastisseria, Gelats i Xocolate, és el major reconeixement a este dolç d’origen milanés amb més de 300 participants de tot el món. Del 23 al 25 d’octubre, la Cinecittà Word de Roma va acollir la segona edició del certamen. Uns 300 pastissers procedents d’Itàlia, però també de la Xina, el Japó, els EUA, França, el Marroc i Espanya, es van donar cita en esta competició a on només els 100 millors van passar a la final.

 

Una prova que perseguix cada any valorar i difondre la cultura del món del dolç, des de la pastisseria fins al disseny de dolços, xocolates i gelats en tres vessants: clàssic, innovador i decoratiu, destaca la companyia de fartons en un comunicat.

 

Esta empresa d’Alboraia, en l’Horta Nord (València), porta més d’una dècada elaborant panettons, tant en la seua versió clàssica com amb llavors de xocolate. Anys d’experiència però també de formació i aprenentatge a través de cursos amb mestres pastissers de diferents països fins a perfeccionar la seua tècnica. El panettone Polo es pot trobar en el seu web i en el lloc de la De l’horta 1960 en el Mercat Central de València.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.