11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Un panettone valencià conseguix l’or en Itàlia com un dels millors del món

 

L’empresa valenciana Fartons Polo s’ha alçat amb la ‘categoria ore‘ en l’II Campionat Internacional del Millor Panettone del Món celebrat en Itàlia. Per primera volta, un espanyol conseguix el màxim reconeixement en este certamen mundial.

 

El concurs, organitzat per la Federació Italiana de Pastisseria, Gelats i Xocolate, és el major reconeixement a este dolç d’origen milanés amb més de 300 participants de tot el món. Del 23 al 25 d’octubre, la Cinecittà Word de Roma va acollir la segona edició del certamen. Uns 300 pastissers procedents d’Itàlia, però també de la Xina, el Japó, els EUA, França, el Marroc i Espanya, es van donar cita en esta competició a on només els 100 millors van passar a la final.

 

Una prova que perseguix cada any valorar i difondre la cultura del món del dolç, des de la pastisseria fins al disseny de dolços, xocolates i gelats en tres vessants: clàssic, innovador i decoratiu, destaca la companyia de fartons en un comunicat.

 

Esta empresa d’Alboraia, en l’Horta Nord (València), porta més d’una dècada elaborant panettons, tant en la seua versió clàssica com amb llavors de xocolate. Anys d’experiència però també de formació i aprenentatge a través de cursos amb mestres pastissers de diferents països fins a perfeccionar la seua tècnica. El panettone Polo es pot trobar en el seu web i en el lloc de la De l’horta 1960 en el Mercat Central de València.

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.