Els pares només podran agarrar la baixa si el seu fill dona positiu en coronavirus

 

Este dimarts, 1 de setembre, la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha explicat tots els dubtes que existixen sobre els permisos laborals que tindran els pares dels xiquets que s’infecten per coronavirus o es vegen obligats a estar en quarantena.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Montero ha aclarit que si un xiquet dóna positiu pel Covid-19 els seus pares tindran dret a una baixa laboral, que tindrà criteri mèdic i serà declarat com a baixa per incapacitat temporal. Este permís cobrix entre el 60% i el 75% del jornal dels treballadors. A demés, també podran percebre-ho els treballadors autònoms, encara que la seua retribució varia en funció dels casos.

 

Ara bé, si el menor ha de guardar quarantena preventiva en sa casa després de contagiar-se per un company de la seua classe, l’única solució que tenen els pares per part del Govern és acollir-se al pla ‘Em Cuida‘ que permet la flexibilitat de la jornada laboral, fins i tot amb una reducció del 100%, encara que també implica una reducció salarial proporcional.

 

No obstant això, els autònoms no podran acollir-se a este pla, que va ser creat per a la negociació entre el treballador i l’empresa que, en un primer moment, anava a acabar el 22 de setembre, però a causa del creixement de la pandèmia, l’Executiu ha decidit allargar este pla d’ajuda uns mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig