Els pares només podran agarrar la baixa si el seu fill dona positiu en coronavirus

 

Este dimarts, 1 de setembre, la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha explicat tots els dubtes que existixen sobre els permisos laborals que tindran els pares dels xiquets que s’infecten per coronavirus o es vegen obligats a estar en quarantena.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Montero ha aclarit que si un xiquet dóna positiu pel Covid-19 els seus pares tindran dret a una baixa laboral, que tindrà criteri mèdic i serà declarat com a baixa per incapacitat temporal. Este permís cobrix entre el 60% i el 75% del jornal dels treballadors. A demés, també podran percebre-ho els treballadors autònoms, encara que la seua retribució varia en funció dels casos.

 

Ara bé, si el menor ha de guardar quarantena preventiva en sa casa després de contagiar-se per un company de la seua classe, l’única solució que tenen els pares per part del Govern és acollir-se al pla ‘Em Cuida‘ que permet la flexibilitat de la jornada laboral, fins i tot amb una reducció del 100%, encara que també implica una reducció salarial proporcional.

 

No obstant això, els autònoms no podran acollir-se a este pla, que va ser creat per a la negociació entre el treballador i l’empresa que, en un primer moment, anava a acabar el 22 de setembre, però a causa del creixement de la pandèmia, l’Executiu ha decidit allargar este pla d’ajuda uns mesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.