Els pares només podran agarrar la baixa si el seu fill dona positiu en coronavirus

 

Este dimarts, 1 de setembre, la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha explicat tots els dubtes que existixen sobre els permisos laborals que tindran els pares dels xiquets que s’infecten per coronavirus o es vegen obligats a estar en quarantena.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Montero ha aclarit que si un xiquet dóna positiu pel Covid-19 els seus pares tindran dret a una baixa laboral, que tindrà criteri mèdic i serà declarat com a baixa per incapacitat temporal. Este permís cobrix entre el 60% i el 75% del jornal dels treballadors. A demés, també podran percebre-ho els treballadors autònoms, encara que la seua retribució varia en funció dels casos.

 

Ara bé, si el menor ha de guardar quarantena preventiva en sa casa després de contagiar-se per un company de la seua classe, l’única solució que tenen els pares per part del Govern és acollir-se al pla ‘Em Cuida‘ que permet la flexibilitat de la jornada laboral, fins i tot amb una reducció del 100%, encara que també implica una reducció salarial proporcional.

 

No obstant això, els autònoms no podran acollir-se a este pla, que va ser creat per a la negociació entre el treballador i l’empresa que, en un primer moment, anava a acabar el 22 de setembre, però a causa del creixement de la pandèmia, l’Executiu ha decidit allargar este pla d’ajuda uns mesos.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.