18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Els pares només podran agarrar la baixa si el seu fill dona positiu en coronavirus

 

Este dimarts, 1 de setembre, la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha explicat tots els dubtes que existixen sobre els permisos laborals que tindran els pares dels xiquets que s’infecten per coronavirus o es vegen obligats a estar en quarantena.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Montero ha aclarit que si un xiquet dóna positiu pel Covid-19 els seus pares tindran dret a una baixa laboral, que tindrà criteri mèdic i serà declarat com a baixa per incapacitat temporal. Este permís cobrix entre el 60% i el 75% del jornal dels treballadors. A demés, també podran percebre-ho els treballadors autònoms, encara que la seua retribució varia en funció dels casos.

 

Ara bé, si el menor ha de guardar quarantena preventiva en sa casa després de contagiar-se per un company de la seua classe, l’única solució que tenen els pares per part del Govern és acollir-se al pla ‘Em Cuida‘ que permet la flexibilitat de la jornada laboral, fins i tot amb una reducció del 100%, encara que també implica una reducció salarial proporcional.

 

No obstant això, els autònoms no podran acollir-se a este pla, que va ser creat per a la negociació entre el treballador i l’empresa que, en un primer moment, anava a acabar el 22 de setembre, però a causa del creixement de la pandèmia, l’Executiu ha decidit allargar este pla d’ajuda uns mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rosa Álvarez ha demanat justícia per la DANA i ha acusat el Govern valencià de negligència

La presidenta de l'Associació Víctimes Mortals Dana 29-O ha reclamat justícia davant Les Corts i ha denunciat negligència del Govern valencià. Ha exigit responsabilitats polítiques a Carlos Mazón i ha criticat el veto a les víctimes en la comissió.

Alacant xifra en 46 els pisos públics investigats sense empadronats a la Platja de Sant Joan

L'Ajuntament ha detectat 46 de 140 vivendes de la promoció Els Naus sense ningú empadronat i traslladarà les dades al jutjat. També observa indicis d'altres irregularitats.

Normalitzat el servici en les línies 2 i 7 després d’un robatori de cable; la 1 manté retards

El servici s'ha restablit en les línies 2 i 7 després de la reparació del cable sostret, mentres la línia 1 seguix amb demores. Els treballs continuen fins a recuperar la normalitat.

L’Audiència de València ordena obrir el juí oral a Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral a Mónica Oltra i a altres nou pel presumpte encobriment dels abusos a una menor. La decisió revoca la negativa prèvia i aprecia base indiciària suficient per a enjudiciar els fets.

Consum va facturar 891 milions a la seua franquícia Charter en 2025 i va obrir 41 botigues

Consum va incrementar un 14,02% la facturació a la seua franquícia Charter en 2025, fins a 891,11 milions, i va elevar la xarxa a 504 botigues. El 73% de les obertures es va concentrar en la Comunitat Valenciana i Catalunya; per a 2026 preveu 37 noves botigues i una alça del 8,2%.

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La Comunitat Valenciana suma 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener i puja preus un 6%

La Comunitat Valenciana va registrar 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener, amb preus un 6% més cars. El turista estranger va aportar més nits malgrat arribar en menor número.

El Llevant necessita huit triomfs en tretze jornades per a depassar els 40 punts

Penúltim amb 18 punts, l'equip ha de sumar 24 més per a arribar a 42, el llindar que sol assegurar la salvació. Enfronta quatre dols directes que marcaran el seu futur.