Els pediatres valencians afirmen que el control de la pandèmia és inabordable

 

Els pediatres valencians denuncien que l’inici de curs escolar està «desbordant les previsions» i el control de la pandèmia de coronavirus «resulta inabordable amb el personal disponible», pel que demanen a la Conselleria de Sanitat que estudie urgentment diferents mesures que eviten «el col·lapse».

 

Per a «poder alleujar» l’actual situació, els pediatres reclamen a la Conselleria, en un escrit al que ha tingut accés EFE, que reforce l’Atenció Primària amb més especialistes i, si això no és possible, valore la incorporació a temps parcial de pediatres jubilats o que provinguen de l’àmbit privat.

 

Les societats de Pediatria del territori valencià han remés un escrit a la Conselleria a on alerten de la «preocupant situació assistencial» en què es troben i consideren «inacceptable» que en alguns centres de salut hi haja «demores excessives per a conseguir cita, quan encara no han començat a circular els virus propis de l’hivern».

 

L’escrit, dirigit a la consellera, la secretària autonòmica de Salut Pública i les directores generals d’Assistència Sanitària i Recursos Humans, ha sigut remés per la Societat Valenciana de Pediatria (SVP), la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AvalPap) i l’Associació de Pediatria Extrahospitalària de la provincia d’Alacant (APEPA).

 

Estan assumint concultes excessives

Segons indiquen en l’escrit, moltes agendes professionals estan assumint «consultes excessives» de pacients diaris i temen que això «puga implicar que processos que requerisquen una assistència prioritària queden desatesos, amb greus conseqüències per a la salut de la nostra població infantil».

 

Al seu juí, estes circumstàncies, unides a l’«augment de la crispació social», suposen una «important deterioració de la nostra imatge pública» que, asseguren, s’ha «multiplicat a partir de la posada en marxa del sistema de consultes telefòniques com a mètode de garbellat».

 

«Érem conscients que seria un hivern molt complicat, però l’inici de curs està desbordant estes previsions», afirmen en l’escrit, i assenyalen que es necessiten «mesures urgents» perquè els protocols actuals depositen en ells «multitud de faenes  afegides a les habituals, obliguen a garbellar multitud de símptomes lleus i el control de la pandèmia resulta inabordable amb el personal disponible».

 

Per això, creuen que la Conselleria hauria de prendre «mesures urgents» per a revertir esta situació i suggerixen crear un grup de treball específic en matèria de pediatria d’atenció primària «des del que analitzar este escenari i fer propostes per a revertir-lo».

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.