Els pediatres valencians afirmen que el control de la pandèmia és inabordable

 

Els pediatres valencians denuncien que l’inici de curs escolar està «desbordant les previsions» i el control de la pandèmia de coronavirus «resulta inabordable amb el personal disponible», pel que demanen a la Conselleria de Sanitat que estudie urgentment diferents mesures que eviten «el col·lapse».

 

Per a «poder alleujar» l’actual situació, els pediatres reclamen a la Conselleria, en un escrit al que ha tingut accés EFE, que reforce l’Atenció Primària amb més especialistes i, si això no és possible, valore la incorporació a temps parcial de pediatres jubilats o que provinguen de l’àmbit privat.

 

Les societats de Pediatria del territori valencià han remés un escrit a la Conselleria a on alerten de la «preocupant situació assistencial» en què es troben i consideren «inacceptable» que en alguns centres de salut hi haja «demores excessives per a conseguir cita, quan encara no han començat a circular els virus propis de l’hivern».

 

L’escrit, dirigit a la consellera, la secretària autonòmica de Salut Pública i les directores generals d’Assistència Sanitària i Recursos Humans, ha sigut remés per la Societat Valenciana de Pediatria (SVP), la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AvalPap) i l’Associació de Pediatria Extrahospitalària de la provincia d’Alacant (APEPA).

 

Estan assumint concultes excessives

Segons indiquen en l’escrit, moltes agendes professionals estan assumint «consultes excessives» de pacients diaris i temen que això «puga implicar que processos que requerisquen una assistència prioritària queden desatesos, amb greus conseqüències per a la salut de la nostra població infantil».

 

Al seu juí, estes circumstàncies, unides a l’«augment de la crispació social», suposen una «important deterioració de la nostra imatge pública» que, asseguren, s’ha «multiplicat a partir de la posada en marxa del sistema de consultes telefòniques com a mètode de garbellat».

 

«Érem conscients que seria un hivern molt complicat, però l’inici de curs està desbordant estes previsions», afirmen en l’escrit, i assenyalen que es necessiten «mesures urgents» perquè els protocols actuals depositen en ells «multitud de faenes  afegides a les habituals, obliguen a garbellar multitud de símptomes lleus i el control de la pandèmia resulta inabordable amb el personal disponible».

 

Per això, creuen que la Conselleria hauria de prendre «mesures urgents» per a revertir esta situació i suggerixen crear un grup de treball específic en matèria de pediatria d’atenció primària «des del que analitzar este escenari i fer propostes per a revertir-lo».

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.