16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Els pediatres valencians afirmen que el control de la pandèmia és inabordable

 

Els pediatres valencians denuncien que l’inici de curs escolar està «desbordant les previsions» i el control de la pandèmia de coronavirus «resulta inabordable amb el personal disponible», pel que demanen a la Conselleria de Sanitat que estudie urgentment diferents mesures que eviten «el col·lapse».

 

Per a «poder alleujar» l’actual situació, els pediatres reclamen a la Conselleria, en un escrit al que ha tingut accés EFE, que reforce l’Atenció Primària amb més especialistes i, si això no és possible, valore la incorporació a temps parcial de pediatres jubilats o que provinguen de l’àmbit privat.

 

Les societats de Pediatria del territori valencià han remés un escrit a la Conselleria a on alerten de la «preocupant situació assistencial» en què es troben i consideren «inacceptable» que en alguns centres de salut hi haja «demores excessives per a conseguir cita, quan encara no han començat a circular els virus propis de l’hivern».

 

L’escrit, dirigit a la consellera, la secretària autonòmica de Salut Pública i les directores generals d’Assistència Sanitària i Recursos Humans, ha sigut remés per la Societat Valenciana de Pediatria (SVP), la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AvalPap) i l’Associació de Pediatria Extrahospitalària de la provincia d’Alacant (APEPA).

 

Estan assumint concultes excessives

Segons indiquen en l’escrit, moltes agendes professionals estan assumint «consultes excessives» de pacients diaris i temen que això «puga implicar que processos que requerisquen una assistència prioritària queden desatesos, amb greus conseqüències per a la salut de la nostra població infantil».

 

Al seu juí, estes circumstàncies, unides a l’«augment de la crispació social», suposen una «important deterioració de la nostra imatge pública» que, asseguren, s’ha «multiplicat a partir de la posada en marxa del sistema de consultes telefòniques com a mètode de garbellat».

 

«Érem conscients que seria un hivern molt complicat, però l’inici de curs està desbordant estes previsions», afirmen en l’escrit, i assenyalen que es necessiten «mesures urgents» perquè els protocols actuals depositen en ells «multitud de faenes  afegides a les habituals, obliguen a garbellar multitud de símptomes lleus i el control de la pandèmia resulta inabordable amb el personal disponible».

 

Per això, creuen que la Conselleria hauria de prendre «mesures urgents» per a revertir esta situació i suggerixen crear un grup de treball específic en matèria de pediatria d’atenció primària «des del que analitzar este escenari i fer propostes per a revertir-lo».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alacant suspén el dissabte ramblero i ajorna el Carnestoltes al divendres 20 pel vent

L'Ajuntament ha suspés el dissabte ramblero del dia 14 per l'alerta taronja de vent i trasllada la celebració del Carnestoltes a la nit del divendres 20. La mesura inclou restriccions en terrasses, esport a l'aire lliure i tancament del cementeri fins al diumenge a les 8.

Pedro Martínez alerta d’un viatge dur i de la incòmoda pista d’Andorra

El tècnic del València Basket va advertir de la dificultat del dol a Andorra pel desplaçament, la incomoditat de la pista i el canvi d'entrenador rival. També va assenyalar el desgast després de l'Eurolliga i les molèsties de Matt Costello.

La Fiscalia manté 10 anys de presó per al presumpte patró d’una pastera amb quatre morts

La Fiscalia d'Alacant ha mantingut la petició de 10 anys de presó per a un home acusat de dirigir una pastera en la qual van morir quatre tripulants. L'acusat nega ser el patró i el juí ha quedat vist per a sentència.

Luis Vázquez amenaça al Vila-real en el Coliseum

El Getafe rep a un Vila-real que ha recuperat la victòria, amb Luis Vázquez en ratxa com a focus del perill. Marcelino aconseguix 200 partits entre baixes i un calendari atapeït.

Maig obrirà la final del Benidorm Fest 2026 i Tony Grox i LucyCalys la tancaran

La final del dissabte s'obrirà amb Maig i es tancarà amb Tony Grox i LucyCalys, amb els favorits concentrats al final. És la primera edició sense Eurovisió i amb nous premis.

L’Europeu d’atletisme València 2027 arranca amb la presentació del logo i focus en el llegat

L'organització de l'Europeu d'atletisme de 2027 a València va donar el tret d'eixida amb la seua identitat visual i un missatge comú: deixar un llegat durador. Autoritats i exatletas van destacar l'impuls a infraestructures, llicències i projecció internacional que portarà la cita en el Velòdrom Luis Puig.

Restablida la circulació en la Línia 1 de Metrovalencia entre Alberic i Castelló amb possibles retards

La Línia 1 ha quedat restablida este divendres després de diverses hores d'interrupció pel trencament d'una catenària entre Alberic i Castelló. Metrovalencia ha advertit de demores mentres es normalitza la freqüència.

Bernabé ha assegurat que el PSPV donaria suport a una ordenança abolicionista de prostitució a València i ha oferit un pacte a Catalá

La líder del PSPV a València ha proposat a l'alcaldessa un pacte per a aprovar una ordenança abolicionista que sancione a clients i a la terceria locativa i reforce la protecció a les dones, després de la denúncia veïnal de repunt en Velluters.