Els pediatres valencians afirmen que el control de la pandèmia és inabordable

 

Els pediatres valencians denuncien que l’inici de curs escolar està «desbordant les previsions» i el control de la pandèmia de coronavirus «resulta inabordable amb el personal disponible», pel que demanen a la Conselleria de Sanitat que estudie urgentment diferents mesures que eviten «el col·lapse».

 

Per a «poder alleujar» l’actual situació, els pediatres reclamen a la Conselleria, en un escrit al que ha tingut accés EFE, que reforce l’Atenció Primària amb més especialistes i, si això no és possible, valore la incorporació a temps parcial de pediatres jubilats o que provinguen de l’àmbit privat.

 

Les societats de Pediatria del territori valencià han remés un escrit a la Conselleria a on alerten de la «preocupant situació assistencial» en què es troben i consideren «inacceptable» que en alguns centres de salut hi haja «demores excessives per a conseguir cita, quan encara no han començat a circular els virus propis de l’hivern».

 

L’escrit, dirigit a la consellera, la secretària autonòmica de Salut Pública i les directores generals d’Assistència Sanitària i Recursos Humans, ha sigut remés per la Societat Valenciana de Pediatria (SVP), la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AvalPap) i l’Associació de Pediatria Extrahospitalària de la provincia d’Alacant (APEPA).

 

Estan assumint concultes excessives

Segons indiquen en l’escrit, moltes agendes professionals estan assumint «consultes excessives» de pacients diaris i temen que això «puga implicar que processos que requerisquen una assistència prioritària queden desatesos, amb greus conseqüències per a la salut de la nostra població infantil».

 

Al seu juí, estes circumstàncies, unides a l’«augment de la crispació social», suposen una «important deterioració de la nostra imatge pública» que, asseguren, s’ha «multiplicat a partir de la posada en marxa del sistema de consultes telefòniques com a mètode de garbellat».

 

«Érem conscients que seria un hivern molt complicat, però l’inici de curs està desbordant estes previsions», afirmen en l’escrit, i assenyalen que es necessiten «mesures urgents» perquè els protocols actuals depositen en ells «multitud de faenes  afegides a les habituals, obliguen a garbellar multitud de símptomes lleus i el control de la pandèmia resulta inabordable amb el personal disponible».

 

Per això, creuen que la Conselleria hauria de prendre «mesures urgents» per a revertir esta situació i suggerixen crear un grup de treball específic en matèria de pediatria d’atenció primària «des del que analitzar este escenari i fer propostes per a revertir-lo».

Últimes notícies

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.