Pedro Sánchez advertix que «el pitjor està per arribar»

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença

El president avisa que el pitjor està per arribar  | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha demanat este dissabte als ciutadans que es preparen emocionalment per al final de la pròxima setmana perquè «arribaran dies molt durs» i ha situat l’«impacte de l’ona més dura» per a finals de la setmana que ve. «El pitjor està per arribar», ha insistit.

 

D’esta manera ho ha manifestat esta passada nit, durant una compareixença que ha començat cap a les nou i mitja i en la que ha fet balanç de la primera setmana d’aplicació del decret pel que es va declarar l’estat d’alarma.

 

Amb el seu discurs, Sánchez ha tractat de preparar als ciutadans per als moments més durs que, com ha anunciat, estan per arribar. «Estem en un moment molt crític i arribaran dies molt durs, per als que ens hem de preparar des del punt de vista psicològic, emocional».

 

«Posarà a prova totes les nostres capacitats morals»

El president del Govern ha situat els pitjors moments a finals de la pròxima setmana, moment en què ha demanat als espanyols que arriben «molt forts, molt forts». «Encara hem de rebre l’impacte de l’ona més dura que posarà a prova totes les nostres capacitats morals», ha transmés emocionat.

 

Durant la seua intervenció, Pedro Sánchez ha admés que Espanya és un dels països més afectats d’Europa per la pandèmia i ha reconegut que el virus té particularitats diferents dels de la grip comuna i és que es propaga molt més de pressa i que la seua mortalitat és més alta.

 

Per això, ha insistit en la necessitat de complir amb les mesures adoptades pel Govern de confinament dels ciutadans. De fet, una de les majors preocupacions que ha transmés és la de «guanyar temps», que es necessita per dos motius. D’una banda, per a preparar el sistema sanitari per a poder atendre a tots els infectats i, per un altre, per a conseguir que es trobe una vacuna.

 

La situació més greu després de la Guerra Mundial

Pedro Sánchez ha assegurat que esta és una «catàstrofe» per a la que la humanitat no estava preparada i ha apuntat que els líders mundials reconeixen que la situació és la més greu des de la Segona Guerra Mundial. Fins i tot ha exposat que, en Espanya, només els molt majors, els que van viure la guerra, guarden en la seua memòria situacions col·lectives més dures que les de hui.

 

Les altres generacions, ha afegit, «mai havien hagut de fer front a una cosa tan dura i difícil» i creu que és en l’adversitat quan es demostra de veres de quina matèria estem fets. «Quan tot això passe, i passarà prompte, sabrem si som generosos o valents, si ens limitem a queixar-nos o si vam ser els que ajudarem a combatre-ho», ha precisat.

 

Sánchez ha insistit també que tots els països del món patiran l’embat de la pandèmia i ja estan adoptant mesures extremes. D’altra banda, a pesar de què ha admés que Espanya és un dels països a on la crisi és més greu, juntament amb Itàlia, tampoc ha donat una explicació clara del perquè.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.