Pedro Sánchez convoca les Eleccions generals per al pròxim 28 d’abril

 

Aquest matí compareixia el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per anunciar la dissolució de les Corts, i per tant, la convocatòria d’eleccions generals, així com concretar la data exacta d’aquestes, el pròxim 28 d’abril, després que el Congrés dels Diputats tombara aquesta mateixa setmana els Pressupostos Generals de l’Estat.

 

Sánchez ha recordat durant la compareixença els motius que van dur fa nou mesos a la moció de censura al govern del Partit Popular i Mariano Rajoy. Així, ha comentat la condemna per corrupció al PP que va desencadenar els fets, i segons paraules del president, es va fe la moció enfront d’un govern que no atenia a les necessitats de l’Estat.

 

El president ha assenyalat que va ser la majoria del Parlament qui va donar suport a la moció. Així mateix, destacava que aquesta moció tenia intenció de ser constructiva, per constituir un nou govern, tal com es contempla a la Constitució.

 

Sánchez també ha agraït a les persones que van fer possible el govern, i al seu equip de ministres, pel paper desenvolupat durant aquests mesos. Ha assenyalat, a més, els eixos del govern sorgit en juny, incidint en el creixement econòmic, la recuperació de l’Estat del benestar, i la regeneració democràtica de les institucions. Posteriorment ha recordat les actuacions fetes, i les paralitzades, al llarg d’aquests mesos, en el Congrés dels Diputats.

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.