Pedro Sánchez convoca les Eleccions generals per al pròxim 28 d’abril

 

Aquest matí compareixia el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per anunciar la dissolució de les Corts, i per tant, la convocatòria d’eleccions generals, així com concretar la data exacta d’aquestes, el pròxim 28 d’abril, després que el Congrés dels Diputats tombara aquesta mateixa setmana els Pressupostos Generals de l’Estat.

 

Sánchez ha recordat durant la compareixença els motius que van dur fa nou mesos a la moció de censura al govern del Partit Popular i Mariano Rajoy. Així, ha comentat la condemna per corrupció al PP que va desencadenar els fets, i segons paraules del president, es va fe la moció enfront d’un govern que no atenia a les necessitats de l’Estat.

 

El president ha assenyalat que va ser la majoria del Parlament qui va donar suport a la moció. Així mateix, destacava que aquesta moció tenia intenció de ser constructiva, per constituir un nou govern, tal com es contempla a la Constitució.

 

Sánchez també ha agraït a les persones que van fer possible el govern, i al seu equip de ministres, pel paper desenvolupat durant aquests mesos. Ha assenyalat, a més, els eixos del govern sorgit en juny, incidint en el creixement econòmic, la recuperació de l’Estat del benestar, i la regeneració democràtica de les institucions. Posteriorment ha recordat les actuacions fetes, i les paralitzades, al llarg d’aquests mesos, en el Congrés dels Diputats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.