18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Pedro Sánchez convoca les Eleccions generals per al pròxim 28 d’abril

 

Aquest matí compareixia el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per anunciar la dissolució de les Corts, i per tant, la convocatòria d’eleccions generals, així com concretar la data exacta d’aquestes, el pròxim 28 d’abril, després que el Congrés dels Diputats tombara aquesta mateixa setmana els Pressupostos Generals de l’Estat.

 

Sánchez ha recordat durant la compareixença els motius que van dur fa nou mesos a la moció de censura al govern del Partit Popular i Mariano Rajoy. Així, ha comentat la condemna per corrupció al PP que va desencadenar els fets, i segons paraules del president, es va fe la moció enfront d’un govern que no atenia a les necessitats de l’Estat.

 

El president ha assenyalat que va ser la majoria del Parlament qui va donar suport a la moció. Així mateix, destacava que aquesta moció tenia intenció de ser constructiva, per constituir un nou govern, tal com es contempla a la Constitució.

 

Sánchez també ha agraït a les persones que van fer possible el govern, i al seu equip de ministres, pel paper desenvolupat durant aquests mesos. Ha assenyalat, a més, els eixos del govern sorgit en juny, incidint en el creixement econòmic, la recuperació de l’Estat del benestar, i la regeneració democràtica de les institucions. Posteriorment ha recordat les actuacions fetes, i les paralitzades, al llarg d’aquests mesos, en el Congrés dels Diputats.

Últimes notícies

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges