14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Pedro Sánchez convoca les Eleccions generals per al pròxim 28 d’abril

 

Aquest matí compareixia el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per anunciar la dissolució de les Corts, i per tant, la convocatòria d’eleccions generals, així com concretar la data exacta d’aquestes, el pròxim 28 d’abril, després que el Congrés dels Diputats tombara aquesta mateixa setmana els Pressupostos Generals de l’Estat.

 

Sánchez ha recordat durant la compareixença els motius que van dur fa nou mesos a la moció de censura al govern del Partit Popular i Mariano Rajoy. Així, ha comentat la condemna per corrupció al PP que va desencadenar els fets, i segons paraules del president, es va fe la moció enfront d’un govern que no atenia a les necessitats de l’Estat.

 

El president ha assenyalat que va ser la majoria del Parlament qui va donar suport a la moció. Així mateix, destacava que aquesta moció tenia intenció de ser constructiva, per constituir un nou govern, tal com es contempla a la Constitució.

 

Sánchez també ha agraït a les persones que van fer possible el govern, i al seu equip de ministres, pel paper desenvolupat durant aquests mesos. Ha assenyalat, a més, els eixos del govern sorgit en juny, incidint en el creixement econòmic, la recuperació de l’Estat del benestar, i la regeneració democràtica de les institucions. Posteriorment ha recordat les actuacions fetes, i les paralitzades, al llarg d’aquests mesos, en el Congrés dels Diputats.

Últimes notícies

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.