Pedro Sánchez convoca les Eleccions generals per al pròxim 28 d’abril

 

Aquest matí compareixia el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per anunciar la dissolució de les Corts, i per tant, la convocatòria d’eleccions generals, així com concretar la data exacta d’aquestes, el pròxim 28 d’abril, després que el Congrés dels Diputats tombara aquesta mateixa setmana els Pressupostos Generals de l’Estat.

 

Sánchez ha recordat durant la compareixença els motius que van dur fa nou mesos a la moció de censura al govern del Partit Popular i Mariano Rajoy. Així, ha comentat la condemna per corrupció al PP que va desencadenar els fets, i segons paraules del president, es va fe la moció enfront d’un govern que no atenia a les necessitats de l’Estat.

 

El president ha assenyalat que va ser la majoria del Parlament qui va donar suport a la moció. Així mateix, destacava que aquesta moció tenia intenció de ser constructiva, per constituir un nou govern, tal com es contempla a la Constitució.

 

Sánchez també ha agraït a les persones que van fer possible el govern, i al seu equip de ministres, pel paper desenvolupat durant aquests mesos. Ha assenyalat, a més, els eixos del govern sorgit en juny, incidint en el creixement econòmic, la recuperació de l’Estat del benestar, i la regeneració democràtica de les institucions. Posteriorment ha recordat les actuacions fetes, i les paralitzades, al llarg d’aquests mesos, en el Congrés dels Diputats.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.