Pere Fuset deixa la Regidoria de Festes pel cas Vivers

Imatge d’arxiu del regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset | Europa Press

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat este dimarts que abandona estes competències després de què divendres passat el Jutjat d’Instrucció 18 de València acordara l’obertura de juí oral contra ell, altres quatre acusats i dos empreses per l’accident mortal d’un treballador en els jardins de Vivers. Fuset, que serà substituït en Cultura Festiva per Carlos Galiana, mantindrà la regidoria d’Administració Electrònica.

 

El jutge va acordar deduir testimoniatge per un possible delicte de prevaricació contra l’edil en relació a l’adjudicació a l’empresa que va muntar les grades per als concerts de la Fira de Juliol de 2017 de l’explotació d’un establiment hostaler en els voltants del lloc de celebració dels concerts en Vivers.

 

En l’acte, el magistrat reclamava als acusats com a presumptes responsables d’un delicte contra la vida i la salut dels treballadors i d’un delicte d’homicidi imprudent que prestaren una fiança conjunta i solidària de 450.000 euros.

 

Els fets que van donar lloc a la investigació judicial i han acabat amb la decisió de Fuset d’apartar-se de les competències de Cultura Festiva es van produir el 27 de juny de 2017 quan un operari que treballava en la construcció d’unes grades amb capacitat per a mil persones per als concerts musicals de la Fira de Juliol va xafar una taula i va caure des d’una altura de 3 metres, es va pegar un colp en el cap i va morir uns dies després en un hospital de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.