11.5 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Pere Fuset deixa la Regidoria de Festes pel cas Vivers

Imatge d’arxiu del regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset | Europa Press

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat este dimarts que abandona estes competències després de què divendres passat el Jutjat d’Instrucció 18 de València acordara l’obertura de juí oral contra ell, altres quatre acusats i dos empreses per l’accident mortal d’un treballador en els jardins de Vivers. Fuset, que serà substituït en Cultura Festiva per Carlos Galiana, mantindrà la regidoria d’Administració Electrònica.

 

El jutge va acordar deduir testimoniatge per un possible delicte de prevaricació contra l’edil en relació a l’adjudicació a l’empresa que va muntar les grades per als concerts de la Fira de Juliol de 2017 de l’explotació d’un establiment hostaler en els voltants del lloc de celebració dels concerts en Vivers.

 

En l’acte, el magistrat reclamava als acusats com a presumptes responsables d’un delicte contra la vida i la salut dels treballadors i d’un delicte d’homicidi imprudent que prestaren una fiança conjunta i solidària de 450.000 euros.

 

Els fets que van donar lloc a la investigació judicial i han acabat amb la decisió de Fuset d’apartar-se de les competències de Cultura Festiva es van produir el 27 de juny de 2017 quan un operari que treballava en la construcció d’unes grades amb capacitat per a mil persones per als concerts musicals de la Fira de Juliol va xafar una taula i va caure des d’una altura de 3 metres, es va pegar un colp en el cap i va morir uns dies després en un hospital de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.

Cel nuvolós a València i Alacant i màximes en descens este dijous en la Comunitat

Jornada amb cel nuvolós a València i Alacant i intervals a Castelló. Descendixen les màximes de forma generalitzada i les mínimes baixen a l'interior nord.

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.