Pere Fuset deixa la Regidoria de Festes pel cas Vivers

Imatge d’arxiu del regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset | Europa Press

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat este dimarts que abandona estes competències després de què divendres passat el Jutjat d’Instrucció 18 de València acordara l’obertura de juí oral contra ell, altres quatre acusats i dos empreses per l’accident mortal d’un treballador en els jardins de Vivers. Fuset, que serà substituït en Cultura Festiva per Carlos Galiana, mantindrà la regidoria d’Administració Electrònica.

 

El jutge va acordar deduir testimoniatge per un possible delicte de prevaricació contra l’edil en relació a l’adjudicació a l’empresa que va muntar les grades per als concerts de la Fira de Juliol de 2017 de l’explotació d’un establiment hostaler en els voltants del lloc de celebració dels concerts en Vivers.

 

En l’acte, el magistrat reclamava als acusats com a presumptes responsables d’un delicte contra la vida i la salut dels treballadors i d’un delicte d’homicidi imprudent que prestaren una fiança conjunta i solidària de 450.000 euros.

 

Els fets que van donar lloc a la investigació judicial i han acabat amb la decisió de Fuset d’apartar-se de les competències de Cultura Festiva es van produir el 27 de juny de 2017 quan un operari que treballava en la construcció d’unes grades amb capacitat per a mil persones per als concerts musicals de la Fira de Juliol va xafar una taula i va caure des d’una altura de 3 metres, es va pegar un colp en el cap i va morir uns dies després en un hospital de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Danny Ocean donarà la recaptació de la seua gira a ONG per a les víctimes del terratrémol a Veneçuela

Danny Ocean ha anunciat als Concerts de Vivers de València que donarà tota la recaptació de la seua gira a ONG que ajuden les víctimes del terratrémol de Veneçuela, mentre els Concerts de Vivers viuen una edició amb plens absoluts i grans noms internacionals.

El professorat valencià tindrà sis dies retribuïts de lliure disposició per curs des de 2026-2027

Educació ha regulat per primera vegada els assumptes particulars retribuïts del professorat no universitari i implantarà sis dies de lliure disposició per curs a partir de 2026-2027, amb fortes restriccions que han sigut criticades pels sindicats.

Tallada la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló per un incendi pròxim a les vies

Un incendi en un camp al terme de Villanueva de Castellón ha obligat a tallar la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló i a posar autobusos alternatius.

Brancou Badio, a un pas de deixar el València Basket rumb a Panathinaikos

Brancou Badio ja és a Atenes per a passar el reconeixement mèdic amb el Panathinaikos, que preveu pagar la seua clàusula d’eixida del València Basket.

L’IVAM mostra l’evolució de l’Albufera amb Sorolla, fotos i vídeos en una gran exposició

L’IVAM exhibix fins al 18 de juliol més de 200 obres sobre l’Albufera, amb peces de Sorolla, fotografia històrica i projectes artístics actuals.

Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna i finançarà també una sala multiusos amb més d’1,1 milions d’euros del Pla Obert.

El Consell Jurídic Consultiu demana que la llei d’Acompanyament arribe abans i alerta de la seua complexitat

La presidenta del Consell Jurídic Consultiu, Margarita Soler, considera desitjable que la llei d’Acompanyament es presente amb més antelació i adverteix que modificar moltes normes en una sola llei és una tècnica deficient.

Sato s’entrena a soles a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València

El japonés Ryunosuke Sato ha fet treball individual a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València CF i la seua incorporació al grup dependrà de com es trobe després d’un llarg viatge des de Tòquio.