7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Pere Fuset deixa la Regidoria de Festes pel cas Vivers

Imatge d’arxiu del regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset | Europa Press

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat este dimarts que abandona estes competències després de què divendres passat el Jutjat d’Instrucció 18 de València acordara l’obertura de juí oral contra ell, altres quatre acusats i dos empreses per l’accident mortal d’un treballador en els jardins de Vivers. Fuset, que serà substituït en Cultura Festiva per Carlos Galiana, mantindrà la regidoria d’Administració Electrònica.

 

El jutge va acordar deduir testimoniatge per un possible delicte de prevaricació contra l’edil en relació a l’adjudicació a l’empresa que va muntar les grades per als concerts de la Fira de Juliol de 2017 de l’explotació d’un establiment hostaler en els voltants del lloc de celebració dels concerts en Vivers.

 

En l’acte, el magistrat reclamava als acusats com a presumptes responsables d’un delicte contra la vida i la salut dels treballadors i d’un delicte d’homicidi imprudent que prestaren una fiança conjunta i solidària de 450.000 euros.

 

Els fets que van donar lloc a la investigació judicial i han acabat amb la decisió de Fuset d’apartar-se de les competències de Cultura Festiva es van produir el 27 de juny de 2017 quan un operari que treballava en la construcció d’unes grades amb capacitat per a mil persones per als concerts musicals de la Fira de Juliol va xafar una taula i va caure des d’una altura de 3 metres, es va pegar un colp en el cap i va morir uns dies després en un hospital de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.