11.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Pere Fuset deixa la Regidoria de Festes pel cas Vivers

Imatge d’arxiu del regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset | Europa Press

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat este dimarts que abandona estes competències després de què divendres passat el Jutjat d’Instrucció 18 de València acordara l’obertura de juí oral contra ell, altres quatre acusats i dos empreses per l’accident mortal d’un treballador en els jardins de Vivers. Fuset, que serà substituït en Cultura Festiva per Carlos Galiana, mantindrà la regidoria d’Administració Electrònica.

 

El jutge va acordar deduir testimoniatge per un possible delicte de prevaricació contra l’edil en relació a l’adjudicació a l’empresa que va muntar les grades per als concerts de la Fira de Juliol de 2017 de l’explotació d’un establiment hostaler en els voltants del lloc de celebració dels concerts en Vivers.

 

En l’acte, el magistrat reclamava als acusats com a presumptes responsables d’un delicte contra la vida i la salut dels treballadors i d’un delicte d’homicidi imprudent que prestaren una fiança conjunta i solidària de 450.000 euros.

 

Els fets que van donar lloc a la investigació judicial i han acabat amb la decisió de Fuset d’apartar-se de les competències de Cultura Festiva es van produir el 27 de juny de 2017 quan un operari que treballava en la construcció d’unes grades amb capacitat per a mil persones per als concerts musicals de la Fira de Juliol va xafar una taula i va caure des d’una altura de 3 metres, es va pegar un colp en el cap i va morir uns dies després en un hospital de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.