70.000 persones rebran la vacuna durant la setmana a pesar de paralitzar-se AstraZeneca

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dimarts que, a pesar de la paralització del procés de vacunació de la dosi d’AstraZeneca, durant esta setmana s’inocularan entre 60.000 i 70.000 vacunes de Pfizer i Moderna perquè la vacunació és «el gran actiu que tenim».

 

Per tant, se seguirà amb el pla establit i espera que, després del que decidisca l’Agència Europea del Medicament (EMA), AstraZeneca no siga descartable en este procés. «En la mesura que tinguem major aportació de vacunes seguirem amb este full de ruta assenyalat en els grups fonamentals de major vulnerabilitat i servicis essencials», ha detallat Puig als mitjans de comunicació este dimarts en la seua visita en Alacant.

 

En esta línia, sobre la paralització de la vacunació dels docents amb AstraZeneca, ha assenyalat que espera que «molt prompte l’Agència Europea del Medicament puga confirmar que està en plenes condicions de ser un instrument més per a intentar avançar en esta superació de la crisi pandèmica a través d’una vacunació segura».

 

Se seguirà amb el pla de vacunació

A demés, ha explicat que en la Comunitat Valenciana no hi ha constància que hi haja hagut cap cas amb conseqüències greus per a la salut després d’haver rebut la dosi. No obstant això, «en este moment el que s’ha decidit ha sigut establir un seguiment específic, amb diferents instruments de comunicació directa amb els centres de salut per a estes persones que hagen rebut la vacuna i tinguen alguna classe d’afecció”, ha explicat Puig.

 

De la mateixa manera, ha assenyalat que se seguirà amb el pla de vacunació i s’intentarà «generar la major seguretat amb totes aquelles persones que han rebut la dosi per a oferir-los tot el suport».

 

 

Últimes notícies

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.