14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

70.000 persones rebran la vacuna durant la setmana a pesar de paralitzar-se AstraZeneca

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dimarts que, a pesar de la paralització del procés de vacunació de la dosi d’AstraZeneca, durant esta setmana s’inocularan entre 60.000 i 70.000 vacunes de Pfizer i Moderna perquè la vacunació és «el gran actiu que tenim».

 

Per tant, se seguirà amb el pla establit i espera que, després del que decidisca l’Agència Europea del Medicament (EMA), AstraZeneca no siga descartable en este procés. «En la mesura que tinguem major aportació de vacunes seguirem amb este full de ruta assenyalat en els grups fonamentals de major vulnerabilitat i servicis essencials», ha detallat Puig als mitjans de comunicació este dimarts en la seua visita en Alacant.

 

En esta línia, sobre la paralització de la vacunació dels docents amb AstraZeneca, ha assenyalat que espera que «molt prompte l’Agència Europea del Medicament puga confirmar que està en plenes condicions de ser un instrument més per a intentar avançar en esta superació de la crisi pandèmica a través d’una vacunació segura».

 

Se seguirà amb el pla de vacunació

A demés, ha explicat que en la Comunitat Valenciana no hi ha constància que hi haja hagut cap cas amb conseqüències greus per a la salut després d’haver rebut la dosi. No obstant això, «en este moment el que s’ha decidit ha sigut establir un seguiment específic, amb diferents instruments de comunicació directa amb els centres de salut per a estes persones que hagen rebut la vacuna i tinguen alguna classe d’afecció”, ha explicat Puig.

 

De la mateixa manera, ha assenyalat que se seguirà amb el pla de vacunació i s’intentarà «generar la major seguretat amb totes aquelles persones que han rebut la dosi per a oferir-los tot el suport».

 

 

Últimes notícies

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.