70.000 persones rebran la vacuna durant la setmana a pesar de paralitzar-se AstraZeneca

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dimarts que, a pesar de la paralització del procés de vacunació de la dosi d’AstraZeneca, durant esta setmana s’inocularan entre 60.000 i 70.000 vacunes de Pfizer i Moderna perquè la vacunació és «el gran actiu que tenim».

 

Per tant, se seguirà amb el pla establit i espera que, després del que decidisca l’Agència Europea del Medicament (EMA), AstraZeneca no siga descartable en este procés. «En la mesura que tinguem major aportació de vacunes seguirem amb este full de ruta assenyalat en els grups fonamentals de major vulnerabilitat i servicis essencials», ha detallat Puig als mitjans de comunicació este dimarts en la seua visita en Alacant.

 

En esta línia, sobre la paralització de la vacunació dels docents amb AstraZeneca, ha assenyalat que espera que «molt prompte l’Agència Europea del Medicament puga confirmar que està en plenes condicions de ser un instrument més per a intentar avançar en esta superació de la crisi pandèmica a través d’una vacunació segura».

 

Se seguirà amb el pla de vacunació

A demés, ha explicat que en la Comunitat Valenciana no hi ha constància que hi haja hagut cap cas amb conseqüències greus per a la salut després d’haver rebut la dosi. No obstant això, «en este moment el que s’ha decidit ha sigut establir un seguiment específic, amb diferents instruments de comunicació directa amb els centres de salut per a estes persones que hagen rebut la vacuna i tinguen alguna classe d’afecció», ha explicat Puig.

 

De la mateixa manera, ha assenyalat que se seguirà amb el pla de vacunació i s’intentarà «generar la major seguretat amb totes aquelles persones que han rebut la dosi per a oferir-los tot el suport».

 

 

Últimes notícies

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.

La jutgessa de la dana anul·la la citació de Mazón com a testimoni

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 a Catarroja deixa sense efecte la declaració testifical de Carlos Mazón després que l’Audiència de València haja admés la seua personació en la causa.

Bernabé reclama unitat contra la violència masclista: una lluita de tots

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, demana la unitat de tota la societat i de totes les institucions per a fer front a la violència masclista després de l’assassinat d’una dona a Callosa de Segura.

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.