12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

70.000 persones rebran la vacuna durant la setmana a pesar de paralitzar-se AstraZeneca

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dimarts que, a pesar de la paralització del procés de vacunació de la dosi d’AstraZeneca, durant esta setmana s’inocularan entre 60.000 i 70.000 vacunes de Pfizer i Moderna perquè la vacunació és «el gran actiu que tenim».

 

Per tant, se seguirà amb el pla establit i espera que, després del que decidisca l’Agència Europea del Medicament (EMA), AstraZeneca no siga descartable en este procés. «En la mesura que tinguem major aportació de vacunes seguirem amb este full de ruta assenyalat en els grups fonamentals de major vulnerabilitat i servicis essencials», ha detallat Puig als mitjans de comunicació este dimarts en la seua visita en Alacant.

 

En esta línia, sobre la paralització de la vacunació dels docents amb AstraZeneca, ha assenyalat que espera que «molt prompte l’Agència Europea del Medicament puga confirmar que està en plenes condicions de ser un instrument més per a intentar avançar en esta superació de la crisi pandèmica a través d’una vacunació segura».

 

Se seguirà amb el pla de vacunació

A demés, ha explicat que en la Comunitat Valenciana no hi ha constància que hi haja hagut cap cas amb conseqüències greus per a la salut després d’haver rebut la dosi. No obstant això, «en este moment el que s’ha decidit ha sigut establir un seguiment específic, amb diferents instruments de comunicació directa amb els centres de salut per a estes persones que hagen rebut la vacuna i tinguen alguna classe d’afecció”, ha explicat Puig.

 

De la mateixa manera, ha assenyalat que se seguirà amb el pla de vacunació i s’intentarà «generar la major seguretat amb totes aquelles persones que han rebut la dosi per a oferir-los tot el suport».

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.