70.000 persones rebran la vacuna durant la setmana a pesar de paralitzar-se AstraZeneca

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dimarts que, a pesar de la paralització del procés de vacunació de la dosi d’AstraZeneca, durant esta setmana s’inocularan entre 60.000 i 70.000 vacunes de Pfizer i Moderna perquè la vacunació és «el gran actiu que tenim».

 

Per tant, se seguirà amb el pla establit i espera que, després del que decidisca l’Agència Europea del Medicament (EMA), AstraZeneca no siga descartable en este procés. «En la mesura que tinguem major aportació de vacunes seguirem amb este full de ruta assenyalat en els grups fonamentals de major vulnerabilitat i servicis essencials», ha detallat Puig als mitjans de comunicació este dimarts en la seua visita en Alacant.

 

En esta línia, sobre la paralització de la vacunació dels docents amb AstraZeneca, ha assenyalat que espera que «molt prompte l’Agència Europea del Medicament puga confirmar que està en plenes condicions de ser un instrument més per a intentar avançar en esta superació de la crisi pandèmica a través d’una vacunació segura».

 

Se seguirà amb el pla de vacunació

A demés, ha explicat que en la Comunitat Valenciana no hi ha constància que hi haja hagut cap cas amb conseqüències greus per a la salut després d’haver rebut la dosi. No obstant això, «en este moment el que s’ha decidit ha sigut establir un seguiment específic, amb diferents instruments de comunicació directa amb els centres de salut per a estes persones que hagen rebut la vacuna i tinguen alguna classe d’afecció”, ha explicat Puig.

 

De la mateixa manera, ha assenyalat que se seguirà amb el pla de vacunació i s’intentarà «generar la major seguretat amb totes aquelles persones que han rebut la dosi per a oferir-los tot el suport».

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.