Pfizer i Biontech asseguren que la seua vacuna contra el Covid-19 és eficaç en més del 90%

 

Pfizer i Biontech han anunciat este dilluns que la seua vacuna contra el Covid-19 és eficaç en més del 90%, després de l’«èxit» de la primera anàlisi intermèdia del seu assaig de fase 3. La seua candidata a vacuna basada en ARNm, BNT162b2 contra el SARS-COV-2 ha demostrat la seua eficàcia contra el coronavirus en participants sense evidència prèvia d’infecció, segons la primera anàlisi d’eficàcia provisional feta el 8 de novembre.

 

Les proves han estat fetes a un total de 43.538 participants i l’anàlisi ha avaluat 94 casos confirmats de Covid-19 en participants de l’assaig.

 

Arriba quan «el món més ho necessita»

Després dels resultats, el president i director executiu de Pfizer, Albert Bourla, ha destacat que és «un gran dia per a la ciència i la humanitat». «Els primers resultats del nostre assaig de la bovina Fase 3 Covid-19 proporciona l’evidència inicial de la capacitat per a previndre Covid-19», ha dit.

 

En este punt, ha celebrat que han conseguit esta «fita» en el seu programa de crear vacunes en un moment en el que el món «més el necessita», amb taxes d’infecció que «establixen nous rècords, hospitals que s’acosten a la seua capacitat excessiva i economies que lluiten per a reobrir».

 

«Amb les notícies de hui, estem un pas significatiu més pròxim de brindar a les persones de tot el món un avanç molt necessari per a ajudar a posar fi a esta crisi de salut mundial. Esperem poder compartir dades addicionals d’eficàcia i seguretat generades per milers de participants en les pròximes setmanes», ha apuntat el president del Pfizer.

 

A demés, Bourla ha agraït als milers de persones que s’han ofert com a voluntàries per a participar en l’assaig clínic, als seus col·laboradors acadèmics i investigadors en els llocs de l’estudi, i als seus col·laboradors de tot el món «que estan dedicant el seu temps a este esforç crucial». «No podríem haver arribat tan lluny sense el tremend compromís de tots els involucrats», ha precisat.

 

Fa 10 mesos que es van iniciar les investigacions

El president de Pfizer ha incidit en què la primera anàlisi intermèdia del seu estudi global de fase 3 «proporciona evidència que una vacuna pot previndre eficaçment el Covid-19». «Esta és una victòria per a la innovació, la ciència i un esforç de col·laboració global», ha comentat.

 

«Quan ens embarquem en este viatge fa 10 mesos, això és el que aspirem a conseguir. Especialment hui, mentres tots estem enmig d’una segona ona i molts de nosaltres tancats, apreciem encara més l’important que és esta fita en el nostre camí per a posar fi a esta pandèmia i perquè tots recuperem un sentit de normalitat», ha subratllat Bourla.

 

El president de Pfizer ha explicat que continuaran recopilant més dades a mesura que l’assaig continue, registrant-se per a una anàlisi final planificada quan s’hagen acumulat un total de 164 casos confirmats de Covid-19. «M’agradaria agrair a tots els que han contribuït a fer possible este important assoliment», ha dit.

 

43.538 participants

L’assaig clínic de fase 3 va començar el 27 de juliol i ha inscrit a 43.538 participants fins hui, 38.955 dels que han rebut una segona dosi de la bovina candidata el 8 de novembre de 2020. Aproximadament el 42% dels participants globals i el 30% dels participants dels Estats Units «tenen antecedents racials i ètnics».

 

L’assaig continua inscrivint-se i s’espera que continue fins a l’anàlisi final quan s’hagen acumulat un total de 164 casos confirmats de Covid-19. L’estudi també avaluarà el potencial de la bovina candidata per a brindar protecció contra el coronavirus en aquells que han tingut una exposició prèvia, i la prevenció de la vacuna contra la malaltia.

 

A demés dels criteris de valoració principals d’eficàcia que avaluen els casos confirmats de Covid-19 acumulats set dies després de la segona dosi, l’anàlisi final ara inclourà, amb l’aprovació de la FDA, nous criteris de valoració secundaris que avaluen l’eficàcia segons els casos que s’acumulen catorze dies després de la segona dosi també.

 

Juntament amb les dades d’eficàcia generades a partir de l’assaig clínic, Pfizer i BioNTechestan treballant per a preparar les dades de fabricació i seguretat necessàries per a enviar-los a la FDA per a demostrar la seguretat i qualitat del producte de vacuna produït. Segons les projeccions actuals, la companyia espera produir a escala mundial fins a 50 milions de dosis de vacunes en 2020 i fins a 1.300 milions de dosis en 2021.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.