Pfizer endarrerix un dia l’entrega de noves vacunes en Espanya per problemes logístics

 

Pfizer Espanya ha informat que s’endarrerix al dimarts, 29 de desembre, el lliurament d’un nou lot de vacunes en Espanya previstes per a este dilluns a causa d’una «incidència logística» en la fàbrica de Puurs (Bèlgica), que ja ha sigut solucionada.
 

La companyia ha comunicat al Ministeri de Sanitat que es posposa del dilluns al dimarts el lliurament de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica a un total de huit països europeus, entre els que Espanya, per un problema vincular al «procés de càrrega i enviament».

 

Pfizer insisteix que la incidència ha sigut resolta i l’enviament tardarà només «unes hores»

La farmacèutica ha aclarit que «la situació ja està resolta», encara que «el pròxim lliurament de vacunes es retardarà unes hores i arribarà a Espanya el dimarts 29 de desembre per a la continuació de la vacunació en tot el territori nacional». Sanitat tenia previst enviar a partir del dilluns, en total, una mitjana de 350.000 dosi a les comunitats autònomes amb una periodicitat setmanal.

En les pròximes dotze setmanes, Espanya rebrà 4.591.275 dosis d’esta vacuna de Pfizer, amb les que es conseguirà immunitzar 2.295.638 persones, amb el que es cobriria la primera etapa de l’Estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

 

Molta esperança en el primer dia de vacunació en Espanya

Este diumenge es va iniciar la primera de les tres etapes establertes en l’Estratègia de Vacunació contra el Covid-19 en Espanya i que prioritza quatre grups de població: els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; el personal sanitari de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Recordem que, en Espanya, la primera persona en rebre una dosi de la vacuna contra el Covid-19 va ser Araceli Hidalgo, una resident de 96 anys de la residència de gent major ‘Los Olmos’ de Guadalajara, ciutat a on s’ha iniciat la vacunació. La dona, nascuda l’any 1924 en Guadix, (Granada), fa 25 anys que està empadronada en Guadalajara, té un fill i una filla, quatre nets i un besnet. 

 

Si bé reconeixia sentir-se «nerviosa», ha mantingut la calma en tot moment, i ha fet cas a les recomanacions de la infermera encarregada d’administrar-li la vacuna. «Gràcies a Déu», va exclamar, després de confessar que no havia sentit  cap molèstia, més enllà d’una «punxadeta», tal com ho va definir la sanitària. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits lleus per la solsida parcial del sostre d’un hotel a Benidorm

Set persones, entre elles un menor de 8 anys i un home de 78, van resultar contusionades després de la solsida parcial del sostre d'un hotel a Benidorm. Cinc afectats van ser traslladats a centres hospitalaris.

El Celta firma una remuntada brillant i afona al València a Mestalla

El Celta de Vigo remunta a Mestalla un gol inicial de Guido Rodríguez amb una segona part irresistible i consolida la seua plaça europea davant un València que va reaccionar massa tard.

El Celta de Vigo remunta al València a Mestalla amb un 2-3 agònic

El Celta de Vigo va voltejar el gol inicial de Guido Rodríguez amb una gran segona part i es va emportar un 2-3 de Mestalla malgrat el sofriment final en l'afegit.

Mor als 78 anys el poeta i escriptor valencià Josep Piera

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i referent de les lletres en valencià, ha mort als 78 anys.

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.