Pfizer endarrerix un dia l’entrega de noves vacunes en Espanya per problemes logístics

 

Pfizer Espanya ha informat que s’endarrerix al dimarts, 29 de desembre, el lliurament d’un nou lot de vacunes en Espanya previstes per a este dilluns a causa d’una «incidència logística» en la fàbrica de Puurs (Bèlgica), que ja ha sigut solucionada.
 

La companyia ha comunicat al Ministeri de Sanitat que es posposa del dilluns al dimarts el lliurament de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica a un total de huit països europeus, entre els que Espanya, per un problema vincular al «procés de càrrega i enviament».

 

Pfizer insisteix que la incidència ha sigut resolta i l’enviament tardarà només «unes hores»

La farmacèutica ha aclarit que «la situació ja està resolta», encara que «el pròxim lliurament de vacunes es retardarà unes hores i arribarà a Espanya el dimarts 29 de desembre per a la continuació de la vacunació en tot el territori nacional». Sanitat tenia previst enviar a partir del dilluns, en total, una mitjana de 350.000 dosi a les comunitats autònomes amb una periodicitat setmanal.

En les pròximes dotze setmanes, Espanya rebrà 4.591.275 dosis d’esta vacuna de Pfizer, amb les que es conseguirà immunitzar 2.295.638 persones, amb el que es cobriria la primera etapa de l’Estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

 

Molta esperança en el primer dia de vacunació en Espanya

Este diumenge es va iniciar la primera de les tres etapes establertes en l’Estratègia de Vacunació contra el Covid-19 en Espanya i que prioritza quatre grups de població: els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; el personal sanitari de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Recordem que, en Espanya, la primera persona en rebre una dosi de la vacuna contra el Covid-19 va ser Araceli Hidalgo, una resident de 96 anys de la residència de gent major ‘Los Olmos’ de Guadalajara, ciutat a on s’ha iniciat la vacunació. La dona, nascuda l’any 1924 en Guadix, (Granada), fa 25 anys que està empadronada en Guadalajara, té un fill i una filla, quatre nets i un besnet. 

 

Si bé reconeixia sentir-se «nerviosa», ha mantingut la calma en tot moment, i ha fet cas a les recomanacions de la infermera encarregada d’administrar-li la vacuna. «Gràcies a Déu», va exclamar, després de confessar que no havia sentit  cap molèstia, més enllà d’una «punxadeta», tal com ho va definir la sanitària. 

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.