Pfizer endarrerix un dia l’entrega de noves vacunes en Espanya per problemes logístics

 

Pfizer Espanya ha informat que s’endarrerix al dimarts, 29 de desembre, el lliurament d’un nou lot de vacunes en Espanya previstes per a este dilluns a causa d’una «incidència logística» en la fàbrica de Puurs (Bèlgica), que ja ha sigut solucionada.
 

La companyia ha comunicat al Ministeri de Sanitat que es posposa del dilluns al dimarts el lliurament de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica a un total de huit països europeus, entre els que Espanya, per un problema vincular al «procés de càrrega i enviament».

 

Pfizer insisteix que la incidència ha sigut resolta i l’enviament tardarà només «unes hores»

La farmacèutica ha aclarit que «la situació ja està resolta», encara que «el pròxim lliurament de vacunes es retardarà unes hores i arribarà a Espanya el dimarts 29 de desembre per a la continuació de la vacunació en tot el territori nacional». Sanitat tenia previst enviar a partir del dilluns, en total, una mitjana de 350.000 dosi a les comunitats autònomes amb una periodicitat setmanal.

En les pròximes dotze setmanes, Espanya rebrà 4.591.275 dosis d’esta vacuna de Pfizer, amb les que es conseguirà immunitzar 2.295.638 persones, amb el que es cobriria la primera etapa de l’Estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

 

Molta esperança en el primer dia de vacunació en Espanya

Este diumenge es va iniciar la primera de les tres etapes establertes en l’Estratègia de Vacunació contra el Covid-19 en Espanya i que prioritza quatre grups de població: els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; el personal sanitari de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Recordem que, en Espanya, la primera persona en rebre una dosi de la vacuna contra el Covid-19 va ser Araceli Hidalgo, una resident de 96 anys de la residència de gent major ‘Los Olmos’ de Guadalajara, ciutat a on s’ha iniciat la vacunació. La dona, nascuda l’any 1924 en Guadix, (Granada), fa 25 anys que està empadronada en Guadalajara, té un fill i una filla, quatre nets i un besnet. 

 

Si bé reconeixia sentir-se «nerviosa», ha mantingut la calma en tot moment, i ha fet cas a les recomanacions de la infermera encarregada d’administrar-li la vacuna. «Gràcies a Déu», va exclamar, després de confessar que no havia sentit  cap molèstia, més enllà d’una «punxadeta», tal com ho va definir la sanitària. 

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.