Pfizer endarrerix un dia l’entrega de noves vacunes en Espanya per problemes logístics

 

Pfizer Espanya ha informat que s’endarrerix al dimarts, 29 de desembre, el lliurament d’un nou lot de vacunes en Espanya previstes per a este dilluns a causa d’una «incidència logística» en la fàbrica de Puurs (Bèlgica), que ja ha sigut solucionada.
 

La companyia ha comunicat al Ministeri de Sanitat que es posposa del dilluns al dimarts el lliurament de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica a un total de huit països europeus, entre els que Espanya, per un problema vincular al «procés de càrrega i enviament».

 

Pfizer insisteix que la incidència ha sigut resolta i l’enviament tardarà només «unes hores»

La farmacèutica ha aclarit que «la situació ja està resolta», encara que «el pròxim lliurament de vacunes es retardarà unes hores i arribarà a Espanya el dimarts 29 de desembre per a la continuació de la vacunació en tot el territori nacional». Sanitat tenia previst enviar a partir del dilluns, en total, una mitjana de 350.000 dosi a les comunitats autònomes amb una periodicitat setmanal.

En les pròximes dotze setmanes, Espanya rebrà 4.591.275 dosis d’esta vacuna de Pfizer, amb les que es conseguirà immunitzar 2.295.638 persones, amb el que es cobriria la primera etapa de l’Estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

 

Molta esperança en el primer dia de vacunació en Espanya

Este diumenge es va iniciar la primera de les tres etapes establertes en l’Estratègia de Vacunació contra el Covid-19 en Espanya i que prioritza quatre grups de població: els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; el personal sanitari de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Recordem que, en Espanya, la primera persona en rebre una dosi de la vacuna contra el Covid-19 va ser Araceli Hidalgo, una resident de 96 anys de la residència de gent major ‘Los Olmos’ de Guadalajara, ciutat a on s’ha iniciat la vacunació. La dona, nascuda l’any 1924 en Guadix, (Granada), fa 25 anys que està empadronada en Guadalajara, té un fill i una filla, quatre nets i un besnet. 

 

Si bé reconeixia sentir-se «nerviosa», ha mantingut la calma en tot moment, i ha fet cas a les recomanacions de la infermera encarregada d’administrar-li la vacuna. «Gràcies a Déu», va exclamar, després de confessar que no havia sentit  cap molèstia, més enllà d’una «punxadeta», tal com ho va definir la sanitària. 

Últimes notícies

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.