7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Els pilots de Ryanair anuncien cinc dies de vaga en setembre

Els pilots de Ryanair anuncien cinc dies de vaga de cara a setembre | CEDIDA

 

Cinc jornades de vaga en setembre seran la protesta dels pilots de Ryanair contra el tancament de quatre bases aèries: una en Girona i tres en les Illes Canàries. Els  pilots de la companyia adscrits al Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla) han anunciat que faran vaga els dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre.

 

El tancament de les quatre bases de Ryanair ha desembocat en protestes per part dels treballadors

Les protestes es fan com a resposta a l’anunci de l’aerolínia del tancament de les bases de Tenerife Sud, Gran Canària, Lanzarote i Girona el dia 8 de gener. Clausurar eixes quatre bases espanyoles comportaria destruir llocs de treball que podrien afectar a més de 100 pilots. Des de Sepla esperen «que la companyia recapacite en la seua decisió, que no està emparada per cap motivació econòmica, ja que Ryanair continua anunciant beneficis any a any».

 

Aeroport Girona

El tancament de les quatre bases de Ryanair ha desembocat en protestes per part dels treballadors | Cedida

 

El sindicat ha anunciat que ha presentat la sol·licitud de mediació davant el Servici Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA), institució que intenta resoldre conflictes laborals. Sepla ha exposat, també, que, en cas de no arribar a cap acord, procediran a fer la convocatòria oficial de vaga davant dels organismes competents.

 

Foment ja ha decretat els servicis mínims, considerats «abusius» pels sindicats

De moment, el Ministeri de Foment ha decretat uns servicis mínims del 100% en vols no peninsulars (Canàries i Balears), un 60% en els peninsulars i internacionals superiors a 5 hores i un 35% en els peninsulars inferiors a 5 hores de desplaçament. Segons el secretari de l’organització d’USO Ryanair, Jairo González, «Foment torna a mirar només per i cap a Ryanair» i considera, juntament amb Sepla, que eixos servicis mínims són «abusius».

 

La convocatòria de vaga dels pilots coincidixen amb les jornades de vaga dels tripulants de cabina de la mateixa empresa, que també protesten pel tancament de les bases. La vaga de tripulants es faran els dies 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 de setembre.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.