Les piscines podran obrir amb aforament limitat i garantint una distància de seguretat de 2 metres

Imagen de un salvavidas naranja en una piscina

Arxiu | Cedida

 

Les piscines tindran limitat l’aforament per a que es puga garantir la distància preventiva mínima entre persones de com a mínim dos metres i les autoritats sanitàries proposen com a mesura doblegar la superfície per persona en els espais a l’aire lliure i triplicar-la en els espais coberts.

 

Estes són algunes de les recomanacions sanitàries mínimes per a l’obertura de les piscines que es contemplen en un document publicat pel Ministeri de Sanitat amb la finalitat de minimitzar el potencial de transmissió de la COVID-19 i proporcionar un ambient segur i saludable en estes instal·lacions.

 

Sanitat deixa clar des del començament que «el bon funcionament, manteniment i desinfecció adequada» (per exemple amb clor i brom) de piscines, jacuzzis o balnearis haurien d‘inactivar el virus que causa COVID-19. I això implica que el principal risc de les piscines a causa del virus SARS-CoV-2 no és l’aigua, sinó les interaccions interpersonals sense respectar les distàncies mínimes de seguretat i no fer una neteja i desinfecció adequades de les superfícies de les zones comunes.

 

Serà un estiu diferent

Tots els objectes personals han d’estar dins del perímetre de seguretat establit, i s’ha d’evitar el contacte amb els altres usuaris. S’haurà de netejar i desinfectar les zones d’estada i de trànsit dels banyistes dos voltes al dia, i la del mobiliari després de cada ús.

 

Es valorarà la possibilitat de prohibir l’ús d’hamaques per a evitar possibles contagis o separar-les els dos metres de sempre que es garantisca que el seu ús no és compartit i que es garantisca la seua adequada desinfecció. A demés, es reduirà l’aforament dels vestuaris, es recomana la clausura de les dutxes dels mateixos durant les fases de desescalada, i en un primer moment, es prohibirà fer deports col·lectius, reunions de més de deu persones i l’ús de tota classe d’infraestructures com a parcs de joc i instal·lacions deportives.

 

Es recomana, també, la clausura de les fonts d’aigua durant les fases de desescalada, i es precintaran les zones deportives i zones de joc dins de les instal·lacions de les piscines fins a la corresponent fase establida per a estes zones.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.