Les piscines podran obrir amb aforament limitat i garantint una distància de seguretat de 2 metres

Imagen de un salvavidas naranja en una piscina

Arxiu | Cedida

 

Les piscines tindran limitat l’aforament per a que es puga garantir la distància preventiva mínima entre persones de com a mínim dos metres i les autoritats sanitàries proposen com a mesura doblegar la superfície per persona en els espais a l’aire lliure i triplicar-la en els espais coberts.

 

Estes són algunes de les recomanacions sanitàries mínimes per a l’obertura de les piscines que es contemplen en un document publicat pel Ministeri de Sanitat amb la finalitat de minimitzar el potencial de transmissió de la COVID-19 i proporcionar un ambient segur i saludable en estes instal·lacions.

 

Sanitat deixa clar des del començament que «el bon funcionament, manteniment i desinfecció adequada» (per exemple amb clor i brom) de piscines, jacuzzis o balnearis haurien d‘inactivar el virus que causa COVID-19. I això implica que el principal risc de les piscines a causa del virus SARS-CoV-2 no és l’aigua, sinó les interaccions interpersonals sense respectar les distàncies mínimes de seguretat i no fer una neteja i desinfecció adequades de les superfícies de les zones comunes.

 

Serà un estiu diferent

Tots els objectes personals han d’estar dins del perímetre de seguretat establit, i s’ha d’evitar el contacte amb els altres usuaris. S’haurà de netejar i desinfectar les zones d’estada i de trànsit dels banyistes dos voltes al dia, i la del mobiliari després de cada ús.

 

Es valorarà la possibilitat de prohibir l’ús d’hamaques per a evitar possibles contagis o separar-les els dos metres de sempre que es garantisca que el seu ús no és compartit i que es garantisca la seua adequada desinfecció. A demés, es reduirà l’aforament dels vestuaris, es recomana la clausura de les dutxes dels mateixos durant les fases de desescalada, i en un primer moment, es prohibirà fer deports col·lectius, reunions de més de deu persones i l’ús de tota classe d’infraestructures com a parcs de joc i instal·lacions deportives.

 

Es recomana, també, la clausura de les fonts d’aigua durant les fases de desescalada, i es precintaran les zones deportives i zones de joc dins de les instal·lacions de les piscines fins a la corresponent fase establida per a estes zones.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.