Les piscines podran obrir amb aforament limitat i garantint una distància de seguretat de 2 metres

Imagen de un salvavidas naranja en una piscina

Arxiu | Cedida

 

Les piscines tindran limitat l’aforament per a que es puga garantir la distància preventiva mínima entre persones de com a mínim dos metres i les autoritats sanitàries proposen com a mesura doblegar la superfície per persona en els espais a l’aire lliure i triplicar-la en els espais coberts.

 

Estes són algunes de les recomanacions sanitàries mínimes per a l’obertura de les piscines que es contemplen en un document publicat pel Ministeri de Sanitat amb la finalitat de minimitzar el potencial de transmissió de la COVID-19 i proporcionar un ambient segur i saludable en estes instal·lacions.

 

Sanitat deixa clar des del començament que «el bon funcionament, manteniment i desinfecció adequada» (per exemple amb clor i brom) de piscines, jacuzzis o balnearis haurien d‘inactivar el virus que causa COVID-19. I això implica que el principal risc de les piscines a causa del virus SARS-CoV-2 no és l’aigua, sinó les interaccions interpersonals sense respectar les distàncies mínimes de seguretat i no fer una neteja i desinfecció adequades de les superfícies de les zones comunes.

 

Serà un estiu diferent

Tots els objectes personals han d’estar dins del perímetre de seguretat establit, i s’ha d’evitar el contacte amb els altres usuaris. S’haurà de netejar i desinfectar les zones d’estada i de trànsit dels banyistes dos voltes al dia, i la del mobiliari després de cada ús.

 

Es valorarà la possibilitat de prohibir l’ús d’hamaques per a evitar possibles contagis o separar-les els dos metres de sempre que es garantisca que el seu ús no és compartit i que es garantisca la seua adequada desinfecció. A demés, es reduirà l’aforament dels vestuaris, es recomana la clausura de les dutxes dels mateixos durant les fases de desescalada, i en un primer moment, es prohibirà fer deports col·lectius, reunions de més de deu persones i l’ús de tota classe d’infraestructures com a parcs de joc i instal·lacions deportives.

 

Es recomana, també, la clausura de les fonts d’aigua durant les fases de desescalada, i es precintaran les zones deportives i zones de joc dins de les instal·lacions de les piscines fins a la corresponent fase establida per a estes zones.

Últimes notícies

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.