Les piscines podran obrir amb aforament limitat i garantint una distància de seguretat de 2 metres

Imagen de un salvavidas naranja en una piscina

Arxiu | Cedida

 

Les piscines tindran limitat l’aforament per a que es puga garantir la distància preventiva mínima entre persones de com a mínim dos metres i les autoritats sanitàries proposen com a mesura doblegar la superfície per persona en els espais a l’aire lliure i triplicar-la en els espais coberts.

 

Estes són algunes de les recomanacions sanitàries mínimes per a l’obertura de les piscines que es contemplen en un document publicat pel Ministeri de Sanitat amb la finalitat de minimitzar el potencial de transmissió de la COVID-19 i proporcionar un ambient segur i saludable en estes instal·lacions.

 

Sanitat deixa clar des del començament que «el bon funcionament, manteniment i desinfecció adequada» (per exemple amb clor i brom) de piscines, jacuzzis o balnearis haurien d‘inactivar el virus que causa COVID-19. I això implica que el principal risc de les piscines a causa del virus SARS-CoV-2 no és l’aigua, sinó les interaccions interpersonals sense respectar les distàncies mínimes de seguretat i no fer una neteja i desinfecció adequades de les superfícies de les zones comunes.

 

Serà un estiu diferent

Tots els objectes personals han d’estar dins del perímetre de seguretat establit, i s’ha d’evitar el contacte amb els altres usuaris. S’haurà de netejar i desinfectar les zones d’estada i de trànsit dels banyistes dos voltes al dia, i la del mobiliari després de cada ús.

 

Es valorarà la possibilitat de prohibir l’ús d’hamaques per a evitar possibles contagis o separar-les els dos metres de sempre que es garantisca que el seu ús no és compartit i que es garantisca la seua adequada desinfecció. A demés, es reduirà l’aforament dels vestuaris, es recomana la clausura de les dutxes dels mateixos durant les fases de desescalada, i en un primer moment, es prohibirà fer deports col·lectius, reunions de més de deu persones i l’ús de tota classe d’infraestructures com a parcs de joc i instal·lacions deportives.

 

Es recomana, també, la clausura de les fonts d’aigua durant les fases de desescalada, i es precintaran les zones deportives i zones de joc dins de les instal·lacions de les piscines fins a la corresponent fase establida per a estes zones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.