Les piscines podran obrir amb aforament limitat i garantint una distància de seguretat de 2 metres

Imagen de un salvavidas naranja en una piscina

Arxiu | Cedida

 

Les piscines tindran limitat l’aforament per a que es puga garantir la distància preventiva mínima entre persones de com a mínim dos metres i les autoritats sanitàries proposen com a mesura doblegar la superfície per persona en els espais a l’aire lliure i triplicar-la en els espais coberts.

 

Estes són algunes de les recomanacions sanitàries mínimes per a l’obertura de les piscines que es contemplen en un document publicat pel Ministeri de Sanitat amb la finalitat de minimitzar el potencial de transmissió de la COVID-19 i proporcionar un ambient segur i saludable en estes instal·lacions.

 

Sanitat deixa clar des del començament que «el bon funcionament, manteniment i desinfecció adequada» (per exemple amb clor i brom) de piscines, jacuzzis o balnearis haurien d‘inactivar el virus que causa COVID-19. I això implica que el principal risc de les piscines a causa del virus SARS-CoV-2 no és l’aigua, sinó les interaccions interpersonals sense respectar les distàncies mínimes de seguretat i no fer una neteja i desinfecció adequades de les superfícies de les zones comunes.

 

Serà un estiu diferent

Tots els objectes personals han d’estar dins del perímetre de seguretat establit, i s’ha d’evitar el contacte amb els altres usuaris. S’haurà de netejar i desinfectar les zones d’estada i de trànsit dels banyistes dos voltes al dia, i la del mobiliari després de cada ús.

 

Es valorarà la possibilitat de prohibir l’ús d’hamaques per a evitar possibles contagis o separar-les els dos metres de sempre que es garantisca que el seu ús no és compartit i que es garantisca la seua adequada desinfecció. A demés, es reduirà l’aforament dels vestuaris, es recomana la clausura de les dutxes dels mateixos durant les fases de desescalada, i en un primer moment, es prohibirà fer deports col·lectius, reunions de més de deu persones i l’ús de tota classe d’infraestructures com a parcs de joc i instal·lacions deportives.

 

Es recomana, també, la clausura de les fonts d’aigua durant les fases de desescalada, i es precintaran les zones deportives i zones de joc dins de les instal·lacions de les piscines fins a la corresponent fase establida per a estes zones.

Últimes notícies

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.

Els aficionats del València Basket s’enfronten a un estiu ple de canvis en la plantilla campiona

El València Basket, recent campió de la Lliga Endesa, afronta un mercat marcat per l’interés d’equips d’Euroliga i NBA en les seues estrelles i per diversos contractes que acaben o poden rebaixar-se.

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.