10.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Aigua, calamarsa i arbres caiguts: així ha sigut el pas del temporal sobre el territori valencià

 

El temporal de pluja, vent i calamarsa que afecta bona part del territori valencià ha deixat més de 5.400 llamps, precipitacions acumulades de 112 litres per metre quadrat en Chera (València), el tall en una línia de ferrocarril, afectació en carreteres i el tancament del port de València.

Fins a les 19.30 hores d’este divendres, la pluja ha deixat registres com 108 litres en Requena, 107 en Alzira, 98 en Yátova, 92’8 en Dos Aguas, 86’4 en en  Manises, 80 en Cortes de Pallás, 78 en Millares, 78 en l’aeroport de València i 74 en Quart de Poblet.

 

La ciutat de València ha acumulat 63’3 litres, que sumats als recollits este mes de novembre llancen un balanç de 238’4 litres i el convertix en el novembre més humit des de 1956, quan es van recollir 298’2 litres, segons l’Agència Estatal de Meteorologia.

 

Rècord de descàrregues de llamps

A demés, este divendres s’ha registrat el rècord de descàrregues de llamps en un dia de novembre en el territori valencià, amb 5.425 llamps caiguts fins a les 18.30 hores (4.242 en València, 597 en Alacant i 586 en Castelló) i se situa entre els vint dies de més llamps en el total anual des de l’any 2000.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València ha intervingut en una vintena de servicis, principalment sanejament de façanes, retirada d’arbres, obertura de desaigües, i rescat de conductors atrapats per l’aigua, com en una rambla de Requena.

 

També han intervingut en dotze accidents per la situació de les carreteres valencianes, mentres que en Alacant el Consorci de bombers ha treballat en una extracció d’aigua en Ibi, mentres que en Castelló han recollit xicotets despreniments en cases de Borriana i Nules.

 

Talls de carreteres i de metro

Durant la vesprada ha continuat plovent en la província de València i en el sud de Castelló, a vegades amb tempesta, i a última hora s’han anat retirant les pluges en el litoral de València, encara que continua plovent i amb tempestes a l’interior nord de la província, i ja hi ha pluges generalitzades en Castelló, amb molts llamps a la província.

 

Quant a les carreteres, hi ha incidències per despreniments en la CV-419 Macastre-La Portera, i estan afectades per inundacions que condicionen la circulació en la carretera CV-474 de Villagordo del Cabriel a Camporrobles i CV-598 d’accés oest a Canals.

 

La Policia Local de València ha atès 102 crides per pluges i 132 pel mal funcionament dels semàfors, a demés del tall de manera intermitent de diferents passos subterranis en uns quants punts, com el túnel de l’Avinguda Germans Machado.

 

Calamarsa i retencions en València

A més, ha ressaltat que en els observatoris de València o l’aeroport la calamarsa ha sigut de la grandària d’una cirera, una cosa que només s’havia notificat una vegada anteriorment, l’1 de maig de 2001.

La Direcció General de Trànsit ha advertit de grans retencions en l’A-7, en tots dos sentits, a causa de l’accident de dos camions en el quilòmetre 326, a l’altura de Paterna durant el matí.

 

Igualment, el temporal, amb fortes tempestes i caiguda de multitud de llamps, ha provocat el tancament del Port de València al trànsit marítim des de les 10.55 hores a causa de les condicions marítimes oceanogràfiques adverses.

Últimes notícies

Detingut per robar una bossa amb 6.000 euros a Alacant i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada en el centre de la ciutat. La Policia va recuperar més de 5.800 euros en seguir el rastre de bitllets.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la persecució va anar perdent bitllets fins a la seua captura.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

La Policia ha detingut a un home que va arrabassar la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar perdent bitllets fins a ser interceptat.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació