Aigua, calamarsa i arbres caiguts: així ha sigut el pas del temporal sobre el territori valencià

 

El temporal de pluja, vent i calamarsa que afecta bona part del territori valencià ha deixat més de 5.400 llamps, precipitacions acumulades de 112 litres per metre quadrat en Chera (València), el tall en una línia de ferrocarril, afectació en carreteres i el tancament del port de València.

Fins a les 19.30 hores d’este divendres, la pluja ha deixat registres com 108 litres en Requena, 107 en Alzira, 98 en Yátova, 92’8 en Dos Aguas, 86’4 en en  Manises, 80 en Cortes de Pallás, 78 en Millares, 78 en l’aeroport de València i 74 en Quart de Poblet.

 

La ciutat de València ha acumulat 63’3 litres, que sumats als recollits este mes de novembre llancen un balanç de 238’4 litres i el convertix en el novembre més humit des de 1956, quan es van recollir 298’2 litres, segons l’Agència Estatal de Meteorologia.

 

Rècord de descàrregues de llamps

A demés, este divendres s’ha registrat el rècord de descàrregues de llamps en un dia de novembre en el territori valencià, amb 5.425 llamps caiguts fins a les 18.30 hores (4.242 en València, 597 en Alacant i 586 en Castelló) i se situa entre els vint dies de més llamps en el total anual des de l’any 2000.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València ha intervingut en una vintena de servicis, principalment sanejament de façanes, retirada d’arbres, obertura de desaigües, i rescat de conductors atrapats per l’aigua, com en una rambla de Requena.

 

També han intervingut en dotze accidents per la situació de les carreteres valencianes, mentres que en Alacant el Consorci de bombers ha treballat en una extracció d’aigua en Ibi, mentres que en Castelló han recollit xicotets despreniments en cases de Borriana i Nules.

 

Talls de carreteres i de metro

Durant la vesprada ha continuat plovent en la província de València i en el sud de Castelló, a vegades amb tempesta, i a última hora s’han anat retirant les pluges en el litoral de València, encara que continua plovent i amb tempestes a l’interior nord de la província, i ja hi ha pluges generalitzades en Castelló, amb molts llamps a la província.

 

Quant a les carreteres, hi ha incidències per despreniments en la CV-419 Macastre-La Portera, i estan afectades per inundacions que condicionen la circulació en la carretera CV-474 de Villagordo del Cabriel a Camporrobles i CV-598 d’accés oest a Canals.

 

La Policia Local de València ha atès 102 crides per pluges i 132 pel mal funcionament dels semàfors, a demés del tall de manera intermitent de diferents passos subterranis en uns quants punts, com el túnel de l’Avinguda Germans Machado.

 

Calamarsa i retencions en València

A més, ha ressaltat que en els observatoris de València o l’aeroport la calamarsa ha sigut de la grandària d’una cirera, una cosa que només s’havia notificat una vegada anteriorment, l’1 de maig de 2001.

La Direcció General de Trànsit ha advertit de grans retencions en l’A-7, en tots dos sentits, a causa de l’accident de dos camions en el quilòmetre 326, a l’altura de Paterna durant el matí.

 

Igualment, el temporal, amb fortes tempestes i caiguda de multitud de llamps, ha provocat el tancament del Port de València al trànsit marítim des de les 10.55 hores a causa de les condicions marítimes oceanogràfiques adverses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.

Sánchez defén la seua política de vivenda i la baixada del lloguer a València

Pedro Sánchez reivindica en el Congrés el canvi de paradigma en vivenda aplicat pel seu Govern i assegura que el lloguer ha baixat un 4% a València, defenent la seua estratègia enfront de les crítiques dels seus socis i de l'oposició.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en Casas del Riu, a Requena

El dispositiu de busca de l'home de 77 anys desaparegut en Casas del Riu, pedania de Requena, es manté per quart dia amb amplis mitjans terrestres, aeris i aquàtics al llarg del riu Cabriol i els seus voltants.