Aigua, calamarsa i arbres caiguts: així ha sigut el pas del temporal sobre el territori valencià

 

El temporal de pluja, vent i calamarsa que afecta bona part del territori valencià ha deixat més de 5.400 llamps, precipitacions acumulades de 112 litres per metre quadrat en Chera (València), el tall en una línia de ferrocarril, afectació en carreteres i el tancament del port de València.

Fins a les 19.30 hores d’este divendres, la pluja ha deixat registres com 108 litres en Requena, 107 en Alzira, 98 en Yátova, 92’8 en Dos Aguas, 86’4 en en  Manises, 80 en Cortes de Pallás, 78 en Millares, 78 en l’aeroport de València i 74 en Quart de Poblet.

 

La ciutat de València ha acumulat 63’3 litres, que sumats als recollits este mes de novembre llancen un balanç de 238’4 litres i el convertix en el novembre més humit des de 1956, quan es van recollir 298’2 litres, segons l’Agència Estatal de Meteorologia.

 

Rècord de descàrregues de llamps

A demés, este divendres s’ha registrat el rècord de descàrregues de llamps en un dia de novembre en el territori valencià, amb 5.425 llamps caiguts fins a les 18.30 hores (4.242 en València, 597 en Alacant i 586 en Castelló) i se situa entre els vint dies de més llamps en el total anual des de l’any 2000.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València ha intervingut en una vintena de servicis, principalment sanejament de façanes, retirada d’arbres, obertura de desaigües, i rescat de conductors atrapats per l’aigua, com en una rambla de Requena.

 

També han intervingut en dotze accidents per la situació de les carreteres valencianes, mentres que en Alacant el Consorci de bombers ha treballat en una extracció d’aigua en Ibi, mentres que en Castelló han recollit xicotets despreniments en cases de Borriana i Nules.

 

Talls de carreteres i de metro

Durant la vesprada ha continuat plovent en la província de València i en el sud de Castelló, a vegades amb tempesta, i a última hora s’han anat retirant les pluges en el litoral de València, encara que continua plovent i amb tempestes a l’interior nord de la província, i ja hi ha pluges generalitzades en Castelló, amb molts llamps a la província.

 

Quant a les carreteres, hi ha incidències per despreniments en la CV-419 Macastre-La Portera, i estan afectades per inundacions que condicionen la circulació en la carretera CV-474 de Villagordo del Cabriel a Camporrobles i CV-598 d’accés oest a Canals.

 

La Policia Local de València ha atès 102 crides per pluges i 132 pel mal funcionament dels semàfors, a demés del tall de manera intermitent de diferents passos subterranis en uns quants punts, com el túnel de l’Avinguda Germans Machado.

 

Calamarsa i retencions en València

A més, ha ressaltat que en els observatoris de València o l’aeroport la calamarsa ha sigut de la grandària d’una cirera, una cosa que només s’havia notificat una vegada anteriorment, l’1 de maig de 2001.

La Direcció General de Trànsit ha advertit de grans retencions en l’A-7, en tots dos sentits, a causa de l’accident de dos camions en el quilòmetre 326, a l’altura de Paterna durant el matí.

 

Igualment, el temporal, amb fortes tempestes i caiguda de multitud de llamps, ha provocat el tancament del Port de València al trànsit marítim des de les 10.55 hores a causa de les condicions marítimes oceanogràfiques adverses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la lluita per la Champions

La Reial Societat va derrotar 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues opcions de Lliga de Campions.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat s'imposa 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez i es consolida en la baralla per les places de Lliga de Campions després d'un partit dominat de principi a fi.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

La Reial Societat s’enganxa a la baralla per la Champions amb un sòlid triomf davant el Llevant

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues aspiracions de Champions.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.