Aigua, calamarsa i arbres caiguts: així ha sigut el pas del temporal sobre el territori valencià

 

El temporal de pluja, vent i calamarsa que afecta bona part del territori valencià ha deixat més de 5.400 llamps, precipitacions acumulades de 112 litres per metre quadrat en Chera (València), el tall en una línia de ferrocarril, afectació en carreteres i el tancament del port de València.

Fins a les 19.30 hores d’este divendres, la pluja ha deixat registres com 108 litres en Requena, 107 en Alzira, 98 en Yátova, 92’8 en Dos Aguas, 86’4 en en  Manises, 80 en Cortes de Pallás, 78 en Millares, 78 en l’aeroport de València i 74 en Quart de Poblet.

 

La ciutat de València ha acumulat 63’3 litres, que sumats als recollits este mes de novembre llancen un balanç de 238’4 litres i el convertix en el novembre més humit des de 1956, quan es van recollir 298’2 litres, segons l’Agència Estatal de Meteorologia.

 

Rècord de descàrregues de llamps

A demés, este divendres s’ha registrat el rècord de descàrregues de llamps en un dia de novembre en el territori valencià, amb 5.425 llamps caiguts fins a les 18.30 hores (4.242 en València, 597 en Alacant i 586 en Castelló) i se situa entre els vint dies de més llamps en el total anual des de l’any 2000.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València ha intervingut en una vintena de servicis, principalment sanejament de façanes, retirada d’arbres, obertura de desaigües, i rescat de conductors atrapats per l’aigua, com en una rambla de Requena.

 

També han intervingut en dotze accidents per la situació de les carreteres valencianes, mentres que en Alacant el Consorci de bombers ha treballat en una extracció d’aigua en Ibi, mentres que en Castelló han recollit xicotets despreniments en cases de Borriana i Nules.

 

Talls de carreteres i de metro

Durant la vesprada ha continuat plovent en la província de València i en el sud de Castelló, a vegades amb tempesta, i a última hora s’han anat retirant les pluges en el litoral de València, encara que continua plovent i amb tempestes a l’interior nord de la província, i ja hi ha pluges generalitzades en Castelló, amb molts llamps a la província.

 

Quant a les carreteres, hi ha incidències per despreniments en la CV-419 Macastre-La Portera, i estan afectades per inundacions que condicionen la circulació en la carretera CV-474 de Villagordo del Cabriel a Camporrobles i CV-598 d’accés oest a Canals.

 

La Policia Local de València ha atès 102 crides per pluges i 132 pel mal funcionament dels semàfors, a demés del tall de manera intermitent de diferents passos subterranis en uns quants punts, com el túnel de l’Avinguda Germans Machado.

 

Calamarsa i retencions en València

A més, ha ressaltat que en els observatoris de València o l’aeroport la calamarsa ha sigut de la grandària d’una cirera, una cosa que només s’havia notificat una vegada anteriorment, l’1 de maig de 2001.

La Direcció General de Trànsit ha advertit de grans retencions en l’A-7, en tots dos sentits, a causa de l’accident de dos camions en el quilòmetre 326, a l’altura de Paterna durant el matí.

 

Igualment, el temporal, amb fortes tempestes i caiguda de multitud de llamps, ha provocat el tancament del Port de València al trànsit marítim des de les 10.55 hores a causa de les condicions marítimes oceanogràfiques adverses.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.