Aigua, calamarsa i arbres caiguts: així ha sigut el pas del temporal sobre el territori valencià

 

El temporal de pluja, vent i calamarsa que afecta bona part del territori valencià ha deixat més de 5.400 llamps, precipitacions acumulades de 112 litres per metre quadrat en Chera (València), el tall en una línia de ferrocarril, afectació en carreteres i el tancament del port de València.

Fins a les 19.30 hores d’este divendres, la pluja ha deixat registres com 108 litres en Requena, 107 en Alzira, 98 en Yátova, 92’8 en Dos Aguas, 86’4 en en  Manises, 80 en Cortes de Pallás, 78 en Millares, 78 en l’aeroport de València i 74 en Quart de Poblet.

 

La ciutat de València ha acumulat 63’3 litres, que sumats als recollits este mes de novembre llancen un balanç de 238’4 litres i el convertix en el novembre més humit des de 1956, quan es van recollir 298’2 litres, segons l’Agència Estatal de Meteorologia.

 

Rècord de descàrregues de llamps

A demés, este divendres s’ha registrat el rècord de descàrregues de llamps en un dia de novembre en el territori valencià, amb 5.425 llamps caiguts fins a les 18.30 hores (4.242 en València, 597 en Alacant i 586 en Castelló) i se situa entre els vint dies de més llamps en el total anual des de l’any 2000.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València ha intervingut en una vintena de servicis, principalment sanejament de façanes, retirada d’arbres, obertura de desaigües, i rescat de conductors atrapats per l’aigua, com en una rambla de Requena.

 

També han intervingut en dotze accidents per la situació de les carreteres valencianes, mentres que en Alacant el Consorci de bombers ha treballat en una extracció d’aigua en Ibi, mentres que en Castelló han recollit xicotets despreniments en cases de Borriana i Nules.

 

Talls de carreteres i de metro

Durant la vesprada ha continuat plovent en la província de València i en el sud de Castelló, a vegades amb tempesta, i a última hora s’han anat retirant les pluges en el litoral de València, encara que continua plovent i amb tempestes a l’interior nord de la província, i ja hi ha pluges generalitzades en Castelló, amb molts llamps a la província.

 

Quant a les carreteres, hi ha incidències per despreniments en la CV-419 Macastre-La Portera, i estan afectades per inundacions que condicionen la circulació en la carretera CV-474 de Villagordo del Cabriel a Camporrobles i CV-598 d’accés oest a Canals.

 

La Policia Local de València ha atès 102 crides per pluges i 132 pel mal funcionament dels semàfors, a demés del tall de manera intermitent de diferents passos subterranis en uns quants punts, com el túnel de l’Avinguda Germans Machado.

 

Calamarsa i retencions en València

A més, ha ressaltat que en els observatoris de València o l’aeroport la calamarsa ha sigut de la grandària d’una cirera, una cosa que només s’havia notificat una vegada anteriorment, l’1 de maig de 2001.

La Direcció General de Trànsit ha advertit de grans retencions en l’A-7, en tots dos sentits, a causa de l’accident de dos camions en el quilòmetre 326, a l’altura de Paterna durant el matí.

 

Igualment, el temporal, amb fortes tempestes i caiguda de multitud de llamps, ha provocat el tancament del Port de València al trànsit marítim des de les 10.55 hores a causa de les condicions marítimes oceanogràfiques adverses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022