Els podòlegs adverteixen que sentir endormiscament als peus pot ser símptoma de malaltia

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit que sentir endormiscament o entumiment freqüent dels peus pot ser símptoma de malaltia.

Entre les causes més comunes estan els problemes d’origen vascular, neurològic o mecànic.

El principal és que siguem conscients que tenir esta sensació en els membres inferiors no és normal i, per tant, la nostra recomanació és acudir al més aviat possible al podòleg per a localitzar la causa. Problemes de circulació en cames i peus, com el retorn venós, la hipertensió, l’arterioesclerosi, la microcirculació afectada pel fred o altres causes com a diversos fàrmacs administrats o alteracions en nervis perifèrics, poden estar darrere d’esta sensació“, ha assegurat Pilar Nieto, presidenta del ICOPCV.

Pel que fa a les causes d’origen neurològic, els podòlegs han assenyalat que l’alteració del senyal nerviós també pot ser originada per diverses patologies com la diabetis, l’alcoholisme, el consum de tabac que generen un dèficit en la conducció nerviosa que pot donar lloc a l’endormiscament o formigueig dels peus.

“També hem de tenir en compte que una mala elecció del calçat, els hàbits repetitius en el patró de la marxa o les deformitats al peu, entre altres, poden generar una pressió constant sobre una determinada zona en concret i donar lloc a la parestèsia, que és este trastorn de la sensibilitat que es manifesta com a formigueig”, ha explicat Maite García, vicepresidenta del ICOPCV.

Els podòlegs recomanen, juntament amb un control adequat de qualsevol malaltia diagnosticada, evitar el consum d’alcohol i tabac, i l’ús d’un calçat adequat que s’adapte correctament al peu, permetent el seu moviment complet sense oprimir-lo, amb una sola que esmorteesca la xafada.

Al costat d’això, és essencial que un podòleg realitze un estudi de la trepitjada, neurològic i vascular, principalment, per a avaluar la situació i oferir el tractament més adequat en cada cas en concret.

<

>

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.