Els podòlegs adverteixen que sentir endormiscament als peus pot ser símptoma de malaltia

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit que sentir endormiscament o entumiment freqüent dels peus pot ser símptoma de malaltia.

Entre les causes més comunes estan els problemes d’origen vascular, neurològic o mecànic.

«El principal és que siguem conscients que tenir esta sensació en els membres inferiors no és normal i, per tant, la nostra recomanació és acudir al més aviat possible al podòleg per a localitzar la causa. Problemes de circulació en cames i peus, com el retorn venós, la hipertensió, l’arterioesclerosi, la microcirculació afectada pel fred o altres causes com a diversos fàrmacs administrats o alteracions en nervis perifèrics, poden estar darrere d’esta sensació«, ha assegurat Pilar Nieto, presidenta del ICOPCV.

Pel que fa a les causes d’origen neurològic, els podòlegs han assenyalat que l’alteració del senyal nerviós també pot ser originada per diverses patologies com la diabetis, l’alcoholisme, el consum de tabac que generen un dèficit en la conducció nerviosa que pot donar lloc a l’endormiscament o formigueig dels peus.

«També hem de tenir en compte que una mala elecció del calçat, els hàbits repetitius en el patró de la marxa o les deformitats al peu, entre altres, poden generar una pressió constant sobre una determinada zona en concret i donar lloc a la parestèsia, que és este trastorn de la sensibilitat que es manifesta com a formigueig», ha explicat Maite García, vicepresidenta del ICOPCV.

Els podòlegs recomanen, juntament amb un control adequat de qualsevol malaltia diagnosticada, evitar el consum d’alcohol i tabac, i l’ús d’un calçat adequat que s’adapte correctament al peu, permetent el seu moviment complet sense oprimir-lo, amb una sola que esmorteesca la xafada.

Al costat d’això, és essencial que un podòleg realitze un estudi de la trepitjada, neurològic i vascular, principalment, per a avaluar la situació i oferir el tractament més adequat en cada cas en concret.

<

>

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.