Els podòlegs adverteixen que sentir endormiscament als peus pot ser símptoma de malaltia

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit que sentir endormiscament o entumiment freqüent dels peus pot ser símptoma de malaltia.

Entre les causes més comunes estan els problemes d’origen vascular, neurològic o mecànic.

«El principal és que siguem conscients que tenir esta sensació en els membres inferiors no és normal i, per tant, la nostra recomanació és acudir al més aviat possible al podòleg per a localitzar la causa. Problemes de circulació en cames i peus, com el retorn venós, la hipertensió, l’arterioesclerosi, la microcirculació afectada pel fred o altres causes com a diversos fàrmacs administrats o alteracions en nervis perifèrics, poden estar darrere d’esta sensació«, ha assegurat Pilar Nieto, presidenta del ICOPCV.

Pel que fa a les causes d’origen neurològic, els podòlegs han assenyalat que l’alteració del senyal nerviós també pot ser originada per diverses patologies com la diabetis, l’alcoholisme, el consum de tabac que generen un dèficit en la conducció nerviosa que pot donar lloc a l’endormiscament o formigueig dels peus.

«També hem de tenir en compte que una mala elecció del calçat, els hàbits repetitius en el patró de la marxa o les deformitats al peu, entre altres, poden generar una pressió constant sobre una determinada zona en concret i donar lloc a la parestèsia, que és este trastorn de la sensibilitat que es manifesta com a formigueig», ha explicat Maite García, vicepresidenta del ICOPCV.

Els podòlegs recomanen, juntament amb un control adequat de qualsevol malaltia diagnosticada, evitar el consum d’alcohol i tabac, i l’ús d’un calçat adequat que s’adapte correctament al peu, permetent el seu moviment complet sense oprimir-lo, amb una sola que esmorteesca la xafada.

Al costat d’això, és essencial que un podòleg realitze un estudi de la trepitjada, neurològic i vascular, principalment, per a avaluar la situació i oferir el tractament més adequat en cada cas en concret.

<

>

Últimes notícies

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.

Tancament de parcs naturals i nivell 3 d’emergència per risc d’incendis el dia de l’eclipse

La Generalitat activarà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis el 12 d’agost per l’eclipse solar i tancarà diversos parcs naturals de la Comunitat Valenciana. A més, es desplegarà un ampli dispositiu amb 26 mitjans aeris i 2.500 agents de seguretat en les províncies de València i Castelló.

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.

AVA eleva fins a 40 milions els danys agraris per l’incendi de la Vall d’Uixó

L’Associació Valenciana d’Agricultors calcula entre 35 i 40 milions en pèrdues per l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha afectat 2.000 hectàrees de cultius i ramaderia. L’entitat reclama més ajudes estatals i un canvi profund en les polítiques agràries i de prevenció d’incendis.
FILMOTECA D'ESTIU