La Policia de la Generalitat proposa sancionar a nou locals per incomplir les mesures de seguretat

 

La Policia de la Generalitat ha inspeccionat i controlat 190 locals i ha alçat nou actes de proposta de sanció tant per incomplir les mesures sanitàries enfront de laCovid-19 com per infringir alguns dels preceptes regits en la llei 6/2018 de la Generalitat d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, i ha fet 28 propostes de sanció per no usar mascareta.

 

Des de divendres passat, la Unitat Adscrita de la Policia Nacional en el territori valencià ha fet 1.385 advertiments relacionats amb l’ús de la mascareta i la distància de seguretat. Del total, 28 es van convertir en proposta de sanció per no usar la mascareta en la via pública o locals oberts al públic.

 

A demés, els agents van identificar a 379 persones i 46 cotxes. El dispositiu també va permetre imposar una ordre de tancament d’establiment, dos denúncies per seguretat viària, alçar set actes per tinença de drogues o armes, fer un auxili humanitari i acompanyar a la Inspecció de Treball i a la Seguretat Social a controlar tres locals.

 

Dades per províncies

Per províncies, en la de València la Policia de la Generalitat va practicar 80 inspeccions en locals d’Alboraia, el Perelló, el Puig, la Pobla de Farnals, Piles i València amb un resultat de cinc propostes de sanció.

 

En la d’Alacant, els 55 establiments controlats se situaven en la capital, en Calp, en Elx, en Sant Joan i en Sant Vicent del Raspeig, i quatre d’ells van ser proposats per a sanció. En la província de Castelló també de van inspeccionar 55 locals en Onda, Vila-real i Castelló de la Plana però no es va estendre acta amb proposta de sanció en cap d’ells. A estes dades cal sumar les sancions proposades per altres cossos amb competències en seguretat.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que la coordinació entre els diferents cossos de seguretat «ha permés multiplicar l’eficàcia dels controls per a comprovar que les persones, i també els locals, complixen amb les mesures de l’ús de la mascareta i de limitació d’aforament que marquen les autoritats sanitàries».

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.