La Policia de la Generalitat proposa sancionar a nou locals per incomplir les mesures de seguretat

 

La Policia de la Generalitat ha inspeccionat i controlat 190 locals i ha alçat nou actes de proposta de sanció tant per incomplir les mesures sanitàries enfront de laCovid-19 com per infringir alguns dels preceptes regits en la llei 6/2018 de la Generalitat d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, i ha fet 28 propostes de sanció per no usar mascareta.

 

Des de divendres passat, la Unitat Adscrita de la Policia Nacional en el territori valencià ha fet 1.385 advertiments relacionats amb l’ús de la mascareta i la distància de seguretat. Del total, 28 es van convertir en proposta de sanció per no usar la mascareta en la via pública o locals oberts al públic.

 

A demés, els agents van identificar a 379 persones i 46 cotxes. El dispositiu també va permetre imposar una ordre de tancament d’establiment, dos denúncies per seguretat viària, alçar set actes per tinença de drogues o armes, fer un auxili humanitari i acompanyar a la Inspecció de Treball i a la Seguretat Social a controlar tres locals.

 

Dades per províncies

Per províncies, en la de València la Policia de la Generalitat va practicar 80 inspeccions en locals d’Alboraia, el Perelló, el Puig, la Pobla de Farnals, Piles i València amb un resultat de cinc propostes de sanció.

 

En la d’Alacant, els 55 establiments controlats se situaven en la capital, en Calp, en Elx, en Sant Joan i en Sant Vicent del Raspeig, i quatre d’ells van ser proposats per a sanció. En la província de Castelló també de van inspeccionar 55 locals en Onda, Vila-real i Castelló de la Plana però no es va estendre acta amb proposta de sanció en cap d’ells. A estes dades cal sumar les sancions proposades per altres cossos amb competències en seguretat.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que la coordinació entre els diferents cossos de seguretat «ha permés multiplicar l’eficàcia dels controls per a comprovar que les persones, i també els locals, complixen amb les mesures de l’ús de la mascareta i de limitació d’aforament que marquen les autoritats sanitàries».

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

Pérez Llorca ha anunciat habilitar el sòl dotacional municipal sense desenrotllar per a vivenda mitjançant canvis en el Pla Simplifica 2. També ha avançat tres noves estacions d'ITV a Segorbe, Onda i Torrent per a sumar unes 50.000 inspeccions.

Renfe reforça Rodalia en Falles amb 2.100 trens i més de 2 milions de places

Renfe ha programat 2.100 trens de Rodalia per a la setmana fallera, amb 310 servicis especials i reforços per línies. La mesura conviu amb la polèmica per limitar l'accés a València Nord en hores de mascletà.

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó