La Policia de la Generalitat proposa sancionar a nou locals per incomplir les mesures de seguretat

 

La Policia de la Generalitat ha inspeccionat i controlat 190 locals i ha alçat nou actes de proposta de sanció tant per incomplir les mesures sanitàries enfront de laCovid-19 com per infringir alguns dels preceptes regits en la llei 6/2018 de la Generalitat d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, i ha fet 28 propostes de sanció per no usar mascareta.

 

Des de divendres passat, la Unitat Adscrita de la Policia Nacional en el territori valencià ha fet 1.385 advertiments relacionats amb l’ús de la mascareta i la distància de seguretat. Del total, 28 es van convertir en proposta de sanció per no usar la mascareta en la via pública o locals oberts al públic.

 

A demés, els agents van identificar a 379 persones i 46 cotxes. El dispositiu també va permetre imposar una ordre de tancament d’establiment, dos denúncies per seguretat viària, alçar set actes per tinença de drogues o armes, fer un auxili humanitari i acompanyar a la Inspecció de Treball i a la Seguretat Social a controlar tres locals.

 

Dades per províncies

Per províncies, en la de València la Policia de la Generalitat va practicar 80 inspeccions en locals d’Alboraia, el Perelló, el Puig, la Pobla de Farnals, Piles i València amb un resultat de cinc propostes de sanció.

 

En la d’Alacant, els 55 establiments controlats se situaven en la capital, en Calp, en Elx, en Sant Joan i en Sant Vicent del Raspeig, i quatre d’ells van ser proposats per a sanció. En la província de Castelló també de van inspeccionar 55 locals en Onda, Vila-real i Castelló de la Plana però no es va estendre acta amb proposta de sanció en cap d’ells. A estes dades cal sumar les sancions proposades per altres cossos amb competències en seguretat.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que la coordinació entre els diferents cossos de seguretat «ha permés multiplicar l’eficàcia dels controls per a comprovar que les persones, i també els locals, complixen amb les mesures de l’ús de la mascareta i de limitació d’aforament que marquen les autoritats sanitàries».

 

Últimes notícies

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.