La Policia Nacional en alerta davant la possibilitat de quedar-se sense vacances

Aquest cap de setmana, JUPOL ha conegut a través de la premsa local que la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana està estudiant la possibilitat de suspendre les vacances a Policies Nacionals per una onada de delictes que s’està patint a València.

Des de JUPOL, sindicat majoritari en la Policia Nacional, expliquen que, “no tenim constància oficial o oficiosa que veritablement s’estiga estudiant aquesta possibilitat, però davant el renou ocasionat entre els companys després de les diferents publicacions en aquest sentit, i coneixent l’opacitat amb la qual sol treballar l’administració en l’àmbit que ens afecta, ens veiem en l’obligació d’intervindre”.

El sindicat majoritari assenyala que “és cert que en els últims mesos s’està donant un alt índex de fets delictius a València, però això no es limita a aquesta zona geogràfica, ja que està ocorrent el mateix en moltes altres províncies de llarg a llarg del territori nacional. En qualsevol cas, això no és una causa que motive la suspensió generalitzada dels períodes vacacionals dels funcionaris policials”.

A més, apunten que “cal tindre en compte que una mesura tan restrictiva que afecta tan directament als drets dels funcionaris i per extensió a la resta dels seus nuclis familiars només seria comprensible davant una situació realment greu i excepcional que afectara la seguretat pública, i no és aquest el cas”.

Farts de la situació que estan vivint denúncia que “en els últims anys hem patit situacions més excepcionals com va ser la situació a Catalunya després de l’intent de colp d’estat (operacions Ícar i Copèrnic) o més recentment la pandèmia pel Covid-19. En cap d’aquests casos es va arribar a suspendre de forma generalitzada les vacances als companys”.

A més, s’ha de tindre en compte que és el primer estiu en el qual es podrà gaudir d’unes merescudes vacances al costat de les seues famílies després del decaïment de les mesures anti Covid-19 i seria molt injust per als policies la suspensió de les seues vacances després d’haver treballat uns anys tan durs per la pandèmia.

Des de JUPOL exigeixen a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, que “desmentisca les informacions abocades en els mitjans de comunicació valencians durant aquest cap de setmana en relació a la possibilitat d’una suspensió de les vacances als Policies Nacionals amb destinació en aquesta comunitat”.

Maltractament continuat

La Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana «és una plantilla que és maltractada des de fa anys per part de la Direcció General de la Policia i del Ministeri de l’Interior. Aquesta plantilla necessita una  actualització i ampliació del catàleg de llocs de treball de manera urgent, ja que el mateix està greument desfasat”, volen deixar clar.

JUPOL reivindica que “portem anys sol·licitant aquesta ampliació en atenció a la rellevància que això suposa en la nostra comunitat. No hem d’oblidar, encara que sí que sembla que ho fa el govern, que la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana és la segona a Espanya i que a més aquesta comunitat acull durant la pràctica totalitat de l’any a un percentatge important del turisme espanyol, motiu pel qual se sobredimensionen moltes poblacions valencianes”.

Siga per turisme nacional o internacional, la veritat és que la Comunitat Valenciana té unes necessitats operatives i de seguretat pública que no són tingudes en compte des del Ministeri de l’Interior i la Direcció General de la Policia, mantenint any rere any unes plantilles “molt justes i minvades que dificulten que es puga prestar amb màximes garanties les principals comeses que tenim encomanats de seguretat pública i prevenció de la delinqüència”, assenyalen des del sindicat majoritari.

Per tot això reclamen també a la delegada del Govern que “en lloc de triar el camí fàcil intentant coartar els drets dels seus Policies Nacionals, intensifique i focalitze la seua labor cap als òrgans superiors de la Direcció General de la Policia i el Ministeri de l’Interior, i exigisca una ampliació del catàleg de llocs de treball de la Policia Nacional en la Prefectura Superior de la Policia a la Comunitat Valenciana”.

A més, si ara considera tan greu la situació a València el que ha de fer “és exigir que s’aproven les partides pressupostàries oportunes perquè en els casos com l’actual, els reforços policials siguen sufragats abonant als policies els serveis extraordinaris que siguen necessaris i no a costa dels seus períodes de descans i de la conciliació familiar”, en això són contundents.

Des de JUPOL només “ens queda assenyalar que en cap cas i sota cap pretext permetrem que es coarten els drets dels nostres companys suspenent-los els períodes vacacionals que segons la nostra normativa pròpia s’han de gaudir de manera preferent durant els mesos de juliol, agost i setembre”, finalitzen.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.