La Policia Nacional en alerta davant la possibilitat de quedar-se sense vacances

Aquest cap de setmana, JUPOL ha conegut a través de la premsa local que la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana està estudiant la possibilitat de suspendre les vacances a Policies Nacionals per una onada de delictes que s’està patint a València.

Des de JUPOL, sindicat majoritari en la Policia Nacional, expliquen que, “no tenim constància oficial o oficiosa que veritablement s’estiga estudiant aquesta possibilitat, però davant el renou ocasionat entre els companys després de les diferents publicacions en aquest sentit, i coneixent l’opacitat amb la qual sol treballar l’administració en l’àmbit que ens afecta, ens veiem en l’obligació d’intervindre”.

El sindicat majoritari assenyala que “és cert que en els últims mesos s’està donant un alt índex de fets delictius a València, però això no es limita a aquesta zona geogràfica, ja que està ocorrent el mateix en moltes altres províncies de llarg a llarg del territori nacional. En qualsevol cas, això no és una causa que motive la suspensió generalitzada dels períodes vacacionals dels funcionaris policials”.

A més, apunten que “cal tindre en compte que una mesura tan restrictiva que afecta tan directament als drets dels funcionaris i per extensió a la resta dels seus nuclis familiars només seria comprensible davant una situació realment greu i excepcional que afectara la seguretat pública, i no és aquest el cas”.

Farts de la situació que estan vivint denúncia que “en els últims anys hem patit situacions més excepcionals com va ser la situació a Catalunya després de l’intent de colp d’estat (operacions Ícar i Copèrnic) o més recentment la pandèmia pel Covid-19. En cap d’aquests casos es va arribar a suspendre de forma generalitzada les vacances als companys”.

A més, s’ha de tindre en compte que és el primer estiu en el qual es podrà gaudir d’unes merescudes vacances al costat de les seues famílies després del decaïment de les mesures anti Covid-19 i seria molt injust per als policies la suspensió de les seues vacances després d’haver treballat uns anys tan durs per la pandèmia.

Des de JUPOL exigeixen a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, que “desmentisca les informacions abocades en els mitjans de comunicació valencians durant aquest cap de setmana en relació a la possibilitat d’una suspensió de les vacances als Policies Nacionals amb destinació en aquesta comunitat”.

Maltractament continuat

La Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana «és una plantilla que és maltractada des de fa anys per part de la Direcció General de la Policia i del Ministeri de l’Interior. Aquesta plantilla necessita una  actualització i ampliació del catàleg de llocs de treball de manera urgent, ja que el mateix està greument desfasat”, volen deixar clar.

JUPOL reivindica que “portem anys sol·licitant aquesta ampliació en atenció a la rellevància que això suposa en la nostra comunitat. No hem d’oblidar, encara que sí que sembla que ho fa el govern, que la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana és la segona a Espanya i que a més aquesta comunitat acull durant la pràctica totalitat de l’any a un percentatge important del turisme espanyol, motiu pel qual se sobredimensionen moltes poblacions valencianes”.

Siga per turisme nacional o internacional, la veritat és que la Comunitat Valenciana té unes necessitats operatives i de seguretat pública que no són tingudes en compte des del Ministeri de l’Interior i la Direcció General de la Policia, mantenint any rere any unes plantilles “molt justes i minvades que dificulten que es puga prestar amb màximes garanties les principals comeses que tenim encomanats de seguretat pública i prevenció de la delinqüència”, assenyalen des del sindicat majoritari.

Per tot això reclamen també a la delegada del Govern que “en lloc de triar el camí fàcil intentant coartar els drets dels seus Policies Nacionals, intensifique i focalitze la seua labor cap als òrgans superiors de la Direcció General de la Policia i el Ministeri de l’Interior, i exigisca una ampliació del catàleg de llocs de treball de la Policia Nacional en la Prefectura Superior de la Policia a la Comunitat Valenciana”.

A més, si ara considera tan greu la situació a València el que ha de fer “és exigir que s’aproven les partides pressupostàries oportunes perquè en els casos com l’actual, els reforços policials siguen sufragats abonant als policies els serveis extraordinaris que siguen necessaris i no a costa dels seus períodes de descans i de la conciliació familiar”, en això són contundents.

Des de JUPOL només “ens queda assenyalar que en cap cas i sota cap pretext permetrem que es coarten els drets dels nostres companys suspenent-los els períodes vacacionals que segons la nostra normativa pròpia s’han de gaudir de manera preferent durant els mesos de juliol, agost i setembre”, finalitzen.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU