La Policia Nacional en alerta davant la possibilitat de quedar-se sense vacances

Aquest cap de setmana, JUPOL ha conegut a través de la premsa local que la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana està estudiant la possibilitat de suspendre les vacances a Policies Nacionals per una onada de delictes que s’està patint a València.

Des de JUPOL, sindicat majoritari en la Policia Nacional, expliquen que, “no tenim constància oficial o oficiosa que veritablement s’estiga estudiant aquesta possibilitat, però davant el renou ocasionat entre els companys després de les diferents publicacions en aquest sentit, i coneixent l’opacitat amb la qual sol treballar l’administració en l’àmbit que ens afecta, ens veiem en l’obligació d’intervindre”.

El sindicat majoritari assenyala que “és cert que en els últims mesos s’està donant un alt índex de fets delictius a València, però això no es limita a aquesta zona geogràfica, ja que està ocorrent el mateix en moltes altres províncies de llarg a llarg del territori nacional. En qualsevol cas, això no és una causa que motive la suspensió generalitzada dels períodes vacacionals dels funcionaris policials”.

A més, apunten que “cal tindre en compte que una mesura tan restrictiva que afecta tan directament als drets dels funcionaris i per extensió a la resta dels seus nuclis familiars només seria comprensible davant una situació realment greu i excepcional que afectara la seguretat pública, i no és aquest el cas”.

Farts de la situació que estan vivint denúncia que “en els últims anys hem patit situacions més excepcionals com va ser la situació a Catalunya després de l’intent de colp d’estat (operacions Ícar i Copèrnic) o més recentment la pandèmia pel Covid-19. En cap d’aquests casos es va arribar a suspendre de forma generalitzada les vacances als companys”.

A més, s’ha de tindre en compte que és el primer estiu en el qual es podrà gaudir d’unes merescudes vacances al costat de les seues famílies després del decaïment de les mesures anti Covid-19 i seria molt injust per als policies la suspensió de les seues vacances després d’haver treballat uns anys tan durs per la pandèmia.

Des de JUPOL exigeixen a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, que “desmentisca les informacions abocades en els mitjans de comunicació valencians durant aquest cap de setmana en relació a la possibilitat d’una suspensió de les vacances als Policies Nacionals amb destinació en aquesta comunitat”.

Maltractament continuat

La Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana “és una plantilla que és maltractada des de fa anys per part de la Direcció General de la Policia i del Ministeri de l’Interior. Aquesta plantilla necessita una  actualització i ampliació del catàleg de llocs de treball de manera urgent, ja que el mateix està greument desfasat”, volen deixar clar.

JUPOL reivindica que “portem anys sol·licitant aquesta ampliació en atenció a la rellevància que això suposa en la nostra comunitat. No hem d’oblidar, encara que sí que sembla que ho fa el govern, que la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana és la segona a Espanya i que a més aquesta comunitat acull durant la pràctica totalitat de l’any a un percentatge important del turisme espanyol, motiu pel qual se sobredimensionen moltes poblacions valencianes”.

Siga per turisme nacional o internacional, la veritat és que la Comunitat Valenciana té unes necessitats operatives i de seguretat pública que no són tingudes en compte des del Ministeri de l’Interior i la Direcció General de la Policia, mantenint any rere any unes plantilles “molt justes i minvades que dificulten que es puga prestar amb màximes garanties les principals comeses que tenim encomanats de seguretat pública i prevenció de la delinqüència”, assenyalen des del sindicat majoritari.

Per tot això reclamen també a la delegada del Govern que “en lloc de triar el camí fàcil intentant coartar els drets dels seus Policies Nacionals, intensifique i focalitze la seua labor cap als òrgans superiors de la Direcció General de la Policia i el Ministeri de l’Interior, i exigisca una ampliació del catàleg de llocs de treball de la Policia Nacional en la Prefectura Superior de la Policia a la Comunitat Valenciana”.

A més, si ara considera tan greu la situació a València el que ha de fer “és exigir que s’aproven les partides pressupostàries oportunes perquè en els casos com l’actual, els reforços policials siguen sufragats abonant als policies els serveis extraordinaris que siguen necessaris i no a costa dels seus períodes de descans i de la conciliació familiar”, en això són contundents.

Des de JUPOL només “ens queda assenyalar que en cap cas i sota cap pretext permetrem que es coarten els drets dels nostres companys suspenent-los els períodes vacacionals que segons la nostra normativa pròpia s’han de gaudir de manera preferent durant els mesos de juliol, agost i setembre”, finalitzen.

Últimes notícies

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.

Una parada del Mercat Central de València aconseguix quasi 50.000 euros en la subhasta de llocs

L'última subhasta de llocs en els mercats municipals de València marca un rècord amb una parada del Mercat Central adjudicada per quasi 50.000 euros, molt per damunt del seu preu d'eixida. L'Ajuntament destaca que el resultat confirma l'estirada comercial i les inversions recents en la xarxa de mercats.

Una tècnic d’Emergències declara que no es va activar als agents mediambientals el 29-O malgrat la DANA

Una tècnic de prevenció d'incendis del Centre de Coordinació d'Emergències declara davant la jutgessa que el 29 d'octubre no es va activar als agents mediambientals per a vigilar els llits malgrat que el pla d'inundacions estava actiu.

Trànsit preveu més de 1,3 milions de desplaçaments en la Comunitat Valenciana fins al 6 d’abril

La DGT calcula 1.364.820 desplaçaments en la segona fase de l'operació especial de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana i advertix de major mobilitat i risc en carretera.

Aemet amplia l’avís groc per vents de fins a 80 km/h en tota la província de Castelló

Aemet manté actiu l'avís groc per vent en tota la província de Castelló entre hui i demà, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h a l'interior.