8.5 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La Policia Nacional en alerta davant la possibilitat de quedar-se sense vacances

Aquest cap de setmana, JUPOL ha conegut a través de la premsa local que la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana està estudiant la possibilitat de suspendre les vacances a Policies Nacionals per una onada de delictes que s’està patint a València.

Des de JUPOL, sindicat majoritari en la Policia Nacional, expliquen que, “no tenim constància oficial o oficiosa que veritablement s’estiga estudiant aquesta possibilitat, però davant el renou ocasionat entre els companys després de les diferents publicacions en aquest sentit, i coneixent l’opacitat amb la qual sol treballar l’administració en l’àmbit que ens afecta, ens veiem en l’obligació d’intervindre”.

El sindicat majoritari assenyala que “és cert que en els últims mesos s’està donant un alt índex de fets delictius a València, però això no es limita a aquesta zona geogràfica, ja que està ocorrent el mateix en moltes altres províncies de llarg a llarg del territori nacional. En qualsevol cas, això no és una causa que motive la suspensió generalitzada dels períodes vacacionals dels funcionaris policials”.

A més, apunten que “cal tindre en compte que una mesura tan restrictiva que afecta tan directament als drets dels funcionaris i per extensió a la resta dels seus nuclis familiars només seria comprensible davant una situació realment greu i excepcional que afectara la seguretat pública, i no és aquest el cas”.

Farts de la situació que estan vivint denúncia que “en els últims anys hem patit situacions més excepcionals com va ser la situació a Catalunya després de l’intent de colp d’estat (operacions Ícar i Copèrnic) o més recentment la pandèmia pel Covid-19. En cap d’aquests casos es va arribar a suspendre de forma generalitzada les vacances als companys”.

A més, s’ha de tindre en compte que és el primer estiu en el qual es podrà gaudir d’unes merescudes vacances al costat de les seues famílies després del decaïment de les mesures anti Covid-19 i seria molt injust per als policies la suspensió de les seues vacances després d’haver treballat uns anys tan durs per la pandèmia.

Des de JUPOL exigeixen a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, que “desmentisca les informacions abocades en els mitjans de comunicació valencians durant aquest cap de setmana en relació a la possibilitat d’una suspensió de les vacances als Policies Nacionals amb destinació en aquesta comunitat”.

Maltractament continuat

La Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana “és una plantilla que és maltractada des de fa anys per part de la Direcció General de la Policia i del Ministeri de l’Interior. Aquesta plantilla necessita una  actualització i ampliació del catàleg de llocs de treball de manera urgent, ja que el mateix està greument desfasat”, volen deixar clar.

JUPOL reivindica que “portem anys sol·licitant aquesta ampliació en atenció a la rellevància que això suposa en la nostra comunitat. No hem d’oblidar, encara que sí que sembla que ho fa el govern, que la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana és la segona a Espanya i que a més aquesta comunitat acull durant la pràctica totalitat de l’any a un percentatge important del turisme espanyol, motiu pel qual se sobredimensionen moltes poblacions valencianes”.

Siga per turisme nacional o internacional, la veritat és que la Comunitat Valenciana té unes necessitats operatives i de seguretat pública que no són tingudes en compte des del Ministeri de l’Interior i la Direcció General de la Policia, mantenint any rere any unes plantilles “molt justes i minvades que dificulten que es puga prestar amb màximes garanties les principals comeses que tenim encomanats de seguretat pública i prevenció de la delinqüència”, assenyalen des del sindicat majoritari.

Per tot això reclamen també a la delegada del Govern que “en lloc de triar el camí fàcil intentant coartar els drets dels seus Policies Nacionals, intensifique i focalitze la seua labor cap als òrgans superiors de la Direcció General de la Policia i el Ministeri de l’Interior, i exigisca una ampliació del catàleg de llocs de treball de la Policia Nacional en la Prefectura Superior de la Policia a la Comunitat Valenciana”.

A més, si ara considera tan greu la situació a València el que ha de fer “és exigir que s’aproven les partides pressupostàries oportunes perquè en els casos com l’actual, els reforços policials siguen sufragats abonant als policies els serveis extraordinaris que siguen necessaris i no a costa dels seus períodes de descans i de la conciliació familiar”, en això són contundents.

Des de JUPOL només “ens queda assenyalar que en cap cas i sota cap pretext permetrem que es coarten els drets dels nostres companys suspenent-los els períodes vacacionals que segons la nostra normativa pròpia s’han de gaudir de manera preferent durant els mesos de juliol, agost i setembre”, finalitzen.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.