10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Preocupant advertència de l’OMS: Passarà en octubre i novembre

 

Hans Kluge, director per Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat este dilluns a l’agència ‘AFP’ que la pandèmia del Covid-19 serà «més dura en octubre i novembre». Segons Kluge, en els dos mesos serà quan «la mortalitat serà més elevada».

 

Unes paraules que arriben tot just en un moment a on Europa està vivint un gran augment dels contagis per coronavirus. No obstant això, la mortalitat es manté, de moment, estable.

 

«Els països no volen escoltar estes males notícies»

Segons ha assenyalat l’OMS, este increment en el número de morts diàries serà conseqüència de l’augment dels casos positius a causa de la represa de l’epidèmia en Europa. Kluge ha manifestat que «estem en un moment en el que els països no volen escoltar esta classe de males notícies» i ha afegit que «el missatge positiu és que la pandèmia arribarà a la seua fi en un moment o altre».

 

És per això que OMS Europa ha decidit reunir entre hui i demà a tots els 50 estats membres per a discutir quina serà la resposta a la pandèmia i establir una estratègia pels pròxims cinc anys.

 

La pandèmia arribarà a la seua fi quan «aprenguem a viure amb ella»

El cap de la filial europea de l’OMS ha volgut aclarir que l’epidèmia no arribarà a la seua fi amb l’arribada de la vacuna, que encara s’està creant: «Escolte cada dia: ‘la vacuna serà la final de l’epidèmia’. Clar que no ho serà!».

 

El metge belga ha afegit que «encara no sabem si la vacuna serà eficaç en tots els sectors de la població. Estem rebent alguns senyals que pareixen indicar que serà eficaç per uns però no pels altres». En este sentit ha advertit que suposarà una «malson logístic» haver de demanar vacunes diferents.

 

D’eixa manera, Kluge ha matisat que el final de la pandèmia arribarà quan «com a comunitat aprenga a viure amb esta pandèmia. I això depèn de nosaltres. És un missatge molt positiu». En estes últimes setmanes els contagis en Europa han augmentat de forma considerable i sobretot ho ha fet en Espanya i França.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.