Preocupant advertència de l’OMS: Passarà en octubre i novembre

 

Hans Kluge, director per Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat este dilluns a l’agència ‘AFP’ que la pandèmia del Covid-19 serà «més dura en octubre i novembre». Segons Kluge, en els dos mesos serà quan «la mortalitat serà més elevada».

 

Unes paraules que arriben tot just en un moment a on Europa està vivint un gran augment dels contagis per coronavirus. No obstant això, la mortalitat es manté, de moment, estable.

 

«Els països no volen escoltar estes males notícies»

Segons ha assenyalat l’OMS, este increment en el número de morts diàries serà conseqüència de l’augment dels casos positius a causa de la represa de l’epidèmia en Europa. Kluge ha manifestat que «estem en un moment en el que els països no volen escoltar esta classe de males notícies» i ha afegit que «el missatge positiu és que la pandèmia arribarà a la seua fi en un moment o altre».

 

És per això que OMS Europa ha decidit reunir entre hui i demà a tots els 50 estats membres per a discutir quina serà la resposta a la pandèmia i establir una estratègia pels pròxims cinc anys.

 

La pandèmia arribarà a la seua fi quan «aprenguem a viure amb ella»

El cap de la filial europea de l’OMS ha volgut aclarir que l’epidèmia no arribarà a la seua fi amb l’arribada de la vacuna, que encara s’està creant: «Escolte cada dia: ‘la vacuna serà la final de l’epidèmia’. Clar que no ho serà!».

 

El metge belga ha afegit que «encara no sabem si la vacuna serà eficaç en tots els sectors de la població. Estem rebent alguns senyals que pareixen indicar que serà eficaç per uns però no pels altres». En este sentit ha advertit que suposarà una «malson logístic» haver de demanar vacunes diferents.

 

D’eixa manera, Kluge ha matisat que el final de la pandèmia arribarà quan «com a comunitat aprenga a viure amb esta pandèmia. I això depèn de nosaltres. És un missatge molt positiu». En estes últimes setmanes els contagis en Europa han augmentat de forma considerable i sobretot ho ha fet en Espanya i França.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.