Preocupant advertència de l’OMS: Passarà en octubre i novembre

 

Hans Kluge, director per Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat este dilluns a l’agència ‘AFP’ que la pandèmia del Covid-19 serà «més dura en octubre i novembre». Segons Kluge, en els dos mesos serà quan «la mortalitat serà més elevada».

 

Unes paraules que arriben tot just en un moment a on Europa està vivint un gran augment dels contagis per coronavirus. No obstant això, la mortalitat es manté, de moment, estable.

 

«Els països no volen escoltar estes males notícies»

Segons ha assenyalat l’OMS, este increment en el número de morts diàries serà conseqüència de l’augment dels casos positius a causa de la represa de l’epidèmia en Europa. Kluge ha manifestat que «estem en un moment en el que els països no volen escoltar esta classe de males notícies» i ha afegit que «el missatge positiu és que la pandèmia arribarà a la seua fi en un moment o altre».

 

És per això que OMS Europa ha decidit reunir entre hui i demà a tots els 50 estats membres per a discutir quina serà la resposta a la pandèmia i establir una estratègia pels pròxims cinc anys.

 

La pandèmia arribarà a la seua fi quan «aprenguem a viure amb ella»

El cap de la filial europea de l’OMS ha volgut aclarir que l’epidèmia no arribarà a la seua fi amb l’arribada de la vacuna, que encara s’està creant: «Escolte cada dia: ‘la vacuna serà la final de l’epidèmia’. Clar que no ho serà!».

 

El metge belga ha afegit que «encara no sabem si la vacuna serà eficaç en tots els sectors de la població. Estem rebent alguns senyals que pareixen indicar que serà eficaç per uns però no pels altres». En este sentit ha advertit que suposarà una «malson logístic» haver de demanar vacunes diferents.

 

D’eixa manera, Kluge ha matisat que el final de la pandèmia arribarà quan «com a comunitat aprenga a viure amb esta pandèmia. I això depèn de nosaltres. És un missatge molt positiu». En estes últimes setmanes els contagis en Europa han augmentat de forma considerable i sobretot ho ha fet en Espanya i França.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.