Preocupant advertència de l’OMS: Passarà en octubre i novembre

 

Hans Kluge, director per Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat este dilluns a l’agència ‘AFP’ que la pandèmia del Covid-19 serà «més dura en octubre i novembre». Segons Kluge, en els dos mesos serà quan «la mortalitat serà més elevada».

 

Unes paraules que arriben tot just en un moment a on Europa està vivint un gran augment dels contagis per coronavirus. No obstant això, la mortalitat es manté, de moment, estable.

 

«Els països no volen escoltar estes males notícies»

Segons ha assenyalat l’OMS, este increment en el número de morts diàries serà conseqüència de l’augment dels casos positius a causa de la represa de l’epidèmia en Europa. Kluge ha manifestat que «estem en un moment en el que els països no volen escoltar esta classe de males notícies» i ha afegit que «el missatge positiu és que la pandèmia arribarà a la seua fi en un moment o altre».

 

És per això que OMS Europa ha decidit reunir entre hui i demà a tots els 50 estats membres per a discutir quina serà la resposta a la pandèmia i establir una estratègia pels pròxims cinc anys.

 

La pandèmia arribarà a la seua fi quan «aprenguem a viure amb ella»

El cap de la filial europea de l’OMS ha volgut aclarir que l’epidèmia no arribarà a la seua fi amb l’arribada de la vacuna, que encara s’està creant: «Escolte cada dia: ‘la vacuna serà la final de l’epidèmia’. Clar que no ho serà!».

 

El metge belga ha afegit que «encara no sabem si la vacuna serà eficaç en tots els sectors de la població. Estem rebent alguns senyals que pareixen indicar que serà eficaç per uns però no pels altres». En este sentit ha advertit que suposarà una «malson logístic» haver de demanar vacunes diferents.

 

D’eixa manera, Kluge ha matisat que el final de la pandèmia arribarà quan «com a comunitat aprenga a viure amb esta pandèmia. I això depèn de nosaltres. És un missatge molt positiu». En estes últimes setmanes els contagis en Europa han augmentat de forma considerable i sobretot ho ha fet en Espanya i França.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.