20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Els tres hospitals de campanya valencians, preparats per a pacients amb coronavirus

 

Els tres hospitals de campanya construïts en el territori valencià durant la primera ona de la pandèmia del coronavirus per a fer front a la situació tenen ja els seus llits preparats per si hagueren de derivar-se a ells pacients amb Covid-19.

 

Sanitat ha informat que després de superar-se el pic d’ingressos hospitalaris de la primera ona i situar-se en 2.254 els hospitalitzats actualment, s’ha posat en marxa la preparació de diferents llits en estes tres infraestructures situades al costat dels hospitals la Fe de València, General d’Alacant i General de Castelló.

 

Els tres hospitals de campanya, acabats de construir l’abril passat per a donar resposta a una possible saturació hospitalària, però que no van arribar a estrenar-se, tenien una capacitat conjunta per a albergar 1.100 llits i un cost inicial de 8 milions d’euros.

 

Segons l’última actualització de dades de Sanitat, el territori valencià comptabilitza 159.153 positius per coronavirus i un total de 3.174 defuncions, i dels 2.254 ingressats, 340 estan en l’UCI. 

Últimes notícies

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.

Urtasun defén que les llibreries són espais de dinamització i ciutadania crítica

El ministre de Cultura ha reivindicat en el XXVII Congrés de Llibreries el paper de les llibreries com a nodes comunitaris que fomenten pensament lliure. La trobada aborda bibliodiversidad, novetats de Todostuslibros.com i el debat sobre l'IVA cultural.

Morant advertix que cap oligarca tecnològic està per damunt de la sobirania d’un poble

La ministra Diana Morant ha defés que cap empresa, tampoc els anomenats oligarques tecnològics, pot situar-se per damunt de les lleis i la sobirania. Ha respost així al missatge de Pável Dúrov després de l'anunci de restringir l'accés de menors de 16 a les xarxes socials.

22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

L'Audiència Provincial ha condemnat a un home a 22 anys i mig de presó per assassinar a la seua parella amb almenys 18 punyalades a Alcoi en 2022. El jurat popular va apreciar traïdoria, acarnissament i agreujants de parentiu i discriminació per raó de gènere.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament per retallar drets LGTBI

Igualtat ha anunciat que presentarà un recurs contra la llei d'acompanyament del Consell per considerar que limita drets del col·lectiu LGTBI i ho farà abans que acabe febrer.

La ministra d’Igualtat sosté que el masclisme és transversal i que cap entitat és immune

Ana Redondo ha defés que el masclisme és transversal i que el decisiu és com es reacciona. Ha reivindicat la resposta immediata del PSOE en el cas Salazar, ha marcat diferències amb el PP i ha optat per la prudència davant la sentència del TJUE.