Creix la presència del coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua en l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha presentat este dimarts els resultats del sistema d’un estudi municipal per a detectar la presència del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat de València. Uns resultats que demostren que a major concentració de restes genòmiques de Covid-19 en les aigües residuals, es produix un increment de positius per PCR.

 

Valía ha posat en valor esta correlació per la seua «capacitat per a localitzar un focus ràpidament i evitar tancar València sancera en el cas d’un possible rebrot». En este sentit, l’edil ha avançat que es conformarà una Comissió de Seguiment, que es reunirà la setmana que ve per primera volta, amb la finalitat d’«anticipar-nos i poder prendre decisions».

 

La regidora del Cicle Integral d’Aigua assegura que «ens estem preparant per a un possible rebrot, perquè ningú entendria que no estiguérem preparats i, per això, estem treballant». En este sentit, Valía ha afirmat que «estem preparats per a afrontar amb totes les garanties una situació similar i conseguir que l’impacte siga molt  menor en la societat en el seu conjunt i en l’economia també». 

 

La presència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat

Els resultats de l’estudi, que es pot apreciar en els mapes de la ciutat, mostren com la presència del virus ha crescut una volta acabat el confinament i l’estat d’alarma. Un increment que, segons Valía, respon a la flexibilització de la mobilitat dels ciutadans i a l’increment de les activitats.

 

Un missatge de tranquil·litat als valencians i als turistes

Valía ha aprofitat per a enviar un missatge de tranquil·litat als valencians per a que «sàpiguen que estem treballant, vigilant tot el que passa en la ciutat per a anticipar-nos i que puguen reprendre la seua vida amb total normalitat com abans millor». Una tranquil·litat que també ha transmés als turistes, als qui els ha assegurat que «València és un destí segur» i que «poden disfrutar d’ella amb total tranquil·litat», ja que «la visita de turistes és molt important, reactivar l’economia implica reactivar també el sector turístic».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.