8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Creix la presència del coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua en l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha presentat este dimarts els resultats del sistema d’un estudi municipal per a detectar la presència del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat de València. Uns resultats que demostren que a major concentració de restes genòmiques de Covid-19 en les aigües residuals, es produix un increment de positius per PCR.

 

Valía ha posat en valor esta correlació per la seua «capacitat per a localitzar un focus ràpidament i evitar tancar València sancera en el cas d’un possible rebrot». En este sentit, l’edil ha avançat que es conformarà una Comissió de Seguiment, que es reunirà la setmana que ve per primera volta, amb la finalitat d’«anticipar-nos i poder prendre decisions».

 

La regidora del Cicle Integral d’Aigua assegura que «ens estem preparant per a un possible rebrot, perquè ningú entendria que no estiguérem preparats i, per això, estem treballant». En este sentit, Valía ha afirmat que «estem preparats per a afrontar amb totes les garanties una situació similar i conseguir que l’impacte siga molt  menor en la societat en el seu conjunt i en l’economia també». 

 

La presència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat

Els resultats de l’estudi, que es pot apreciar en els mapes de la ciutat, mostren com la presència del virus ha crescut una volta acabat el confinament i l’estat d’alarma. Un increment que, segons Valía, respon a la flexibilització de la mobilitat dels ciutadans i a l’increment de les activitats.

 

Un missatge de tranquil·litat als valencians i als turistes

Valía ha aprofitat per a enviar un missatge de tranquil·litat als valencians per a que «sàpiguen que estem treballant, vigilant tot el que passa en la ciutat per a anticipar-nos i que puguen reprendre la seua vida amb total normalitat com abans millor». Una tranquil·litat que també ha transmés als turistes, als qui els ha assegurat que «València és un destí segur» i que «poden disfrutar d’ella amb total tranquil·litat», ja que «la visita de turistes és molt important, reactivar l’economia implica reactivar també el sector turístic».

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.