Creix la presència del coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua en l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha presentat este dimarts els resultats del sistema d’un estudi municipal per a detectar la presència del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat de València. Uns resultats que demostren que a major concentració de restes genòmiques de Covid-19 en les aigües residuals, es produix un increment de positius per PCR.

 

Valía ha posat en valor esta correlació per la seua «capacitat per a localitzar un focus ràpidament i evitar tancar València sancera en el cas d’un possible rebrot». En este sentit, l’edil ha avançat que es conformarà una Comissió de Seguiment, que es reunirà la setmana que ve per primera volta, amb la finalitat d’«anticipar-nos i poder prendre decisions».

 

La regidora del Cicle Integral d’Aigua assegura que «ens estem preparant per a un possible rebrot, perquè ningú entendria que no estiguérem preparats i, per això, estem treballant». En este sentit, Valía ha afirmat que «estem preparats per a afrontar amb totes les garanties una situació similar i conseguir que l’impacte siga molt  menor en la societat en el seu conjunt i en l’economia també». 

 

La presència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat

Els resultats de l’estudi, que es pot apreciar en els mapes de la ciutat, mostren com la presència del virus ha crescut una volta acabat el confinament i l’estat d’alarma. Un increment que, segons Valía, respon a la flexibilització de la mobilitat dels ciutadans i a l’increment de les activitats.

 

Un missatge de tranquil·litat als valencians i als turistes

Valía ha aprofitat per a enviar un missatge de tranquil·litat als valencians per a que «sàpiguen que estem treballant, vigilant tot el que passa en la ciutat per a anticipar-nos i que puguen reprendre la seua vida amb total normalitat com abans millor». Una tranquil·litat que també ha transmés als turistes, als qui els ha assegurat que «València és un destí segur» i que «poden disfrutar d’ella amb total tranquil·litat», ja que «la visita de turistes és molt important, reactivar l’economia implica reactivar també el sector turístic».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de Catarroja demana a les parts pronunciar-se sobre la pròrroga de la instrucció de la DANA, que venç el 30 d’abril

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha demanat a les parts la seua postura sobre ampliar sis mesos la instrucció, que venç el 30 d'abril. També ordena acarar crides i rep la identificació de set agents que van atendre avisos el 29-O.

Compromís titlla d’infàmia l’obertura de juí oral a Mónica Oltra i el PSPV lamenta la seua persecució

L'Audiència Provincial ha ordenat obrir juí oral contra Mónica Oltra i dotze exmembres del seu equip. Compromís ho ha titllat d'infàmia i el PSPV ha lamentat la seua persecució.

Baleària eleva un 16% la facturació en 2025 i aconseguix 801 milions

Baleària ha augmentat un 16% la seua facturació en 2025, fins a 801 milions, amb 6,5 milions de passatgers i 1,6 milions de vehicles. El benefici ha sigut de 63 milions (+152%) i l'impuls internacional ha crescut un 68%, amb el nord d'Àfrica igualant el pes de Balears.

El comissionat demanarà al Govern incloure als municipis de Castelló en les ajudes per la DANA

Després de reunir-se amb 71 alcaldes, el comissionat per a la Recuperació ha anunciat que reclamarà en la Comissió mixta la inclusió dels municipis de Castelló en les ajudes estatals. La Generalitat defén neteja de llits, nova llei forestal i suport psicològic per a accelerar la recuperació.

Aldi reforça la seua presència en la Comunitat amb noves botigues i 442 contractacions

Aldi augmentarà la seua activitat en la Comunitat Valenciana amb l'obertura de noves botigues i 442 incorporacions. El centre logístic de Sagunt, que gestiona el 18% del volum nacional, sustenta el pla.

Morant exigix a Pérez Llorca expulsar del PP a Carlos Mazón i advertix d’encobriment

Diana Morant ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que apart a Carlos Mazón del PP i de Les Corts després de l'avanç de la causa per la DANA i la seua remissió al TSJCV.

La passarel·la de Picanya s’alça com a símbol de reconstrucció i resiliència després de la DANA

Pilar Bernabé ha destacat que la nova passarel·la de Picanya serà un símbol de reconstrucció després de la DANA. Les obres avancen amb inversions per a reforçar la seua resiliència i restablir connexions sobre el barranc de Poio.

Vox defén la presumpció d’innocència de Mazón i sosté que l’acta és personal

José María Llanos ha evitat valorar l'escrit remés al TSJCV sobre la DANA i ha remarcat que la renúncia a l'escó correspon a cada diputat.