16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Creix la presència del coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua en l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha presentat este dimarts els resultats del sistema d’un estudi municipal per a detectar la presència del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat de València. Uns resultats que demostren que a major concentració de restes genòmiques de Covid-19 en les aigües residuals, es produix un increment de positius per PCR.

 

Valía ha posat en valor esta correlació per la seua «capacitat per a localitzar un focus ràpidament i evitar tancar València sancera en el cas d’un possible rebrot». En este sentit, l’edil ha avançat que es conformarà una Comissió de Seguiment, que es reunirà la setmana que ve per primera volta, amb la finalitat d’«anticipar-nos i poder prendre decisions».

 

La regidora del Cicle Integral d’Aigua assegura que «ens estem preparant per a un possible rebrot, perquè ningú entendria que no estiguérem preparats i, per això, estem treballant». En este sentit, Valía ha afirmat que «estem preparats per a afrontar amb totes les garanties una situació similar i conseguir que l’impacte siga molt  menor en la societat en el seu conjunt i en l’economia també». 

 

La presència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat

Els resultats de l’estudi, que es pot apreciar en els mapes de la ciutat, mostren com la presència del virus ha crescut una volta acabat el confinament i l’estat d’alarma. Un increment que, segons Valía, respon a la flexibilització de la mobilitat dels ciutadans i a l’increment de les activitats.

 

Un missatge de tranquil·litat als valencians i als turistes

Valía ha aprofitat per a enviar un missatge de tranquil·litat als valencians per a que «sàpiguen que estem treballant, vigilant tot el que passa en la ciutat per a anticipar-nos i que puguen reprendre la seua vida amb total normalitat com abans millor». Una tranquil·litat que també ha transmés als turistes, als qui els ha assegurat que «València és un destí segur» i que «poden disfrutar d’ella amb total tranquil·litat», ja que «la visita de turistes és molt important, reactivar l’economia implica reactivar també el sector turístic».

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.