21.6 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Els preus i els sous de Mercadona segueixen colant-se en el debat polític

Mentre Unides Podem ha anunciat que presentarà una iniciativa a les Corts per instar el Govern a limitar el preu dels aliments i el secretari general d’un sindicat, UGT, Pepe Álvarez, ha defensat els salaris que paga Mercadona, la pujada dels preus dels aliments i el debat sobre la legitimitat del lliure mercat capitalista en moments de crisi copen l’actualitat política i social.

La pèrdua generalitzada de poder adquisitiu davant d’una cistella de la compra que segueix alça es caldejava fa una setmana a partir de les declaracions de Ione Belarra en què trucava “capitalista despietat” al propietari de Mercadona, Juan Roig. Paraules que van provocar una infinitat de reaccions en què molts polítics van sortir en defensa de l’empresari, mentre altres els titllaven de “servilistes” doblegats davant el poder dels diners”.

- Advertisement -Telegram València Diari

De fet este mateix dilluns, el vicepresident segon, i membre de Podem, Hector Illueca, assegurava en declaracions públiques que li va “sorprendre” el “servilisme de la classe política, des del PP, al PSOE, passant per Compromís, respecte al poder dels diners”.

“Jo crec que la societat valenciana ja no és així”, ha assegurat i ha afegit que les posicions de la resta de partits li havien recordat a la “por al cacic” que apareix a les novel·les de Blasco Ibáñez. “M’ha fet olor de naftalina”, va concloure.

Però de qualsevol manera i al marge de les cruïlles de declaracions la realitat passa perquè el seu partit, Unides Podem presentarà este dimarts una Proposició no de Llei a les Corts en què a més d’instar el Govern a posar-hi límit al preu dels aliments, també plantejarà que es “definisca” una cistella de la compra amb “limitacions de preu”.

Un sindicalista defensant els sous que paga Roig

D’altra banda, a més de les propostes polítiques, el calat social de les declaracions de Belarra també ha generat cert debat sobre les polítiques que apliquen les grans superfícies tant pel que fa als preus de cara al consumidor com als salaris que paguen.

Així, per exemple, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha afirmat este dilluns que els salaris de Mercadona estan “molt per sobre” de la mitjana que cobren els treballadors del sector de la distribució i creu que posar el focus sobre l’empresa “que paga millor”, no és la millor manera de situar el problema que hi ha al voltant de les companyies que repercuteixen de manera abusiva els preus.

“Em sembla que justament posar el focus sobre la que paga millor, no és la millor manera de situar este problema, que efectivament existeix”, ha assenyalat Álvarez.

Últimes notícies

Increment de la reserva hídrica: Els embassaments del Segura arriben al 29,6% i els del Xúquer al 63,9%

Els embassaments de la conca del Segura experimenten un augment en la seva reserva hídrica, arribant al 29,6%, mentre que els del Xúquer incrementen al 63,9%. Les precipitacions són abundants a la Península i milloren la situació hídrica.

El Govern espanyol Aprova una Reforma Clau per a Fortificar l’Autonomia de la Fiscalia

El Ministre de Presidència ha presentat una reforma estructural de la Fiscalia per a enfortir la seva autonomia, incloent-la en l'avantprojecte de la nova Llei d'Enjudiciament Criminal que començarà la seva tramitació parlamentària a l'estiu.

Capturades algunes de les vaques fugides a la Salzadella, però queden tres per localitzar

Una de les vaques que havien fugit al municipi de la Salzadella ha estat capturada, quan encara queden tres que es troben desaparegudes. Les autoritats coordinen els esforços de recerca amb l'ajuda de drons.

El Ministeri de Drets Socials Investiga la denúncia sobre els Preus de les Entrades de Bad Bunny

El Ministeri de Drets Socials estudiarà la denúncia presentada per l'OCU sobre les elevades tarifes de les entrades dels concerts d'Bad Bunny, destacant la importància de la transparència en els preus finals.

Marcos Morau, Marina Monzó i Aarón Cobos: Talents valencians en els Premis Talía

Marcos Morau, Marina Monzó i Aarón Cobos s'han destacat en els Premis Talía 2023, representant la Comunitat Valenciana amb el seu excepcional talent artístic.

Úrsula von der Leyen destaca la necessitat d’un enfocament europeu davant dels desastres naturals després de reunir-se amb víctimes de la dana

La presidenta de la Comissió Europea, Úrsula von der Leyen, ha destacat la importància d'aprendre de la tragèdia de la dana per a futures preparacions de la UE davant dels desastres naturals, després de reunir-se amb víctimes a Brussel·les.

María José Catalá reafirma la seua voluntat de continuar com a alcaldessa de València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat la seua intenció de seguir liderant la ciutat en resposta a possibles ofertes per a succeir Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat.

La historiadora Teresa Vinyoles analitza la violència medieval contra les dones al Monestir de Valldigna

El Monestir de Valldigna acollirà una conferència de la historiadora Teresa Vinyoles sobre la violència que van patir les dones durant la baixa edat mitjana, amb una anàlisi detallada de les estructures socials que perpetuaven aquesta violència.