Els preus i els sous de Mercadona segueixen colant-se en el debat polític

Mentre Unides Podem ha anunciat que presentarà una iniciativa a les Corts per instar el Govern a limitar el preu dels aliments i el secretari general d’un sindicat, UGT, Pepe Álvarez, ha defensat els salaris que paga Mercadona, la pujada dels preus dels aliments i el debat sobre la legitimitat del lliure mercat capitalista en moments de crisi copen l’actualitat política i social.

La pèrdua generalitzada de poder adquisitiu davant d’una cistella de la compra que segueix alça es caldejava fa una setmana a partir de les declaracions de Ione Belarra en què trucava “capitalista despietat” al propietari de Mercadona, Juan Roig. Paraules que van provocar una infinitat de reaccions en què molts polítics van sortir en defensa de l’empresari, mentre altres els titllaven de “servilistes” doblegats davant el poder dels diners”.

De fet este mateix dilluns, el vicepresident segon, i membre de Podem, Hector Illueca, assegurava en declaracions públiques que li va “sorprendre” el “servilisme de la classe política, des del PP, al PSOE, passant per Compromís, respecte al poder dels diners”.

“Jo crec que la societat valenciana ja no és així”, ha assegurat i ha afegit que les posicions de la resta de partits li havien recordat a la “por al cacic” que apareix a les novel·les de Blasco Ibáñez. “M’ha fet olor de naftalina”, va concloure.

Però de qualsevol manera i al marge de les cruïlles de declaracions la realitat passa perquè el seu partit, Unides Podem presentarà este dimarts una Proposició no de Llei a les Corts en què a més d’instar el Govern a posar-hi límit al preu dels aliments, també plantejarà que es “definisca” una cistella de la compra amb “limitacions de preu”.

Un sindicalista defensant els sous que paga Roig

D’altra banda, a més de les propostes polítiques, el calat social de les declaracions de Belarra també ha generat cert debat sobre les polítiques que apliquen les grans superfícies tant pel que fa als preus de cara al consumidor com als salaris que paguen.

Així, per exemple, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha afirmat este dilluns que els salaris de Mercadona estan «molt per sobre» de la mitjana que cobren els treballadors del sector de la distribució i creu que posar el focus sobre l’empresa «que paga millor», no és la millor manera de situar el problema que hi ha al voltant de les companyies que repercuteixen de manera abusiva els preus.

«Em sembla que justament posar el focus sobre la que paga millor, no és la millor manera de situar este problema, que efectivament existeix», ha assenyalat Álvarez.

Últimes notícies

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.