Els preus i els sous de Mercadona segueixen colant-se en el debat polític

Mentre Unides Podem ha anunciat que presentarà una iniciativa a les Corts per instar el Govern a limitar el preu dels aliments i el secretari general d’un sindicat, UGT, Pepe Álvarez, ha defensat els salaris que paga Mercadona, la pujada dels preus dels aliments i el debat sobre la legitimitat del lliure mercat capitalista en moments de crisi copen l’actualitat política i social.

La pèrdua generalitzada de poder adquisitiu davant d’una cistella de la compra que segueix alça es caldejava fa una setmana a partir de les declaracions de Ione Belarra en què trucava “capitalista despietat” al propietari de Mercadona, Juan Roig. Paraules que van provocar una infinitat de reaccions en què molts polítics van sortir en defensa de l’empresari, mentre altres els titllaven de “servilistes” doblegats davant el poder dels diners”.

De fet este mateix dilluns, el vicepresident segon, i membre de Podem, Hector Illueca, assegurava en declaracions públiques que li va “sorprendre” el “servilisme de la classe política, des del PP, al PSOE, passant per Compromís, respecte al poder dels diners”.

“Jo crec que la societat valenciana ja no és així”, ha assegurat i ha afegit que les posicions de la resta de partits li havien recordat a la “por al cacic” que apareix a les novel·les de Blasco Ibáñez. “M’ha fet olor de naftalina”, va concloure.

Però de qualsevol manera i al marge de les cruïlles de declaracions la realitat passa perquè el seu partit, Unides Podem presentarà este dimarts una Proposició no de Llei a les Corts en què a més d’instar el Govern a posar-hi límit al preu dels aliments, també plantejarà que es “definisca” una cistella de la compra amb “limitacions de preu”.

Un sindicalista defensant els sous que paga Roig

D’altra banda, a més de les propostes polítiques, el calat social de les declaracions de Belarra també ha generat cert debat sobre les polítiques que apliquen les grans superfícies tant pel que fa als preus de cara al consumidor com als salaris que paguen.

Així, per exemple, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha afirmat este dilluns que els salaris de Mercadona estan “molt per sobre” de la mitjana que cobren els treballadors del sector de la distribució i creu que posar el focus sobre l’empresa “que paga millor”, no és la millor manera de situar el problema que hi ha al voltant de les companyies que repercuteixen de manera abusiva els preus.

“Em sembla que justament posar el focus sobre la que paga millor, no és la millor manera de situar este problema, que efectivament existeix”, ha assenyalat Álvarez.

Últimes notícies

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.