Els preus i els sous de Mercadona segueixen colant-se en el debat polític

Mentre Unides Podem ha anunciat que presentarà una iniciativa a les Corts per instar el Govern a limitar el preu dels aliments i el secretari general d’un sindicat, UGT, Pepe Álvarez, ha defensat els salaris que paga Mercadona, la pujada dels preus dels aliments i el debat sobre la legitimitat del lliure mercat capitalista en moments de crisi copen l’actualitat política i social.

La pèrdua generalitzada de poder adquisitiu davant d’una cistella de la compra que segueix alça es caldejava fa una setmana a partir de les declaracions de Ione Belarra en què trucava “capitalista despietat” al propietari de Mercadona, Juan Roig. Paraules que van provocar una infinitat de reaccions en què molts polítics van sortir en defensa de l’empresari, mentre altres els titllaven de “servilistes” doblegats davant el poder dels diners”.

De fet este mateix dilluns, el vicepresident segon, i membre de Podem, Hector Illueca, assegurava en declaracions públiques que li va “sorprendre” el “servilisme de la classe política, des del PP, al PSOE, passant per Compromís, respecte al poder dels diners”.

“Jo crec que la societat valenciana ja no és així”, ha assegurat i ha afegit que les posicions de la resta de partits li havien recordat a la “por al cacic” que apareix a les novel·les de Blasco Ibáñez. “M’ha fet olor de naftalina”, va concloure.

Però de qualsevol manera i al marge de les cruïlles de declaracions la realitat passa perquè el seu partit, Unides Podem presentarà este dimarts una Proposició no de Llei a les Corts en què a més d’instar el Govern a posar-hi límit al preu dels aliments, també plantejarà que es “definisca” una cistella de la compra amb “limitacions de preu”.

Un sindicalista defensant els sous que paga Roig

D’altra banda, a més de les propostes polítiques, el calat social de les declaracions de Belarra també ha generat cert debat sobre les polítiques que apliquen les grans superfícies tant pel que fa als preus de cara al consumidor com als salaris que paguen.

Així, per exemple, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha afirmat este dilluns que els salaris de Mercadona estan «molt per sobre» de la mitjana que cobren els treballadors del sector de la distribució i creu que posar el focus sobre l’empresa «que paga millor», no és la millor manera de situar el problema que hi ha al voltant de les companyies que repercuteixen de manera abusiva els preus.

«Em sembla que justament posar el focus sobre la que paga millor, no és la millor manera de situar este problema, que efectivament existeix», ha assenyalat Álvarez.

Últimes notícies

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.