Els preus i els sous de Mercadona segueixen colant-se en el debat polític

Mentre Unides Podem ha anunciat que presentarà una iniciativa a les Corts per instar el Govern a limitar el preu dels aliments i el secretari general d’un sindicat, UGT, Pepe Álvarez, ha defensat els salaris que paga Mercadona, la pujada dels preus dels aliments i el debat sobre la legitimitat del lliure mercat capitalista en moments de crisi copen l’actualitat política i social.

La pèrdua generalitzada de poder adquisitiu davant d’una cistella de la compra que segueix alça es caldejava fa una setmana a partir de les declaracions de Ione Belarra en què trucava “capitalista despietat” al propietari de Mercadona, Juan Roig. Paraules que van provocar una infinitat de reaccions en què molts polítics van sortir en defensa de l’empresari, mentre altres els titllaven de “servilistes” doblegats davant el poder dels diners”.

De fet este mateix dilluns, el vicepresident segon, i membre de Podem, Hector Illueca, assegurava en declaracions públiques que li va “sorprendre” el “servilisme de la classe política, des del PP, al PSOE, passant per Compromís, respecte al poder dels diners”.

“Jo crec que la societat valenciana ja no és així”, ha assegurat i ha afegit que les posicions de la resta de partits li havien recordat a la “por al cacic” que apareix a les novel·les de Blasco Ibáñez. “M’ha fet olor de naftalina”, va concloure.

Però de qualsevol manera i al marge de les cruïlles de declaracions la realitat passa perquè el seu partit, Unides Podem presentarà este dimarts una Proposició no de Llei a les Corts en què a més d’instar el Govern a posar-hi límit al preu dels aliments, també plantejarà que es “definisca” una cistella de la compra amb “limitacions de preu”.

Un sindicalista defensant els sous que paga Roig

D’altra banda, a més de les propostes polítiques, el calat social de les declaracions de Belarra també ha generat cert debat sobre les polítiques que apliquen les grans superfícies tant pel que fa als preus de cara al consumidor com als salaris que paguen.

Així, per exemple, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha afirmat este dilluns que els salaris de Mercadona estan «molt per sobre» de la mitjana que cobren els treballadors del sector de la distribució i creu que posar el focus sobre l’empresa «que paga millor», no és la millor manera de situar el problema que hi ha al voltant de les companyies que repercuteixen de manera abusiva els preus.

«Em sembla que justament posar el focus sobre la que paga millor, no és la millor manera de situar este problema, que efectivament existeix», ha assenyalat Álvarez.

Últimes notícies

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.