Sanitat detecta el primer cas sospitós de pigota del mico a Castelló

Sanitat ha informat que està investigant el primer cas sospitós de pigota del mico a Castelló, concretament a Castelló de la Plana, amb un pacient que es troba a l’Hospital General de Castelló, segons ha informat la radiotelevisió pública valenciana, À Punt.

Des de la Conselleria se sospita que és la primera de la Comunitat Valenciana i es tracta d’un jove de 22 anys que va tornar de visitar el continent africà fa unes setmanes. À Punt ha detallat que presenta lesions vesiculars en la pell, però es troba en bon estat de salut i no presenta febre.

Aquest cas s’ha notificat a Salut Pública des de l’Hospital General de Castelló seguint amb el protocol que ha establit Sanitat per a identificar i tractar els casos de pigota del mico, d’acord amb la radiotelevisió pública valenciana.

En aquest moment, l’equip mèdic està pendent de l’analítica PCR per a confirmar si efectivament es tracta del virus o si ha de descartar-se.

Comunicat Conselleria de Sanitat

La Conselleria de Sanitat ha detectat a Castelló un cas sospitós de Monkeypox ( pigota del mico). Es tracta d’un cas importat, una persona que ha visitat una zona endèmica i que té simptomatologia compatible amb la malaltia. Es tractaria del primer cas detectat en la Comunitat.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.