17 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Sanitat detecta el primer cas sospitós de pigota del mico a Castelló

Sanitat ha informat que està investigant el primer cas sospitós de pigota del mico a Castelló, concretament a Castelló de la Plana, amb un pacient que es troba a l’Hospital General de Castelló, segons ha informat la radiotelevisió pública valenciana, À Punt.

Des de la Conselleria se sospita que és la primera de la Comunitat Valenciana i es tracta d’un jove de 22 anys que va tornar de visitar el continent africà fa unes setmanes. À Punt ha detallat que presenta lesions vesiculars en la pell, però es troba en bon estat de salut i no presenta febre.

Aquest cas s’ha notificat a Salut Pública des de l’Hospital General de Castelló seguint amb el protocol que ha establit Sanitat per a identificar i tractar els casos de pigota del mico, d’acord amb la radiotelevisió pública valenciana.

En aquest moment, l’equip mèdic està pendent de l’analítica PCR per a confirmar si efectivament es tracta del virus o si ha de descartar-se.

Comunicat Conselleria de Sanitat

La Conselleria de Sanitat ha detectat a Castelló un cas sospitós de Monkeypox ( pigota del mico). Es tracta d’un cas importat, una persona que ha visitat una zona endèmica i que té simptomatologia compatible amb la malaltia. Es tractaria del primer cas detectat en la Comunitat.

Últimes notícies

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.