Un projecte crearà territoris intel·ligents en València

El projecte que crearà territoris intel·ligents en València

Treballadors de la Diputació | Diputació de València

 

El ple de la Diputació de València ha aprovat l’encàrrec per a que l’empresa pública Divalterra s’integre en l’equip tècnic encarregat de la gestió del programa ‘Connecta València’, a través del que es promou la creació de territoris intel·ligents en la província de València.

 

El servici de Desenvolupament Local de l’empresa pública participarà en la definició i implementació de protocols per a l’obtenció, tractament i explotació massiva de dades (Big Data) per a la plataforma de Smart Cities, juntament amb l’àrea d’Informàtica de la Diputació.

 

Des de Divalterra es duran a terme anàlisis avançades basades en intel·ligència artificial, es faran tècniques i plataformes de visualització de les dades obtingudes i es facilitarà la seua consulta via web a través de dades obertes. D’esta manera, l’encàrrec efectuat amplia la col·laboració de Divalterra amb la Secció de Ciutats Intel·ligents del Servici d’Informàtica de la Diputació.

 

Esta classe de projectes facilitarà la presa de decisions municipals a través de la informació obtinguda pels sensors Smart city situats en les localitats de la província participants en ‘Connecta València’, gràcies a la definició de diferents grups temàtics d’indicadors sobre aspectes com a residus, qualitat de l’aire, aigua o mobilitat de persones entre municipis i les seues zones turístiques.

 

Anàlisi i tractament d’informació

La participació de Divalterra en Connecta València permetrà oferir als tècnics de les entitats locals dades provinents de sensors locals combinats amb informació detallada, a nivell municipal, de l’evolució d’indicadors sobre ocupació, desocupació, activitat econòmica, garantia juvenil o subvencions, entre altres aspectes.

 

Esta informació es posa també a la disposició de les Agències de Desenvolupament Local (ADL) en la intranet del portal, i a través de la publicació d’informes socioeconòmics trimestrals amb l’evolució dels principals indicadors de l’economia provincial.

 

D’esta manera, les ADL de les entitats locals, especialment les que disposen de menys personal, poden obtindre de manera ràpida i senzilla una completa bateria de dades del seu àmbit d’actuació (municipi, comarca…) amb la possibilitat de comparar-los amb municipis similars o limítrofs. Tot això pot resultar de gran interés per a planificar les seues actuacions o confeccionar memòries per a participar en convocatòries de projectes o subvencions.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.