Un projecte crearà territoris intel·ligents en València

El projecte que crearà territoris intel·ligents en València

Treballadors de la Diputació | Diputació de València

 

El ple de la Diputació de València ha aprovat l’encàrrec per a que l’empresa pública Divalterra s’integre en l’equip tècnic encarregat de la gestió del programa ‘Connecta València’, a través del que es promou la creació de territoris intel·ligents en la província de València.

 

El servici de Desenvolupament Local de l’empresa pública participarà en la definició i implementació de protocols per a l’obtenció, tractament i explotació massiva de dades (Big Data) per a la plataforma de Smart Cities, juntament amb l’àrea d’Informàtica de la Diputació.

 

Des de Divalterra es duran a terme anàlisis avançades basades en intel·ligència artificial, es faran tècniques i plataformes de visualització de les dades obtingudes i es facilitarà la seua consulta via web a través de dades obertes. D’esta manera, l’encàrrec efectuat amplia la col·laboració de Divalterra amb la Secció de Ciutats Intel·ligents del Servici d’Informàtica de la Diputació.

 

Esta classe de projectes facilitarà la presa de decisions municipals a través de la informació obtinguda pels sensors Smart city situats en les localitats de la província participants en ‘Connecta València’, gràcies a la definició de diferents grups temàtics d’indicadors sobre aspectes com a residus, qualitat de l’aire, aigua o mobilitat de persones entre municipis i les seues zones turístiques.

 

Anàlisi i tractament d’informació

La participació de Divalterra en Connecta València permetrà oferir als tècnics de les entitats locals dades provinents de sensors locals combinats amb informació detallada, a nivell municipal, de l’evolució d’indicadors sobre ocupació, desocupació, activitat econòmica, garantia juvenil o subvencions, entre altres aspectes.

 

Esta informació es posa també a la disposició de les Agències de Desenvolupament Local (ADL) en la intranet del portal, i a través de la publicació d’informes socioeconòmics trimestrals amb l’evolució dels principals indicadors de l’economia provincial.

 

D’esta manera, les ADL de les entitats locals, especialment les que disposen de menys personal, poden obtindre de manera ràpida i senzilla una completa bateria de dades del seu àmbit d’actuació (municipi, comarca…) amb la possibilitat de comparar-los amb municipis similars o limítrofs. Tot això pot resultar de gran interés per a planificar les seues actuacions o confeccionar memòries per a participar en convocatòries de projectes o subvencions.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.