15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Un projecte crearà territoris intel·ligents en València

El projecte que crearà territoris intel·ligents en València

Treballadors de la Diputació | Diputació de València

 

El ple de la Diputació de València ha aprovat l’encàrrec per a que l’empresa pública Divalterra s’integre en l’equip tècnic encarregat de la gestió del programa ‘Connecta València’, a través del que es promou la creació de territoris intel·ligents en la província de València.

 

El servici de Desenvolupament Local de l’empresa pública participarà en la definició i implementació de protocols per a l’obtenció, tractament i explotació massiva de dades (Big Data) per a la plataforma de Smart Cities, juntament amb l’àrea d’Informàtica de la Diputació.

 

Des de Divalterra es duran a terme anàlisis avançades basades en intel·ligència artificial, es faran tècniques i plataformes de visualització de les dades obtingudes i es facilitarà la seua consulta via web a través de dades obertes. D’esta manera, l’encàrrec efectuat amplia la col·laboració de Divalterra amb la Secció de Ciutats Intel·ligents del Servici d’Informàtica de la Diputació.

 

Esta classe de projectes facilitarà la presa de decisions municipals a través de la informació obtinguda pels sensors Smart city situats en les localitats de la província participants en ‘Connecta València’, gràcies a la definició de diferents grups temàtics d’indicadors sobre aspectes com a residus, qualitat de l’aire, aigua o mobilitat de persones entre municipis i les seues zones turístiques.

 

Anàlisi i tractament d’informació

La participació de Divalterra en Connecta València permetrà oferir als tècnics de les entitats locals dades provinents de sensors locals combinats amb informació detallada, a nivell municipal, de l’evolució d’indicadors sobre ocupació, desocupació, activitat econòmica, garantia juvenil o subvencions, entre altres aspectes.

 

Esta informació es posa també a la disposició de les Agències de Desenvolupament Local (ADL) en la intranet del portal, i a través de la publicació d’informes socioeconòmics trimestrals amb l’evolució dels principals indicadors de l’economia provincial.

 

D’esta manera, les ADL de les entitats locals, especialment les que disposen de menys personal, poden obtindre de manera ràpida i senzilla una completa bateria de dades del seu àmbit d’actuació (municipi, comarca…) amb la possibilitat de comparar-los amb municipis similars o limítrofs. Tot això pot resultar de gran interés per a planificar les seues actuacions o confeccionar memòries per a participar en convocatòries de projectes o subvencions.

Últimes notícies

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.