Un projecte crearà territoris intel·ligents en València

El projecte que crearà territoris intel·ligents en València

Treballadors de la Diputació | Diputació de València

 

El ple de la Diputació de València ha aprovat l’encàrrec per a que l’empresa pública Divalterra s’integre en l’equip tècnic encarregat de la gestió del programa ‘Connecta València’, a través del que es promou la creació de territoris intel·ligents en la província de València.

 

El servici de Desenvolupament Local de l’empresa pública participarà en la definició i implementació de protocols per a l’obtenció, tractament i explotació massiva de dades (Big Data) per a la plataforma de Smart Cities, juntament amb l’àrea d’Informàtica de la Diputació.

 

Des de Divalterra es duran a terme anàlisis avançades basades en intel·ligència artificial, es faran tècniques i plataformes de visualització de les dades obtingudes i es facilitarà la seua consulta via web a través de dades obertes. D’esta manera, l’encàrrec efectuat amplia la col·laboració de Divalterra amb la Secció de Ciutats Intel·ligents del Servici d’Informàtica de la Diputació.

 

Esta classe de projectes facilitarà la presa de decisions municipals a través de la informació obtinguda pels sensors Smart city situats en les localitats de la província participants en ‘Connecta València’, gràcies a la definició de diferents grups temàtics d’indicadors sobre aspectes com a residus, qualitat de l’aire, aigua o mobilitat de persones entre municipis i les seues zones turístiques.

 

Anàlisi i tractament d’informació

La participació de Divalterra en Connecta València permetrà oferir als tècnics de les entitats locals dades provinents de sensors locals combinats amb informació detallada, a nivell municipal, de l’evolució d’indicadors sobre ocupació, desocupació, activitat econòmica, garantia juvenil o subvencions, entre altres aspectes.

 

Esta informació es posa també a la disposició de les Agències de Desenvolupament Local (ADL) en la intranet del portal, i a través de la publicació d’informes socioeconòmics trimestrals amb l’evolució dels principals indicadors de l’economia provincial.

 

D’esta manera, les ADL de les entitats locals, especialment les que disposen de menys personal, poden obtindre de manera ràpida i senzilla una completa bateria de dades del seu àmbit d’actuació (municipi, comarca…) amb la possibilitat de comparar-los amb municipis similars o limítrofs. Tot això pot resultar de gran interés per a planificar les seues actuacions o confeccionar memòries per a participar en convocatòries de projectes o subvencions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.