Un projecte crearà territoris intel·ligents en València

El projecte que crearà territoris intel·ligents en València

Treballadors de la Diputació | Diputació de València

 

El ple de la Diputació de València ha aprovat l’encàrrec per a que l’empresa pública Divalterra s’integre en l’equip tècnic encarregat de la gestió del programa ‘Connecta València’, a través del que es promou la creació de territoris intel·ligents en la província de València.

 

El servici de Desenvolupament Local de l’empresa pública participarà en la definició i implementació de protocols per a l’obtenció, tractament i explotació massiva de dades (Big Data) per a la plataforma de Smart Cities, juntament amb l’àrea d’Informàtica de la Diputació.

 

Des de Divalterra es duran a terme anàlisis avançades basades en intel·ligència artificial, es faran tècniques i plataformes de visualització de les dades obtingudes i es facilitarà la seua consulta via web a través de dades obertes. D’esta manera, l’encàrrec efectuat amplia la col·laboració de Divalterra amb la Secció de Ciutats Intel·ligents del Servici d’Informàtica de la Diputació.

 

Esta classe de projectes facilitarà la presa de decisions municipals a través de la informació obtinguda pels sensors Smart city situats en les localitats de la província participants en ‘Connecta València’, gràcies a la definició de diferents grups temàtics d’indicadors sobre aspectes com a residus, qualitat de l’aire, aigua o mobilitat de persones entre municipis i les seues zones turístiques.

 

Anàlisi i tractament d’informació

La participació de Divalterra en Connecta València permetrà oferir als tècnics de les entitats locals dades provinents de sensors locals combinats amb informació detallada, a nivell municipal, de l’evolució d’indicadors sobre ocupació, desocupació, activitat econòmica, garantia juvenil o subvencions, entre altres aspectes.

 

Esta informació es posa també a la disposició de les Agències de Desenvolupament Local (ADL) en la intranet del portal, i a través de la publicació d’informes socioeconòmics trimestrals amb l’evolució dels principals indicadors de l’economia provincial.

 

D’esta manera, les ADL de les entitats locals, especialment les que disposen de menys personal, poden obtindre de manera ràpida i senzilla una completa bateria de dades del seu àmbit d’actuació (municipi, comarca…) amb la possibilitat de comparar-los amb municipis similars o limítrofs. Tot això pot resultar de gran interés per a planificar les seues actuacions o confeccionar memòries per a participar en convocatòries de projectes o subvencions.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d Alacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en l adjudicació de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de Sant Joan i ha criticat l actuació de l Ajuntament d Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.