La província de Castelló tancarà deu consultoris a l’estiu

Usuaris afectats, responsables municipals, personal sanitari, pacients i fins i tot alguns residents estivals ja habituals de la zona: de nou, el tancament de consultoris sanitaris durant l’estiu torna a ser tema de conversa.

Especialment quan, com destaquen els polítics de l’oposició, en concret el PP que assegura que la província de Castelló sembla emportar-se una de les pitjors parts acumulantdeu dels onze consultoris que romandran tancats durant l’estiu”.

Almenys així ho denuncia la presidenta provincial del Partit Popular de Castelló, Marta Barrachina, que demana explicacions a Puig i es pregunta “per què Castelló és la província més perjudicada del pla sanitari per als mesos d’estiu amb el 60% dels consultoris tancats”.

La presidenta provincial del PPCS lamenta que el pla sanitari del govern socialista “arriba tard i malament amb l’anunci d’obrir només set consultoris a la província de Castelló del total de 17 que demanava el Partit Popular per a oferir l’atenció sanitària de qualitat que precisen els castellonencs”.

Els set consultoris oberts

D’altra banda, segons les informacions publicades per la Conselleria de Santitat, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Oropesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana.

Les mateixes fonts asseguren a més que es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

No obstant això, el PP continua apuntant també d’altra banda a una comparativa de tancaments dins en termes autoómicos on “Castelló és la província més perjudicada de tota la Comunitat Valenciana, ja que dels 11 consultoris que romandran tancats en els mesos d’estiu, 10 són a les comarques castellonenques”, alerta Marta Barrachina.

Els deu tancats ‘per estiu’

En concret, respecte a l’últim pla sanitari d’estiu del Govern del PP, en el qual van obrir 17 consultoris de la província de Castelló, amb el Govern socialista romandran amb la persiana baixada un total de 10 consultoris: Alcalà de Xivert-Alcossebre-Les Fonts, Peníscola-Peñismar, Peníscola-Sorolla, Almassora La Torre, Benicàssim-Azulmar, Benicàssim-Vilamar, Orpesa-Avinguda de la Mar, Castelló-Marjaleria, Nules i Xilxes.

El PSOE no ha entés que l’obertura d’aquests 17 consultoris a la província de Castelló i el reforç de les plantilles és primordial perquè d’aquests serveis sanitaris depén que es puga oferir una resposta assistencial específica i de qualitat davant l’increment poblacional propi d’aquesta època de l’any en la qual veïns d’altres províncies i comunitats visiten les nostres comarques”, explica Marta Barrachina.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU