La província de Castelló tancarà deu consultoris a l’estiu

Usuaris afectats, responsables municipals, personal sanitari, pacients i fins i tot alguns residents estivals ja habituals de la zona: de nou, el tancament de consultoris sanitaris durant l’estiu torna a ser tema de conversa.

Especialment quan, com destaquen els polítics de l’oposició, en concret el PP que assegura que la província de Castelló sembla emportar-se una de les pitjors parts acumulantdeu dels onze consultoris que romandran tancats durant l’estiu”.

Almenys així ho denuncia la presidenta provincial del Partit Popular de Castelló, Marta Barrachina, que demana explicacions a Puig i es pregunta “per què Castelló és la província més perjudicada del pla sanitari per als mesos d’estiu amb el 60% dels consultoris tancats”.

La presidenta provincial del PPCS lamenta que el pla sanitari del govern socialista “arriba tard i malament amb l’anunci d’obrir només set consultoris a la província de Castelló del total de 17 que demanava el Partit Popular per a oferir l’atenció sanitària de qualitat que precisen els castellonencs”.

Els set consultoris oberts

D’altra banda, segons les informacions publicades per la Conselleria de Santitat, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Oropesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana.

Les mateixes fonts asseguren a més que es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

No obstant això, el PP continua apuntant també d’altra banda a una comparativa de tancaments dins en termes autoómicos on “Castelló és la província més perjudicada de tota la Comunitat Valenciana, ja que dels 11 consultoris que romandran tancats en els mesos d’estiu, 10 són a les comarques castellonenques”, alerta Marta Barrachina.

Els deu tancats ‘per estiu’

En concret, respecte a l’últim pla sanitari d’estiu del Govern del PP, en el qual van obrir 17 consultoris de la província de Castelló, amb el Govern socialista romandran amb la persiana baixada un total de 10 consultoris: Alcalà de Xivert-Alcossebre-Les Fonts, Peníscola-Peñismar, Peníscola-Sorolla, Almassora La Torre, Benicàssim-Azulmar, Benicàssim-Vilamar, Orpesa-Avinguda de la Mar, Castelló-Marjaleria, Nules i Xilxes.

El PSOE no ha entés que l’obertura d’aquests 17 consultoris a la província de Castelló i el reforç de les plantilles és primordial perquè d’aquests serveis sanitaris depén que es puga oferir una resposta assistencial específica i de qualitat davant l’increment poblacional propi d’aquesta època de l’any en la qual veïns d’altres províncies i comunitats visiten les nostres comarques”, explica Marta Barrachina.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.