La província de Castelló tancarà deu consultoris a l’estiu

Usuaris afectats, responsables municipals, personal sanitari, pacients i fins i tot alguns residents estivals ja habituals de la zona: de nou, el tancament de consultoris sanitaris durant l’estiu torna a ser tema de conversa.

Especialment quan, com destaquen els polítics de l’oposició, en concret el PP que assegura que la província de Castelló sembla emportar-se una de les pitjors parts acumulantdeu dels onze consultoris que romandran tancats durant l’estiu”.

Almenys així ho denuncia la presidenta provincial del Partit Popular de Castelló, Marta Barrachina, que demana explicacions a Puig i es pregunta “per què Castelló és la província més perjudicada del pla sanitari per als mesos d’estiu amb el 60% dels consultoris tancats”.

La presidenta provincial del PPCS lamenta que el pla sanitari del govern socialista “arriba tard i malament amb l’anunci d’obrir només set consultoris a la província de Castelló del total de 17 que demanava el Partit Popular per a oferir l’atenció sanitària de qualitat que precisen els castellonencs”.

Els set consultoris oberts

D’altra banda, segons les informacions publicades per la Conselleria de Santitat, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Oropesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana.

Les mateixes fonts asseguren a més que es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

No obstant això, el PP continua apuntant també d’altra banda a una comparativa de tancaments dins en termes autoómicos on “Castelló és la província més perjudicada de tota la Comunitat Valenciana, ja que dels 11 consultoris que romandran tancats en els mesos d’estiu, 10 són a les comarques castellonenques”, alerta Marta Barrachina.

Els deu tancats ‘per estiu’

En concret, respecte a l’últim pla sanitari d’estiu del Govern del PP, en el qual van obrir 17 consultoris de la província de Castelló, amb el Govern socialista romandran amb la persiana baixada un total de 10 consultoris: Alcalà de Xivert-Alcossebre-Les Fonts, Peníscola-Peñismar, Peníscola-Sorolla, Almassora La Torre, Benicàssim-Azulmar, Benicàssim-Vilamar, Orpesa-Avinguda de la Mar, Castelló-Marjaleria, Nules i Xilxes.

El PSOE no ha entés que l’obertura d’aquests 17 consultoris a la província de Castelló i el reforç de les plantilles és primordial perquè d’aquests serveis sanitaris depén que es puga oferir una resposta assistencial específica i de qualitat davant l’increment poblacional propi d’aquesta època de l’any en la qual veïns d’altres províncies i comunitats visiten les nostres comarques”, explica Marta Barrachina.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.