La província de Castelló tancarà deu consultoris a l’estiu

Usuaris afectats, responsables municipals, personal sanitari, pacients i fins i tot alguns residents estivals ja habituals de la zona: de nou, el tancament de consultoris sanitaris durant l’estiu torna a ser tema de conversa.

Especialment quan, com destaquen els polítics de l’oposició, en concret el PP que assegura que la província de Castelló sembla emportar-se una de les pitjors parts acumulantdeu dels onze consultoris que romandran tancats durant l’estiu”.

Almenys així ho denuncia la presidenta provincial del Partit Popular de Castelló, Marta Barrachina, que demana explicacions a Puig i es pregunta “per què Castelló és la província més perjudicada del pla sanitari per als mesos d’estiu amb el 60% dels consultoris tancats”.

La presidenta provincial del PPCS lamenta que el pla sanitari del govern socialista “arriba tard i malament amb l’anunci d’obrir només set consultoris a la província de Castelló del total de 17 que demanava el Partit Popular per a oferir l’atenció sanitària de qualitat que precisen els castellonencs”.

Els set consultoris oberts

D’altra banda, segons les informacions publicades per la Conselleria de Santitat, a Castelló s’obriran consultoris d’estiu en: Torreblanca-Torrenostra, Oropesa-La Marina, Orpesa-La Petxina, Benicàssim-Vila-real, Benicàssim Atlanta, Moncofa i Borriana.

Les mateixes fonts asseguren a més que es reforçaran amb més personal el centre de salut de Peníscola, el consultori Alcalà de Xivert d’Alcossebre, Orpesa i Benicàssim.

No obstant això, el PP continua apuntant també d’altra banda a una comparativa de tancaments dins en termes autoómicos on “Castelló és la província més perjudicada de tota la Comunitat Valenciana, ja que dels 11 consultoris que romandran tancats en els mesos d’estiu, 10 són a les comarques castellonenques”, alerta Marta Barrachina.

Els deu tancats ‘per estiu’

En concret, respecte a l’últim pla sanitari d’estiu del Govern del PP, en el qual van obrir 17 consultoris de la província de Castelló, amb el Govern socialista romandran amb la persiana baixada un total de 10 consultoris: Alcalà de Xivert-Alcossebre-Les Fonts, Peníscola-Peñismar, Peníscola-Sorolla, Almassora La Torre, Benicàssim-Azulmar, Benicàssim-Vilamar, Orpesa-Avinguda de la Mar, Castelló-Marjaleria, Nules i Xilxes.

El PSOE no ha entés que l’obertura d’aquests 17 consultoris a la província de Castelló i el reforç de les plantilles és primordial perquè d’aquests serveis sanitaris depén que es puga oferir una resposta assistencial específica i de qualitat davant l’increment poblacional propi d’aquesta època de l’any en la qual veïns d’altres províncies i comunitats visiten les nostres comarques”, explica Marta Barrachina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.